Jump to content
FAS Goran

drandigo

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About drandigo

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Garage
    Fiat BravA 1.6 16v

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Resen problem. Evo sta su radili prethodni majstori, Iz kompa uzeli crvenu zicu plus (dobija struju kad motor startuje) i nju doveli na relej, kad motor startuje relej pusta minus zicu koja je vezana na srednju zicu termoprekidaca( samo je odgoljena zica na termoprekidacu i na nju navezana zica iz releja. Znaci palim auto, komp pusta plus na relej, relej pusta minus na termoprekidac i ventilator se pali, kad auto ugasim sve se gasi. Budi bog snama. Ako neko moze da predpostavi zasto su to ovako vezali neka napise jer me bas interesuje. Zasto nemam pojma, ali vezano to lepo na relej i tako radi, ne greju se zice sve ok. kad sam uzeo auto, prethodni vlasnik kaze da je tako vozio mesecima sa upaljenim ventilatorom, cccccccc. Da ne bi nesto dodatno upropastio, samo sam napravio prekid na izmedju plusa koji pusta komp i releja termoprekidacem(zastavin termoprekidac montiran na crevu hladnjaka preko kolektora), osigurac na izlazu iz releja ka ventilatoru. Radi sve i ne greju se zice, da kazem mana je kad ugasimn auto gasi i ventilator. Nisam hteo da idem posebno sve preko posebnog releja jer mi ovako delije sigurnije, jer preko sistema ima jos dva releja za ventilator pa je to dodatno rasterecenje. Sad imam 3 releja za ventilator, par osiguraca i dva termoprekidaca.Daj boze da se ne zapalim. PP aparat pri ruci.
  2. Donegde resen problem. kupio sam u radnji kolektor-racvu, na nju sam usrafio termoprekidac zastavin, raseko crevo od hladnjaka sto ide u blok motora, navuko racvu i to je to. Radi kao sat. Upali ventilator tacno gde treba. E sada, sto se elektrike tice, vezao sam direktno na akumulator. plus zica sa aku ide na termo prek. i sa termo prekidaca ide na ventilator, minus sa ventilatora na masu. Nemam osigurac ni relej. ovo je privremeno samo na kratko ovako namesteno. Hocu da vezem relej ali ne znam kako sta i gde, imam nekoliko releja kuci ali se ne razumem nista bas, neka zamisao mi je relej pa osigurac, ako neko zna kako treba neka napise!
  3. Eeeeee lepo bi to sve bilo da auto nije star 19 godina, i da nije to prespajano i spajano da se vise ne zna sta je sta, elem, danas sam malo procackao i prvo sto sam pronasao je da je neko to prevezao. Ne razumem se bas preterano ali da pokusam da objasnim. Na hladnjaku ima jedan senzor/termodavac sta li je, na njemu su 3 kontakta, na jedan od njih je nadovezana jedna zica, znaci nije preseceno nista vec je oguljena zica i na nju nadovezana jedna zica koja ide preko osiguraca na relej na koji je nalemljena, ceo relej je naknadno ubacen i na njega su zice zalemljene bez konektora. Zasto bi to neko prespajao nije mi jasno, kad tu zicu iskljucim ne pali ventilator uopste ni kad podigne temperaturu, kad zicu vratim ne gasi ventilator heheh, sta li da radim?
  4. Poz dobri ljudi, skoro sam kupio ovaj auto, od prvog dana cim se startuje motor ventilator hladnjaka se pali i radi sve vreme dok se auto ne ugasi, na kontakt ne pali ventilator. Ima klimu koja ne radi, zasto ne znam.. Privremeno sam izveo da palim ventilator na prekidac iz kabine, trebao auto svaki dan pa nije bilo vremena za popravke, majstor kaze riknuo komp, meni to sumnjivo pa bih krenuo redom ako ima neki red da nadjem neko resenje, ovako vozim vec mesec dana ali strah me da ne zaboravim jednom da upalim i da upropastim motor. Rece mi majstor da skinem taj senzor temperature na hladnjaku pa da ubacim termodavac obican i da on pali direktno ventilator, ne znam ni da li moze to ni da li je pametno ako i moze. Imate li neke predloge? Gde se nalazi relej na Bravi 1997 god?
  5. Srecna nova takodje!! Pa nadam se da nije prezubio, a i ima logike da je taj regulator.. Mislim, kad skinemo svecice i zaverglam to izbija iz cilindara toliko goriva da je nemoguce, bukvalno mora da se odmaknemo od auta da nas ne poprska. Interesantno, skinuli smo tri svecice, jedna je ostala, iskljucili smo pumpu (pre toga sam pokusao da upalim pa je napunio cilindre gorivom) i krenuo sam da verglam i upalio je na jedan klip na kratko.. Bas ne znam sta se desava Ceka se da majstor uzme taj alat za uzubljivanje da ga proveri, pa daj boze da je ok sve, pa onda idemo dalje... E da, nisam napisao, u pitanju je 1.6 16v iz 1997 god, nikada nije imao plin, klasika. Od ostalih stvari koje sam primetio da ne rade pre nego sto se ovo desilo je i ventilator hladnjaka. Cim upalim auto krene sam da radi, znaci ne na kontakt nego kad upali auto. Posto je hladno napolju, i posto majstor ima guzvu nisam stigao to da resim pa sam vozio sa istaknutim dzekom za ventilator. Napolju minus konstantno i temperaturu ne dize preko pola pa nije bilo opasnosti od pregrevanja... ne znam da li je nekim slucajem mogao da utice nesto taj ventilator na ovaj kvar ali ne verujem.. A ovako nikad nije secnuo motor, palio uvek na prvi zub, ujutru lepo podigne malo preko 1000 obrtaja i kasnije lepo spusti ispod sve super...
  6. pozz Imam problem jedan ako neko mozda zna, Jel moguce da auto upali ako je prezubio? Meni nece da upali od jutros, varnica ima, gorivo ima. Presisava previse momentalno, pravi ogroman pritisak vazduha u usisnoj grani i u cilindrima. Kad smo razvili svecicu prvu izbio je vazduh iz cilindra. Creva za vodu mekana i nisu pod pritiskom. Kad veglam presisa odmah i nece ni da zakaslje. Onda skinem svecice, iskljucim pumpu i verglam da izbacim gorivo iz cilindra, onda vratim svecice i krenem da verglam bez pumpe, u pola verglanja majstor ukljuci pumpu i auto upali na 2/3 sekunde i odmah se ugasi. Odmah se cuje kako vazduh izbija iz usisne grane. kao da je zapusen auspuh pa vaduh nema gde, lici da je prezubio, zupcasti okrece bregaste i dalje, mozda je samo preskocio za zub ne znam Znaci kad verglam sa upaljenom pumpom nece ni da zakaslje, kad iskljucim pumpu i pocnem da verglam krene da kaslje i krene da pali ali ne moze bez pumpe da upali normalno, a ako upola verglanja ukljucim pumpu upali na kratko i ugasi se. Jel moguce da moze da upali ako je polomljeno nesto??? Cekam sad majstor da skine posle praznika pa sto kaze kolega sa foruma bijem glavu.
  7. Ne znam tacno koji senzor je menjao majstor, samo mi je rekao senzor za mesavinu a sta mu to znaci ne znam....... A za ovu zicu sa sonde, ovakva je situacije, iz sonde idu 4 zice do dzeka, jedna je zasecena i za nju vezana onako "seljacki" bez izolacija i bilo cega druga koja ide u neki snop drugih i mrzelo me da je pratim da vidim gde ide, nego ja lepo to raskacim i izolujem lepo i ne diream nista vise. Sad puntic ide odlicno, zanimljivo da vise ne dodaje i ne oduzima gas, miran rad ima i super pali da ga ne ureknem... Nema vise lampica da gori za diznu sve ok, jedino sto plovak zeza pa mi palio rezervu i ako ima 10 litara unutra, al to sam resio sa jos 10 litara hehehe... Sad u voznji nema vise sijalica upozorenja na tabli, ako se sad neka upali vadim je napolje heheh a kad sam kod sijalica, u tabli sam 4 zamenio, kod grejanja jos 2, jednu za kratko i obe za poziciju napred, i jednu za stop svetlo pozadi... To je kad kupis zapusten auto, samo sijalice dva dana ne mogu da zamenim hehe Sad imam dalje da trazim sajlu odnosno mehanizam za vozacev prozor, i kuku mene sofersajbnu da menjam i posle se nadam nista vise....
  8. Samo da javim resena muka, kaze majstor senzor za mesavinu neki, mada je menjao dva komada a nisam siguran koji su.. I kaze da je komp malo brljavio ali za sad je ok sve.. Step motor nije menjan, sad se smirio lep gas drzi ne dize sam vise, ako krene ide i on na zamenu...
  9. Probao sam da otkacim lambda sondu cisto da probam, isti djavo, ali zapazih da je sonda na 4 zice od kojih je jedna zasecena i za nju vezana neka druga koja vodi negde, nisam mogao da lociram gde tacno. Verovatno je neko vezao zbog plina, ali zasto?? Da li moze step motor da daje ovekve simptome? U svakom slucaju ne radi lepo, sam dodaje i oduzima gas pa mozda i ne pali lepo zbog njega... nemam vise ideja sta moze da bude... ne znam kako da utvrdim da nije dizna slucajno da ne preliva benzin, mada je bila na ciscenju ali mozda je gotova.... Opet sve vreme dok motor radi nekako se oseca da ima vise goriva nego stu treba, oseca se da ne sagoreva lepo, ima i malo crnog dima na auspuhu... Uh muke sa fiatom... pomagajte !
  10. Ljudi problem jos nije resen, novi kablovi i svecice ciscena dizna i opet nece... Sad kad je zagrejan motor nekako i uspe da upali ako se ne pipa gas, i kad upali jedva radi i mora postepeno da se dodaje gas da probije i onda lepo radi. Greska na tabli se pali i gasi non stop na po par minuta. Kad upali poceo je sam da dodaje i oduzima gas, verovatno step motor, ne znam jel mozda on sve zeza... Kad je hladan pali na prvi zub bez problema, u voznji ide sasvim normalno, sem sto je poceo u mesto kad stojim da dodaje i oduzima gas. Neke ideje??
  11. Danas sam probao opet, upalim lepo prvi put kad je hladan motor i odmah ga ugasim, upali opet bez problema, pustim ga da radi i posle otprilike jednog minuta promeni zvuk motor, smanji obrtaje i posle toga ne pali vise... Non stop mi svetli na tabli ona brizgaljka crvena, danas sam odneo diznu na ciscenje pa cekam da zavrsi majstor.... Dok cekam diznu, skinuo sam plinsku bocu i rasprsivac, sad bi mi trebala pomoc oko prekidaca, jel komplikovano to, jel zna neko link sa neke teme o tome ja ne mogu da nadjem. I treba da skinem plocicu ispod karburatora sto ide, kako tooo?? Ima dva srafa, jel ima neka caka sta kako? I puntic nema skalu za temperaturu ni obrtomer, ali te sam teme vec nasao pa citam, ali kad sam spomenuo vec, imam skalu temperature sa zastave 101, ne znam da li moze senzor temperature zastavin i zastavina skala pa da je umuvam negde pored table da to radi..
  12. Pozdrav ljudi, imam problem sa fiat puntom 1, 1997 godiste, 1.1 55ks, monopoint sistem. Auto sam kupio pre par dana, problem je sto na benzin nece da upali kad je motor zagrejan. Plin moram da izvadim jer nije upisan pa cu morati da resim problem sa paljenjem. Na plin pali bez problema. U voznji se ponasa odlicno na oba goriva, na plinu se desava da sam ponekad podize gas, na benzin lepo radi u svim rezimima voznje. Konkretan opis problema. Prvo paljenje na benzin, motor hladan, pali iz prve sa blago pretisnutom pedalom gasa, uvek upali iz prve, ako ne upali iz prvi vise nece da upali. Ako se nakon startovanja ugasi auto onda vise nece da upali. Paljenje kad je motor zagrejan na benzin je nemoguce, moze da vergla do ujutru nema sanse ni da zakaslje, oseca se benzin. Dakle, ako upali iz prve lepo radi i lepo ide, ako se nakon toga motor ugasi vise nece da upali, odmah se oseti miris benzina, toliko presisa da nema sanse da upali vise. Onda sacekam 3/4 sati i upali lepo iz prve. Kad upali ako ga ne ugasim ja na kljuc moze da se vozi ceo dan, ne gasi se sam ne secka... Sta mislite sta moze da bude?? Jel imao neko slican problem, sutra nosim diznu na ciscenje, ne znam sta drugo moze da bude?????
  13. Pozz dobri ljudi, Naime, imam Fiat Brava 1.6 16v (103ks) 1997 god vec dve godine, odlicno me sluzi i sve u svemu sam bas zadovoljan autom. Plin sam ugradio odmah kad sam ga kupio, dakle pre dve godine, u pitanju je neki jeftiniji sekvent (320e) u prevodu Poljski komp, valjda lovato dizne, ostalo ne znam sta je. Pokusacu da sto blize opisem problem pa ako neko zna sta je nek napise!!. Dakle dok vozim na benzin normalno radi , ide kao lud, ima snage, ne trza ma milina, ali na plin kad prebaci secka trza gubi gas. Medjutim to se ne desava uvek, ima momenata kad normalno radi a ima i kad jednostavno nema dusu. U pocetku je vise isao dobro a manje lose a sada vise lose a manje dobro... hehe.... Evo danas recimo, idem auto putem 120km u petu i jedva drzim gas sve normalno, i onda odjedanput izgubi "dusu" i da bih se na dalje kretao 120km moram da drzim i preko pola gasa i sve nekako na sitno trza kao da pokusava da probije ali nista, na dalje se tako krecem nekih 20 min i onda probije pa krene normalno par minuta pa opet izgubi snagu. Primetio sam da se to vise desava kada je motor zagrejan ali ne mora da znaci, kao da ima svoju pamet neku i nista ne mogu da ucinim. Opet kazem, na bezin radi normalno sve. Zamenjeni su kablovi, svecice, filter vazduha itd pre godinu dana. Plin je ugradjen na 150 000 km a sad ima 185 000 km, do sada nisam isao da cistim plinske dizne niti sam radio bilo kakav plinski servis. Mada se taj problem javljao jos kada sam ugradio plin samo retko, bas ponekad, pa nisam isao kod majstora do sada. Isto se desava kada je napolju +40 i kada je -20. Ne bitno gde sipam plin, ili koliko imam plina u boci uvek isto. Nikada do sada nije pravio problem da nece da prebaci ili da prebacuje sam na benzin. Uvek pali na benzin, radi oko 2min (zimi od 3-4 pa do 10min) pa prebaci na plin i bukvalno i ne osetis kad prebaci. Za ove dve godine ne znam dal sam dva puta pretisnuo ono dugme za prebacivanje, sve sam "zavrsi" i moje je samo da vozim. Inace sto se potrosnje tice, u gradu oko 15l na otvorenom oko 9l ako ne predjem preko 120km, pa ne znam ni da li je to normalno. Benzin u gradu oko 12l a na otvorenom oko 7l. Jel zna neko sta bi moglo da bude?
  14. Pa u pravu si, inace imam sekvent i tacno oseti se kad krene da secka auto kad obori temperaturu ali samo na plin, sta mislite da li vredi neka polovna varijanta ili nov samo?? Planiram da pokusam sam da ga zamenim..... Jos jedno pitanje mozda neko zna, drugu na Lanciji potpuno ista masina kao moja (1.6 16v) pukao juce zupcasti pa koliko ko to moze stete da napravi posto jos nije kod majstora, i zna li neko gde ima polovnih delova za ovaj motor, verovatno trebaju ventili ne znam bregasta i tako to..... EEEEEE da jos nesto, negde sam procitao da pumpa za benzin ako zuji da ne valja, e meni zuji ne nesto mnogo ali cujem je pogotovo hladno kad je, benzin uvek imam na pola rezervoara da se hladi bolje ali koliko moze da traje jos...(185 000 ima na satu)??????
  15. Meni je crkao termostat , jos ne mogu da verujem da g...o kosta 4500 din kao da je mercedes a ne fiat. I ko ga pametan napravi iz jednog dela, jos ne verujem. Sta mislite koliko je stetno po masinu voziti sa neispravnim termostatom na -10 -15, danas na auto putu jadan sve vreme kazaljka za temperaturu u minimum stavio sam bio neke kartone na hladnjak ali ne pomaze bio bas minus, i sta mislite ima li sanse popraviti nekako taj termostat?Ozbiljno...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...