Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi i Porsche zajedno razvijaju narednu generaciju motora

Recommended Posts

Porsche%20Panamera%20301.jpg

 

Situacija na tržištu po pitanju motora mogla bi da se ozbiljno ''zakuva'' u budućnosti, jer će proizvođači elitnih i skupocenih automobila imati sve veći uticaj u brendovima iz iste grupacije koji su tržišno pozicionirani ispod njih.

Nakon što je već bilo reči o tome da bi Ferrari mogao razviti neke motore za Alfu, ispostavilo se da slične planove imaju i u Volkswagen grupi. Tako je šef Audijevog odeljenja za istraživanje i razvoj dr.Ulrich Hackenberg u intervjuu za Car & Driver izjavio da Audi trenutno radi na novoj generaciji motora koje će razviti zajedno sa Porscheom. Detalje nije saopštio, ali se pretpostavlja da su u pitanju novi 6-cilindrični i 8-cilindrični motori. Takođe, u ponudi bi uskoro mogao da se nađe i novi V10 TDI koji je premijeru imao prilikom predstavljanja koncepta Nanuk, ispod čije haube razvija 544KS i 1000 Nm. Međutim, iz vrha Audija još nije došlo zeleno svetlo za njegovu proizvodnju.

U nastavku intervjua Hackenberg je izjavio da će ''skoro svi modeli dobiti svoje RS verzije''. Prvi naredni RS verovatno će biti novi RS3, čija se prezentacija očekuje u Parizu naredne jeseni. Za njega je već potvrđeno da će zadržati 5-cilindrični 2.5 TFSI od prošlog modela (kod koga raspolaže sa 340KS i 450 Nm), ali koji bi u novom izdanju mogao da razvija preko 400KS, jer je najavljen i S3 Plus sa 2.0 turbo benzincem i 375KS.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Audijevi vrhunski dizelaši neće nositi oznaku RS

 

audi%20concept%20111.jpg

 

Izvršni direktor Quattro GmbH-a Heinz Hollerweger otkrio je neke nove detalje o Audijevoj RS gami. U nedavnom intervjuu je naime izjavio da se kompanija nije posvetila razvoju dizelskih RS modela uprkos lansiranju RS5 TDI koncepta. Ipak, nagovestio je da bi vrhunski dizelaši u budućnosti mogli da nose drugačiji naziv kako bi se razlikovali od tradicionalnih RS varijanti, ukoliko, naravno, budu odobreni za proizvodnju. Hollerweger je najavio i mogućnost razvoja vrhunskih električnih modela: ''Nema motora koji ima bolji obrtni moment pri nula obrtaja od elektromotora''. Nagovestio je i da će nova generacija RS5 modela i dalje biti opremljena V8 agregatom. Iako to nije direktno napomenuo, izjavio je: ''Biće još automobila u C i D segmentu sa 8-cilindarskim motorima - pogledajte Mercedes, proizveli su novi C63 sa 8-cilindrašem''.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Porsche zajednički razvijaju nove V6 i V8 motore

 

audi%20porsche.jpg

 
Britanski mediji pišu da je Audi sa Porscheom počeo da razvija novu gamu V6 i V8 benzinskih turbo motora. Između ostalog su u pitanju novi 3.0 litarski V6 i 4.0 litarski V8 motori, koji će zameniti Audijeve i Porscheove aktuelne V6 i V8 benzinske agregate. Kako se najavljuje, kasnije bi ovi motori mogli da dobiju i el. turbo punjač. Takođe, pominje se da bi Audi mogao da predstavi i entry-level 2.5 litarsku verziju V6 motora. Treba pomenuti da nova porodica V6 i V8 motora ima interni naziv KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren), a pojaviće se u budućim Audi, Porsche, Bentley i Volkswagen modelima (verovatno i u nekim Lamborghinijevim automobilima).
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi gasi V8 motor?

 

audi%20sq7%201111.jpg

 

Prema još uvek nepotvrđenim informacijama, najnoviji V8 motor bi mogao da postane i poslednji te vrste. Naime, Audi do 2025. planira da udeo električnih i hibridnih automobila poveća na 25-35%, pri čemu će jedan deo svoje game motora morati da žrtvuje. Najozbiljniji kandidat za to je upravo najnoviji motor, koji je nedavno debitovao u modelu SQ7. Reč je o 4.0 V8 motoru sa 435KS, koji SQ7 do stotke tera za 4,8 sekunde uz najveću brzinu od 250 km/h. Novi motor ipak neće odmah u zaborav (u vesti se ne precizira kada će se to tačno desiti), jer bi trebalo da ga preuzme Porsche i da ga ugrađuje u model Panamera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi odbacio 2.0 motor sa 420KS

 

audi%20tt%206111.jpg

 

Audijev projekat četvorocilindarske ''zveri'' od motora sa 420KS je nažalost ostati u okvirima koncepta. Naime, razvoj famoznog 2.0 litraša koji se našao u TT Quattro Sport Conceptu 2014. je ukinut. Uprkos prethodnim uveravanjima da Quattro igra važnu ulogu za motor baziran na EA888 i čuveni 2,5-litarski petocilindraš, realnost prouzrokovana dizel skandalom je kao posledicu imala ukidanje manje jedinice. EA888 je začet i razvijen od strane istog čoveka koji toji iza AMG-ovog 2.0 litarskog motora. Fridrih Ajhler je napustio AMG i postao glavni čovek za razvoj benzinskih motora u VW grupi. Bio je uveren da će jedinica od 420 ks brzo ući u serijsku proizvodnju, baš kao i tadašnji šef razvoja Audija, Ulrih Hakenberg. Prednost EA888 je bila što je lako i jeftino mogao biti ubačen u sve modele grupe sa MQB platformom. U međuvremenu, petocilindraš je dobio blok od aluminijumske legure i karter od magnezijuma u cilju smanjenja mase, dok su snaga i obrtni moment povećani. Četvorocilindraš je raspolagao sa 420KS i 450 Nm, dok unapređena petocilindarska jedinica u serijskom TT-u RS isporučuje 400KS i 480 Nm. Navodno je manji motor u konceptu ostvarivao ubrzanje do 100 km/h za samo 3.7 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi razmišlja o ukidanju motora V10 i W12

 

167983-audi%20a8%208.jpg

 

Peter Mertens, član uprave Audija zadužen za tehnički razvoj, potvrdio je da top menadžment proizvođača iz Ingolstata razmatra ukidanje motora V10 i W12. Trenutno se motor V10 ugrađuje u Audi R8, a impozantni motor W12 u Audi A8. Takođe, najavio je rezanje game motora za gotovo 40 posto. Mada to ne priznaje, Peter Mertens nagoveštava da mu nije drago što se sanacija posledica skandalozne afere ''Dieselgate'' lomi preko leđa stručnjaka iz tehničkog razvoja. Inače, 56-godišnji Peter Mertens je pre mandata u Audiju bio pomoćnik direktora sektora za istraživanje i razvoj u Volvou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

W12 se više neće proizvoditi: Audi A8 će biti poslednji automobil sa W12 agregatom

 

audi a8 7777.jpg

 

Audi je, sada već davne, 2001. godine premijerno predstavio model A8 sa W12 agregatom. Sada se čini da će životni vek tog motora završiti sa istim modelom sa kojim je i počeo. Naime, šef tehničkog razvoja kompanije Audi, Piter Mertens je na jednom intervjuu tokom ženevskog sajma automobila otkrio informaciju da će novi A8 biti poslednji model koji će dobiti W12 agregat. Mertens je naveo da ''još uvek postoje klijenti koji žele agregat sa 12 cilindara, koji su njime zadovoljni i koji će to što žele i dobiti. Međutim, to će biti poslednji put da se W12 nađe u nekom od naših automobila''.

 

Kompanija Bentley će nastaviti da prodaje W12 agregat, iako je Audi odlučio da on nije vredan truda. Još uvek nema informacija o tome koliko je A8 modela sa W12 agregatom prodala kompanija Audi, ali s obzirom na njihovu odluku moramo da pretpostavimo da je reč o zaista malom broju. Takođe, predstavnici brenda iz Ingloštada nisu otkrili puno detalja o novom A8 W12 modelu za 2019. godinu, ali se pretpostavlja da će automobil razvijati 585 konjskih snaga. To je neznatno manje od izlazne snage koju proizvodi ovaj agregat u modelu Bentley Continental GT (626 „konja“ i 900 Nm obrtnog momenta). U svakom slučaju, to je više nego što proizvodi model A8 55 TFSI koji poseduje trolitarski V6 agregat sa turbo punjačem koji proizvodi 335 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta. Ova kombinacija modelu A8 L omogućava da od 0 do 100 km7h ubrzava za 5.7 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. S obzirom da je najavljeno da će W12 agregat ispasti iz Audijeve ponude, moguće je da je reč samo o jednom od nekoliko agregata koji će doživeti sličnu sudbinu. Mertens je naveo da bi preusmeravanje fokusa na elektrifikaciju moglo da navede VW grupaciju da smanji paletu motora koju ima u ponudi. Jedan od motora koji bi mogao da se ukine jeste i atmosferski V10 radne zapremine 5.2 litara koji se nalazi u modelu R8, koji neće doživeti svoju novu generaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...