Jump to content
Goran
Srđan15

Fiat Tipo - digitalna klima duva samo topao vazduh

Recommended Posts

Sinoć, spoljna temperatura 4°, uključim grejanje na 25-6° (automatska klima) poče da greje ali ubrzo postade previše toplo! Razmaglilo stakla ali da se pokuvamo u autu! Vratim temperaturu na 16° međutim, i dalje topao vazduh duva! Ventilator sam morao na nuli da držim... Pitanje je, zašto neće da rashladi vazduh ako podesim na nižu temperaturu i na koji način se podešava hladan vazduh, koji inače duva u letnjem periodu kada se podesi na 16° bez uključivanja AC? Recirkulaciju vazduha sam inače isključio...Morao sam da odškrinem prozor da ne bi bilo pretoplo! Jel ima neka fora da duva hladan ili mlak vazduh kada je napolju hladno?

Hvala na odgovorima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije karakteristicno za Tipo (posto je u pitanju Denso, a koliko su samo grdnih problema imali prethodni Stilo/Bravo/Delta sa Magneti Marelli) - ali ako je u pitanju digitalna klima, zakaci na dijagnostiku i proveri rad miksera temperature.

Kako aktuator reaguje na ulazne komande, koliki je stepen zakretanja klapne, itd...

Identicno mozes da proveris da li je mozda u problemu senzor unutrasnje temperature.

Po simptomima - moze da bude problem i sa klapnom recirkulacije. Ako je recirkulacija onemogucena (spoljni vazduh slobodno ulazi), ne bi smelo da dolazi do magljenja stakala.

Jesi li probao da u voznji ugasis klimu na "OFF", sta se tada desava sa temperaturom iz otvora ventilacije?

 

PS: Znam da nije glavno pitanje, cisto dodatni tip za redovno odrzavanje - proveri odvode za vodu ispod soferke, da se tu nije skupila prljavstina i vlaga. Takodje i drenazne otvore u dnu vrata i gepeka i proveri da nije zaprljan filter kabine. To su sve potencijalni uzroci magljenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma zna da magli ko blesav. Kod mene je ručna klima i u veoma vlažnim jutrima ništa ne pomaže bez paljenja klime, nekad bude pali-gasi sve vreme.

 

@Srđan15

Možda je blesavo pitanje, ali da li si uključivao namenski prekidač na klimi za forsirano odmagljivanje/odmrzavanje, broj 4 na slici? Trebalo bi da radi nezavisno od zadate temperature.

 

1.thumb.png.96764dc198464cfa328b8698eeb3d04a.png

2.thumb.png.a4f6c50221d92f174205dd15452a5d05.png

 

Ako na zadatih recimo 20 stepeni uključivanje funkcije ne radi posao onda sledi obavezno sve ono što je Ivan napisao po P.S. i naravno onda dijagnostika.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je radilo perfektno dok nije zahladnelo...poslednjih dana...i recirkulacija (tačno se čuje promena zvuka kad uklj.- Isklj. dugme za recirkulaciju) i ventilacija kada pustim da duva, provereni odvodi, sve čisto, filteri zamenjeni! Dok je bilo vrućina, klima funkcioniše besprekorno!

Uključivao sam namenski prekidač za odmagljivanje...odmagli sve za 20 sekundi! Da napomenem još jednom, dok nisu bile niske temperature, smanjim na 16° i ventilacija duva normalno, hladnjikavo! Probao sam da stavim klimu na OFF, i dalje je topao vazduh...

Imam utisak kao da automatski ne dozvoljava hladan vazduh pri nižim temperaturama! Mozda lupam ali mi se tako čini! Danas, na 17° C preko dana, funkcioniše normalno...duva hladno kad zadam nižu vrednost! Sinoć to isto uradim na 4°C, nema hladnog vazduha!

Edited by Srđan15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je zadato 16 stepeni , naravno da će na spoljnih 4 koje uvlači u kabinu da greje na 16 stepeni.
Teško da ćeš postići da ubacuje ledeni vazduh spolja.
Vozio sam Tpa Cross 20000km, nikad problem sa magljenjem. Živim u relativnoj ravnici gde su jutra uglavnom dosta vlažna plus nije mi se se maglilo ni na palninama.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, zadato je 16 stepeni ali A/C nije uključena....što automatski znači da točkić samo ulazi u plavu zonu za ventilacioni vazduh i nema veze sa zadatom temperaturom već sa puštanjem hladnog vazduha iz ventilacije! Da je uključena A/C onda bi bilo ok ovo što pričate...meni samo treba hladniji vazduh iz ventilacije a ne iz A/C!

Nadam se da razumete...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, pa kad stavis 16 on i dalje tezi da odrzava tih 16, to nije minimum nego zeljenih 16. Ako je u kabini hladnije duvace mlako, a kad stavis na LO onda mora da duva totalno hladno u svakom slucaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljao sam i na LO...i dalje se oseća toplo! Poenta je da sam hteo da podesim da ubaci hladniji vazduh iz ventilacije, da bude mlako u kabini, ali ga nema! Možda senzor unutrašnji ne dozvoljava hladan vazduh kada je napolju niža temperatura jer kada je napolju 20°+ onda ubacuje hladan vazduh kada stavim na 16° ili na LO! To mi je nejasno ili to tako mora kod automatske-digitalne klime! Ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kod mene , maločas testirao.
Prva forka, podešeno 16 stepeni, piše AUTO na displeji, spoljna je 11, i greje do 16 stepeni.
Druga forka, podešeno na LO, čim se prebaci na LO automatski pali kompresor, ugasim ručno kompresor, ubacuje hladan vazduh spolja.
Malo se lošije vidi, tuklo sunce direkt.29b751cf26a5047489d66b4691a0d23a.jpg7e238ae8c85a6065a4b40a23f1ed675e.jpg

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljao sam na LO ali i dalje ulazi topao vazduh....Jedino da istestiram ponovo, možda treba da se sačeka malo dok ne počne hladan vazduh da ulazi....ako počne! Proveriću ponovo...

Ja sam mislio da kako smanjujem zadatu temperaturu, tako će da počne da duva mlako...međutim, duva i dalje toplo!

Ne znam, probaću ponovo pa ću da vidim! Hvala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, na to misliš! Kod mene je drugačije....kod mene je to A/C dugme...da,da, njega isključujem obavezno jer mi ne treba klima već samo ventilacija!

ZFA35600006B58339_18_1200_900px.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam ponovo testirao digitalnu klimu i zaključak je da non stop duva topao vazduh!

I kada uključim kompresor (A/C) i kada uključim ventilaciju na 16°,17°,21°,22°C ili LO, duva topao vazduh!

Da li postoji mogućnost da se zaglavila klapna za topao-hladan vazduh i da je ostala u položaju samo za grejanje kada sam nedavno uključio na Hi da bi uključio grejanje i kako rešiti problem ako je ta klapna?

Edited by Srđan15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pocetka pricam da se sve za sekund lako proveri dijagnostikom :) :

On 10/20/2025 at 3:46 PM, Ivan said:

ako je u pitanju digitalna klima, zakaci na dijagnostiku i proveri rad miksera temperature.

Kako aktuator reaguje na ulazne komande, koliki je stepen zakretanja klapne (u %), itd...

Identicno mozes da proveris da li je mozda u problemu senzor unutrasnje temperature.

A kada se vec kaci dijagnostika, nikada nije lose odraditi jednu inicijalizaciju kompletne digitalne klime.

Koja je i pozeljna s vremena na vreme, kako bi svi aktuatori odradili re-learn za svoje krajnje pozicije.

Ode se na Adjustments->Flap Actuators learning.

 

Ako se ispostavi da je bilo koji od aktuatora u problemu, resavanje je slicno kao i na drugim modelima.

Imas ovde npr. za NuovaBravo:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, jel imaš preporuku za nekoga ko bi mi odradio dijagnostiku za ovo što si napisao! Ovde kod mene u Smed. Palanci ne verujem da ima? Hvala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo koji krsteni servis koji ima dijagnostiku za FCA vozila. Imas ovde nasa iskustva (da ne reklamiram bilo koga), pogledaj kontakte sa zadnjih strana:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Naravno da ne mora fabricki Examiner, a kao entuzijasta godinama koristim MES (MultiECUScan) koji je specijalizovan bas za Fiat/Lanciu/Alfu.

Za Denso digitalnu klimu, pored standardnog ELM327 interfejsa potreban je i plavi adapter (A5). Cisto da znas, ako ti neko bude to proveravao.

To se vidi i pri pokusaju konektovanja:

 

Untitled1.thumb.png.c45fa44163995d8f52ef4944e6fb90bc.png

 

A stoji i na MES sajtu, za potrebne adaptere za Tipo (ELM+A5):

 

Untitled3.thumb.png.165620a401a7651d30396fddbef00fd8.png

 

Treba imati i u vidu koje je Tipo godiste. Posto je FCA uglavnom od pocetka 2019. poceo da koristi SGW zastitu pristupa (Security Gateway), koja se opet zaobilazi dodatnim adapterom.

 

A ako te zanima, evo i sta sve mozes da vidis od parametara za taj Denso, bas konkretno za Tipo. Tebe bi konkretno zanimao Air Mixer actuator i Mixing actuator feedback.

Eventualno i ocitavanje senzora unutrasnje temeprature (ako sumnjas na problem):

 

Untitled2.thumb.png.2a13f1c82f01d1a85af9f38427b1cbdb.png

 

Nema na cemu ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, ako imaš ti tu dijagnostiku hajde da se dogovorimo da kod tebe prikačimo? Ako hoćeš da ti ostavim broj telefona pa da se dogovorimo...Ne znam odakle si? Ja sam u Smed. Palanci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagodareći Ivanu vidimo da ove klime imaju i dodatni grejač (Additional heater PTC) za razliku od sirotinje sa ručnim klimama koje čekaju i čekaju grejanje. Elem da bi se to čudo uključilio potrebna je nedovoljna temperatura rashladne tečnosti i niska temperatura. Koliko znam mogu se uključiti kao pomoć u grejanju samo pri izrazito spoljnim niskim temperaturama, nešto reda -20 stepeni i niže a da je auto zagrejan na radnu temperaturu, inače je obično isključen.

Untitled2.png.cd766a92b441ac1592088789dd814a60.thumb.png.520a8cb9f3795adac2b824cf7e724fdd.png

 

E, sada sledi moja špekulacija mogućeg potencijalnog problema,  iz nekog razloga kvara hardvera ili softvera  on  ostaje  stalno uključen iako razlozi za njegovo uključivanje ne postoje. Što reče @Ivan bez dijagnostike ništa, možda i to proveriti kada je već auto na dijaganostici.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Na znam, nagađam. Auto ima godina ako sam dobro razumeo Srđan je drugi vlasnik možda je prethodni doplatio a možda je i išao u najvišem paketu opreme, ne znam, rekoh samo nagađam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je 2018 godište...ima taj skuplji paket opreme! Ako ima taj dodatni grejač, zna li neko kako se isključuje?

Edited by Srđan15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...