Makedonac 0 Posted February 28, 2011 Moze li mi neko reci kako se steluje palenja kod Punta mk1 94god. 1.1 8v. Vidim da kod zamajaca ima neke brojke (0, 5, 10 ,15) i belega i kako to sve da uskladim sa rebrastim kajsom.Pozdrav....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted February 28, 2011 Nema stelovanja...komp sam to radi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinisa7 0 Posted February 28, 2011 i mene malo iznenadi pitanje pa reko da proverim mozda ima neko stelovanje, osim onih senzora....kad spusti sauh malo nestabilno radi dok se lepo ne zagreje pa sam zato pogledao temu da mozda nema neka sitnica za stelovanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted February 28, 2011 Nema podesavanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted February 28, 2011 ko sto kazu ljudi, nema stelovanja svi parametri su u ECU i u zavisnosti od podataka sa senzora podesavaju se automatski parametri Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted March 1, 2011 Mislim da treba da se nasteluje pozicija na radilicu i bregastu tako da kod zamajaca ima neke stepeni i nasao sam u neku literaturu da treba da bude na 10 stepena +- 3 i normalno sajbnu na bregastu da bude na belega. Tako da komjuter to ne moze da uradi vec on regulise neke svoje parametre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 1, 2011 a kaze li to u toj literaturi kako se radi to i sta se steluje,cime?od devedeset i neke radim fiate i kad to budem naucio da stelujem zatvaram servis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted March 2, 2011 Imam punto 1.1 94 8v. Pred neki dan sam smenio dihtung glave posto je bio povredzen kod onaj celicni prsten i ulazio je antifriz u cilindar i auto je trzalo, pomalo gusilo svetila je lampica ona sta lici na diznu sve na svemu kao da mu nedostaje goriva, sva sreca sto nije pomesalo ulje i vodu. Smenio sa dihtung, rebrasti itd. palim auto i sve Ok. Radi dobro ne sveti lampica (diznu)ali kad motor postigne radnu temperaturu on pocinje da gusi a hladan ide ko strela. Dal neko zna u cemu moze biti problem jer je isti siptom kao i ranije dok je bio skinut dihtung ali tada sam nemao parno u auto a sada imam i sudeci po tome mislim da nije opet dihtung vec nesto drugo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted March 2, 2011 To je kad montiras rebrasti kajs, znaci zamajac ima belegu i da bude na 10 stepena +-3 ustvari to je pozicija radilice, sajbnu od bregastu isto da bude na belegu i to ti je to. Valjda ne mozes tek tako da stavis rebrasti kajs. I to imalo neka veza sa paljenjem. To pise u Haynes fiat punto.Pozdrav........ Quote Share this post Link to post Share on other sites
sinisa7 0 Posted March 2, 2011 pošto vidim da ima majstora, a da ne načinjem novu temudrugar ima punto 60 1.2 8v 1998. godište, ima ugradjen gas bez kompa onaj klasičan...Problem je što prvi put ujutru pali i na benzin i na plin, kako oćeš, ali ako ne krene odmah nego sačeka malo da se zagreje, ugasi se i neće više na benzin da upali već samo na plin i to iz par pokušaja uz verglanje oko 5 sekundi! i cim upali posle par sekundi se ugasi!Sta može da bude u pitanju?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted March 2, 2011 dok je hladan radi pod sauhom i modifikovanom mapom paljenja...a kad se zagreje to stavi u normalu...moze biti puno stvari. Vidim da si u drugoj temi pitao za paljenje...ova dva problema su ti povezana.Paljenje se ne moze nastelovati tj moze ali bi morao fizicki da pomeras senzor polozaja radilice a to nije predvidjeno osim ako ne radis neke promene na motoru. Mozes stroboskopom da proveris paljenje cisto da vidis kad je zagrejan i kad dajes gas da li pomera na ranije i da li su vrednosti kako treba da nije nekad neko nesto budzio pa nije stavio odgovarajucu remenicu itd. Najbolje bi bilo da nekom dijagnostikom proveris sve parametre...za pocetak oba senzora temperature (ECT,IAT_) i da proveris sta daju MAP i TPS kad je zagrejan...nije na odmet ciscenje dizne i provera pritiska pumpe goriva .E da i sad se setih vrlo bitno...kazes i pre skidanja glave isto ...da li je auto uzupcen kako treba ? Ako je ranije prezupcio za zub dva radice ali slabo..a majstor koji ti je radio mozda je samo obelezio gde je sta stajalo i tako vratio a nije uzupcio auto kako treba (samo pretpostavka) ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 2, 2011 @sinisa- to je pitanje za TNG deo foruma pa je bolje da to pitanje stavis tamo sigurnije je da ce ti neko dati precizan odgovor@kekic-to je takozvano zupcenje ili fazenje motora ali se tako ne steluje paljenje.ako ne uzupcis dobro onda ni otvaranje ventila se nece podudarati sa hodom klipa sto neznaci da ces stelovati ventile vec ga ufaziti kako je propisano.istina je da se pogresnim zupcenjem pomera i ugao paljenja ali se ne stelujeo ugao kao kod starijih modela zaokretanjem razvodnika paljenja vec kod novijih modela to radi ECU po zadatim parametrima u programu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makedonac 0 Posted March 3, 2011 Ok shvatio sam ali mislim da to zupcenje motora ima uticaj na potrosnju ako ne bude dobro nastelovano. Mozes li mi reci kako to treba da bude jer ja sam procitao da to treba da bude 10 stepena +- 3. Da li je to Ok ili nije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 3, 2011 u zavisnosti od modela motora neki se uzupcavaju po reperima na remenicama i kajsevima a za neke je potreban specijalni alat.najcesce kod auta koji ne koriste specijalni alat prvi klip treba da je u gornjoj mrtvoj tacki a bregovi na bregastoj u vagi,rastereceni i to je onda nula stepeni kada startujes motor racunar vrsi korekciju paljenja u zavisnosti od optrecenja motora,temperature,polozaja pedale gasa...itd Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted March 4, 2011 Ne moze nula bregaste da se odredi na oko u fazonu "na vagi" pogotovo kad montiras remenicu na kojoj nema reper (a ne postoji alat)...npr aftermarket podesivu za trke itd..al u svakom slucaju ovo sto on pita je najobicnije pretpaljenje koje se strobom proverava (a na starijima steluje) dok auto radi zagrejan na leru i za 99% vozila je od 8-12 stepeni pre gmt i nema veze sa zupcenjem ali covek ocigledno ne zna prakticno dovoljno a cita iz strucnih knjiga pa je u dilemi...To sto je kolega rekao za zupcenje..ima samo jedan nacin kako se auto zupci a to je kako je dipl. ing. projektovao auto. U principu nula radilice i nula bregaste moraju biti povezane..kaisem ili lancem . Obe stvari imaju remenice na koje naleze zupcasti. Na starijima postoje reperi koji se moraju ispostovati da se auto uzupci kod novijih postoje alati da bi se iskljucile sitne greske proizvdnje remenica kaiseva poklapanja zuba itd. Kod starijih sa razvodnikom koji se moze podesavati je potrebno po uzupcenju bregaste i radilice dovesti razvodnu ruku na otprilike malo pre gmt da bi auto mogao da upali a posle se u radu fino nasteluje na propisano ili vec po zelji gde se zeli veca snaga. Konkretno na puntu nema opcije da stelujes paljenje. Kompjuter to sam radi. Bitno je da je dobro uzupcen posle toga ti ostaje samo senzori i elektronika koja mozda zeza i zato stroboskopom proveravas kako kompjuter upravlja pretpaljenjem Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 4, 2011 @kekic-to je takozvano zupcenje ili fazenje motora ali se tako ne steluje paljenje.ako ne uzupcis dobro onda ni otvaranje ventila se nece podudarati sa hodom klipa sto neznaci da ces stelovati ventile vec ga ufaziti kako je propisano.istina je da se pogresnim zupcenjem pomera i ugao paljenja ali se ne stelujeo ugao kao kod starijih modela zaokretanjem razvodnika paljenja vec kod novijih modela to radi ECU po zadatim parametrima u programua uvek postoje izuzeci tipa aftermarker,race itd.a isto kod nekih drugih marki postoje razne varijacije zupcenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Igor72 1 Posted May 13, 2021 (edited) On 3/4/2011 at 1:44 AM, yuguar said: Ne moze nula bregaste da se odredi na oko u fazonu "na vagi" pogotovo kad montiras remenicu na kojoj nema reper (a ne postoji alat)...npr aftermarket podesivu za trke itd..al u svakom slucaju ovo sto on pita je najobicnije pretpaljenje koje se strobom proverava (a na starijima steluje) dok auto radi zagrejan na leru i za 99% vozila je od 8-12 stepeni pre gmt i nema veze sa zupcenjem ali covek ocigledno ne zna prakticno dovoljno a cita iz strucnih knjiga pa je u dilemi... To sto je kolega rekao za zupcenje..ima samo jedan nacin kako se auto zupci a to je kako je dipl. ing. projektovao auto. U principu nula radilice i nula bregaste moraju biti povezane..kaisem ili lancem . Obe stvari imaju remenice na koje naleze zupcasti. Na starijima postoje reperi koji se moraju ispostovati da se auto uzupci kod novijih postoje alati da bi se iskljucile sitne greske proizvdnje remenica kaiseva poklapanja zuba itd. Kod starijih sa razvodnikom koji se moze podesavati je potrebno po uzupcenju bregaste i radilice dovesti razvodnu ruku na otprilike malo pre gmt da bi auto mogao da upali a posle se u radu fino nasteluje na propisano ili vec po zelji gde se zeli veca snaga. Konkretno na puntu nema opcije da stelujes paljenje. Kompjuter to sam radi. Bitno je da je dobro uzupcen posle toga ti ostaje samo senzori i elektronika koja mozda zeza i zato stroboskopom proveravas kako kompjuter upravlja pretpaljenjem Meni je majstor uzupčio na 0,a bio je na 5,a vidim gore da kažu treba na 10 +-3.Šta da radim?Puntić je 1.2 8v 54kw fire motor. Edited May 13, 2021 by Igor72 Quote Share this post Link to post Share on other sites