Jump to content

Bravo 1.6 16v - nemirno radi na leru / problem sa radom u leru


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1
Gost_5547_*

Gost_5547_*
  • Guests
U pitanju je Fiat Bravo 1,6 16v 1997 god. ??“ plin LCS ugradjen u Rasicu pre oko 15.000 km. Na leru nemirno radi ??“ obrtaji skacu od 600 ??“ 1500 u intervalima, ali ne stalno i konstantno. Desava se da radi i normalno (mirno), na oko 1000 na benzinu i oko 800 na plinu.

U novembru promenjen step motor.

Ali jedna stvar mi nije jasna. Pre nekoliko dana skinuo sam kleme sa akumulatora, resetovao racunar, skinuo step motor i ocistio ga. Sutra ujutro vratim kleme, i step motor i motor radi mirno. Vozio sam ga cetiri dana na benzinu (oko 200km) i motor na leru je radio mirno. Kako sam ga prebacio na plin opet je poceo da zeza. Znaci u voznji se ponasa normalno, ali kako stisnes kvacilo, prebacis u ler tako mu obrtaji prvo padnu na oko 600-700 pa onda odu na 1400-1500 i onda gore-dole.

Od razlicitih majstora sam dobio 5 razlicitih dijagnoza, ali ne bi sada o tome da ne ode tema u neku drugu krajnost, pa me cisto zanima sta vi mislite, i da li je neko imao slican problem.

#2
bokija

bokija

    dežurni offtopičar

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5139 posts
  • Gender:Male
  • Garage:BravoBigFoot 1.2 16v/MareaBigAss 1.6
Ocisti Lambda sondu,mozda dezinformise MAP.Vidi jel ti cist MAP,sa desne strane na usisnoj grani.

#3
Gost_7551_*

Gost_7551_*
  • Guests
E i mene zanima o cemu se tu radi posto i mene to zeza samo meni jos zna da zalepi obrtaje na jedno 2000 - 2500 i nece da ih spusti pa da si zito... :lool: ali sva sreca ne desava se to cesto pa me ne nervira toliko jer trenutno nemam vremena da zezam sa time... :X aj kad saznas u cemu je problem javljaj da znam sta da cackam :mrgreen:

#4
bokija

bokija

    dežurni offtopičar

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5139 posts
  • Gender:Male
  • Garage:BravoBigFoot 1.2 16v/MareaBigAss 1.6
Pod prvo prljava klapna gasa,da bo iso dalje moras prvo nju da ocistis.Cove kaze da je svoju cistio tako da sad mora da trazi dalje,zatosam i rekao da pogleda sledecu stavku.

#5
Gost_9461_*

Gost_9461_*
  • Guests
mene to 'ebe mesecima nemoj kod majstora samo ce da ti uzimaju lovu nego bato na auto put i razvuci ga do kraja bices miran 2-3 nedelje pa opet tako ja se vise neuzbudjujem a vozim brava 16 16v

#6
Gost_2463_*

Gost_2463_*
  • Guests
Trk do plinadzije da ga malo presteluje.Ocigledno da nije dobar ler na plinu i on onda pokusava stalno da ga koriguje, zapamti takve adaptivne parametre i onda brljavi i na benzinu...

#7
bokija

bokija

    dežurni offtopičar

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5139 posts
  • Gender:Male
  • Garage:BravoBigFoot 1.2 16v/MareaBigAss 1.6
Zanimljivo,znaci i to moze da se desi. Da koristi pogresne parametre.Pa da,jos je verovatno obican plin a ne sekvent...Zanimljiva postavka.

#8
Gost_2463_*

Gost_2463_*
  • Guests
95% da je to, posto je posle reseta (klema sa akumulatora) i voznje na benz radio kako treba... Ne bih ja tu u senzorima trazio gresku, pre u plinskom uredjaju. A vreovatno je stavljen i lambda control, koji je jako osetljiv...
Ako je obican venturi, sto bi rekli sa slavinicom, onda se samo na rasplinjacu podesi ler i nestali problemi, za 2min.

#9
Gost_5547_*

Gost_5547_*
  • Guests

95% da je to, posto je posle reseta (klema sa akumulatora) i voznje na benz radio kako treba... Ne bih ja tu u senzorima trazio gresku, pre u plinskom uredjaju. A vreovatno je stavljen i lambda control, koji je jako osetljiv...
Ako je obican venturi, sto bi rekli sa slavinicom, onda se samo na rasplinjacu podesi ler i nestali problemi, za 2min.


Napisao sam u prvom postu da je LCS iliti Lambda Control System.
I meni je logicno da su senzori OK posto je posle reseta radio normalno.
Bio sam kod IvanaT pre nego sto sam ga resetovao i on mi je rekao da je verovatno neki senzor zato sto zeza i na plin i na benzin - ali napominjem da JE TO BILO PRE RESETA.

mene to biiiip! mesecima nemoj kod majstora samo ce da ti uzimaju lovu nego bato na auto put i razvuci ga do kraja bices miran 2-3 nedelje pa opet tako ja se vise neuzbudjujem a vozim brava 16 16v


Nije mi jasno sta postizem time? Jel u pitanju dizati obrtaje ili brzinu i sta se tada desava da bi on proradio normalno?

#10
Gost_10230_*

Gost_10230_*
  • Guests

U pitanju je Fiat Bravo 1,6 16v 1997 god. ??“ plin LCS ugradjen u Rasicu pre oko 15.000 km. Na leru nemirno radi ??“ obrtaji skacu od 600 ??“ 1500 u intervalima, ali ne stalno i konstantno. Desava se da radi i normalno (mirno), na oko 1000 na benzinu i oko 800 na plinu.

U novembru promenjen step motor.

Ali jedna stvar mi nije jasna. Pre nekoliko dana skinuo sam kleme sa akumulatora, resetovao racunar, skinuo step motor i ocistio ga. Sutra ujutro vratim kleme, i step motor i motor radi mirno. Vozio sam ga cetiri dana na benzinu (oko 200km) i motor na leru je radio mirno. Kako sam ga prebacio na plin opet je poceo da zeza. Znaci u voznji se ponasa normalno, ali kako stisnes kvacilo, prebacis u ler tako mu obrtaji prvo padnu na oko 600-700 pa onda odu na 1400-1500 i onda gore-dole.

Od razlicitih majstora sam dobio 5 razlicitih dijagnoza, ali ne bi sada o tome da ne ode tema u neku drugu krajnost, pa me cisto zanima sta vi mislite, i da li je neko imao slican problem.


Vidim da sa ovim postom sam naisao na slican ili isti problem koji ja imam na svom Fiata BRAVA 1.6 - 2000.god. (Plin LANDIRENZO - Sekvent)
Naime, kako se moze ocistiti taj STEP MOTOR i RESETOVATI LAMBDA SONDA ?!
Ima li neko iskustva sa ovim i da li moze malo detaljnjije sa opisom, a mozda i sa pokojom slicicom.. :-)

Poz. :idea:

#11
Gost_5547_*

Gost_5547_*
  • Guests
Sta da vam kazem.

Bio sam danas kod Ninica (kod Crnog), nakacio ga na dva racunara i naravno Marfijev zakon. Auto radi mirno i normalno, sto bi se reklo, >NIJE MU NISTA>.

Kaze Crni da sumnja da mu pada napon na potenciometru (sta god to znacilo), ali covek ne moze da mi kaze da je sigurno to zato sto ovaj moj baksuz od automobila bas tamo radi normalno.
Kaze da su senzori OK i da dodjem kada bude radio nemirno.

JBG

#12
Gost_10230_*

Gost_10230_*
  • Guests
Da li si radio diagnostiku kompjutera od PLIN sistema, naime, meni je covek lepo hteo da to prekontrolise i kada se nakacio, odmah se primetilo da nesto nestima i da nije uredu...
Naime, primetilo se posebno kod stimanja brzine obrtaja i uskladjivanja PLIN kompjutera sa Lambda sondom..

Majstor mi pokazao sta se desava:
- Pristup kompjuteru od PLINA - radi sve OK! (na prvi pogled)
- Pristup ostalim parametrima (koliko je vozio na plin, koliko na gorivo) i to je OK!
- Pristup da lepo podesi rad plin sistema sa Lambda sondom !!! IZBACI GRESKU !!! (vise puta je to pokusao i stalno isto...)

-ZAKLJUCAK !!!
- Zamena postojeceg PLIN kompjutera - sa novim (ako se isplati...)

PREDLOG MAJSTORA !!!
- Radi dok radi... ako mi nesmeta nemiran rad u pojedinacnim slucajevima... a ako zelim da izvadim lovu na sunce i zamenim sa novim kompom to mogu i sada i kasnije...

MOJ PREDLOG !!!
Lepo ti otidji na dijagnostiku PLIN sistema (kod Rasica).. gde si vec ugradjivao - i neka se prikaci na komjuter PLIN sistema... i sve ce ti biti jasno... :) (verovatno on radi brljotine kao i kod mene - pa se odrazi na citav sistem - kao pokvaren zub)

:dugokosi:

#13
mikisxy

mikisxy

    TiM Servis

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 3612 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd,cukarica
  • Interests:automobili,F1,rely,elektronika
  • Garage:xsara 2.0hdi,punto 1.2
kako se pokazalo u praksi najcesci uzrok variranja lera je step motor.ciscenje i reprogramiranje a ako to ne pomogne onda novi step motor.desava se samo dosta redje da je uzrok problema potenciometar leptira gasa

#14
librai14

librai14

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stara Pazova
  • Interests:sex, money, older ladyes...
  • Garage:Fiat Brava 1.2 16v 1999.
Pre svega pozdrav...

Ja imam slican problem sa mojoj Bravom 1.2 1999. Poceo da varira na leru od 600-1200 o/min pa zamenim step motor, kao to je... Medjutim nije! Poceo sve vise da jebava pa i da se gasi kad saltam na nize i kada stajem. Zamenim senzor vakuma kad nije ni to! Sad je jos gore.. Pre je radio na benzin OK a sad posle zamene senzora vakuma na benzinu drzi vise obrtaje 1200-1500 a nekad ih samo dize do 3000!!! A na gas isto! Posto imam jacu muziku u njemu neki kazu da je aku. oslabio a i skoro sam ubacio nov od 45Ah u njega ali i pre je radio kao i posle. Ne moze da se nasteluje na isparivacu ler vec samo moze da se odvrne ili zavrne preko one slavinice.. Inace je sistem onaj od 300-350evrica, mislim bez sonde...Ugradjen je pre oko 4-5 godina i posle godinu su poceli problemi... bio sam na diagnostici 2-3 puta i kazu nista ne pokazuje...??!!! Sad ne znam sta vise da radim a da znam da ce to biti to... Sta god da krenem odma 100evrica!!! Citam vase postove i sve se trudim da nadjem resenje za svoj auto ali nista... Sistem nikad nije otvaran ni ciscen mada bi posumnjali u to ali on ide kao lud! Potrosnja je oko 9-9.5 samo da se ne bi gasio bas svaki put.. Moze da se namesti da se ne gasi ali to znaci odvrtanje na 12-13 litara a i ide kao avion tada a meni treba niska potrosnja...

Edited by librai14, 24 June 2009 - 13:04.


#15
Boki

Boki

    Abarth

  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 6164 posts
  • Gender:Male
  • Location:N.Beograd
imao sam isti problem isto 1.6 16V

sve sam zivo menjao,cisti dizne,step motor cak i ecu,uzimao drugi leptir gasa,problem bio u instalaciji od ECUa do potenciometra gasa + stavljen nov potenciometar gasa i problem resen a zica je bila samo malo napukla sto je bilo dovoljno da motor dok radi trese je i ona se mrda i pravi smetnju

#16
bokija

bokija

    dežurni offtopičar

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5139 posts
  • Gender:Male
  • Garage:BravoBigFoot 1.2 16v/MareaBigAss 1.6
Zanimljivo.Za pocetak,ko te nagovori da radis plin na tom autu a da nije seqvent?Vrlo je opasno zbog plaskicne grane.S obzirom da si menjao sve sta si menjao,malo si trco unapred i preko reda.Ako zanemarimo plinski sistem koji je kazna za taj motor,jer nije seqvent,ostaje da se auto naterea kao osnovno da radi savrseno pod benzinom...odes kod plinadzije i ugovoris neku kombinaciju da ti ugradi seqvent plin.Posle samo redovan odlazak kod ginekologa i sve ce da radi ki satic.

#17
Byk

Byk

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:novi bg
ja sam imao problem sa propadanjem gasa na bravu 1.8 16v, kao sto je neko gore pomenuo, kad saltam u nizu pa stajem npr na semafor tad se desavalo da propadnu obrtaji, auto se protrese i uglavnom povrati u zivot... a nekad je hteo i da se ugasi, pogotovo ako u trenutku kad stisnem kvacilo skrecem negde...
e sad, vidim da svi spominjete STEP GAS... ne znam sta je to tacno, meni je drugar skinuo i ocistio neki metalni deo koji izgleda kao malo deblja savijena slavina, izasla je iz nje razna stroka i sad auto radi biiip evo vec mesec dana! nije se ponovio stari problem ni jednom.
e da, i oko neke klapne koja otvara i zatvara protok vazduha se nahvatala prljavstina, i to je obrisao...
PS zbog svih gore spomenutih stvari u zivotu necu staviti plin u auto! stalno nesto ne stima!! nemam ja zivce za to...

#18
Byk

Byk

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:novi bg
da, prskao je neki odmascivas, pa ispirao... tako 2 puta i na kraju izduvavao kompresorom (vazduhom)... uzas sta je izaslo!

#19
Boki

Boki

    Abarth

  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 6164 posts
  • Gender:Male
  • Location:N.Beograd
extra,to je pozeljno odraditi i ovako bez nekog kvara

#20
Byk

Byk

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Location:novi bg
ako to domacin ove teme nije nikad radio, nece skoditi da ocisti ali ja mislim da je njegov problem u necemu drugom 99%... meni je ler gas samo znao da propadne, nikad da se povecava...
ako hoces mene da poslusas, baci plinski uredjaj u dunav ili menjaj auto za dizelasa... tako ces ustedeti :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users