Vule 795 Posted January 7, 2011 Naime, ne znam da li je kod mene neki problem, video sam i na koleginom Bravu ovo, kada se prska tečnost za pranje stakala, prednji brisači se ne upale automatski, mogu i pola sata prskati, ne vredi, moram ručno da ih palim i to užasno smara... Zadnju prskalicu kad uključim brisač se uključuje (čini mi se doduše samo jednom), ali prednji neće...Jel' to normalno ili je neki kvar? Prosto mi je neverovatno da auto ovog godišta nema tu "opciju" koja postoji ko zna od kada... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 7, 2011 Nažalost to je normalno Mene je to nerviralo neko vreme i i dalje me nervira i imam neku ideju da se to reši, samo da dođe malo toplije vreme i da stvorim malo više vremena da napravim to da radi ljudski Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 7, 2011 Kod mene na Bravi isti slucaj o cemu sam i pisao skoro u jednoj temi ali nije bilo odgovora.@dovlakoliko sam te shvatio brisaci ne treba da se pale sa brizgaljkama (nema nikakvog kvara)?A ako je normalno stvarno je cudno da auto koji inace ima prilicno elektronike nema ovu funkciju koju imaju auta starija za vise od 10 godina kao sto rece vule.Pretpostavljam da bi se moglo sa nekim relejom i malo elektronike napraviti ova funkcija mada nisam o tome dosad razmisljao jer sam mislio da je nesto u kvaru.kako si ti to zamislio da odradis, mozda smislimo kako najjednostavnije to napraviiti a da radi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted January 7, 2011 I ja sam izuzetno zainteresovan za ideju, to mi je prioritet da napravim, volim da mi je uvek potpuno čista šoferka, tako da tečnosti za stakla trošim više nego goriva a ovaj nedostatak baš smeta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 7, 2011 @toxDa, to je tako ''normalno'' na svim Bravcima... ideja je da se ubaci neka kombinacija releja i možda nekog kondezatora koji će aktivirati brisače da rade stalno dok rade prskalice, a onda da okrenu još jedno 3-5 krugova nakon što prskalice prekinu sa radom... Nešto sam na brzaka pričao sa jednim kolegom o tome, nismo imali mnogo vremena, ali smo zaključili da neće biti preveliki problem da se uradi Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 7, 2011 Svojevremeno sam na Ladu ugradjivao (pravio) tajmer za odgadjanje gasenja svetla kabine i isti sklop bi se mogao iskoristiti za ovo.Sklop se sastoji od 2 tranzistora,par otpornika i konenzatora i jednog releja koji bi palio motor brisaca.Jedino je malo zeznuto to spojiti ispod volana posto bi sve morao da rasturam a malo mi glupo da vodim zice od pumpice do motora brisaca mada to je najlaksa varijanta.Kada malo otopli moracu to da odradim a bice i neka slikica i sema ako nekome zatreba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 7, 2011 ja sam se vec navikao, cak, sad po zimi mi i odgovara to sto se ne pale prilikom prskanja.kod burazera na marei brisaci odrade 3-4 kruga prilikom prskanja. e sad, kad zaledi soferka (logicki) malo naprskas da led - mraz brze popusti. kod burazera brisaci okrenu tih par krugova preko onog leda i samim tim haba metlice, dok se kod mene to ne desava evetualno pustim samo jednom da prodju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 7, 2011 @toxNije komplikovano skidanje dela ispod volana... svega par šrafova A ideja generalno nije loša @XepojZato se na ovu rabotu ubaci dodatni prekidač pa ako hoćeš može da se uključe odmah brisači, a ako nećeš onda isključiš i ne upale se Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 7, 2011 Po meni to i nije neka ideja.Koliko puta zelite da nanesete tecnost na spferku koja je zaledena a pri tom ne zelite da derete brisacima po ledu.Nekad je soferka toliko prljava da treba nabaciti vise vode pre no sto brisaci krenu.Jedino sto me nervira je zadnji brisac koji moze da radi samo seqvencijalno..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 7, 2011 Kao sto rece dovla moze se ubaciti dodatni prekidacic za iskljucivanje funkcije automatskog paljenja mada meni licno to ne treba jer kada je soferka zaledjena ionako nikad ne palim brisace dok je mehanicki ne ocistim jer su metlice ipak napravljene da ciste vodu sa stakla a ne led.Hajde mi pojasni kako to zadnji radi "sekvencijalno" jer nisam imao to zadovoljstvo da probam (crknut zadnji motoric a nemogu da nadjem drugi)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 7, 2011 (edited) Pa radi samo preko automata.Znaci ima pauze od nekih 3-5 sekundi,pa odradi jednom Kad je losa metlica i jako zaprljano staklo treba ti sto godina da ga operes.A da ne govorim kako je nemoguce nastelovati mlaz vode da bije kako treba po zadnjem staklu. Edited January 7, 2011 by bokija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 7, 2011 Ja sam prvo imao problem sa neispravnim zadnjim motorčićem jer mi je brisač neprekidno vrteo pa sam morao da ''ciljam'' kada da ga isključim da mi ne bi ostao na sred stakla. Onda sam zamenio i stavio ispravan, koji kao što reče bokija, radi samo sekvencijalno :S Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 8, 2011 hihih meni zadnji isto radi bez prekida, pa ciljam, ali i na to sam se navikao, jedino me nervira sto je nekako labav pa mi ne prijanja dobro uz soferku, gornji dio gde je onako bas momacki zakrivljena...i nervira me sto ne moze da se stavi drugi brisac, tipa ovih "aero", tako da sam smislio da uzmem (recimo) od golfa 5ice pa da ga namontiram umesto ovog al to cemo kad otopli Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 8, 2011 To je bas bezveze sto radi tako na prekide, ne znam samo sta bi trebala biti funkcija toga...Kada sam pre par dana skidao ovaj moj motor brisaca video sam onu malu plocicu sa relejom, verovatno je ona "krivac" za taj sekvencijalan rad tako da ako nadjem negde motor uskoro pasce mala modifikacija te elektronike da se izbaci ta pauza izmedju brisanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stevand 22 Posted January 8, 2011 (edited) Naime, ne znam da li je kod mene neki problem, video sam i na koleginom Bravu ovo, kada se prska tečnost za pranje stakala, prednji brisači se ne upale automatski, mogu i pola sata prskati, ne vredi, moram ručno da ih palim i to užasno smara... Zadnju prskalicu kad uključim brisač se uključuje (čini mi se doduše samo jednom), ali prednji neće...Jel' to normalno ili je neki kvar? Prosto mi je neverovatno da auto ovog godišta nema tu "opciju" koja postoji ko zna od kada... Jednostavno moras da se naviknes - malo prema sebi pa gore - Lepa Brava nema sta a tek sto ide pozzz. Edited January 8, 2011 by stevan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 8, 2011 Tačnije - prema sebi pa dole Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted January 8, 2011 Više i ja volim na gore, valjda dobiju više struje jer držiš podignutu ručicu pa dalje dohvati metlica Lepa Brava nema sta a tek sto ide pozzz.Nisam znao da si i ti ovde... Ide, a tek će da ide Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadPaja 0 Posted January 10, 2011 (edited) Na mojoj Bravi 1.2 16 v 2001 god kod pumpe za vodu za brisaca izlaze 2 creva 1 je crna a 2 je bele boje.Crno crevo ide do prednjih brisaca a bela prolazi ispod kontrolne table.Otvorio sam pozadi masku kod zadnjeg brosaca i tamo opste nije povezano crevo.Nisam ni video gde da povezem izgleda da i nema.Probao sam na motoru za vodu izbacuje vodu na oba creva i crno i belo ali ono crevo za zadnji brisac voda ne dolazi do zadnjeg brisaca.Gde prolazi to crevo ispod kontrolne table da li neko zna da bih video da mi mozda nije negde u prekidu ali to bih vec video da negde vlazi. Edited January 10, 2011 by NenadPaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 10, 2011 Uzmi kod nekog vulkanizera pištolj za vazduh pa skini to belo crevo koje ide pozadi i lagano ga produvaj. Ono bi na kraju trebalo da se natakne na jednu crnu plastiku L oblika. Mesto gde to treba da se utakne je najbolje da potražiš tako što ćeš videti gde je prskalica sa spoljne strane pa da uhvatiš pravac s unutrašnje strane... mislim, prilično je lako za uočiti samo ne znam koliko sam ja dobro objasnio Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted January 10, 2011 koliko sam te shvatio brisaci ne treba da se pale sa brizgaljkama (nema nikakvog kvara)?A ako je normalno stvarno je cudno da auto koji inace ima prilicno elektronike nema ovu funkciju koju imaju auta starija za vise od 10 godina kao sto rece vule.obzirom da nisu stavili svetlo u kasetu mene vise nista ne cudi na ovom automobilu!i ja sam mislio da mi je nesto crklo u rucici brisaca i jos uvek se nisam navikao da istovremeno sa prskanjem ukljucim brisace.ali svidja mi se ova opaska sto rekose bokija i heroj, (cudna je ta osobina,cini mi se najvise izrazena kod nas, da svaki nedostatak nekako iskoristimo kao prednost) ali ja ne mogu da je iskoristim jer mi na minusnim temperaturama zamrznu prskalice! ili se nekako zapuse od necistoce.....kako god bilo,dosta cesto moram da nekom cvrstom zicicom ocistim rupice na prskalicama da bi radile! da li vam se to desava? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 10, 2011 Moje prskalice na prednjoj soferki rade savrseno,zadnje imaju problem sa stelovanjem,zbog oblika zadnjeg stakla.Jedino sto ne kupujem onu brlju za pranje stakala sto se smrzne na -5 nego kupim koncentrat NIGRIN pa sam zabrkam.Nema tragova po staklima i karoseriji,nema zapusenih prskalica i nema mrznjenja.Kad napravim smesu za -15 to je dovoljno za nase uslove.Ljudi su se zalili da ovo sto se prodaje naveliko smrzne vec na -5. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 10, 2011 Meni se dešavalo jedino na putu da mi zamrznu prskalice, ali čim stanem bukvalno 2-3 minuta one se odlede... valjda na samom vrhu od vetra se zalede... Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted January 10, 2011 gde kupujes taj NIGRIN? i koliko to kosta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
stub 0 Posted January 23, 2011 Da ne počinjem novu temu, pošto imam srodan problem. Kada hoću da prskam staklo, tečnost stigne tek za 3-4 sekunde, i to sa slabim pritiskom, tj. pravi parabolu, tako da pri većim brzinama ga maltene i ne naprska. E sad, očigledno je da se tečnost vrati u bocu, a i ima slab pritisak, pa da čujem rješenja, a volio bih kada bih mogao jednim udarcem dvije muve ubiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 23, 2011 I kod mene se slicno desava stim da posle 2-3 sekunde normalno baca na sredinu sajbe.Koliko sam procitao na forumu ,postoji neki nepovratnji ventil na crevu koje ide od pumpice do brizgaljki i verovatno nas to zeza.Cekam lepo vreme da to pogledam a bilo bi dobro da neko napise gde se nalaze ti ventili posto kod mene na zadnju sajbu ne baca nikako iako radi pumpica pa sumnjam da je isto do tog ventila. Quote Share this post Link to post Share on other sites