Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Hyundai potvrdio lansiranje novog, vrhunskog brenda

Recommended Posts

92257-hyundai i20 wrc.jpg

 

Šef Hyundaijevog Motorsport tima, Michael Nandan, potvrdio je da korejski proizvođač planira da lansira novi brend pod čijim imenom će se prodavati modeli vrhunskih performansi.

Hyundai, naime, radi na potpunoj izmeni svoje reputacije proizvođača jeftinih automobila. Veliki korak u tom smeru je postignut najavljivanjem učestvovanja u WRC šampionatu sledeće godine u kome će nastupati sa i20 modelom. Sada su otkriveni i planovi o novom brendu koji će slediti filozofiju Nissanove Nismo filijale.

 

Prvi automobil u novoj ponudi biće vrhunska varijanta i20 modela sledeće generacije koja bi trebalo da se pojavi 2015. godine. Isti model će poslužiti kao osnova za Hyundaijev WRC automobil 2015. godine. Menadžer Hyundai Motorsport tima, Alain Penasse, smatra da će upravo učestovanje u WRC šampionatu i lansiranje novog, vrhunskog brenda podići Hyundaijev ugled na automobilskoj sceni. i20 će, naravno, biti tek prvi u nizu novih modela, a slediće verovatno nove verzije Genesis Coupea i Velostera Turbo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai se ne šali sa luksuznom markom Genesis

 

Genesis-Essentia 1.jpg

 

Genesis, luksuzna marka Hyundaija u Evropi je još uvek u drugom planu, ali, teško da će dugo tako i ostati.

Na salonu u Njujorku Genesis je uzdrmao javnost predstavljenim konceptom električnog kupea Essentia, kako dizajnom tako i pogonom. Iako za sada definitivno ima status koncepta i tehnološkog demonstratora, ovaj GT treba uzeti za ozbiljno. Prema onome što se može čuti CEO Genesisa Manfred Fitzgerald ima sasvim ozbiljne namere da u ponudu marke uvrsti i ovaj sportski kupe. Za sada još nema odobrenje upravnog odbora za takvu nameru, ali je u Njujorku izjavio da će reakcije struke i javnosti sa salona imati značajnu ulogu u donošenju odluke o serijskoj proizvodnji. Ono što je najvažnije, većina komponenti, uključujući i novu električnu platformu na kojoj se Essentia nalazi već je spremna za serijsku proizvodnju. Peter Schreyer direktor dizajna Kije i Hyundaija izjavio je da je veoma zadovoljan dizajnom kupea, kao i da je Genesis već registrovao oznaku ''GT''. Schreyer definitivno ima razloga da bude zadovoljan radom svog dizajnerskog tima. Essentia je proglašena najlepšom premijerom salona u Njujorku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis Essentia concept ulazi u (ograničenu) proizvodnju

 

Genesis-Essentia 1.jpg

 

Južnokorejski luksuzni brend Genesis je na ovogodišnji sajam automobila u Njujorku došao i sa studijom dvovratnog GT automobila nazvanog Essentia Concept koji će po poslednjim najavama ući i u serijsku proizvodnju.

 

genesis-essentia 1111.jpg

 

To je za američke medije potvrdio Erwin Raphael, izvršni direktor u ''Genesis Motor America'', koji trakođe smatra da će Essentia na tržištu proći veoma dobro. Doduše, u planu je proizvodnja samo ograničene serije (i to tek za nekoliko godina), ali Raphael nije želeo da otkriva druge detalje.

 

genesis-essentia 11.jpg

 

Takođe, ta serijska Essentia će biti i najskuplji Genesisov model do sada, a neće imati vrata koja se otvaraju u vis kakva su odlikovala koncept verziju.

 

genesis-essentia 111.jpg

 

Essentia u koncept izdanju inače privlači pažnju dugačkom haubom, linijom krova, vratima koja se otvaraju u vis, transparentnom haubom, upadljivim zadnjim difuzorom, točkovima u boji bakra, karoserijom od ugljeničnih vlakana, kao i minimalističkim ali modernim enterijerom sa kožnim sedištima, volanom sa zaravnjenim donjim delom, digitalnom instrument tablom, širokom displejem na prednjem panelu i detaljima od ugljeničnih vlakana i aluminijuma.

 

genesis-essentia 111111.jpg

 

Što se tiče konkretnih tehničkih detalja, Genesis je samo saopštio da Essentia Concept ima više električnih motora, kao i da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi oko 3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis godinama daleko od ulaska na tržište Evrope

 

Genesis G90 299.jpg

 

Iako Hyundaijev luksuzni podbrend Genesis ''raste'' u SAD, on je godinama udaljen od ulaska na tržište Evrope. Uprkos izostanku krosver i SUV modela, Genesis se dobro kotira u SAD, međutim, ''Stari kontinent'' je i dalje prevelik zalogaj za Hyundaijev luksuzni sektor. Hyundai ne želi da srlja s obzirom da su brojni strani brendovi posrnuli u borbi sa nemačkim premium proizvođačima. Tako se povukao japanski Infiniti, koji će se fokusirati na SAD i Kinu, Lexus ima epizodnu ulogu, a i Honda okleva sa uvođenjem svog brenda Acura. Čak i drugi evropski brendovi poput italijanskih Maseratija i Alfa Romea, te francuskog DS se muče u ovoj borbi.

Hyundai polako priprema teren za dolazak Genesia u Evropu, pravi centar ''Genesis iskustva'' u nadi da će privući pažnju potencijalnih kupaca. Međutim, adut južnokorejskog proizvođača bi mogao da bude talas elektrifikacije, jer Tesla je sa Modelom 3 nadmašila Jaguar i Lexus, a sličnim putem ide i Volvo sa svojim električnim brendom Polestar. Genesis bi Evropu prvo mogao da ''napadne'' sa svojim prvim SUV-om, uveliko sprema GV80, ali se njegov debi očekuje tek krajem 2020. godine, a jedan krosover je nedovoljan za tako ambiciozne planove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis najavljuje nove modele

 

genesis-gv80.jpg

 

Luksuzni korejski brend će pokušati ono što nije uspelo Lexusu i Infinitiju. Nakon što je po gotovo svim studijama osvojio naklonost kupaca i pretekao nemačku trojku novoformirani korejski brend Genesis planira da krene u osvajanje tržišta. A da bi mu to uspelo moraće da proširi gamu koja trenutno broji tek tri modela, i to limuzinska. Korejska marka zato mora da drastično poveća asortiman, posebno toliko traženim crossoverima, a zatim i da poradi na dizajnu. Upravo to je potvrdio i prvi čovek marke, Manfred Fitzgerald, koji je za GoAuto izjavio da će do 2021. godine lansirati tri nova modela:

''A to je tek početak. Širimo portfolio, do 2021. ćemo imati šest modela, a među njima i prvi SUV model koji će pratiti još jedan''. Novosti su i u dizajnu: ''Imaćemo i uzbudljivije karoserijske verzije koje za sada ne otkrivam. Budite sigurni da će gama uskoro biti potpuna''.

 

genesis-essentia.jpg

 

Podsetimo, koncept GV80 je još 2017. dao naznake novog dizajna prvog SUV-a ove mlade i vrlo uspešne kompanije. Kad se sve sabere, tri postojeća i dva SUV modela, pitanje je šta će biti treći model. Veruje se da će to biti električni sportski 2+2 coupe inspirisan Essentiom. Ili prevedeno, radi se o korejskom rivalu modelima kao što su AMG GT4Door i Porsche Taycan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis će se nuditi i u Evropi

 

Genesis G90 299.jpg

 

Ono što je Toyoti Lexus, Hyundaiju je Genesis, a Evropljani će prvi susret sa modelima južnokorejskog luksuznog podbrenda imati u martu sledeće godine na Sajmu automobila u Ženevi.

Modeli Hyundaijevog luksuznog podbrenda Genesis se trenutno prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Rusiji, Južnoj Koreji, Australiji i na Bliskom Istoku, a sa planiranim povećanjem ponude modela u Hyundaiju su odlučili da će Genesise u dogledno vreme ponuditi i kupcima u Evropi.

 

Genesis G90 01.jpg

 

Genesis u aktuelnoj ponudi ima klasične trovolumenske limuzine koje se kriju iza oznaka G70, G80 i G90, a u fazi razvoja su SUV-ovi GV70 i GV80, ali i model koji će pokretati samo struja. Prvi čovek dizajnerskog odeljenja od septembra je Filippo Perini koji je pre angažmana u Genesisu radio u kompanijama Alfa Romeo, Audi, Lamborghini i Italdesign.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioniq postao Hyundaijev podbrend

 

ioniq 02.jpg

 

Hyundai je 2015. godine zvanično kreirao podbrend za svoje luksuzne automobile pod nazivom Genesis koji ostvaruje uspehe, a sada je Ioniq postao podbrend za električna vozila. Ime Ioniq potiče iz Hyundaijeve linije hibridnih i električnih vozila koji dolaze u formi fastbacka, a sada će se koristiti za zvanični podbrend južnokorejske kompanije koji će nuditi ''električna iskustva usmerena na kupca''.

 

ioniq 01.jpg

 

Hyundai je već najavio tri nova modela koji će nositi oznaku Ioniq.

Prvi će biti Ioniq 5, električni crossover srednje veličine baziran na konceptu Hyundai 45 koji je debitovao prošle godine na Sajmu automobila u Frankfurtu. Očekuje se početkom 2021. godine. Drugi model je Ioniq 6 sedan baziran na konceptu Prophecy viđenom početkom ove godine, a produkcijska verzija će debitovati 2022. godine. Ioniq 7 je treći model koji se očekuje, a to je električni SUV koji će se pojaviti početkom 2024. godine.

 

Novi modeli će koristiti novu platformu nazvanu Electric Global Modular Platform (E-GMP), koja će omogućiti brzo punjenje i veliki domet. Novi Ioniq automobili će imati visokoprilagodljiva sedišta, bežičnu povezivost i unikatne detaje kao što je pretinac dizajniran poput fioke. Hyundai je pokrenuo podbrend Ioniq kako bi podržao Strategiju 2025 prema kojoj namerava da proda 560.000 električnih vozila. Cilj kompanije je da do 2025. godine postane treći najveći proizvođač ekološki prihvatljivih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai najavio IONIQ 5

 

hyundai 5.jpg

 

Južnokorejski gigant Hyundai svojevremeno je potvrdio da će Ioniq postati poseban ogranak vozila na električni pogon, a prvi iz najavljene serije, model IONIQ 5, stiže uskoro.

Prvi Hyundaijev model koji je krenuo ''zelenim'' putem bio je model IONIQ, kojeg je južnokorejski proizvođač nudio u tri verzije - kao hibrid, plug-in hibrid (PHEV) i čisto električni automobil (EV), što je po prvi put da se kupcima jedan model nudio u tri pomenuta izdanja.

 

Ohrabren uspehom IONIQ-a, Hyundai je nedavno najavio osnivanje posebnog brenda električnih vozila koji će ime poneti upravo po ovom ''pioniru'', a prvi u nizu automobila koji bi trebalo da debituju, i to vrlo skoro, već početkom naredne godine, umesto u oktobru 2021. jeste kompaktni krosover IONIQ 5. Za sada je dostupno veoma malo informacija, osim podatka da će vozilo koristiti potpuno novu modularnu EGMP platformu (Electric Global Modular Platform), namenjenu električnim automobilima, koja će imati relativno veliko međuosovinsko rastojanje i gotovo u potpunosti ravan pod. Neki izvori tvrde da je serijska verzija IONIQ 5 umnogome inspirisana konceptom Hyundai 45 EV, koji je 2019. godine predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ioniq 5 najavljen za 23. februar

 

Ioniq 5 03.jpg

 

Hyundai je već najavio da će u narednih nekoliko godina predstaviti više novih električnih modela, i to pod brendom Ioniq. Tačnije, za početak su najavljena tri modela a prvi će biti Ioniq 5 čija premijera je sada potvrđena za 23. februar.

 

Ioniq 5 02.jpg

 

Ioniq 5 će biti kompaktni crossover-coupe, inpirisan Hyundai 45 conceptom sa sajma automobila u Frankfurtu 2019. godine, dok će kao baza poslužiti modularna E_GMP platforma. U vesti se navodi i podatak da će Ioniq 5 imati točkove od 20 inča.

 

Ioniq 5 01.jpg

 

Neke nezvanične informacije kažu da će vozilo pokretati dva elektromotora sa ukupno 313KS (imaće pogon na sva četiri točka), kao i da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi 5.2 sekundi.

 

ioniq 5 2022 01.jpg

 

Na početku će biti dostupan Ioniq 5 First Edition sa baterijama od 58 kWh i autonomijom od 450 km (po WLTP-u), ali se već najavljuje i varijanta sa baterijama od 82 kWh i autonomijom od 550 km. Osim toga, pominju se i 800V sistem punjenja, kao i podatak da je za punjenje 20% do 80% kapaciteta baterija potrebno samo 15 minuta. Prve isporuke Ioniqa 5 First Edition se u Evropi očekuju u junu ili julu, ali za sada nije poznato po kojoj ceni (jedino se najavljuje da će biti konkurentna).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioniq 5 - Svetska premijera

 

Ioniq 5 03.jpg

 

Dobrodošli na svetsku premijeru Hyundai Ioniq 5. Najnoviji potpuno električni auto koji redefiniše način života u električnoj mobilnosti i omogućava vam da pokrenete svoj svet.

 

Ioniq 5 02.jpg

 

Ioniq 5 zadovoljava različite stilove života bez ograničenja u vašem svakodnevnom životu. EV kombinuje prilagodljivi prostor i ekološke materijale sa izvanrednom tehnologijom i dizajnom.

 

ioniq 5 2022 01.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ioniq 5

 

ioniq 5 2022 y6.jpg

 

Prizivajući duh Hyundaijevog prvog produkcijskog automobila, modela Pony iz 1975. godine, Ioniq 5 konačno je stigao u produkcijskoj formi. Ipak, ne radi se o malom hatchbacku sa Mitsubishijevim motorima iz prvih dana južnokorejskog brenda, nego o potpuno novom SUV-u srednje veličine sa električnim pogonom.

 

ioniq 5 2022 y5.jpg

 

Ioniq 5 je baziran na E-GMP platformi i predstavlja produkcijsku verziju koncepta 45 predstavljenog na Sajmu automobila u Frankfurtu 2019. godine. Model je uveliko zadržao dizajn koncepta uključujući njegove oštre linije, pop-out ručice vrata, a na nekim tržištima će biti dostupne i kamere umesto standardnih bočnih retrovizora. Međutim, na tržištima gde nisu legalne, automobil će imati standardne retrovizore. Upravo zbog toga je na većini zvaničnih fotografija prikazan automobil sa takvim retrovizorima.

 

ioniq 5 2022 y4.jpg

 

Hyundai je za Ioniq 5 izabrao 20-inčne aerodinamički optimizovane felne, najveće koje je ikad dobio jedan električni automobil južnokorejske kompanije, a apred i nazad su LED svetla nalik pikselima u obliku pravougaonika.

 

ioniq 5 2022 y3.jpg

 

Novi Ioniq 5 je dugačak 4.635 mm, njegovo međosovinsko rastojanje iznosi 3.000 mm, visok je 1.605 i širok 1.890 mm, a te dimenzije mu omogućavaju prostor u unutrašnjosti koji odgovara vozilima u većem segmentu.

 

ioniq 5 2022 y2.jpg

 

Platforma za električna vozila je maksimalno iskorišćena u unutrašnjosti, pod je ravan, putnici imaju više prostora za noge, a centralna konzola dolazi s kliznim mehanizmom pa se može pomeriti unazad do 140 mm. To bi moglo da bude posebno korisno prilikom parkiranja u uskom prostoru za parking tako da vozač može lako da izađe iz vozila i na vrata suvozača ili obrnuto. Zapremina prtljažnika iznosi 531 litar i povećava se na 1.600 litara obaranjem zadnjiih sedišta.

 

S obzirom da se radi o električnom automobilu, Ioniq 5 ima i prostor za prtljag ispod prednjeg poklopca, a njegov kapacitet zavisi da li se radi o verziji s pogonom na zadnje ili na sva četiri točka. Ako je reč o zadnjem pogonu, zapremina iznosi 57 litara, a u slučaju modela sa pogonom na sva četiri točka se smanjuje na 24 litra. Na armaturnoj ploči dominiraju dva 12-inčna ekrana, jedan služi kao displej za vozača, a drugi za infotainment sistem. Oba su smeštena u jedan veći deo stakla. Ručica menjača je iza upravljača, a vozaču je na raspolaganju i HUD ekran sa AR podrškom. Prostor za noge putnika na zadnjim sedištima je veći zahvaljujući tome što su prednja sedišta za 30% tanja u odnosu na standardna. Sva sedišta mogu da se pomeraju napred i nazad. Mnoge površine u unutrašnjosti su napravljene od recikliranih materijala uključujući plastične boce.

 

ioniq 5 2022 y1.jpg

 

Vredan pomena je i solarni krov koji dodatno povećava efikasnost prikupljajući sunčevu energiju i puneći bateriju za povećanje dometa. Kupcima će na raspolaganju biti baterije kapaciteta 58 i 72.6 kWh. Osnovni model ima jedan motor na zadnjoj osovini, dok skuplji model ima motor napred i nazad pa samim tim i pogon na sva četiri točka. Obe verzije dostižu maksimalnu brzinu od 185 km/h. Model sa jednim motorom  razvija 168 KS i 350 Nm obrtnog momenta, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 8.5 sekundi. Model sa dva motora i slabijom baterijom isporučuje ukupno 232 KS i 605 Nm obrtnog momenta te ubrzava do stotke za 6.1 sekundu. U slučaju modela sa zadnjim pogonom i većom baterijom snaga iznosi 215 KS i 350 Nm, a ubrzanje od 0 do 100 se ostvaruje za 7.4 sekunde. Najsnažnija verzija dolazi sa dva motora koji ukupno nude 302 KS i 650 Nm obrtnog momenta, a ima i veću bateriju. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h su potrebne 5.2 sekunde.

 

Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 19 minuta zahvaljujući 800V punjenju i 350kW punjaču. Petominutno punjenje je dovoljno za 100 km dometa. Model sa zadnjim pogonom i većom baterijom može preći 480 km. Ioniq 5 stiže na tržište nešto kasnije ove godine, a biće dostupan u devet boja eksterijera, odnosno četiri boje unutrašnjosti. Sledeće godine se očekuje Ioniq 6 kao produkcijska verzija koncepta Prophecy. SUV pod nazivom Ioniq 7 se očekuje početkom 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...