Jump to content
FAS Goran

dragomix

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About dragomix

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Kraljevo
  1. Sipao Shell Hellix Ultra AP-L 5W30, javljam ako bude nekih problema. Prvi utisak je da je auto potpuno promenio zvuk rada motora. Videcemo sutra ujutru kad malo zaladni kako ce da se ponasa. Hvala svima na savetima, da nisam video ovde shell mi nikad ni na pamet ne bi pao.
  2. Bas zbog toga sam i hteo da predjem na Shell. Video sam na njihovom sajtu da je preporuceno za Fiat Punto 12 16v Helix Ultra HX7 10w40, ali ako su u pitanju mesta sa hladnim zimama (ispod -20 stepeni C) preporucuje se 5w30. Ako dodam da 90% vremena auto vozim po gradu i da cesto ne uspeva valjano da se zagreje zbog kratkih relacija, mislim da je 5W30 pravi izbor za mene da bi valjano podmazao motor. Sto se tice intervala zamene, koliko god da predjem menjao bih na nekih 8-9 000 Km zbog vec pomenutih razloga plus na sve to i lose gorivo...
  3. Pa pre svega zbog hladnog starta, primetio sam da mi sa Selenijom 20K na nekih -15 - -20 motor bas muci, a koliko znam sto bolj viskoznost na hladnom vremenu to bolje podmazivanje zato se razmisljam za 5W. Samo ne znam dal da uzmem 40 ili 30 u radnom hodu. Trebalo bi manje da trosi i bolje performanse da ima sa 30 nego sa 40, ali to je sve u teoriji, verovatno ce potrosnja ulja blago da se poveca. Danas sam istrazivao, razmisljao se izmedju Selenije k 5W-30 Pure energy ili ovog Shell-a, ali izgleda mi da se sa Shell-om dobija vise i da ispunjava standarde koje zahteva Fiat, i da je po klasifikaciji daleko bolje ulje od 20k. Pitam samo za iskustva, ja cu sigurno sutra da ga sipam pa sta bude.
  4. Sta mislite o HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30 za Punta 1.2 16v? Jel bolje to ili ono ultra 5w-40?
  5. Ne znam gde da pitam ovo, pa aj ovde jer imam cudan "problem". Naime, primetio sam da je auto u poslednje vreme poceo da ostavlja mrljice kad stanem negde. Stavio kartonce ispod auta da vidim sta curi i neko jutro karton potpuno mokar, neko nema kapi na njemu. Pomno pratim sve tecnosti, rashladnu, kocionu, ulje motora... sve zakovano i ne trosi se nista od ovoga, a i primetio bih da je neko ulje zbog masnoce. Grejanje u kabini odlicno, ko da upalim furunce kad auto dostigne radnu temperaturu. Ne pregreva se i radnu temperaturu dostize i po ovako hladnom vremenu za nekih 2-3 kilometra. E sad pitanje je, da li je moguce da se negde kondenzuje vlaga i da mi to ostavlja mrlje? Magla je skoro svaki dan... Da li je moguce busan kanister za tecnost od prozora posto bas tu negde ostavlja mrljice, a ne znam kako to da proverim?
  6. Ja sam na Zastavi 101 dok sam je imao nailazio na isti problem. Resenje? Mnogo gusto ulje sipano u njega i nije moglo da se "razbije" zimi. Takodje moze biti i do namestanja kod paljenja, dakle sve od prezubljenog kaisa pa do toga da racunar ne pravi dobru smesu iz X razloga. Dijagnostika ti moze reci da li je bilo nekih gresaka sa radilicom, svecicama i slicno, pa prvo probaj to.
  7. Dakle sonda vrsi svoj posao, ali grejac joj ne radi? Zato nemam simptoma tipa povecana potrosnja i trokiranje motora? Jel ima neki nacin da se ona zameni a da se ne ulozi 100e? Dal mogu da im zamenim mesta, da ovu pre katalizatora stavim dole, a ovu gore?
  8. Imam upaljenu check engine lampicu vec neko vreme, odem kod majstora, on mi za 10 evra ocita kodove i kaze grejac lambda sond ne valja, to ti ``Pi... dim`` nemoj se cimas nista! Ja malo cakcao po netu i vidim da oni ELM327 uredjaji kostaju 10e i iznerviram se sto sam dao 10e liku da mi uradi a mogao sam sam sve za te pare. Kupim elm327, ocitam lepo kodove, izbacuje potpuno istu gresku (lampica se upali odmah posle skidanja kodova). Kazem dodji dedi, upalim real time dijagnostiku dok je motor radio, nesto sto za 10 e liku nije palo na pamet, i vidim ocitavanja sa sonda. I jedna i druga pokazuju parametre u normalama, kao sto je kičerica okacio u svom postu, dakle obe rade i obe daju normalne signale i sto je najvaznije cak i katalizator radi kako treba. Tacna greska je: O2 Oxygen sensor circuit high voltage Moje pitanje, dal je moguce da je gorivo toliko lose pa da se desavaju neke variacije kad malo krenem da vozim i gde da sipam gorivo koje nije lose da probam da nije do njega? Kakva su iskustva sa onim od 100 oktana sto se reklamiraju okolo po pumpama (OMV i Gasprom). Gorivo inace sipam na NIS-u. Jednom sam probao Mol i progutao mi je hiljadarku dok sam trepnuo, drasticno se povecala potrosnja.
  9. Majstor pitao da li radi grejanje, ja odgovorio potvrdno, on samo sve je u redu i ode. Moram menjam majstora. Inace, resio sam problem tako sto kad palim auto prebacim na hladno na grejacu. Izgleda je zuborila voda u tom drugom hladnjaku. Provericu malo jos, ali mislim da je to to.
  10. Kad upalim auto i dam mu gas, cuju se neki mehurici iznutra, spolja nista. Poceo da gubi tecnost ko lud posle zamene antifriza, mislim da je bila cista voda do tad u njemu, skoro sam uzeo auto. Dal da mislim da je ono najgore (dihtung glave) ili da mislim da je nesto manje ozbiljno sto nema veze sa motorom? Tipa hladnjak za grejanje kabine? Dakle, kad upalim auto i dodam gas, cujm mehurice, bukvalno, koji dolaze sa suvozaceve strane.
  11. Pozdrav drustvo, opet ja Bio danas da pogledam jednog Punta, polako sam vec postajao umoran, il neodgovara cena ili su auti u zaista losem stanju, ali ovaj mi se svideo. Sve kako treba, covek uradio veliki servis kod ovlascenih servisera pre 10 000 Km, ubacio kvalitetnije kaiseve (koliko sam video BOSCH je u pitanju, ne znam kako su se pokazali ali nekako meni ulivaju vece poverenje, koliko znam originalni kaisevi su BOSCH?), enterijer kao nov, kune se da nije vracena kilometraza i da je proveravao, ali i da je vracao auto izgleda jako dobro. Jedina mana i za mene jako velika, ne radi mu prednji pojas na vozacevom sedistu. Jedva sam odradio probnu voznju jer se bez kaisa osecam ko bez odece u autu. Zanima me koliko je ovo ulaganje, gde uopste da nadjem prednji pojas i da li je najpametnije da trazim popravku istog pre kupovine?
  12. Jos jedno pitanjce, da li da uopte gledam modele sa automatic menjacem? Nikad u zivotu nisam vozio automatic, ali sam procitao dosta lepih stvari o ovom sto su ugradjivali u punta, pa me cisto interesuje da li bi to povecalo cenu odrzavanja i koliko su pouzdani ti menjaci? Citao sam da imaju neki bubnjevi koji treba da se namagnetisu ili nesto slicno svakih 30k kilometara...
  13. Nisam budala pa da menjam samo kais. Nismo se razumeli. Nego kad sam gledao sta sve treba za veliki servis, gledao sam i kais koliko kosta i nigde nisam nasao nista skuplje od 10e, pa mi bilo cudno. Svi delovi imaju neku skuplju alternativu, samo kais non stop nailazim na jednog te istog proizvodjaca. Ako je to to ok, ali ako ima nesto bolje rado bih uzeo.
  14. Hvala na informaciji. Nego, pitah samo za kais, ne za ceo servis! Po internet prodavnicama sve jedan te isti kais koji kosta oko 10e. Malo mi to jeftino, pa pitam.
  15. Hvala na savetima. I ja tako razmisljam, ali onda pricam sa ljudima i svasta ti uvale u glavu iako su generalno dosta laici za te stvari. Ubaci ti to neke sumnje i onda bolje da pitas nekoga ko stvarno zna. Nego citam to FIRE motori, procitao sam negde da prilikom pucanja kaisa ne dolazi do onih lomova ventila i da je prakticno, za razliku od ostalih motora, kod FIATA pucanje kaisa prakticno "bezazlen" kvar. Znam da to nema nikakv veze sa oznakom FIRE, FIRE znaci da je napravljen totalno robotskim radom, nego neki polozaji cilindara i ventila. Koliko god da kopam, nigde ovo nisam uspeo detaljnije da nadjem. Da li je to istina ili neki mit? I da, gledam koliko kosta veliki servis i sta sve treba, vidim kais 10e kosta. Jel to neki slj kais ili to i vi ugradjujete u svoje puntice? Idem za vikend da pogledam par primeraka pa sta mi se svidi, verovatno cu uzeti neki.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...