Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Corvette: od 1953. godine do danas

Recommended Posts

Corvette na autoputu generacija

 

wqwqsr200.jpg

 

Kada se povišeni nivo benzina u krvi nasledi kroz tri generacije, ljubav prema automobilima tada postane porodična tradicija. Katkad se dogodi da uz zajedničku ljubav ruku pod ruku ide i zajedničko nasledstvo, te automobil prelazi iz generacije u generaciju. Ponekad sklonosti budu potpuno različite, te kao takve poprime drugačije oblike koji se u manjoj ili većoj meri dodiruju. Mimo svih međugeneracijskih jazova, prave vrednosti uvek nađu zajedničko odobravanje unutar porodice i upravo tako je jedna Corvette C4 iz 1987. godine nedavno stigla sa druge strane Atlantika u Beograd.

 

wqwqsr201.jpg

 

Naš dugogodišnji prijatelj Vladimir sin je proslavljenog trkača, a njegov sin Andrej tek treba da napravi svoje prve korake u automobilskom svetu, ali je odrastajući uz automobile lako našao svoju najveću strast. Kako po svom pogledu na automobile Andrej najviše liči na oca, Vladimirova ideja bila je da pronađe automobil u kom će obojica jednako uživati. Jedan od Andrejevih omiljenih automobila bila je Hot Wheels C6.R u žuto-crnoj trkačkoj ''livreji'', pa je izbor modela bio najlakši deo procesa:

''To je bio autić koji mi se najviše dopadao od svih koje sam imao, pa sam ga kasnije tražio po eBayu za kolekciju jer sam se tim mojim dosta igrao. Kada ga je otac ponovo pronašao na internetu, počeo je da mi priča o nekom pravom autu koji može da bude projekat za oca i sina. Nisam imao pojma o čemu priča i šta smera, ali sam došao gde treba. Tu je bio pokriven auto koji sam prepoznao, ali ono što nisam znao jeste da to nije bio projekat'', ispričao nam je Andrej prvi susret sa autom koji ga čeka u budućnosti. Vladimir je dodao da je generacijska sredina bila C4 - upotrebljivi i moderni klasik bezvremenih linija, a događaj koji je pokrenuo potragu za idealim autom bio Andrejeva fascinacija Giškinom Corvette C4 koju je pronašao dok je šetao po gradu i lovio automobile na ulicama.

 

wqwqsr202.jpg

 

Pošto kupovina tog automobila nije bila opcija, Vladimir je mimo Andrejevog znanja pripremao iznenađenje zbog kog je često postavljao pitanja koja bi mu dala smernice ka pravoj C4 za obojicu. Tada je Andrej jasno naglasio da Corvette mora da ima okrugla stop svetla, ali i da mora da bude Targa krov. ''Kao kabriolet mi je on izgledao kao pegla, mnogo je dugačak i ravan i to kod nje ne volim'', naglasio je Andrej. Rešenje je došlo iz SAD u obliku Corvette proizvedene 1986. za modelsku 1987. godinu, sa 5.7 motorom, 86.000 milja na satu i Z52 opremom: ''To je nešto ređe u njihovim brojkama. Ona ima trap od sportskije Z51, ali je malo udobnija. Ima deblju balans štanglu, manji ajnšlag, hladnjak za ulje menjača, felne od 9.5J i napred i pozadi i tako dalje. Inače, ima i električna sedišta i retrovizore, klimu i zatamnjeni stakleni krov.

 

wqwqsr203.jpg

 

''Ima Bose muziku koju su reklamirali sloganom ''You gotta hear it to believe it'', a kasetofon je osposobljen i u njoj se slušaju kasete iz kolekcije. Vlasnik inače nije hteo da je proda van SAD, ali smo na kraju ipak uspeli da je uvezemo.'' Andrejeva idealna boja bi bila žuta, ali se brzo saživeo sa tamnocrvenom, ali se generacijski jaz ogledao u izboru felni. Tokom stvaranja ovog foto seta, njihova Corvette je brojala poslednje dane sa fabričkim felnama, a na njihovo mesto treba da dođu petokrake Japan Racing 9.5J 18-ce koje su pravljene posebno za ovaj auto i u skladu sa fabričkim dimenzijama.

 

wqwqsr204.jpg

 

Dok Andrej ne položi vozački ispit i ne stekne dovoljno iskustvo, on svoj i očev automobil doživljava sa suvozačevog sedišta, pri čemu ga vidi kao udoban automobil i u gradskim uslovima i na kraćim i dužim putovanjima. Andrej je na Vladimirovu opasku da autu možda fali snage dodao da ona baš svojim zvukom nadoknađuje tobožnji nedostatak. Naime, njen 5.7l L98 V8 motor ima 240 konja, što na papiru ne zvuči mnogo, ali u praksi je dovoljno za zabavu. Iako za sve američke automobile važi predrasuda da nisu vozački, Vladimir kaže da je Corvette ipak drugačija od drugih: ''Snaga je dovoljna da se lepo vozi, uživa i da bude upotrebljiv, a ona dovoljno plaši i sa tih 240 konja. Ona se jako lepo ponaša, nikad u životu prirodnije nisam davao kontru, bez ikakve drame. Sve imaju šper diferencijal i jako se lako vozi. Istina, jeste nervozna, ali sam jako zadovoljan njenim manirima na putu. Servo uređaj bi možda mogao da bude malo mekši, a zbog ABS je nekad bila brža od konkurencije na stazi.''

 

wqwqsr205.jpg

 

Često slični pokloni za osamnaesti rođendan imaju potpuno drugu, negativnu konotaciju, ali u porodici u kojoj su automobili život, situacija je potpuno drugačija: ''Ovaj auto nije kupljen u onoj klasičnoj ćale kupio sinu situaciji, već kao zajednička porodična vrednost, zajednički projekat i auto koji se vozi i pazi. To je Andrejev oldtajmer koji će da bude tu jer ja volim Corvette, a voli je i on''.

Tradicija jedne porodice se tako istovremeno gradi i nastavlja uz jedan američki dragulj koji posebnom vezom ujedinjuje oca i sina, a verovatno i sledeću generaciju koja će ga naslediti.

 

wqwqsr206.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slash traži kupca koji želi da postane novi Betmen

 

slash 02.jpg

 

Modifikovani Corvette C6 nosi naziv Slash, a napravio ga je isti čovek koji je radio Džokerov automobil iz filma Suicide Squad. Modifikacije na Corvette C6 je radio Mike Vetter. Njegovo ime poznato je fanovima filmova o super herojima jer Vetter povremeno proizvodi automobile koji se koriste na snimanju. Ovaj C6 još uvek nije korišćen na filmskom setu, ali se ne može isključiti mogućnost pojavljivanja. Trenutno se prodaje na eBay-u, a budući vlasnik moraće da izdvoji 89.000 dolara. Proces sklapanja vozila je trajao postepeno od 2005. do 2013. godine. Enterijer je napravljen u vintage stilu od kojeg odudaraju unapređena sedišta i estetski detalji. Pogonski agregat je takođe C6 sa 6.2 litarskim LS3 V8 motorom od 450 konjskih snaga, pogonom na zadnje točkove i automatskim menjačem.

 

slash 01.jpg

 

Vetter je na preuređenom C6 ojačao kočioni sistem, modifikovao je oslanjanje, a tu je i unapređeni izduvni sistem s bočnim izlaskom koji stvara zvuk žubora. Tehničke karakteristike možda nisu proporcionalne ceni po kojoj se automobil prodaje. Na cenu najviše utiče izgled karoserije. U opisu na eBay-u trgovac kaže da su ga zbog izgleda vozila često pitali da li je ovo novi Betmobil. Osim krova nema ni traga autentičnog izgleda Corvette C6. Šarke Lambo vrata su postavljene na zadnjoj strani pa auto pri njihovom otvaranja liči na šišmiša. Nema razloga za zabrinutost zbog smanjene vidljivosti iza volana jer auto ima prednje i zadnje kamere. Trgovac sa Floride je nedavno postavio oglas i nudi garanciju od godinu dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koji je ovo automobil?

 

valarra.jpg

 

Pogledali ste fotografiju, vidite jedan superautomobil i pitate se šta je to? Njegov bodykit vredi 15.250 evra, a automobil na kome je odrađen je zapravo Chevrolet Corvette C6. Verovali ili ne.

Kompanija Valarra je zaslužna za taj posao i na njemu je radila dobrih 18 meseci, a automobil je nedavno prikazan u javnosti kada se dogodio automoto skup u Teksasu. Najjeftiniji superautomobil koji sve ostavlja bez daha.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanac 58 godina vozi Chevrolet Corvette s kojim je prešao skoro milion kilometara

 

218684-corvette 1m 02.jpg

 

Amerikanac Steve Stone je vlasnik Chevroletovog modela Corvette Stingray od 1963. godine s kojim je prešao ogromnu kilometražu. Stone se već 58 godina ne odvaja od svog automobila koji je kupio kao osamnaestogodišnjak, a vozi ga čak i danas uprkos tome što je prešao gotovo milion kilometara (preciznije, nešto više od 972.000 km).

 

corvette 1m 01.jpg

 

Međutim, treba reći da je 2007. godine ugrađen motor koji razvija 400KS i koji je do sada prešao više od 320.000 km. Automobil nema ABS kočnice i servo upravljač, a jedino tvrdi krov Corvette iz 1963. godine još uvek nije ponovo lakiran. Stone je tokom prethodnog lakiranja karoserije zadržao originalnu crnu boju. U unutrašnjosti automobila je sada moderniji radio, a sedišta su ponovo presvučena. Osim toga, sve ostalo je originalno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Chevrolet Corvette C4

 

Ikona američke automobilske industrije u četvrtoj generaciji koja se pravila od 1983. do 1996. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...