Jump to content
FAS Goran

Jericho

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

About Jericho

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Stilo 1.9 JTD

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Izvadish hladnjak da napravis mesto za veci akumulator, to ionako nicemu ne sluzi. Sta bi radio, moras birati neki koji moze fizicki da stane. Nemoj da te opterecuje to sto ne uspevas da ustedis, jer se kupovinom ovih jeftinih akumulatora u 90% slucajeva ne ustedi, jer za par godina mora ponovo da se kupuje.
  2. Da. http://24batteries.com/en/car-battery/Lancia/Y/Y-(840A)-1,1-1,4-(11.95-09.03)/
  3. http://24batteries.com/en/car-battery/Fiat/Stilo/Stilo-(192)-1,8-2,4--(09.01-)/
  4. Zapravo su po "zdravlje" akumulatora najpogubnije visoke temperature.
  5. Gde pogresio, ne bih taj Duracell uzeo ni pod razno, oni vise ulazu u marketing, nego u R&D.
  6. Ima ponesto korisno - http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2015&mm=04&nav_id=977768 Kako da vam akumulator duže traje? Da li ste znali da akumulatorima više smetaju letnje vrućine od zimskog minusa? Ne smeju da se isprazne do kraja, a vibracije im takođe skraćuju životni vek. Kada je reč o izboru odgovarajućeg akumulatora, savetuje se da on ne bude manjeg ali ni većeg kapaciteta od propisanog. O akumulatorima postoje brojne predrasude i pogrešna mišljenja. Najveći broj problema nastaje zbog neadekvatnog korišćenja pa se nekim vlasnicima automobila dešava da menjaju akumulator jednom godišnje dok drugima traje i po pet-šest godina. Za početak, veliki broj ljudi kupuje akumulator većeg kapaciteta jer misle da će tako rezerva snage biti veća. To je jednako loše kao da je kupljen akumulator manjeg kapaciteta od onog koji propisuje proizvođač. Alternatori se razlikuju od modela do modela i od motora do motora, pa jednostavno ne mogu da napune akumulator većeg kapaciteta za koji nisu projektovani. Tokom eksploatacije se prazni i nedovoljno dopunjava, što na kraju dovodi do dubokog pražnjenja koje je pogubno za akumulator. Zanimljivo je da se već napon od 10.5 volti smatra dubokom ispražnjenošću, dok pun akumulator ima napon od 12.72 volti. Već napon od 12.6 volti znači da akumulator radi sa 85 posto svog kapaciteta, na 12.4 V sa svega 65 posto i na 12.25 volti sa 40 posto kapaciteta. Ukoliko se auto ne vozi često, potrebno je redovno kontrolisati napon. Prilikom dubokog pražnjenja dolazi do sulfatizacije (procesa stvaranja olovo sulfata na pločama – sivog sloja na pločama), a tada se koncentracija kiseline smanjuje i dolazi do korozije na pločama ćelija. Ovo je proces koji dovodi do drastičnog smanjenja broja ciklusa punjenja i pražnjenja, a koji je inače daleko veći kod kvalitetnih akumulatora u odnosu na one lošijeg kvaliteta. Zato je sasvim logično pitanje kako izbeći duboko pražnjenje akumulatora. Osim kupovine adgovarajućeg kapaciteta, treba voditi računa o pražnjenju tokom stajanja. Ukoliko se automobil retko vozi, neophodno je češće kontrolisati napon na polovima. Smatra se da je potrebno dopunjavanje akumulatora ukoliko mu je napon ispod 12.4 V a kontrolu bi trebalo obavljati bar na mesec dana. Iako je akumulator pod garancijom, dopunjavanje nije zabranjeno ukoliko je obavljeno adekvatno. Preporučena struja punjena u amperima bi trebalo da iznosi 10 do 20 procenata nazivnog kapaciteta (na primer akumulator od 44Ah treba puniti strujom od 4A do 8A), a akumulator ne sme ni da se prepuni jer to drastično utiče na skraćenje životnog veka. Prekid punjenja bi morao da se desi na 12.75 volti kada se prelazi na režim sitnog dopunjavanja. Na žalost, takve uslove obezbeđuju samo skuplji i komplikovaniji punjači. Važno je napomenuti da stepen samopražnjenja prilikom stajanja zavisi i od vrsteautomobila. Ako je u pitanju noviji model sa velikom količinom elektronske opreme, samopražnjenje je veće. Preporučena struja punjena u amperima bi trebalo da iznosi 10 do 20 procenata nazivnog kapaciteta.Možda niste znali, ali veliki broj komponenti je pod naponom i kad je motor isključen i „vuče“ određenu struju. Tako, na primer, GPS uređaj koristi struju od pet miliampera, alarm 10 mA, svaki podizač prozora po 5 mA, sistem za ubrizgavanje goriva 5 mA, digitalni sat 3 mA, analogni sat 7 mA, a radio sa kodom 3 mA. Sve se to odnosi na situaciju kada motor ne radi i bez kontakta! U svakom slučaju, ukupna struja mirovanja ne bi trebalo da bude veća od 50 mA kod automobila sa ispravnim elektroinstalacijama. Pogrešno je mišljenje da akumulatorima ne prija zima i temperature ispod nule – tada im se samo smanjuje kapacitet. Ono što im zaista ne prija su visoke letnje temperature jer tada isparava voda iz elektrolita, ali se koristi manje elektropotrošača i za razliku od zimskih uslova pružaju manji otpor. Nasuprot tome, zimi starter pruža veći otpor a posebno su pogođeni akumulatori na dizel motorima kod kojih grejači rade još neko vreme nakon startovanja. Na najnovijim modelima dešava se čak da grejači počinju da rade u trenutku kada otključate vrata. Vibracije su još jedan od najvećih neprijatelja akumulatora. Tom prilikom se dešava da aktivna masa sa ploča otpada i vrlo lako mogu da izazovu kratak spoj koji dovodi do trajnog oštećenja. Zato kvalitetniji akumulatori imaju specijalne kesice koje sprečavaju ovakvu pojavu. U čemu se još razlikuju kvalitetniji od manje kvalitetnih akumulatora? Oni zaista omogućavaju eksploataciju bez održavanja, što znači da nema potrebe za dodavanjem destilovane vode u elektrolit. Imaju specijalno konstruisane lavirint poklopce koji omogućavaju vraćanje vode prilikom isparavanja. Osim toga, obezbeđuju daleko veću struju hladnog starta i veću rezervu snage. Struja hladnog starta je uvek naznačena na samom akumulatoru uz oznaku kapaciteta i označava onu struju koju akumulator mora da isporuči u trajanju od 10 sekundi na temperaturi od -18 stepeni celzijusovih i to dok napon po ćeliji ne padne na najviše 1.25 volta, odnosno ukupnih 7.5 volta za akumulator od 12 volti. Kapacitet izražen u Ah predstavlja količinu električne energije koja može da se isporuči pod određenim uslovima (na primer kapacitet od 44Ah znači da se u periodu od 20h može dobiti 2.2A dok napon ne padne na nivo od 10.5V). Struja hladnog starta i kapacitet su potpuno nezavisne kategorije i drastično se razlikuju kod kvalitetnih u odnosu na one druge akumulatore. Na kraju krajeva, velika razlika postoji i u pogledu ciklusa punjenja-pražnjenja, što je proces koji se svakodnevno dešava tokom eksploatacije. Kategorizacija u pogledu modela postoji i unutar jednog brenda. Tako, na primer, Bosch u svojoj ponudi ima nekoliko modela akumulatora, koji se razlikuju u pogledu „gustine“ energije a samim tim i potrebne količine struje kod automobila. Na primer, automobilima sa manje elektronike je namenjen model „S3“, dok „S4“ i „S5“ u istoj zapremini skladište više energije i namenjeni su automobilima sa puno elektroopreme. Poslednji u nizu je „S6“ koji je konstruisan za potrebe automobila sa start-stop sistemima s obzirom da se kod njih starter koristi skoro pri svakom kretanju iz stanja mirovanja. Jedna od tehnologija koja omogućava viši nivo elektrolita, veću startnu snagu i veći kapacitet uz zadržavanje kompaktnih dimenzija je AGM (Absorbed Glass Mat). U suštini, radi se o elektrolitu koji je upijen u materijal koji poseća na staklenu vunu, čime je omogućena i upotreba ploča veće površine. Ovi akumulatori odlikuju se većom strujom hladnog starta, velikim brojem ciklusa punjenja i pražnjejnja i otpornošću na vibracije. Nadamo se da ćete uz ovaj tekst bolje razumeti potrebe vašeg akumulatora jer je on kao elektrohemijski uređaj skoro pa živo biće – zahteva negu i pažnju.
  7. Sto se tice snage, 60Ah i vise nego dovoljan. Sto se isplativosti tice, previse je faktora da bi se moglo reci - koliko je star, u kojim uslovima je radio, da li je odrzavan, koji proizvodjac je uopste u pitanju, koja cena...neka kaze jos neko, da ne bude da namecem svoj stav.
  8. Jedino ako mislis na Black Horse, ali u slucaju polovnog svakako kupujes macku u dzaku, pa ni to ne mora da vazi. Ne treba bacati pare dvaput, jednom kupis kvalitetan i miran si.
  9. Sta dobijas kupovinom polovnog akumulatora? Kupi nov, makar i manje renomiranog potrosaca, imas barem 2 godine garancije.
  10. Reklo bi se da je taj prvi dovoljan - http://24batteries.com/en/car-battery/Fiat/Stilo/Stilo-(192)-1,2-1,4-(09.01-)/
  11. Sta bi mu smetalo? Veca startna snaga? To samo moze da koristi.
  12. Ipak najpre prvo proveri da li ce dopunjavanje akumulatora resiti problem.
  13. Menjaj majstora, taj koji ceka da nesto skroz crkne da bi popravljao nema veze sa zivotom. Za pocetak, los anlaser u startu skracuje zivotni vek akumulatora.
  14. Naravno da mora da pali "na pola kljuca", ja bih na nevidjeno tipovao na anlaser.
  15. Naravno da je neizvodljiva, mora se imati barem jedno kao dokaz kupovine, bolje je da to bude garantni list.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...