vladimir1966 1 Posted November 5 Pozdrav za sve članove Zadnjih godinu dana mi se povremeno pojavljuje BELI dim na izduvu ( ne sivi , crni...) To se javljalo na nekih par meseci , auto je funkcionisao normalno. Jednostavno bez ikakve najave na izduvu se pojavljuje beli dim i to traje nekih 15 - 20 sekundi. I nakon toga kao i pre sve funkcioniše normalno. Mislio sam da su dizne , poslate su na dijagnostiku , rečeno mi je da su skroz ispravne ( očišćene su preventivno ). Skinut je i DPF , on je bio nekih kao su mi rekli 25% zaprljan., njega su očistili. I nakon svih intervencija BELI dim se i dalje periodično javlja. Čitao sam na nekim forumima da je moguć problem sa diznom od Ad blue , sipao sam kliner u rezervoar od ad blua, ali i dalje isto. Da li je neko imao sličan problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 20779 Posted November 5 Ažurni, gusti beli dim koji se povremeno pojavljuje i traje kratko (15-20 sekundi), a auto inače radi normalno, može biti zbunjujući, pogotovo nakon što su dizne proverene i DPF očišćen. Postoje dve glavne kategorije uzroka za beli dim, posebno kod dizel motora, s obzirom na to da ste isključili većinu uobičajenih: 1. Sagorevanje rashladne tečnosti (antifriza) Ako je beli dim gust i ne razilazi se brzo, a možda ima i slatkast miris (miris antifriza), to obično ukazuje na curenje rashladne tečnosti u komoru za sagorevanje. * Neispravan dihtung glave motora (Head Gasket): Ovo je najčešći uzrok. Iako auto radi normalno, mala, povremena pukotina ili oštećenje može dozvoliti antifrizu da uđe u cilindar, posebno kada je motor hladan ili pod određenim uslovima opterećenja. Simptomi se ne moraju uvek javljati stalno, već mogu biti povremeni, naročito kod male pukotine. * Pukotina u glavi motora ili bloku motora: Slično dihtungu, ali ozbiljnije. * Neispravan hladnjak EGR ventila (EGR Cooler): Kod nekih dizel motora, rashladna tečnost može procuriti iz EGR hladnjaka direktno u usisni sistem, a zatim u cilindre. Šta proveriti: * Nivo rashladne tečnosti: Da li se periodično smanjuje (gubite li antifriz)? I najmanji pad je sumnjiv. * Boja motornog ulja: Da li ulje ima mlečnu, svetlu boju (emulzija)? (Proveriti na čepu za ulje i na šipci). Ovo je znak mešanja ulja i antifriza. * Tlak u sistemu hlađenja: Mehaničar može testirati da li se u sistemu hlađenja pojavljuju izduvni gasovi (CO2), što je siguran znak problema s dihtungom glave. 2. Neizgorelo dizel gorivo (Unburnt Diesel) Ako beli dim miriše na dizel gorivo i peče za oči, uzrok je nepotpuno sagorevanje goriva. S obzirom na to da su dizne proverene i očišćene, opcije su sledeće: * Neispravnost AdBlue sistema: Spomenuli ste to, a to je i vrlo moguće. Beli dim može biti i vodena para pomešana sa AdBlue tečnošću, ako je došlo do prekomernog ubrizgavanja. Neispravna dizna AdBlue (urea injektor) ili greška u doziranju AdBlue tečnosti može dovesti do ovoga. Ako se ta dizna povremeno "zaglavi" i ubrizga previše AdBlue-a, to bi moglo trajati kratko (15-20 sekundi) i onda se vratiti u normalu. Ipak, AdBlue tečnost se ubrizgava NAKON motora, u izduvni sistem, ali se može pomešati sa izduvnim gasovima i stvoriti gusti beli dim. * Problemi sa grejačima motora (Glow Plugs): Ako grejači ne rade ispravno na jednom ili više cilindara, pri paljenju ili pri nižim temperaturama (čak i ako je motor topliji ali nije postigao radnu temperaturu) može doći do nepotpunog sagorevanja i belog dima, sve dok se taj cilindar ne zagreje. Međutim, ovaj simptom je obično najizraženiji pri hladnom startu i obično traje duže od 15-20 sekundi. * Podešavanje razvoda (tajming): Kod nekih dizela, neispravan tajming može uzrokovati beli dim, ali bi to obično bilo konstantnije. Preporučeni sledeći koraci: * Praćenje antifriza: Odmah proverite nivo rashladne tečnosti i pratite da li opada. Ako opada, velika je verovatnoća problema iz prve kategorije. * Dijagnostika AdBlue i SCR sistema: Pošto ste pročitali o AdBlue dizni, insistirajte na detaljnoj dijagnostici SCR sistema (Selective Catalytic Reduction) koja uključuje i AdBlue diznu. Moguće je da je problem u grejaču u AdBlue rezervoaru ili samoj pumpi/sistemu doziranja, a da je čišćenje samo ublažilo problem. * Test na CO2 u rashladnoj tečnosti: Ovo je ključan test za isključivanje dihtunga glave. Ako je test negativan, verovatno je problem u sistemu goriva/izduva (AdBlue, grejači). Napomena o kondenzaciji: S obzirom na to da se dim javlja povremeno i traje kratko, a auto normalno radi, najmanje je verovatno da se radi o običnoj kondenzaciji, jer bi se ona javljala pri svakom hladnom startu i trajala dok se auspuh ne zagreje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 431 Posted November 5 34 minutes ago, neshtry said: Ažurni dim ??? nemoj bas direkt paste sa chatgpt.. 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 20779 Posted November 5 (edited) Ti će mi kazeš nije gpt,gemini je Edited November 5 by neshtry Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 2184 Posted November 5 *ebo vas AI. 2 TheWickerMan and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 9289 Posted November 5 Dal je dim baš beli ili sivkast?Dal se pojavljuje samo na paljenju, hladan start, ili i vožnji?Sent from my SM-S926B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites