Jump to content
Goran
neshaoct

Plate šefova auto-industrije

Recommended Posts

plate-sefova-auto-industrije.jpg

 

I dok se gotovo svi proizvođači automobila u glas žale o tome kako ih je globalna ekonomska kriza potpuno porazila brojke govore malo drugačije. Proizvodnja i dalje ide dosadašnjim tokom a evo koliko zarađuju vodeći ljudi najvećih auto-kompanija.

Među prvom sedmoricom nalazi se japanski izvšni direktor, prvi čovek Toyota kompanije. Gospodin Akio Toyoda može da se pohvali godišnjom platom od 2.216.000 dolara. Ali ovo je samo četvrtina iznosa koji za godinu dana u svoj džep stavi Daniel Akerson, prvi čovek američke kompanije GM. Njegova plata za godinu dana rada iznosi tačno 9.068.000 dolara. Na mestu broj pet našao se glavni čovek u kompaniji BMW. Gospodin Norbert Rithofer ima godišnju platu od 9.336.000 dolara i prvi je od čak tri šefa koji upravljaju nemačkim kompanijama a koji su u prvih pet po svojoj godišnjoj plati.

Nemačku dominaciju nastavlja Ditrih Zeče. Čovek koji stoji iza kompanije koja je možda i najpoznatija u svetu, a u pitanju je naravno Mercedes, za godinu dana svog truda dobija kompenzaciju od 11.148.000 dolara. Mesto broj tri pripalo je Džonu Plantu. Iako gospodin Plant ne radi za kompaniju koja direktno proizvodi gotove automobila on je prvi čovek kompanije koja se bavi proizvodnjom auto-delova. Zato je njegova godišnja plata 17.820.000 dolara. Na drugom mestu nema mnogo iznenađenja. Nemački Volkswagen pod svojom kapom ima nekolicinu kompanija koje nikako nisu mali igrači, pa zato prvi čovek svih operacija Martin Vinterkorn godišnje zarađuje 19.920.000 dolara. Prvi po zaradi, i to značajno većoj od svog prvog pratioca, je Alan Mulali prvi čovek američke kompanije Ford. Kompanija koja po brojkama možda nije među prvima ipak može sebi da priušti da plaća godišnje Mulaliju 23.204.000 dolara.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos aferi sa dizelašima, šef Volkswagena dobio povišicu i zaradio platu iz snova

 

177673-muller.jpg

 

Uprkos Volkswagenovim planovima štednje, ali i ogromnim troškovima afere ''Dieselgate'', Volkswagenov šef je dobio veliku povišicu. Verovali ili ne, prvi čovek Volkswagena, Matthias Müller, prošle godine je zaradio 40% više nego godinu pre. U njegov džep se, što od plate, što od kojekakvih bonusa, slilo neverovatnih 10.14 miliona evra. To je posledica prošlogodišnjih poslovnih rezultata. Volkswagen je godinu završio sa rekordnim profitom i to uprkos pomenutim troškovima afere, ali i ulaganjima u električne pogone. Zanimljivo je da je Muller zaradio osetno više i od Dietera Zetschea, šefa Daimlera. Najpoznatiji brkonja u autoindustriji zaradio je 8.6 miliona evra, a pritom je Mercedes prodajom prešišao VW-ov premium brand Audi. I BMW. I to drugu godinu zaredom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je sa Fordom? U Evropi dele hiljade otkaza, a sebi isplaćuju milione

 

JimHackett.jpg

 

Jim Heckett, prvi čovek Forda, tokom prošle godine je samo od fiksne plate dobio 1.8 miliona dolara, a zaradio je puno više. U javnosti su itekako odjeknuli podaci o primanjima visoko pozicioniranih Fordovih šefova. Tako je Jim Heckett tokom prošle godine prihodovao neverovatnih 17.8 miliona dolara. Fiksna plata mu je pomenutih 1.8 miliona, a razlika je 12.7 miliona nagrade u deonicama, kao i 3.3 miliona dodatnih podsticaja. Prevedeno, budući da je prosečna godišnja plata u Fordu 64.310 dolara, on ih je zaradio 276. Recimo i da je godinu pre zaradio milion dolara manje. I drugi šefovi mogu da budu zadovoljni. Tako je Bob Shanks, finansijski direktor Forda, prošle godine zaradio 8.4 miliona, značajno više nego 2017. godine kada je prihodovao 6.7 miliona. Izvršni predsednik Bill Ford je zaradio 13.8 miliona, a 245.000 dolara je potrošio na korišćenje aviona u privatne svrhe. Značajno manje su zaradili Jim Farley sa 5.9 i Joe Hinrich sa 5.8 miliona. Ovde recimo da su time primili manju platu nego godinu pre. A s obzirom na to da se radi o glavnim imenima za globalno poslovanje, koje baš i ne cveta, to je svakako i opravdano.

 

Podsetimo, Ford je doneo odluku da će iz svojih pogona u Nemačkoj i Velikoj Britaniji otpustiti hiljade radnika u sklopu restrukturiranja. Tako će samo u Nemačkoj otkaz dobiti oko 5.000 radnika, dok je broj za Veliku Britaniju još uvek nepoznat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef koncerna Volkswagen prošle godine zaradio 8.2 miliona evra

 

190563-diess.jpg

 

Predsednik predsedništva nemačkog automobilskog koncerna Volkswagen, Herbert Diess, prošle godine je primio platu u visini od 8.2 miliona evra, saopšteno je iz ove kompanije. U aprilu prošle godine, u okviru reorganizacije koncerna Volkswagen, Diess je na poziciji predsednika kompanije zamenio Matthiasa Müllera. Pre toga, Diess je bio na čelu marke VW i u 2017. godini je ostvario primanje od 5.6 miliona evra. Podsetimo, zbog skandala sa emisijom, menadžment Volkswagena je kritikovan od strane javnosti zbog visokih primanja. Tada je upravni odbor doneo odluku, da predsednik upravnog odgora može da zaradi maksimalno 10 miliona evra gorišnje, a drugi članovi upravnog odbora 5.5 miliona evra godišnje. Koncern Volkswagen je prošle godine je povećao operativni profit za 0.7 %, na 13.92 milijarde evra. Neto profit je porastao za 6% na 12.5 milijardni evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko zarađuje direktor Mercedesa?

 

kallenius.jpg

 

Kallenius je ukupno primio oko 6.11 miliona evra, saopštio je Mercedes, tridesetak hiljada manje nego prethodne godine.

Fiksna plata mu je bila 1.73 miliona, a varijabile, koje zavise od ispunjenja ciljeva, donele su mu još 3.86 miliona evra. Kallenius je zaradio znatno više od svojih kolega u upravi kompanije. Ostali rukovodioci su imali platu od 3.1-3.6 miliona evra. Mercedes je prošle godine prodao znatno više luksuznih vozila i na konto poskupljenja za trećinu uvećao zaradu - na oko 14.8 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Tavares u prošloj godini zaradio 36 miliona evra

 

chrysler a 1.jpg

 

Ukupna naknada izvršnog direktora Stellantisa Karlosa Tavaresa je u 2023. porasla za 56% na 36.5 miliona evra, objavio je proizvođač automobila, a uključivala je podsticaj za ispunjenje ciljeva transformacije kompanije da bi se lakše nosila s izazovima s kojima se suočava industrija. Za poređenje, u 2022. ukupni prihod mu je bio 23.5 miliona evra, dok je u 2023. primio 56% više, u gotovini i deonicama, uključujući 10 miliona evra podsticaja vezanih uz ciljeve transformacije kompanije. Stellantis ističe da je kompanija bila vodeća u industriji po finansijskim rezultatima u prvoj polovini 2023. te da je cena deonice u februaru dostigla rekordnu vrednost od 24.56 evra, što je rast od 70% u proteklih devet meseci.

 

Američki sindikat United Auto Workers (UAW) je uprkos tome kritikovao enormne plate direktora General Motorsa, Ford Motora i Stellantisa, zalažući se za povećanje plata radnika. Nakon talasa štrajkova u Americi u sva tri proizvođača automobila, UAW je uspeo da izdejstvuje povećanje plata od 11% i povećanje osnovnih plata 25% do 2028. Stellantis je objavio da je prosečna plata u 2023. bila 70.404 evra (bruto), što je 9.4% više u odnosu na 64.328 evra u 2022. Prošlogodišnji odnos Tavaresove ukupne naknade prema prosečnom zaposlenim je bio 518, što je značajno više u odnosu na 2022. što je opravdano isplatom jednokratnog, dugoročnog podsticaja za period od 2021. do 2025. Takođe, u 2023. broj zaposlenih u Stellantisu je smanjen za 5.2% na ukupno 258.000, dok je broj zaposlenih u Americi pao sa 88.835 u 2022. na 81.341 u 2023. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...