Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Sto_mu_gromova

Fiat Stilo 1.6, 2002

Recommended Posts

Dakle ovo je moj Stilo.

Ajde i ja malo da kazem nesto o ovom automobilu. To cinim pre svega zbog buducih vlasnika, a i onih koji su imali lose iskustvo sa njim.

Pre nego sto nastavim zelim da istaknem da sam vozio i vozim sledece automobile: Opel Corsa 1.2 (2000), Daewoo Matiz 1.0 (2000), Tojota Jaris (2003), Citroen C3 1.4 (2004), Pezo 307 1.6 (2004), Honda HRV 1.6 (2003), Honda CRV 2.0 (2008) i naravno Stilo 1.6 (2002).

Trenutno vozim C3, 307, CRV (2008) i Stilo.

Od svih automobila ne racunajuci normalno Hondu CRV najvise mi odgovara FIAT. Sediste, volan, menjac, naslon za ruku, zvucna izolacija, muzika... Da mi je neko pricao da cu voziti zabare pre samo godinu dana rekao bi mu pa ti nisi normalan! Cak i da mi ga poklone, koliko sutra bi ga prodao. Medjutim...

U nedostatku odgovarajucih ponuda za Opel Corsu (2003) u trenutku kupovine automobila odlucio sam da unesem u pretrazivace polovnih automobila odgovarajuci iznos koji sam spremio za kupovinu auta. Izbacio mi je dosta automobila marke FIAT model Stilo. Taj auto nisam ni primecivao na ulicama do tada. Medjutim vizuelno mi se dopao model sa 3v, pogledam nivo opreme i shvatim da za taj novac ne mogu da pronadjem nista vise od toga niti slicno tome. Ali FIAT... Ne smem u porodici ni da spomenem ime tog proizvodjaca...

Posto sam bio zaludan krenem u naucno-istrazivacki proces citanja svih tekstova na internetu vezanih za ovaj model. Mesec ipo dana sam citao i premisljao se oko kupovine ovog auta.

Na kraju svega sto sam procitao na internetu, po raznim stranim sajtovima, forumima, odlucim da krenem u poteru za Stilom. Shvatio sam sta treba da gledam, na sta posebno da obratim paznju, a sta moze da prodje i ako prijavljuje gresku nrp. airbag-a. Trazio sam najstarije 2003 godiste, benzinac 1.6, da nije presao vise od 80.000, da ima originalnu muziku koja radi kod nas (jer sam nailazio na uredjaje koji uopste ne hvataju nase radio stanice, a ne svidja mi se kada ugrade 1-DIN uredjaj na konzolu), da ima DYNAMIC nivo opreme, sto je vise moguce zezalica, kozni volan itd. (ovaj redosled navodjenja je po vaznosti).

Oko 20 automobila sam uzivo video. Tu je bilo svega i svacega. Poceo sam da sedim od nerviranja. Ponuda benzinaca je generalno mala. Ljudi su svakakve stilo autmobile pokusavali da mi uvale. Npr. kaze mi momak za jednog koji je bio stvarno na prvi pogled jako lep da je presao samo 76.000. Pogledam mu volan, a on skroz oguljen, pogledam mu menjac on skroz izlizan. Sedista u strasnom stanju. Ok, sve je relativno, svidjao mi se zbog nivoa opreme (imao je senzore za kisu i svetla, kao i komande na volanu, alu felne, dobra cena), jel mozemo da ga odvezemo u neki servis koji izaberem da ga prikljucimo na kompjuter, da pogledamo na kanalu kako izgleda itd. Covek mi je rekao moze ali 2000 eura je skuplji onda. :shock:

Bilo je tu jos mnogo cega, ali da ne davim sa tim pricama...

Na kraju odustanem od ovog auta. I krenem da kupim fiestu 2004 od jednog dobrog prijatelja u Mladenovcu. Malo presla, ful oprema, znam da je od prvog vlasnika i bila je bas jeftina. Medjutim, na putu prema Mladenovcu vidim jedan plac (necu da ga reklamiram) na kome je stajao jedan sasvim na prvi pogled pristojan Stilo 3v, 1.6 metalik sivi.

Koliko je presao ovaj stilo i koje je godiste? Covek mi odgovori oko 38.000 km, 2002 godiste :shock::shock:

Naravno da mu nisam poverovao. Udjem u auto, a on kao nov. Volan kozni bez trunke ostecenja, dugmici svi kao novi izuzev centralnog dugmica na radio/kasetofonu. Farba sa sitnim ostecenjima, ali nista specijalno i krupno, uglavnom na braniku.

Otvorim, gepek, pogledam rezervnu gumu, pogledam ostale gume. Gume neistrosene, ali dosta ispucale... Na vratima stoji nalepnica sa servisa koji je radjen na 20.000 km. Pise april 2004. Znaci navodno je za dve godine presao 20.000? Ni jedan koji sam do tada video nije bio toliko ocuvan. Pogledam papire ime prvog vlasnika je isto kao ime na italijanskom zelenom kartonu izdatom 5-6 meseci ranije. Sagnem se ispod sedista pogledam konektore. Otvorim gepek ponovo, skinem sa strane one pregrade pogledam zadnje konektore... Sve regularno...

Jel mogu da ga vozim u servis na dijagnostiku? Covek mi odgovori da nema potrebe, ali ako bas insistiram nije problem. Odem, nakace ga na komp, ne prijavljuje nikakve greske, i kilometraza potvrdjena. Ne mogu sa sigurnoscu da tvrde da je bas ta, ali su veoma retki slucajevi kada se kilometraza steluje na motoru.

Na rupe se nista ne cuje, nemam nikakva skripanja, lupanja i slicno.

Stilo ima puno mana, ali bogami i mnogi drugi polovni automobili u klasi koji su dosta skuplji. Treba razmisaljti i o servisu, koji je neminovan kod polovnjaka. Fiatovi delovi su prilicno jeftini u poredjenju sa japancima, nemcima i francuzima. U AP sportu ceo far sa Stila kosta 60 eur (verovatno kineski, ali ne mari). Ratkapne su od 700 do 900 dinara.

Od svih autmobila koje sam vozio Stilo ima najbolji menjac, a posebno je uzivanje koriscenje City serva. Na NS autoputu sam vozio 180 i imao sam utisak da vozim 100 na sat. Nikakva posebna buka, nikakvo lupkanje, nikakve vibracije na volanu...

Glavne zamerke na ovaj auto su preglednost, prilicno mali retrovizori sa diskutabilnom uglom koji pokrivaju, malo zadnje staklo, udobnost zadnje klupe na verziji sa 3 vrata, i naravno elektronika.

Imao sam sitne kvarove tipa sijalice, dopuna freona i krupniji kvar sa sajlom prozora.

Update

Takodje bio sam kod Gorana u 2 navrata jednom zbog redovnog servisa i drugi put zbog bobine. Na redovnom servisu ponovo smo radili proveru predjenih kilometara i opet je utvrdjeno da je to prava kilometraza. Iskreno nije mi ni toliko vazno, nisam ni insistirao na tome, ali su oni hteli sami da provere zbog odrzavanja i servisiranja. Neposredno posle toga sam krenuo na kraci put kada mi je crkla jedna od 4 bobine. Odvezao sam auto do Gorana i u roku od 5 minuta zamenili bobinu. Goran mi je ponudio da bez naknade troskova drzim jednu bobinu kod sebe, u slucaju da mi zatreba, pa ako je iskoristim onda bi mu platio (vrlo korektno od njega). Zanimljivo je i to da se Goran iznenadio kada je podigao plastiku motora i video fabricke bobine koje imaju crvenu kapicu. Ovako izgledaju one koje se menjaju:

014_157300_000_Bobine_pour_Fiat_Doblo_Stilo_rz.jpg

Inace saznao sam da fabricke bobine treba menjati posle 60.000 ili posle 5 godina, iako je vek trajanja 10 godina, 90 posto njih ne traje vise od 5 godina.

Trenutno imam problem sa akumulatorom, koji se manifestuje tezim paljenjem nakon dva dana mirovanja i najverovatnije sajlent blokom na prednjem levom tocku. Ponekad, ne tako cesto, primetim lupkanje u tom delu. Opet nista strasno. Akumulator planiram da promenim ovih dana, a sajlent blokove na prolece, ako je to u pitanju. Ako imate iskustva sa promenom akumulatora javite mi koja je najbolja opcija za moj Stilo.

Takodje razmisljam jos godinu dana da vozim ovaj auto, pa da uzmem mladji Stilo, npr 2005, sa malo boljom opremom (digitalna klima, komande na volanu, CD plajer npr.). Zamena uz doplatu bi bila idealna opcija. I tu jos imam nedoumica da li da sledeci Stilo koji budem uzimao ima MJET, ili 1.8 motor, ili da ipak ostanem na 1.6 verziji. Svaki savet je vise nego dobrodosao.

Evo i par fotki.

Pq2a37qA.jpg

gx2RXqo0.jpg

gx2RXxSr.jpg

gx2RXCRJ.jpg

aV2xaRyi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...