Jump to content
FAS Goran
MadOnion

Bravo 1.4 12v - savetuju mi svakodnevni reset ECU ?!

Recommended Posts

Postovani drugari

Vozim FIAT Bravo 1.4 12 v iz 96 godine.

Pre par dana ugradio sam plinski uredjaj lovato i auto mi radi fenomenalno i na plin i na benzin(na normalnoj radnoj temperaturi). Bio sam vrlo prijatno iznenadjen gotovo odusevljen... ALI mojoj sreci je dosao kraj jako brzo.

Vec kod prvog sledeceg jutarnjeg paljenja na benzin grozno iskustvo, ler gas varira od nekih 500 pa do 1600-1700 obrtaja ponekad se cak i ugasi, dok mi na plin radi sasvim normalno. Kontaktirao sam servis u kom sam ugradio plinski uredjaj i dobio sam odgovor da lambda sonda prikupi podatke dok auto radi na plin pa da zato brljavi kad se pali na benzin.

ALI ponavljam imam problem samo kod hladnog starta a ne uvek kad ga palim na benzin...Savetuju mi ugraddnju releja koji ce mi svaki put po gasenju auta uraditi reset ECU-a... MOLIM za savet.

Da li je precest reset stetan za ECU ,postoji li neko drugo resenje...?

Unapred zahvaljujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

reset racunara mozes da radis stalno ako hoces da ga ubijes nacisto.probaj sa nekim drugim plin servisom mozda su "normalniji"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo za probu jedno jutro probaj da otkacis samo akomulator, na koji minut, da vidis da li ce reset pomoci u resavanju problema.

Elem koji plinski sistem ima, da li je lambda control, ili bas ovaj najprimitivniji sa stelovanjem na srafice.

Cinjenica je da ti sagorevanje na plinu poremeti rad benzinskog ECU.

Jos par stvari koje mozes sam probati, je pred gasenje vozila da ga vratis na benzin, pa tak odovezes ato zadnjih stotinak metara.

Ako to ne upali moglo bi pomoci i kvalitetnije stelovanje smese na gasu, ali iskrem da budem to tvoje je standardan problem sa plinom, ako je u pitanju najprimitivniji sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg druže, imao sam loše iskustvo sa plinom u kolima. Ne zbog plina, već zbog lošeg servisa koji ga je ugradio. Moj savet ti je da, ako imaš novca, zameniš auto. Jer jednom kad krenu problemi sa plinom, nema kraja. Moj savet ti i nije nešto stručan, ali ja sam imao loše iskustvo. Pozdrav

Edited by Maki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovog jutra sam probao da skinem + klemu na minut dva,vratio je nazad i zatim upalio auto . Radi bez greske, s'tim sto mi gotovo ziv benzin izbacuje na auspuh... Verovatno bi trebao da ecu da prekalkulise sve to i izregulise smesu posle neke voznje.

Inace plinski uredja je Lovato elektronik( sam na odredjenom broju obrtaja prebaci na plin). Sad odprilike znam u cemu je problem samo jos ne znam kako da ga resim :question:

Auto mi se ne prodaje ,presao je celih 60 000 i u odlicnom je stanju ako izuzmem ove neprilike s plinom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da ti se ne prodaje...pa probaj da uzmeš nov ECU, ne bi trebalo da je skupo. U takvim slučajevima najčešće je elektronika problem.

Bax je napisao, probaj pred kraj vožnje (oko 2 km) da manuelno prebaciš na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MA to je standardna muka sa plinom, ja sam radio kod "najboljeg" majstora, pa sam opet prosao sa svim tim problemima, i sa gaseenjima, i sa gusenjima.

Te jeftine primitivne sisteme tesko usteluju.

Prica je, da je auto identican kao na benzinu....

Ali ima par fora da se problem ublazi, na krajui krajeva, i taj reset je standardno resenje za taj problem...

Ono sto je objektivno veci problem je da sto motor koji radi sa siromasnom smesom, ubrzano riknjava, pa treba potraziti pomoc coveka koji zna sta radi.

Sigurno moze da se nabudzi da radi pristojno, ali auto nije bas identican kao pre plina, jer za plin nije ni projektovan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa prebacivanjem na bezin par km pred gasenje cu probati veceras,pa cu vas izvestiti sutra...

Bax 76 ako znas neku caku samo reci..sve cu pokusati da bar ovo ublazim koliko toliko... Verujem

da je tesko ustelovati ali sigurno postoji nacin a najveci problem je bas to naci nekog ko zna:)

Verujem da ti se ne prodaje...pa probaj da uzmeš nov ECU, ne bi trebalo da je skupo. U takvim slučajevima najčešće je elektronika problem.

Bax je napisao, probaj pred kraj vožnje (oko 2 km) da manuelno prebaciš na benzin.

A koliko kosta ecu onako grubo receno,imas li predstavu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jeste do ECU, ali ne sto on ne valja, vec sto je on sam po sebi zlopamtilo.

U zavisnosti od sagorevanja, preko povratne sprege (lambda sonde) on koriguje parametre rada motora.

Dok ti auto radi na plin, ECU pokusava da napravi korekcije ubrizgavanja, medjutim, posto je venturi maltene nezavisan od injectiona, dolazi do toga da se parametri pokarabuse, i ti prilikom sledeceg paljenja dobija to cimanje kao rezultat.

U kom si gradu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem jeste do ECU, ali ne sto on ne valja, vec sto je on sam po sebi zlopamtilo.

U zavisnosti od sagorevanja, preko povratne sprege (lambda sonde) on koriguje parametre rada motora.

Dok ti auto radi na plin, ECU pokusava da napravi korekcije ubrizgavanja, medjutim, posto je venturi maltene nezavisan od injectiona, dolazi do toga da se parametri pokarabuse, i ti prilikom sledeceg paljenja dobija to cimanje kao rezultat.

U kom si gradu?

u beogradu sam druze

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam neki strucnjak za plin ali zar ne postoji neka spravica sto lazira rad sonde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Vrlo moguce Miki,ja za spravu koja lazira rad sonde nisam cuo cuo sam za emulator koji lazira rad dizne da ne bi doslo do prijavljivanja greske..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu jos nekih mogucih razloga, npr moguce je da zaostane neka kolicina plina u usisu, pa se motor gusi dok to ne sagori. Ovo zavisi od konstrukcije usisne grane.

Elem, sad treba da resavas stvari, jer losa ugradnja moze da upropasti motor, prevashodno zbog eventualne suiromasne smese, koja dize temperaturu.

Iz mog iskustva sam video, da i ti koji slove za najbolje, nisu bas toliko dobri.

Ali na kraju ja sam lepo vozio svoj auto nekih 4-5 godina na plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jedan relej i resena stvar

treba samo da se iskljuci memorija kompa dok je auto na plinu

Share this post


Link to post
Share on other sites
...jedan relej i resena stvar

treba samo da se iskljuci memorija kompa dok je auto na plinu

Nisam znao da je moguce iskljuciti ECU memoriju a da se ECU pri tom ne resetuje :thumbup:

ukoliko je to stvarno izvodljivo moj problem je RESEN....

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

Mislim da sam privremeno resio problem iskljucivanjem lambda sonde,za divno cudo ne prijavljuje mi gresku...

Resetovao sam ECU kada je motor bio hladan,upalio ga na benzin i malko ga provozao. Posle toga sam iskljucio konektor sonde upalio auto na bezin ,pa prebacivao na plin,vozio ,gasio ,palio...Savrseno funkcionise

Nadam se da iskljucena lambda sonda ne moze prouzrokovati neku nepravilnost ili kvar... toliko za sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si stvarno otkacio lambda sondu i ne prijavljuje ti gresku, verovatno je lampica greske u kvaru.

Bez lambda sonde motor prelazi u Safe mod.

Sve su to neka neelegantna resenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam,te stare vrndelje kao njegova i moja,nemaju safe mod.Kad otkacis sondu dobijes prebogatu smesu i veliku potrosnju.To je sve.Nema nikakvih lampica,tipa,idi u servis i slicno... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste Bax to lose resenje ali je za neko kratko vreme ipak resenje..Resio sam postavicu relej koji ce mi iskljucivati memoriju ECU dok je na plinu.... ako radi ok bice dobro...

EJ bre boki ti si moj idol:)

mozes li svo to tvoje znanje da mi bacis na flesh..da prostudiram:)

Edited by MadOnion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne z...baj.Sve sto znam sam naocio iz licnog iskustva i slusajuci ljude za koje mislim da treba zapamtiti sta kazu.Najgpre je kad se nesto pokvari a ne vidi se da ispod toga postoji jos jedan kvar.Takve koske izludjuju coveka.I majstora da objasni neverovatan splet okolnosti i musteriju da shvati da ga ovaj ne farba.Strasno podseca na ono kad je crnogorac muzo kravu.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nisam neki strucnjak za plin ali zar ne postoji neka spravica sto lazira rad sonde?

I ja sam cuo za laznu lambda sondu koja se stavlja kad se skine katalizator.Jer ako se tako vozi stara sonda ne radi kako treba i motor trosi vise goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cemu komplikacije?Sve to kosta neke pare.Onda je bolje ispostovati ga na seqvent i miran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obisao sam gomilu servisa koji se bave auto gasom,kontaktirao sam cak i servise van grada. 70% njih mi je reklo

da se ovaj problem sa ovim uredjajem moze resiti samo na 1 nacin a to je ugradnja releja koji ce raditi reset ECU-a prilikom svakog gasenja ... Onih 30 % je reklo da je resenje sekvent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...