Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari 612 Scaglietti

Recommended Posts

Enzo Ferrari i Sergio Scaglietti su od početka priče o Ferrari automobilima bili zajedno. Scaglietti je zaslužan za izgled nekih od najlepših automobila koji su napravljeni u Maranelu poput legendarnog modela 250 GT Competizione. On nije radio sa papirom i olovkom, nije svoj dizajn tako predstavljao spoljnom svetu. On je bio pravi vajar, skulptor koji je izgled budućih Ferrari automobila odmah prenosio u realne dimenzije oblikujući ih uglavnom od aluminijuma. Luca di Montezemolo je odlučio da se ovim modelom Ferrarija oda počast prezimenu Scaglietti i zbog toga u nazivu Ferrari 612 Scaglietti.

 

 1uV500.jpg 

612 Scaglietti je Coupe u konfiguraciji 2+2 što znači da zadnja sedišta nisu tu samo reda radi, već zaista pozadi mogu da se smeste dve odrasle osobe. Naslednik je modela 456M GT koji je predstavljan u Ženevi 1998. godine. Ali, još 1992. godine predstavljen je 456 GT i odmah postaje instant klasik. Ta Pininfarinina kreacija osvajala je zavodljivim blagim linijama koje uopšte nisu trebale crvenu boju da bi bile pravi Ferrari.

Novi model je predstavljan u Detroitu 2004. godine. 612 Scaglietti ima veći V12 motor, više snage nego njegov prethodnik, ali je i lakši za 60 Kg. Motor je iza prednje osovine, menjač i diferencijal je pozadi, pa je zato od ukupne mase 46% napred a pozadi 54%. Ovaj idealni odnos masa mu omogućava odličnu upravljivost, ali je i elektronika zaslužna za to takođe. Podesiv sistem ogibljenja, plus činjenica da je model 612 Scaglietti prvi Ferrari sa, sada već čuvenim, CST ( stability and traction control system ) opcijom. Gume su radi što bolje upravljivosti i osećaja u vožnji različitih dimenzija - napried 245/45 na 18 inčnim felnama, a pozadi 285/40 na 19-inčnim.

  

Legendarni Commendatore smatrao je jedinim pravim motorom onaj sa 12 cilindara. 612 Scaglietti koristi provereni motor iz 575 Maranella koji je za ovu priliku dodatno pojačan na 540 KS pri 7.250 rpm. Obrtni moment je ostao isti, dakle 589 Nm pri 5.250 rpm. 5.7 L 12-cilindrični agregat u potpunosti je napravljen od aluminijuma, ima 48 ventila, a razmak između cilindara je 65 stepeni. 540 konja ovom ''porodičnom'' Ferrariju garantuje impozantne performanse - samo 4.2 sekunde dovoljne su za ubrzanje do 100 km/h uz maksimalnu brzinu od 315 km/h.

 

Po prvi put na jednom 12-cilindričnom GT-u Ferrari je za izradu karoserije koristio aluminijum sa pripadajućom space-frame šasijom. Sa ovom tehnologijom 612 Scaglietti je čak 60% strukturalno otporniji uz smanjenje težine od 60 kg u odnosu na prethodnika, uprkos tome što je veći od njega. Duži za 139 mm, 37 mm širi, 44 mm viši, što je rezultiralo i pristojnim prtljažnikom od 240 litara dovoljnim za originalni Ferrrarijev putni komplet od pet torbi ili za dva seta golf palica. Međuosovinski razmak je povećan za 350 mm (2950 mm) što uz ukupnu dužinu od gotovo pet metara ostavlja zaista respektabilan utisak.

 

456 GT bio jedini Ferrari koji se mogao naručiti sa potpuno automatskim menjačem, a 612 Scaglietti ide korak dalje, tj. nudi noviju generaciju izvanrednog F1 menjača. 2006. godine ponud]en je model sa boljim radio-CD sistemom uz navigaciju, bluetooth, mp3, Compact Flash memory, i glasovne komande. Takođe, parking senzori su postali standard počev od 2006. godine. Iako je prošlo već 5 godina od predstavljanja ovog modela, još uvek nema ''fejslifta''. Ali, po ulicama Maranela su već uhvaćeni prototipski naslednici, naravno zamaskirani. Čelnici Ferrarija kažu da neće biti samo klasičan fejslifting što se izgleda tiče, ali je najvažnija novima da će biti u ponudi i novi V12 motor koji će imati za 40% smanjenu emisiju ugljen-dioksida. Snaga neće puno rasti, jer je primarni cilja za novi motor da manje troši i manje zagađuje.

 

Odličan klip o tome kako se pravi 5.7L V12 za Scaglietti:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
YT update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj je vec oko 3 godine kod nas ;) Vozi ga decko koji nema vise od 25 god...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam ga danas video (a i čuo) u gradu, čistog, sveže opranog... mmmmmmm, naaajs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novitec Rosso Ferrari 612 Scaglietti

novitec%20ferrari%20612%201.jpg

Novitec Rosso se kod poslednjeg doterivanja Ferrarija 612 Scaglietti pozabavio pojačanjem njegovog motora, izduvnim sistemom i kompletom novih alu točkova.

Tačnije, V12 motor sada razvija 565KS i 609 Nm obrtnog momenta (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora, novi sportski izduvni sistem), maksimalna brzina je porasla na 325 km/h, dok je ubrzanje od 0-100 km/h smanjeno na 3.9 sekunde.

novitec%20ferrari%20612%2011.jpg

Paket zaokružuju i zatamnjena zadnja svetla i set NF3 točkova od 20 i 21 inča (sa Pirelli P Zero gumama 275/30 ZR 20 napred i 355/25 R 21 pozadi).

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandenbrink Ferrari 612 Shooting Brake

 

vandenbrink 11.jpg

 

Kreacija Vandenbrink Design-a, baza je 2005 Ferrari 612 Scaglietti sa V12 motorom, prešao je 28.867 km, dok cena iznosi 300.000 evra

 

vandenbrink 111111.jpg vandenbrink 1111.jpg

 

vandenbrink 111.jpg vandenbrink 11111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2006. Ferrari 612

 

Nije jedan od najlepših modernih Ferrari automobila, ali je Ferrari pun nasleđa, počev od svog imena/motora.

Naslednik mu je Ferrari FF:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...