Jump to content
Goran
vladimir1966

Tipo 1.3 mjet 2022 god - beli dim na izduvu

Recommended Posts

Pozdrav za sve članove

Zadnjih godinu dana mi se povremeno pojavljuje BELI dim na izduvu ( ne sivi , crni...) To se javljalo na nekih par meseci ,  auto je funkcionisao normalno. Jednostavno bez ikakve  najave  na izduvu se pojavljuje beli dim i to traje nekih 15 - 20 sekundi. I nakon toga kao i pre sve funkcioniše normalno.

Mislio sam da su dizne , poslate su na dijagnostiku , rečeno mi je da su skroz ispravne  ( očišćene su preventivno ). Skinut je i DPF , on je bio nekih kao su mi rekli 25% zaprljan., njega su očistili.

I nakon svih intervencija BELI dim se i dalje periodično javlja. Čitao  sam na nekim forumima da je moguć problem sa diznom od Ad blue , sipao sam kliner  u rezervoar od ad blua, ali i dalje isto. Da li je neko imao sličan problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ažurni, gusti beli dim koji se povremeno pojavljuje i traje kratko (15-20 sekundi), a auto inače radi normalno, može biti zbunjujući, pogotovo nakon što su dizne proverene i DPF očišćen.

Postoje dve glavne kategorije uzroka za beli dim, posebno kod dizel motora, s obzirom na to da ste isključili većinu uobičajenih:

1. Sagorevanje rashladne tečnosti (antifriza)

Ako je beli dim gust i ne razilazi se brzo, a možda ima i slatkast miris (miris antifriza), to obično ukazuje na curenje rashladne tečnosti u komoru za sagorevanje.

 * Neispravan dihtung glave motora (Head Gasket): Ovo je najčešći uzrok. Iako auto radi normalno, mala, povremena pukotina ili oštećenje može dozvoliti antifrizu da uđe u cilindar, posebno kada je motor hladan ili pod određenim uslovima opterećenja. Simptomi se ne moraju uvek javljati stalno, već mogu biti povremeni, naročito kod male pukotine.

 * Pukotina u glavi motora ili bloku motora: Slično dihtungu, ali ozbiljnije.

 * Neispravan hladnjak EGR ventila (EGR Cooler): Kod nekih dizel motora, rashladna tečnost može procuriti iz EGR hladnjaka direktno u usisni sistem, a zatim u cilindre.

Šta proveriti:

 * Nivo rashladne tečnosti: Da li se periodično smanjuje (gubite li antifriz)? I najmanji pad je sumnjiv.

 * Boja motornog ulja: Da li ulje ima mlečnu, svetlu boju (emulzija)? (Proveriti na čepu za ulje i na šipci). Ovo je znak mešanja ulja i antifriza.

 * Tlak u sistemu hlađenja: Mehaničar može testirati da li se u sistemu hlađenja pojavljuju izduvni gasovi (CO2), što je siguran znak problema s dihtungom glave.

2. Neizgorelo dizel gorivo (Unburnt Diesel)

Ako beli dim miriše na dizel gorivo i peče za oči, uzrok je nepotpuno sagorevanje goriva. S obzirom na to da su dizne proverene i očišćene, opcije su sledeće:

 * Neispravnost AdBlue sistema: Spomenuli ste to, a to je i vrlo moguće. Beli dim može biti i vodena para pomešana sa AdBlue tečnošću, ako je došlo do prekomernog ubrizgavanja. Neispravna dizna AdBlue (urea injektor) ili greška u doziranju AdBlue tečnosti može dovesti do ovoga. Ako se ta dizna povremeno "zaglavi" i ubrizga previše AdBlue-a, to bi moglo trajati kratko (15-20 sekundi) i onda se vratiti u normalu. Ipak, AdBlue tečnost se ubrizgava NAKON motora, u izduvni sistem, ali se može pomešati sa izduvnim gasovima i stvoriti gusti beli dim.

 * Problemi sa grejačima motora (Glow Plugs): Ako grejači ne rade ispravno na jednom ili više cilindara, pri paljenju ili pri nižim temperaturama (čak i ako je motor topliji ali nije postigao radnu temperaturu) može doći do nepotpunog sagorevanja i belog dima, sve dok se taj cilindar ne zagreje. Međutim, ovaj simptom je obično najizraženiji pri hladnom startu i obično traje duže od 15-20 sekundi.

 * Podešavanje razvoda (tajming): Kod nekih dizela, neispravan tajming može uzrokovati beli dim, ali bi to obično bilo konstantnije.

Preporučeni sledeći koraci:

 * Praćenje antifriza: Odmah proverite nivo rashladne tečnosti i pratite da li opada. Ako opada, velika je verovatnoća problema iz prve kategorije.

 * Dijagnostika AdBlue i SCR sistema: Pošto ste pročitali o AdBlue dizni, insistirajte na detaljnoj dijagnostici SCR sistema (Selective Catalytic Reduction) koja uključuje i AdBlue diznu. Moguće je da je problem u grejaču u AdBlue rezervoaru ili samoj pumpi/sistemu doziranja, a da je čišćenje samo ublažilo problem.

 * Test na CO2 u rashladnoj tečnosti: Ovo je ključan test za isključivanje dihtunga glave. Ako je test negativan, verovatno je problem u sistemu goriva/izduva (AdBlue, grejači).

Napomena o kondenzaciji: S obzirom na to da se dim javlja povremeno i traje kratko, a auto normalno radi, najmanje je verovatno da se radi o običnoj kondenzaciji, jer bi se ona javljala pri svakom hladnom startu i trajala dok se auspuh ne zagreje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, neshtry said:

Ažurni dim

??? nemoj bas direkt paste sa chatgpt.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti će mi kazeš ;)

nije gpt,gemini je

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...