Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Ferrari 250 LM / Testa Rossa / GTO / GTE / GT

Recommended Posts

Ferrari 250 GTO ide na aukciju s početnom cenom od 38.84 miliona evra

 

181248-ferrari-250-gto.jpg

 

Pre nešto više od nedelju dana pisali smo o neverovatnom rekordu koji je oboren kada je David Mac Neil keširao čak 68 miliona evra za legendarni Ferrari 250 GTO Series 1 ''Christian Glaesel''. Podsetimo, do tada je rekord iznosio 52 miliona evra koliko je jedan kolekcionar keširao takođe za Ferrari 250 GTO.

 

ferrari-250-gto 1111.jpg

 

Iako su mnogi mislili da novi rekord neće biti oboren neko duže vreme, aukcijska kuća RM Sotheby's je sada objavila da će na aukciji u Montereyu krajem avgusta ponuditi Ferrari 250 GTO iz 1962. godine po početnoj ceni od 38,84 miliona evra. To je najveća početna cena u kategoriji automobila ponuđenih na aukciji. Znamo da se u Montereyu svake godine okupljaju brojni kolekcionari, pa se pretpostavlja da će nadmetanjem nekoliko zagriženih fanova iznos značajno porasti, a mnogi veruju da bi mogao i da obori novi rekord, čime bi postao najskuplji automobil na svetu!

 

ferrari-250-gto 11.jpg ferrari-250-gto 111.jpg

 

Konkretan primerak je vožen na legendarnoj trci Targa Florio, a vozio ga je Edoardo Lualdi-Gabardi koji je u njemu osvojio italijanski GT šampionat 1962. godine. Nakon što je kupio novi GTO, Gabardi je ovaj primerak prodao Gianniju Bulgariju (iz porodice zaslužne za istoimenu luksuznu marku). Automobil je nakon toga u vlasništvu imalo nekoliko kolekcionara, a zanimljivo je da nikad nije razbijen, što mu naravno danas između ostalog i značajno diže cenu. A kolika će ona tačno biti, znaćemo kroz dva meseca. Ovo samo dokazuje da su automobili odlična investicija. Ko ima neograničen budžet i ''nos'' za retke modele kojima će vrednost samo da raste, može od njih itekako da profitira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari GTO u delovima

 

181572-ferrari gto.jpg

 

Na aukciji i gala večeri koja će se održati u Blenheim Palaceu, kolekcionari će se boriti za retke modele Ferrarija i Maseratija.

Ipak, najviše pažnje okupljenih će definitivno pripasti Ferrariju GTO, koji će se ponuditi u delovima. Dakle, pred vama je izazov sklapanja ove legende. Ipak, pretpostavljamo da će budući srećni vlasnik svoj model predati u ruke nekom vrsnom restauratoru. Delovi, koji obuhvataju okvir podvozja Ferrari 250 (# 4105GT) iz 1962. godine, originalni Ferrari TIPO 128S V12 motor, autentičnii cevasti čelični okvir u GTO stilu, zatim tu je gomila delova karoserije, točkovi, hlađenje, oslanjanje, kao i kompletan sistem kočnica i razni brojčanici. Ovi delovi su svi pronađeni na istom mestu. Nick Wells, stručnjak kada su aukcije u pitanju, dodaje: ''250 GTO je bez sumnje najpoželjniji klasični automobil na svetu. Uz jedan od 36 primeraka, koliko ih postoji on može da postigne cenu i do 50 milona funti (56.5 miliona evra). Ovi pronađeni delovi su prazno platno, koje će budući vlasnik morati sam da oslika i stvori remek delo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1962. Ferrari 250 GTO prodat za rekordnih 48.405.000 dolara

 

183427-ferrari 250 gto.jpg

 

RM Sotheby's je na aukciji u Montereyu u Kaliforniji prodao 1962. Ferrari 250 GTO, i to za 48.405.000 dolara, što ga čini najskupljim automobilom ikada prodatim na nekoj aukciji. Početna cena je bila 35 miliona dolara.

U pitanju je automobil sa brojem šasije 3413 GT i jedan je od samo 36 napravljenih primeraka. Ovaj primerak je dva puta pobedio u svojoj klasi na Targa Florio trci, a tokom trke 1962. vozio ga je šampion Formule 1 Phill Hill.

Novi vlasnik je navodno veliki kolekcionar automobila iz SAD-a.

 

Kako je izgledala aukcija pogledajte u sledećem videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kg Ferrarija 250 GTO skuplji od 1 kg zlata

 

Ferrari 250 GTO.jpg

 

Za klasični Ferrari 250 GTO iz 1962. sa pravom može da se kaže da je ''zlata vredan''. Pa čak i više od toga. Zlato se dugo smatralo jednom od najvrednijih i najstabilnijih investicija, a danas se slično može reći za retke klasične automobile, kao što je ovaj Ferrari star preko pola veka. Model 250 GTO drži rekord kada je reč o oldtajmerima prodatim na aukcijama, s obzirom da je u avgustu u Montereju dostigao cenu od čak 48.405.000 dolara. Ispostavilo se da ga ova astronomski velika suma novca čini i bukvalno vrednijim od zlata.

Naime, Ferrari 250 GTO ima masu od 880-950 kg, u zavisnosti od izvora informacije. Ako se kao merodavna uzme donja granica od 880 kg, ispada da 1 kg ovog automobila vredi oko 55.000 dolara, dok slučaju nepovoljnije varijante i mase od 950 kg, kilogram Ferrarija košta oko 51.000 dolara. Sa druge strane, kilogram zlata je početkom januara vredeo ''samo'' 41.430 dolara, što 250 GTO čini skupljim od odgovarajuće količine ovog dragocenog metala. Iako je reč o ekstremom slučaju, s obzirom da samo poneki oldtajmer može da se približi ili čak nadmaši cenu od 50 miliona dolara, tržišna kretanja poslednjih godina pokazuju da vrednost sličnih klasičnih automobila konstantno raste i da mnogi bogati kolekcionari na njih gledaju kao na unosnu investiciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO proglašen pravim umetničkim delom

 

ferrari 250 1.jpg

 

Najskuplji automobil na svetu je i prvi koji ima zvaničnu umetničku vrednost

 

Koliko puta ste sebi rekli za neki automobil da je to umetnost na točkovima? Od sada jedan model zvanični ima umetničku vrednost. Trgovinski sud u Bolonji doneo je odluku po kojoj se Ferari 250 GTO smatra umetničkim delom, koje je u potpunosti originalno i kao takvo zaštićeno od reprodukcija i imitacija. Ovakva presuda je donešena nakon što je Ferari saznao da jedna kompanija iz Modene želi da napravi moderno ''viđenje'' ovog legendarnog automobila. Proizvodnja, komercijalizacija i promocija modela 250 GTO isključivo je u nadležnosti Ferarija, zaključio je sud.

 

Ovo je prvi put da je neki sud jedan automobil označio umetničkim delom. Ta čast je pripala ujedno i najskupljem automobilu svih vremena. Naime, Ferrari 250 GTO iz 1962. prodat je prošle godine na aukciji za rekordna 44 miliona dolara. Time je ovaj legendarni model postao najskuplji automobil ikad prodat na jednoj javnoj aukciji. Automobili koji se prodaju direktno dostižu daleko veće vrednosti, pa je tako takođe Ferrari 250 GTO iz 1963. prodat za 70 miliona dolara, što je najviša cena koju je neki automobil postigao u istoriji. Ovaj Ferrari se našao i na našoj listi deset najlegendarnijih italijanskih automobila svih vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO sada i zvanično može da se kopira

 

ferrari 250 1.jpg

 

Legendarna italijanska marka sportskih automobila je proizvela samo 39 primeraka modela 250 GTO, koji su postali ''sveti gral'' Ferrarijevih kolekcionara i često ruše rekorde po pitanju cena postignutih na aukcijama. Ferrari se ponovo našao usred pravne bitke, slično kao i u slučaju imena svog budućeg prvog SUV modela pod imenom Purosangue. Međutim, sada se radi o verovatno najskupljem automobilu u istoriji - modelu Ferrari 250 GTO. Da stvar bude još gora nije reč o predmetu koji se tiče mogućeg rata oko nasleđa, već je na sudu njegov dizajn.

 

Ferrari je podneo zahtev za registraciju oblika svog ikonskog 250 GTO, što je kompanija Ares Design odbila. Legendarni italijanski brend je deponovao oblik svog sportskog automobila 2008. godine. Ipak, Ares Design je imao za cilj da model 250 GTO modernizuje rekavši da Ferrari tome u stvari nije težio u poslednjih pet godina, i zato je slučaj predao Službi za otkazivanje Kancelarije za intelektualnu zaštitu Evropske unije, koja je presudila u korist dizajnerske firme Ares Design sa sedištem u Modeni.

 

181248-ferrari-250-gto 01.jpg

 

Sada, sa ovom značajnom presudom, Ares Design može da nastavi sa svojim planovima iz 2018. godine o oživljavanju ovog modela, odnosno njegove reinterpretacije. Firma je planirala da uzme Ferrari F12 ili 812 Superfast i da ga prepakuje u dizajn karoserije koja je odala počast najvrednijem Ferrariju svih vremena.

 

ares gto 01.jpg

 

Pre nekoliko godina se nagađalo da bi Ferrari, pod rukovodstvom pokojnog Sergija Marchionnea, ipak mogao da dođe u iskušenje, kao što je to slučaj sa drugim proizvođačima, i da oživi 250 GTO. Poput Jaguara koji je prepravio XKSS ili Aston Martina sa DB4 GT Zagato i DB5 modelima. Međutim, treba napomenuti da nikada nije postojala zvanična veza između zahteva i glasina o nastavku proizvodnje legendarnog modelu Ferrari 250 GTO.

 

Prošle godine su se dve strane sukobile na bolonjskom sudu koji je presudio da je auto umetničko delo i da se ne može ponovo stvoriti ni reprodukovati. Ideja o ''novom'' GTO-u je pala na pamet izvršnom direktoru Ares Designa Dannyju Baharu, koji je je svojevremeno pokušao da transformiše Lotus u svetskog proizvođača supercar automobila. Govoreći u vreme najave reinkarnacije modela 250 GTO, Bahar je rekao: ''To je moderna reinterpretacija, a ne kopija. Ona je izlog onoga što naši dizajneri mogu da učine. Ako ćete voziti automobil poput 250 GTO, morate da imate dobre ruke i da budete hrabri (u originalu: big balls), jer će svaka linija biti kritikovana. Ali mislim da su proporcije ovog automobila savršene.''

 

Ares je u početku sugerisao da će napraviti otprilike 10 ovakvih primeraka, po ceni od oko milion evra, uključujući cenu i modela osnove Ferrari F12 ili 812 Superfast V12. Dodatni šamar Ferrariju je to što je Ares Design smešten u Ferrarijevu rodnom gradu Modeni, tako da će se na njegovom pragu pojaviti nove replike. Ineos, novi britanski proizvođač 4x4 terenaca, pobedio je u sličnoj bici sa Land Roverom za oblik svog Grenadier terenskog automobila, koji je više nego sličan modelu Land Rover Defender.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO je jedini automobil čija vrednost odgovara njegovoj težini u zlatu

 

212677-ferrari gto 250 03.jpg

 

Trenutno najskuplji prodati automobil na svetu je Ferrari 250 GTO iz 1963. godine, a radi se ujedno o jedinom automobilu čija vrednost odgovara njegovoj težini u zlatu.

 

212678-ferrari gto 250 02.jpg

 

Ako se uzme u obzir trenutna cena zlata od 1.713 dolara po unci, tipično vozilo teško 1.814 kg bi trebalo da bude prodato za gotovo 110 miliona dolara kako bi njegova vrednost odgovarala vrednosti njegove težine u zlatu. Međutim, polovina od toga iznosi 55 miliona evra, a Ferrari 250 GTO je prodat za 57.4 miliona dolara dok njegova ukupna težina iznosi 950 kg. To znači da je vredniji od vrednosti svoje težine u zlatu.

 

212679-ferrari gto 250 01.jpg

 

Šezdesetih godina prošlog veka je proizvedeno svega 36 primeraka Ferrarija 250 GTO, tako da se u naredim godinama očekuje dalji rast njegove vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...