neshaoct 9447 Posted February 3, 2014 1978. godine osnovan je Centro Ricerche Fiat (CRF) nadomak Torina sa zadatkom razvoja novih tehnologija, procesa koji će onda biti korišćeni u okviru cele Fiat grupacije. Za svoje projekte razvoja i testiranja Centar danas zapošljava preko 1.000 ljudi, ali sarađuje i sa oko 1.700 raznih naučnih i tehničkih ustanova koji čine mrežu partnera Centra. 40 radnih stolova za testiranje motora, 5 najsavremenijih stolova za testiranja menjača, 6 pokretnih traka za testiranja celog automobila...Glavna pitanja kojima se Centar bavi tiču se:- povećanja energetske efikasnosti, odnosno smanjenjem štetnog uticaja na čovekovu okolinu.- društvene održivosti (povećanje tehničke pouzdanosti).- ekonomska kompetitivnost (poboljšanje funkcionalnosti automobila i što brža primena novih tehnologija u finalnom proizvodu). CRF trenutno ima oko 3.000 patenata koji su već registrovani, ili su u postupku registracije.Oni su 1997. godine završili posao za komercijalnu upotrebu common rail dizel motora (JTD), oni su zaslužni za MultiAir tehnologiju kod modernih benzinaca koja je u primeni od 2009. godine, oni su 2011. godine napravili, trenutno najmanji motor u serijskoj proizvodnji, Twin Air sa 2 cilindra, DCT menjači (duplo kvačilo) od 2012. godine je takođe u njihovom spisku... Zahvaljujući njima Fiat grupacija je evropski lider u broju prodatih automobila (preko 10 različitih modela), koji mogu da koriste alternativna gorivo (TNG, CNG). Da bi se postogla što veća efikasnost automobila kao celine, ali i njegovih pojedinačnih sklopova poput motora, menjača, Centro Ricerche Fiat (CRF) poboljšava tradicionalne motore unapređivanjem njihovog iskorišćavanja preko nove elektronike (novih softvera za upravljanje radom motora i menjača) i optimizacije prenosa, zatim kreiranja hibridnih rešenja tradicionalnih i elektro motora. Drugačije rečeno, posao Centra je da stvori širok dijapazon agregata koji će biti korišćeni u okviru Fiat grupacije, ali da svi oni troše što manje, zagađuju što manje, budu što više pouzdani. Ostvarivanju visokopostavljenih ciljeva pomažu i druge karakteristike vozila. Lakši automobili, više aerodinamični će tražiti manje snage za određenu brzinu kretanja, odnosno samo preko unapređivanja te dve stavke isti motor u drugom automobilu (lakšem, aerodinamički boljem) manje će zagađivati. Centro Ricerche Fiat (CRF) je danas jedan od najznačajnijih evropskih centara u kojima se osmišljavaju tehnička rešenja na automobilima koje ćemo voziti sutra.Za buduće benzince kažu da je suština na turbo ili kompresor varijantama, direktnim ubrizgavanjem (common rail kao kod dizela) i promenljivim vremenom rada usisnih ventila kako bi se optimizovala potrošnja u različitim režimima vožnje, dok je kod dizela najveći izazov kako izduvne gasove prečistiti preko izduvnog sistema tako da na kraju dobijemo ispunjene euro norme. I kod jednih i kod drugih automatski menjači sa duplim kvačilom će dalje doprineti boljem iskorišćenju i efikasnosti.Sve strožija pravila dolaze u Evropu sledećih godina i CRF je spreman da ponudi rešenja kojima će Fiat grupacija ispuniti i prevazići sve zahteve koji se proizvođačima automobila postavljaju u cilju povećanja njihove efikasnosti i smanjivanja zagađenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites