Jump to content
FAS Goran

dudip

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

About dudip

  • Rank
    Il Nuovo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oživljavam temu. Došlo je vreme da se više pozabavim ovim problemom. Nisam siguran da je ležaj hidro pumpe, a voleo bih da je to... proveriću. Par majstora mi je reklo da slobodno vozim, ali nemam hrabrosti da krenem na dalji put. Po gradu može. Nije mi logično da se ne čuje ništa kad je hladan, a da počne da zuji kad se zagreje? Da je problem sa pumpom visokog pritiska, zujao bi neprestano? Meni liči na vodenu pumpu ili zupčasti kaiš. Značilo bi mi svako iskustvo da rešim problem. Pozdrav!
  2. Evo, da otvorim novu temu... Alfa 147 jtd, 115hp, 2002g. posle sklapanja motora, posle havarije koju sam imao na motoru(opisao sam je u jednoj temi), javio se zvuk iz predela zupčastog kaiša ili common rail pumpe. Skinuli smo klinasti kaiš i eleminesali mogućnost lagera alternatora ili slično... auto sam vozio kod nekoliko majstora i bošista i neki kažu da je pumpa a bošisti da nije. Zvuk se javlja kad se motor zagreje. Majstor koji je radio motor kaže da nema ideju o kvaru, jer je proveravao sve rolere i španere koji su stavljeni novi pre 6 meseci a nisam prešao ni 3000 km. Postaviću video sa zvukom, pa molim sve sa sličnim iskustvom da mi kažu svoje mišljenje i pomognu da rešim problem. Pozdrav! Zvuk počinje od 10.sec.
  3. Ko napljuva JTD? Zbog tog motora sam i kupio Alfu... Da ste videli istopljeni klip, shvatili bi o čemu pričam... delovi klipa, glave i ventila su se bukvalno sjedinili.
  4. Mislim da se na kraju zaključilo da je uzrok havarije bio kvar na dizni koja je izbacivala kapljice ili mlaz, koji je prouzrokovao podizanje temperature u cilindru i topljenje klipa...
  5. Pre 6 meseci kupio sam alfu 147 jtd sa havarisanim motorom a da to nisam znao i onda rešio da ga sredim i imam siguran auto za putovanje i slično. Uradio sam sve što je trebalo, veliki i mali servis i od tad prešao oko 1000km. Imam službenu Lagunu i Alfu vozim povremeno za uživanciju. Pre par dana mi stade auto sa 100 km/h na auto putu i motor zakuca. Danas ga je majstor rasturio po 2. put od kako je kod mene i evo slika: Izgleda da se ventil pokidao i napravio havariju ili je dizna nasula previše goriva i oštetila klip i odakle je sve krenulo (tako kaže majstor). Toliko o popularnim jtd motorima 115 ks. Kako čovek da krene bilo gde na put sa ovakvim kolima i koji je to auto s kojim bi se negde uputio? Šta treba raditi da se izbegnu ovakve havarije?
  6. Pozdrav... možda je ovde mesto da izložim svoj problem. Sinoć mi se alfa 147 jtd 116ks ugasila na auto putu i pojavilo se obaveštnje low oil pressure ili slično... iz prethodnih postova sam shvatio da je to posledica nekog kvara i da se motor ugasio i kasnije poslao poruku o niskom pritisku ulja(nije se auto ugasio zbog niskog pritiska). Izbacio sam mogućnost kvara uljne pumpe i sl.... Motor nisam mogao više da upalim-ne vergla i zakucao je(tako mi izgleda). Sada gori žuta lampica engine fault. Auto sam prešlepovao do majstora i čekam da ga dijagnostikuje. Da li je moguće da je razlog nemogućnosti verglanja neka zaštita, u smislu nekog senzora koji sve blokira? Imam nekoliko ideja šta bi moglo biti... - pokidao neki remen, španer i prezupčio i zakucao. - riknula struja-alternator, regler, izgubio struju i stao i sad nema snage da zavergla. ( da li je moguće da ne puni dovoljno ili uopšte a da nema neku indikaciju-lampicu ili zvuk koji kažu da alternator ne puni ili je crkao akumulator)? Ovo su moja laička razmišljanja... šta mislite, šta se desilo kolima? Pozdrav.
  7. Evo odgovora, malo kasno ali će nekom vredeti... filter se nalazi ispod kasete kod nogu suvozača. bitno je da znaš da je fiter iz 2 dela i da se ubacuju jedan za drugim... imaš na youtube video tutorial
  8. Ma nek košta šta košta... jedva čekam da ga pričepim na auto putu...
  9. Da se vratimo temi, vidim da pokretač teme kupuje komplet glavu. Šta se desilo, kolika je šteta? Dobro si video... napokon sam utvrdio šta je s motorom, s tim što moram još proveriti i remenicu radilice kad se motor bude rasturao. Skidanjem dekle ventila (posao od 5-10 minuta), jasno se videlo šta ga je snašlo. Bregasta oštećena-bez jednog brega, šolja ventila skače u ležištu i glava oštećena oko šolje ventila. Neko mi reče da je to oštećenje na ležištu bregaste, što ja nisam primetio... mislim da je ležište izliveno i spojeno s glavom.
  10. Kupujem komplet glavu motora za jtd 1,9 115 ks. Ponude na pp
  11. Odosmo od problema... Auto bi sigurno bio bolji da ga je vozio ginekolog akušer....
  12. Auto je uvežen iz italije pre mesec dana i s njim sam prešao 300 km... ne znam da li je čipovan, ali mislim da nije. Vozio ga je mikrobiolog kao drugi vlasnik i nema neku nabudženu opremu... ne znam ni kako bih proverio dal je čipovan...
  13. Kontrolisane su dizne, radjena je kontrola preliva i u granici je normale... Sledeće je da utvrdim sigurno koji mu je mehanički kvar... Postoje nekoliko mugućnosti: 1. Ventili 2. Šoljice ventila 3. Loše ozupčenje 4. Vakuum pumpa 5. Bregasta
  14. Hvala svima na odgovorima, sutra ujutru krećemo u akciju...
  15. Posle nekoliko učestvovanja na forumima, rešio sam da postavim sopstvenu temu, u kojoj ću ispratiti opravku jtd motora. Mislim da je tema korisna i da će kasnije mnogima koristiti koji pokušavaju da udju u problem rada i opravke ovog proverenog comon rail motora, koji nam svima pruža trenutke uživanja. Tokom upoznavanja i razgovora sa nekoliko dobrih i lošijih majstora (u smislu da nemaju dovoljno iskustva da prepoznaju kvar i nemaju uslova da sistematski detektuju problem). Naišao sam na ljude koji imaju strpljenja da porazgovaraju i udju u problematiku, dok su drugi jedva čekali da mi vide ledja i to otvoreno pokazivali. Takav je bio prvi majstor koji je radio mali servis i čiji je klinac pomoćnik dosuo skoro litar više ulja u motor... kada sam tražio da to ulje izvade, bili su nervozni s pričom da mu to ulje ne škodi i da će izaći samo. Ok, možda je to mala tajna velikih majstora mehanike, ali ne žellim da ulje bude iznad max i tačka... da je to ok, ne bi ni postojao merač za kontrolu... Problem je počeo sa skorašnjom kupovinom alfe 147 jtd koja je loše radila pogotovo kad se zagreje i tada je teže palila. Nekoliko majstora ga je gledalo i stavljalo na kompjuter i došao sam do zaključka da razloga može biti više i da komjuter ne može detektovati kvar. Da skratim priču... Odradjen je veliki servis i utvrdjeno je da je kajla na remenici bregaste pukla i da je prezupčio dva zuba. Sada je dilema da li je pokrivio ventile ili je samo polomio šoljice... kao mogućnost kvara se uzimaju i neispravne dizne koje mogu proizvoditi sličan zvuk. Ovaj čudan zvuk dolazi s desne strane oko 4. cilindra gde je i vakum (neki kažu da i on može biti oštećen). Ovo su mišljenja nekoliko ozbiljnijih majstora koji se razumeju u fiate-alfe: 1. Kllipovi su sigurno pokrivili ventile i mora da se skida glava... 2. Nikako nisu pokrivljeni ventili jer su ventili pod pravim uglom u odnosu na klipove i ne dešava se da se pokrive, već se od udara polome šoljice. Ne treba skidati glavu, već samo dekli i bregastu. To nije slučaj sa benziskim fiatovim motorima koji odma krive ventile. 3. Pokrivljeni su ventili, ali samo malo, nije strašno jer na leru radi na 3 cilindra a kad se da gas, radi na sva 4. Treba skidati glavu, ali nije opasno i može se tako voziti... 4. Treba pogledati dizne i vakum koji se možda raspao. Kako najbezbolnije utvrditi da li su ventili pokrivljeni? Auto ide odlično... Znam da se merenjem kompresije odredjuje da li su ventili pokrivljeni a čuo sam da se i "špijunom" i merenjem zazora može odrediti da li su iskrivljeni? Sutra idem dalje kod majstora da utvrdimo odakle dolazi zvuk. Već sam stisnuo zube i pripremio se na najgore...Auto sam kupio skoro iz uvoza i sad ga sredjujem. Videću, kad ga sredim, dal će mi se smučiti pa ga prodajem ili ga zadržavam. :D Jeste li vi imali slična iskustva i da li vam je ovakav zvuk motora poznat? Pozdrav. http://www.youtube.com/watch?v=EWG5D9ZisTQ http://www.youtube.com/watch?v=SKeZrjetGpk

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...