Jump to content
FAS Goran

cheja

Members
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

About cheja

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vršac

Previous Fields

  • Garage
    Punto 1.3 mtj
  1. Istina. Stavio R134a i eto radi za sada. Hvala još jednom svima.
  2. Ljudi, hvala vam na brzim odgovorima. Javim kako je prošla ova avantura.
  3. Evo zanimljivog probelma koji zahteva vrlo ozbiljno rešenje. Naime od 2013 ili koga već briga koje godine se pojavio novi rashladni fluid za klime koji gle čuda je višestruko skuplji od dosadašnjeg najščešće korišćenor R 134a i ima oznaku r1234yf. Koliko skuplji? Pa recimo da u nabavci R 134a uprosku košta za 12kg malo preko 8000 din, dok famozni novi ozon ''prijateljski'', ''zaštitnički prema okolini nastrojeni i nadasve zapaljivi r1234yf'' košta 23600 din ali samo za 2 kg. Da, dobro ste pročitali,nema viška nula u lovi i manjka kilograma u zadnjoj rečenici. Koji je problem? Pa kao i sve vredno u ovoj zemlji i ovo se krade. Ne pitajte kako i gde ali eto tako je. Pitanje za ozbiljan odgovor glasi: da li je moguće puniti klimu koja je predviđena za r1234yf sa gasom R 134a bez posledica po komponente sistema? Po stranim forumima po tom pitanju ima oprečnih mišljenja (baš čudno) iako su fizičke karakteristika oba gasa prilično sličen ali ne i iste. Ah da, i dopunsko pitanje je gde sa pouzdanošću se može puniti gore navedeni r1234yf i koliko to košta ako je sistem ispražnjen?
  4. Ova tema je prilično zapalila sve koliko vidim. Dobro je da je tako jer ljudi treba da shvate da je šta su njihova prava ali i obaveze pre svega. Tačno je kao što je to ovde pomenuto da se osiguravajuća društva ovde ponašaju bahatije nego u matičnim zemljama ( imao i ja blaži slučaj )ali to je zahvaljujući slabostima našeg sistema, znači opet je problem u nama. Razgovarao sam o ovome sa svojim kumom koji vozi kamion krstaricu u SAD i on se svega toga nagledao i kaže da je i tamo pokušaja za prevaru od strane o. društava koliko hoćeš jer oni i žive zahvaljujući tome što više para uzimaju nego što isplaćuju, pa ako nisi oprezan onda te oderu. Jedina je razlika što kad vide da si ozbiljan i procene da bi eventualna tužba bila lošija opcija po njih oni se silno izvine i daju ti i neku siću više da odeš kao zadovoljan, a za sve optuže svog službenika koji je ''juče'' počeo da radi te je siroma prerevnostan. Još jedan problem koji se tiče direktnog upiranja prsta u bilo koga je da postoji opasnost da te tuže za narušavanje ugleda zbog koga im možda opadne poslovanje i ukoliko izgubiš ( ne daj bože ) tužbu u kojoj bi dokazao njihovu nameru da te prevare, onda oni mogu tebe da ''oderu''. Nisam pravnik i ne zanam da li je tako moguće kod nas, ali se nadam da si prvo dobro proverio kakve bi eventualne posledice mogle biti za javno prokazivanje nekoga pre nego što postoji neka presuda iako ti imaš sve dokaze na tvojoj strani . Želim ti da uspeš u ovoj tvojoj misiji i da izađeš iz svega trijumfalno što bi konačno moglo da opameti i druge da se bore za svoja prava, a isto tako da se oni koji od nas uzimaju novac za svoje usluge ''uozbilje'' i nateraju da rade po zakonu i dobroj praksi. Samo napred!
  5. cheja

    Gde mogu da kupim...?

    Pre neki dan sam imao bliski susret sa nasrećnim zecom na putu. Razbijena mi je na Puntu Classic 1.3 mjet prednja leva maska branika sa ostvorom za maglenku. Pitao sam na par mesta ovde u Vršcu i niko nema. Zvao sam AP sport u BG i rekoše nema (?!). Jel' može neka preporuka za još neku dobru prodavnicu delova ili nekog pouzdanog ko prodaje nove karoserijske delove? Hteo bi da izbegnem neprijatnosti tipa različita boja plastike ili ne daj bože neodgovarajuće dimenzije jer bi poručio pouzećem. Hvala!
  6. Problem pumpa, a i malko su se pojele karike. Ćale ima problem sa pronalaženjem nove uljne pumpe. Zna li neko gde se može naći?
  7. A, jel' postoji mogućnost da je problem sa pumpom za ulje? Sad sam došao od majstora pa mi kaže da može da se desi i tako nešto. Automobil inače normalno pali i ima miran rad.
  8. Automobilu je već rađeno ono što sam gore opisao. Automobilu je nakon prvog izbijanja semeringa samo otklonjena posledica ali ne i uzrok. Pitanje je bilo da li postoji na ovom motoru mogućnost da se rastereti pritiska kako ne bi u rekordnom roku doživeo isto na putu do majstora kome bi se poverila generalna ili zamena motora ili već šte god? Jeftinije mi je da odvezem automobili nego da ga šlepujem van mog grada. Ja se divim vama iz Beograd i okoline na jednostavnosti pronalaženja odgovarajućeg stručnjaka za rešavanje problema na automobilima. Na žalost to kod nas nije slučaj jer sam se više puta i lično i putem poznanika uverio da kod mene (VRŠAC) ne postoji radionica iz koje ćeš izaći olakšan za izvesnu svotu ali sa osmehom na licu. Dakle da ponovim da ne bude zabune. Da li postoji mogućnost rasterećenja pritiska u karteru bar na neko vreme (ne kao trajno rešenje)? Hvala.
  9. Moj otac poseduje Mareu Weekend TD 1998 godiste. Pre tri godine je doživela kuvanje motora od 1 minuta i naprsla joj glava. Glava je zamenjena kao i sve karike i hilznovana su dva cilindra. Od kad je reparirana to nije više isti auto. Od tada je prešla oko 40 k km, a pre nekih godinu dana počela je da intenzivno dimi iz auspuha i gubi na snazi, a na 10 k kilometata pojela je oko 5 l ulja. Što je kulminiralo izbacivanjem hilzne radilice ( reče majstor) zbog čega je izletelo ulje čak na zadnje staklo od gepek vrata. Zamenjen je semering pre mesec dana da bi juče ponovo izleteo i opet isto. Ako je motor produvao, a sve liči da jeste, zar je moguće da je toliki pritisak u karteru da izleće samering? Ako je već tako zar nije mogao majstor koji je radio i rekao da duva da ga rastereti skidanjem oduška ( nemam pojma da li to postoji na dizelu) ili da uradi nešto što bi koliko toliko omogućilo a se auto vozi dok se na steknu uslovi da se odradi generalna? Ili pak tu sem generalne nema pomoći? U mom gradu smo osuđeni na ne baš sjajne i kompletne servise i ''majstore'' pa molim za pomoć da se auto održi bar koliko toliko u voznom stanju do zime, a posle će se već videti. Šta uraditi ? Hvala svima unapred.
  10. Dakle, kao i svi koje je zahvatila snežna mećava sa letnjim pneumaticima upoznao sam čari vožnje po snegu na sličugama, a o kočenju sa ABS-om da ne govorim. Uvek sam vozio M+S gume i ovo mi je vrlo zanimljivo jer mora da ste na extra oprezu. Da ne dužim više. Moram na duži put u subotu, vozim i malo dete pa ne bih da rizikujem sa ovim letnjim i reših da kupim bar dve prednje (znam da je najbolje sve četiri ali nema se love), a ovi moji lokalni nešto nisu voljni da daju na odloženo. Obzirom da je u Vršcu mršav izbor sve se svelo na sledeće: Guma je 165/70/R14, a proizvođači Fulda, Kleber, Aurora ( 5000 +-) i Tigar vintera (4000). Nemam iskustva ni sa jednom od ove tri prve marke, a Tigice sam imao davno dok sam vozio Tipa i nisam bio oduševljen tada. Može li neki savet ili iskustva da mi pomognete oko izbora? Unapred hvala svima.
  11. 1.3 mtj 5.5 l/100km grad 4.2 l/100km relacija. Da ga ..bem ne može manje ako se normalno vozi. Veselije stiskanje gasa nudi i nešto veće rezultate.
  12. Nemoj da sipaš! Razočaraćeš se kad se vratiš na naše gorivo. Nego ti lepo ponesi i kanisterče sa ovim našim da ga eventualno ne razmaziš pa da na našem gorivu počne da odbija saradnju . A što se tiče onog što je imao na Kalosu problem sa katalizatorom, to je zato što nije kat. imao šta da radi pa kompu nije bilo jasno šta se dešava .
  13. ...posle samo 200 pređenih km pojavio se problem o kome sam i ovde pisao, a vezan za gašenje motora u vožnji i odbijanje istog da se upali. Uglavnom da ne gnjavim sad oko toga ponovo, bio u servisu i to se ispostavilo kao loša tura goriva na NIS-ovoj pumpi. Hvala bogu od tada nemam više problema te vrste. Kao i kod kolege koji je otvorio temu nivo rashladne tečnosti je bio na min. ali sam ja imao više sreće sa bojom iste. Posle nepunih 1000 km pojavio se i prvi ''cvrčak'' u istrument tabli, a zatim su redom stizali i drugari. Na svakom malo neravnijem putu pevaju u ''dolbi saraund'' tehnici tako da lubitelji prirode ne moraju uopšte da ugrađuju radio CD. Imaju pesmu kad god ''požele''. Zadnja leva vrata škripe kod otvaranja i zatvaranja. Plastiku ako iole malo grublje dodirnete ostavljate trajan ožiljak. Deo oko zadnje pepeljare mi je već kao kod automobila sa jedno 100 000 km. Klima uređaj od prvog dana radi dobro ali se čuje kao vršalica. Valjda tako ''treba''. Auto je kupljen u ''ful'' opremi u koju ne spadaju: radio CD, rukohvati iznad zadnjih vrata, elektro-pomični retrovizori, daljinsko zaključavanje i sl. stvari koje nudi konkurencija u približnoj cenovnoj ponudi. Pozdrav!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...