zoranbr1 0 Posted December 3, 2014 Interesuje me da li je neko razmišljao i uradio nešto slično. Naime, interesuje me da li je moguće da se izvrši zamena menjača sa recimo 1.2 i 1.4 modela stila (koliko znam svi ili skoro svi su 6-stepeni) na stilo 1.6 ili neki drugi motor i da li je to zamena po principu "šaf na šaf". Negde sam pročitao da ima 1.6 stilića sa fabrički ugrađenim 6-stepenim manuelnim menjačem sa ciljem povećanja ekonomičnosti tj. smanjenja potrošnje. Interesuje me da li je neko možda ovo već uradio i enevntualna iskustva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 571 Posted December 3, 2014 (edited) I mene je kopkalo isto posto mislim da je odnos menjac prekratak pa sam kopao po internetu i naisao na info da je 6 brzinac (oznaka C514) koriscen na automobilima sa motorima DO 150Nm obrtnog momenta, a da je zbog toga na 1.6 motorima stavljan C514R(einforced) za koji nemam info o maksimalnom obrtnom momentu, mada sam nailazio na nagadjanja da je u pitanju oko 190Nm. Inace Stilo 1.6 proizvodi 145Nm obrtnog momenta, znaci na granici izdrzljivosti menjaca sa 6 brzina... E sad, procitah i da su ljudi uspesno radili swap menjaca, samo pretpostavljam da se posle toga mora biti nezniji na gasu... Upitna je isplativost ovog eksperimenta, sem ako ne prelazis dosta kilometara godisnje po otvorenom putu.... Edited December 3, 2014 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
zoranbr1 0 Posted December 4, 2014 pa baš to, mnogo kilometara na auto putu na dnevnom nivou - oko 300 dnevno. Računica je po meni na mestu, samo imalo je (bar po wikipedia-i) i serijski ugrađenih šestostepenih u 1.6. E sad... Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted December 4, 2014 Cimni marinija, mislim da on moze da ti prepakuje ovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 4, 2014 Ja nisam video taj od 6 brzina u 1,6 motoru. Ne kazem da nema ali je sigurno redak. Da se prepakuje ne verujem jer ni vizuelno 1,2 i 1,6 nisu isti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 571 Posted December 6, 2014 (edited) "all u have 2do is change the bell housing, gearstick, and selectors and off u go..." Teoretski: Mora da se prepakuje ceo 6-o brzinac u zvono od 5-o brzinca i da se promene rucica menjaca i selektori (sajle?). Pri tome obavezno promeniti iglu diferencijala (differential pin se ovako prevodi?) jer im je to cesta boljka... edit:Koliko bi ovo uopste i kostalo? Edited December 6, 2014 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites