Jump to content
FAS Goran

mikamoto

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

About mikamoto

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 02/02/1967

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    smederevska palanka

Previous Fields

  • Garage
    fiat coupe 2.0 16v turbo, audi 80 1.6 td

Recent Profile Visitors

926 profile views
  1. Danas turbina namontirana, sve radi super. Mislim da je klapna WASTE-GATE zaglavila u nekom poluotvorenom polozaju i turbina nije imala pogon ?! Pozdrav svim forumasima
  2. Turbinu smo nosili licno u turbo-servis. Vlasnik je licno donekle rasturio i po njegovom misljenju je sve u redu, no poverio je glavnom majstoru da je rsturi i pregleda, a mi smo otisli na pice u krugu servisa. Posle sat vremena je majstor doneo turbinu u kutiji i kaze da je stavljao na probnicu i da je sve u redu, nego da proverim na autu au spuh i izduvnu granu govoreci da turbina nema dovoljan pogon?! Ovih dana montiram, pa cemo videti. Pozz svim forumasima
  3. imam garanciju, danas je skinuta isutra saljem, ili mozda nosim licno. Nije mala cifra u pitanju, a siguran sam da sam sva uputstva iz garancije ispostovao, tako da ne snosim ni trunku krivice za ponovni kvar turbine, cak se ovaj moj drugar (majstor) licno poynaje sa vlasnikom turbo-servisa Tako da mislim da nece biti nekog zavlacenja. Radio mi je turbinu na Audiju i dan danas posle 70k km radi besprekorno. Javljam sta se desava, POZZ
  4. Pozdrav drugari, nije me bilo duze vreme jer nisam imao problem. Posle predjenih 8000 km ponovo problem sa turbom. Postepeno je pocela da pravi sve slabiji pritisak. Na ostro dodavanje gasa ode do 0,5 i cim postigne zadati rpm vrati se na -0,5 i na leru radi na -0,5. Da bi iskljucio creva, interkuler, blow-off ... skinem izlazno crevo sa turbine, legnem ispod, a ona skoro da ne duva, na pola gasa kao malo jaci ventilator!! Skinem usisno crevo, lako se okrece, ali je dobila malo radijalnog zazora. Ulje kvalitetno za turbo motore, pritisak na leru na vrucem motoru 0,8 bara, hladjenje dobro, auto nikad pregrejan. Nisam mu dusu vadio, a i posle svake ostrije voznje radio malo da se smiri i ohladi turbinu.Po mom misljenju uzrok je u losem kvalitetu delova pri servisu turbine. Da zanemarimo los pritisak, ali radijalni zazor u osovini ?! Sta vi mislite, sta mi je ciniti jer popravka je bila oko 300e, da li neko ima slicna iskustva i kako je resio problem. Pozdrav svim forumasima
  5. Hvala puno na odgovoru, tj smernici za resenje problema. Veliki pozdrav
  6. Drugari, imao bih jedno pitanje vezano za ovaj autic. Naime, moj rodjak ima PANDU 750 86.god i debatovali smo moze li se ugraditi 5-ta brzina, ili neki adekvatan menjac, jer od Pande 900 se ne slaze zvono. Ako neko zna neko resenje molim za pomoc. Unapred hvala i pozdrav forumasima MIKA-MOTO
  7. Interkuler i pritisak ulja nemaju ama bas nikakve veze, kao kad bi rekao da auto ne pali zbog ispumpane gume. Hladnjak ulja moze samo da na neki nacin poveca pritisak ulja, hladeci ga i sprecavati razredjivanje, a samim tim pad pritiska, no svako ima pravo na svoje misljenje. pozz i srecno
  8. Ma lako cemo za pivo, blizu smo. Bitno je da je problem resen i jedno iskustvo plus. Pozz
  9. Hladnjak ulja mu nece skoditi sigurno i da nema turbinu. Kod turbo motora je mnogo bitan pritisak ulja na nizim obrtajima! Konkretno na mom autu 2.0 16v turbo, najnizi pritisak ulja je 1bar dok verzija bez turbine o,6 bara bar kako kaze servis manual. Pozz i srecno
  10. Ako su remenice proverene, polozaj bregaste u odnosu na radilicu dobri, mislim da je problem u razvodniku. Zupcenje,osovina polozaj ruke u odnosu na stubic kape, a ujedno propratis polozaj klipa, bregaste. Ne znam da li je moguce okrenuti pinove pick-upa jer se tad drasticno menja vreme okidanja. Idi redom: 1. klip GMT, ventili na paljenju(tada imaju propisan zazor), polozaj razvodne ruke na stubicu kape koja vodi kablom do 1. svecice , tada proveri polozaj okidaca u odnosu na pick-up. Probaj okrenuti kapu za 180(ako moze) i Ponovo poredjaj kablove 1-3-4-2 u smeru okretanja. Na osnovu svega izlozenog mislim da je problem sa razvodnikom. Jos nesto, radi probe odvi mu auspuh od izduvne grane i probaj. Moj drugar je imao slican problem kad se odvarilo parce lima i zapusilo auspuh. Pozdrav i srecno
  11. Konacno posle poslednjeg cackanja oko alternatora (zamena diodne ploce) sam presao oko 1000km i sve je u redu. Puni u granicama dozvoljenog bez obzira na ukljucene potrosace i rezim rada, a sto je vaznije ne prazni bateriju u stajanju, tj vuce oko 30mA sto je u granicama normale. Znaci diodna ploca tj jedna od 6 dioda je pri opterecenju "curila" i Pravila problem. Pozdrav svima koji su pratili temu!
  12. Ne moze on odokativno da kaze da prepunjava, postoje uredjaji za proveru, a i podesavanje turbine bilo da je mehanika ili elektronika. Losa turbina ne moze prepunjavati! Ne znam o kom se intenzitetu zvuka radi, da li je zvizdanje ili pistanje. Ako je pistanje nagovestava neki mehanicki kvar i onda sledi remont. Ako se zvuk vremenom pojaca nemoj voziti jer lom turbine moze izazvati teske havarije na motoru. A opet zvizdanje moze da bude na neki nacin normalno i proveri sva creva i selne od turba, ako komprimovan vazduh prolazi izmedju gume i metala moze praviti takav zvuk. Pozz
  13. Sve sam sam radio, sem demontaze i montaze turbine. Ja imam servis za popravku motocikala vec 23 godine, imam alata iskustva. Ne interesuje me mnogo elektronsko ubrizgavanje i more snzora zato sam za mnoge stvari trazio pomoc od drugara sa foruma i googla. Ako mislis da mozes da se izboris sa tim, sto da ne ! Drugar mi je skinuo komplet work manual (850 strana) kad ga budem odstampao mogu da ti posaljem CD, pod uslovom da mi vratis kad odstampas ha,ha. Upornost uvek pobedjuje Pozdrav
  14. Pored gore navedenih delova koji su zamenjeni, promenio sam regulator pritiska goriva, MAP senzor, turbo crevo do klapne gasa, crevo za servo kocnica, premeren i ustelovan TPS senzor, ociscene dizne i proverena litraza, ociscen step motor i malo prepravljen u smislu jacina opruga... Sad je pravi sportski auto, na dodavanje gasa lepi za sediste i pri nizim obrtajima, da ne govorimo preko 3000rpm. Lepo pali hladan, vruc,radi bez seckanja,puckanja, turbo i vakuum rupa, jednom recju SUPER. Na plin radi za nijansu losije, ali nije strasno. Kad malo legne sistem za benzin, idemo kod strucnjaka da kompom prebaci parametre iz ECU u jedinicu za plin i nece biti razlike, inace ima sekvent STAG-4 uredjaj. Pozdrav i hvala svima koji su pomogli da resim sve ove probleme, sad je auto kakav sam zeleo !
  15. -Sto se tice zagrevanja motora reci cu ti da se klipovi i uopste cilindri prave od materijala koji imaju isti specifican koeficijent sirenja i skupljanja u odnosu na njihovu temperaturu. Razlike u temperaturama su velike. Od npr. pocetnih -25°C do npr. 100°C, pa i vise. Zamisli kad bi ti delovi bili napravljeni od raznorodnih materijala sa razlicitim koeficijentima?! Negde bi zakocilo. Ako se klip ili karike skupljaju za npr. 0,02mm u hladnim uslovima, onda to isto mora i blok. Isto tako i obrnuto. Uostalom, klipovi i cilindri su tako ugradjeni da medju njima uvek vlada adekvatan razmak, sa zazorom u TOLERANCIJAMA pri svim uslovima rada. Ne brini, neko je to vec proracunao, inace bi motori vrlo brzo zakovali. -sto se tice nabijanja pritiska ulja u turbinu u leru pri hladnom motoru... I tu nemas sta da brines. I tu je sve precizno izracunato, inace bi i to veoma brzo crklo. Vozaca ima svakakvih. Jesi li cuo da je neko reklamirao nov auto zbog otkaza podmazivanja turbine?! Uljna pumpa pravi toliki pritisak ulja da je to i vise nego dovoljno za svaki motor. Namerno je to predimenzionisano, jer motor radi u svakakvim uslovima i pod svakakvim opterecenjima, tako da pumpa to mora da pokrije sa vise pritiska nego sto je to zaista i potrebno. Zato se namerno prave i ulja koja imaju isti keficijent viskoziteta, tečenja, na svim temperaturama i pri svim uslovima. Na tebi je samo da odaberes ono pravo i adekvatno ulje. Neki aditivi u uljima se cak aktiviraju samo pri niskim ili samo pri visokim temp., a neki aditivi se aktiviraju cak posle predjenih nekoliko hiljada km, sve sa ciljem da se sacuva viskozitet i produzi interval zamene ulja pod ekstremno razlicitim uslovima rada Mislim da si delimicno u pravu, naime ne moze biti isti koeficijent sirenja za klip koji je legura aluminijuma i hilznu od celicnogliva isti. NPR ako je hilzna precnika 90mm, klip je 89,95, ili kompresija na hladnom i vrucem motoru se razlikuje za vise od10%,kad se nova karika ubaci u cilindar mora imati zazor od 0,1mm. . . Slazem se da su to strucnjaci proracunali, ali niko ne savetuje start i kretanje odmah cak ni u letnjem periodu. Sto se pritiska ulja tice i tu se delimicno slazem sa tobom. Sat za pritisak ulja u autu je potrebniji nego mnogi drugi, konkretno moj auto hladan i na leru ima skoro 3bara, ali kad je dobro zagrejan ima oko 0,7, a servis limit je 0,6, lampica prosija na 0,3 i tad ume da bude kasno. Dobro zagrjano ulje ma kog kvaliteta i visoke gradacije je kao voda,proveri i sam. Ja nisam rekao da ce auto da crkne odmah, ali umesto da predje 200k, preci ce 150, a mozda i manje sa losim rukovanjem. Ipak je ovo subjektivno misljenje na neki nacin zasnovano na 25 godina bavljenja moto mehanikom. Pozdrav Poenta je bas suprotna, bolje je da motor radi na 1500-2500 obrtaja i da se zagreje za 2-3min pri visem pritisku ulja nego da radi na 600-900 obrtaja u leru gde ce se grejati 8-10min uz nizi pritisak ulja. Takodje ne zagrejan motor radi u bogatijoj smesi koja spira uljni film sa cilindara. Nije problem da stoji 5-10, 50s u mestu dok se vi pripremate za voznju ali postizanje delimicne zagrejanosti ili jos gore grejati skroz do radne temperature pre kretanja ce na duze staze pre unistiti motor, a na krace staze samo povecavate potrosnju. Kad sam rekao zagrevanje, mislio sam do jednog minuta, nisam pominjao postizanje radne temperature. Nece motor doziveti ostecenja pri spiranju uljnog filma pri zagrevanju, to se desava kad u toku voznje dolazi do nekontrolisanog doticanja goriva u cilindre. Skoro sam imao u rukama pojedjen i zarisovan klip zbog dizne koja je nekontrolisano gurala benzin, a vlasnik je vozio dok nije prosijala lampica ulja zbog velike kolicine goriva u karteru. Pozz

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...