Jump to content
Goran
Sign in to follow this  
Guest 814

Tuning FIRE motora

Recommended Posts

Guest 814

Sta uraditi sa FIRE motorom? Ja imam Punto 55, sa 1108cc SPI motorom, i do sada sam:

-polirao kanale glave motora

-povecao kompresiju (14bar)

-zamenio izduvnu granu (stavio 4-2-1 sa Una FIRE)

-skinuo katalizator

-stavio veeeliki filter za vazduh (na postojecu kutiju za vazduh, napravio sam adapter za neki YED filter)

-stavio siri leptir gasa (i kuciste, naravno).

Prilazem fotke novog i starog gasa. Fabricki je bio 32mm, zamenjen je novim od 38mm, skinutim sa Punta 75 (1,2l MPI). Novo kuciste je imalo ostru ivicu na strani na kojoj dodje brizgaljka - to sam isturpijao i osmirglao u trubicu. Bakelitni nosac gasa je morao da se razbusi sa 32 na 39mm. Samom leptiru sam "oborio" ivicu, i malo ga polirao finom smirglom. Glomazne srafove sa osovine sam skinuo (sad ne vire van osovine). Sve ostalo je po principu "sraf na sraf". Auto mnogo bolje radi, vuce kao lud u visim obrtajima, normalno radi na leru... Milina!

Planiram da stavim bregastu sa Punta 75 (malo veci preklop i podizanje ventila), i da uradim chip tuning u blizoj buducnosti.

 

tb 001.jpgtb 002.jpg

tb 003.jpgtb 004.jpgtb 005.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1062

pa sad ti si prvi koji mi je pokazao otprilike sta i kako izgleda ;) ...inace na mom motoru po pisanju drugih i po dinamometru donosi nekih 5 ks...znaci prosirenje na 65mm..i koliko sada vidim treba veci leptir...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 814

Uskoro cu opet malo s ovim da se igram, samo da mi prodje ispitni cajtnot...

Kao sto vidis, ja sam samo prilagodio siri trotel, nisam budio kanal.

Ako hoces da busis postojeci trotel, obrati paznju na sledece:

1. precnik - koliko mozes da busis, bez da zakacis nesto

2. novi leptir (klapna) - mora lepo da pasuje

3. osovina koja nosi leptir - ako je samo zasecena, pa je na nju nasrafljen leptir, onda mozes ili da malo "zagrizes" osovinu, ili da napravis dva ureza u leptiru, da bi mogao da zasrafis veci leptir. Ako je osovina sa lezistem za leptir koje je proseceno s obe strane (tako da je leptir "u sendvicu"), onda moras nekim finim alatom (neka mini brusilica) da prosiris kanal u osovini koji nosi leptir.

4. usisna grana - koliki je precnik otvora na grani? Ja sam imao srece da je na grani precnik 40mm, pa je suzen jednim adapterom (koji sam razbusio). Proveri ovo (raspitaj se), mozda ces morati malo da busis i usisnu granu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2463

ali to sve treba propratiti sa proporcijonalno jos goriva... i ja sam se identicno igrao (isto na puntu 1.1), ali nije bas nekog efekta donelo, pa sam stavio, ne samo leptir, nego komplet ubrizgavanje od 75-ice...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 814

Ja cekam da pocne po otpadima da se pojavljuje jeftino ovaj novi motor iz Brava od 1,4l i 150ks, pa da prepakujem :lol:

Ima da se nacekam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 814

Motor ce, naravno, doci sa masom elektronike (sva fabricka, pripadajuca - do sada ih je Fiat uvek trpao u lako prenosivu kutiju, istaknutu na vidnom mestu pod haubom - sumnjam da su u ovom slucaju napravili izuzetak). To sa blokadom se da srediti, ako nista drugo - zamenicu i kontakt bravu, pa cu paliti auto sa kljucem od kola iz kojih je izvadjen motor. Naravno, racunam da ce donor auto biti Bravo na koji je palo drvo dok je stajao na parkingu :lool:

Zezam se, mislim da cu samo malo doraditi trotel na postojecem FIRE motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam koliko si tacno dobio ali ja posto sam malo staromodan i mislim da za takvu pripremu motora ne ide taj tip ubrizgavanja nego dizna za svaki cilindar ili sto ja vise volim dvogrli weber sa nekog cudovista,sto sam i uradio na unu 1.0 fire,stavio sam medju plocu na fabricku usisnu i dvogrli weber 32dmtr sa fiata 128,dobio sam daleko bolji start i vecu krajnju brzinu sa 145 na 155km/h,sad moze i da se potpise sa 185-50-14 gumama i na plin,to sam isto radio i na corsi ali je bila daleko veca priprema glava je isla 2.5mm niza sicovana remenica bregaste za idealno zupcenje i dvogrli weber 28-36 iz 70-ih godina,start sa potpisom u prve tri brzine,obraje do 9000rpm ali sa cudnom bregastom 5-om ide do 7000rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...