Jump to content
Goran

Recommended Posts

Posted (edited)

Bio vikend, nastavilo se zatezanje :)

 

Na red je dosla klapna gasa, kada sam radio dihtung vakuma i morao pomerati crevo koje ide na klapnu video sam da je prljava i reko - dooobrooo vidimo se sledeci vikend...

 

20250927_173747.thumb.jpg.0a26460fac9a649207f403f8b7e45a68.jpg

 

20250927_173756.thumb.jpg.a8983770ec7fdcb8e1f2eea5c6841d8f.jpg   20250927_173805.thumb.jpg.414f4b70b1fbdfd3ed2c31fd9ea30115.jpg

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

20250927_175000.thumb.jpg.47ff81c3088ca64913cec5fc721b88a1.jpg   20250927_175226.thumb.jpg.4c06f271357755d9091c839c96f47d43.jpg

 

I pre ovoga sam mislio da je to to, i bio bas zadovoljan uradjenim i uopste ponasanjem kola ali definitivno vidim da je sada ipak stavljena tacka na i

 

Problem je samo sta raditi sad ovaj vikend sto dolazi, izgleda da ce biti samo detaljno pranje jedno, šmrc... -_-

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače klapna gasa na motorima sa MultiAir jedinicom služi samo pri paljenju i gašenju auta, dok auto radi, uglavnom je otvorena non stop a količinu vazduha potrebnu za rad motora kontroliše MultiAir. ;).gif' alt='default_;).gif' alt=';)'>.gif'>

 

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta ce mu onda uopste klapna, nije to dizel pa da mora da se gasi prigusivanjem vazduha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

​Iako MultiAir sistem kontroliše usisavanje vazduha, leptir gasa pomaže u finom podešavanju količine vazduha u motoru i osigurava da motor radi glatko. Dakle, ne radi kao klasičan leptir gasa. Takođe, leptir gasa preuzima kontrolu u slučaju problema sa MultiAir sistemom, omogućavajući motoru da radi u Safe Modu.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad si ga takao u MultiAir...nista, sledeci vikend cisti ceo MultiAir, prvo odmascivanje sa Sgrassom i potom pranje u sudomashini dok je supruga u kupovini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocinjem da slutim da si u shemi sa putarima. Lepo tebe angazuju, malo se provozas a onda zakocis pa svuces jedno 10-15m asfalta jer "vidi, koci u mestu", onako naboras da valja i oni eto, jadni moraju da to saniraju u sred zimskog ili sezonskog spica jerbo zasto ranije kad moze kasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kočioni sistem je definitivno neki moj fetiš :D 

500X me iznenadio kočenjem definitivno. Koči odlično, iznenadjujuće odlično, iako nazad trenutno imam set koji je bukvalno samo za kantu, auto je odlično kočio.

 

Napred je stanje dobro, diskovi su skoro kao novi a vidim i da su pločice dobre, ali to je samo dok se ne sredi brembo, dao sam sebi preko zime da završim operaciju...tek tada ce biti ludilo. Ovo sada je VRLO dobro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx - da da...momci iz Slajera su moji drugari i svakih par dana sam kod njih. Uzimam redovno od njih i vec imam neku svoju ekipu kojoj ja saljem. Za moju ekipu bude malo "pristupacnija" cena :) zato...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/10/2025 at 9:38 PM, Milutinac said:

0W30 out. 5W40 in.
0w30 nece da ide. Presao sam skoro tacno 3000km, popio je oko 1.5-1.6 litara ulja. Posto je u CH vec bilo sipano 5w40, ovime sam ga vratio na to...

Nenormalno mnogo, ispade da je to 5.5l na servisnom intervalu (a trosio bi mozda i vise kada se ulje kasnije razgradi).

Drzim ti palceve da je bas samo do gradacije ulja -_- .

Obicni Euro 6 FIRE atmosi su poznati po tome da trose ulje (500L, Tipo), dok je kod 1368 ccm turbaka skroz druga prica.

 

Kada sam kupio svoj bivsi MultiAir, bas sam sa nasim Goranom caskao da li ici na neku gradaciju van fabricke, konkretno takodje 0-30.

Okreni-obrni, s obzirom na uslove koriscenja, dogovorili smo da to ostane fabricka specifikacija 5-40.

I taj motor je po pravilu trosio oko 4 dl na servisnom intervalu, za svih 5 godina kod mene. Cak nikada nisam imao potrebu ni da vucem ulje po gepeku, a pre kupovine sam bio ubedjen da cu na benzincu stalno dolivati. Svo vreme je sipana Shell Helix HX-7 ECT 5-40 sintetika.

On 10/11/2021 at 10:01 PM, Ivan said:

Evo i potrosnje ulja neposredno pred zamenu, u ovoj turi oko 11.000 km. Bilo je i malo vise otvorenog puta, tako da je nivo na nekih 7-8 "kockica" (od 14) na meracu. Da kazemo da je MultiAir stukao oko 0.5l ulja na tih 11.000:

 

IMG_20211009_075142.thumb.jpg.c927be77724b03e0433c8e867824ebd6.jpg

 

I do sada se to vrtelo na slicnih 3.5-4 dl na 10.000 km. Peglamo dalje, pun gas :scooter:

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprotiv.

MultiAir Turbo je nadogradnja na T-Jet, koji je poznat kao peri-deri.

U odnosu na pocetne serije T-Jet koje su imale problema sa pucanjem kucista IHI turbina, kao i izduvne grane, sve je to reseno od Euro 5 motora (2010+).

Modifikovana izduvna grana, konkretno na Bravu Sport novi Garrett 1238 turbo, itd. 

Jedina (ali i potencijalno skupa) muka koja moze da te zadesi je elektro-hidraulicni MultiAir razvod. Uz malo provere pri kupovini i srece da te zaobidje u vlasnistvu - zahvalni i motori lepi za voznju. Pogotovo u Sport modu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam nije, poznati su novi atmosferci po potrosnji.

U mom t-jetu se inace nisotec odlicno pokazao, presao sam oko 10K od servisa, nisam ni kap dolivao i na oko 1/3 meraca sam. A bilo je tu dosta i autoputa, navlacenja i onog rezima koji najvise jede ulje, tako da je to super.

Hteo sam sad da predjem na shell, ali onda razmisljam, citam, niko za nisotec sem nepoverljivosti zbog cene nije rekao nijednu losu rec, cak stavise... dole screenshot sa nekog drugog foruma(slucajno nabasao google pretragom), a ostao mi je i litar od prosle zamene koji sam bezveze vucarao za svaki slucaj u gepeku dok se ne upoznam sa autom, tako da sam opet uzeo kanticu 4l njega. Ako opet ostane litar i od te, posle trece zamene cetvrta dodje gratis :D

 

506949068_Screenshot_20251113_165902_SamsungInternet.thumb.jpg.95664b5a1ac026ef090b2a849385eecd.jpg

1730208849_Screenshot_20251113_165930_SamsungInternet.thumb.jpg.fc3135ea2ab67b35e14eb9d14b1e36f5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/10/2025 at 9:38 PM, Milutinac said:

0w30 nece da ide. Presao sam skoro tacno 3000km, popio je oko 1.5-1.6 litara ulja. Posto je u CH vec bilo sipano 5w40, ovime sam ga vratio na to...

 

ja vozim Hondu FR-V sa 1,7 vtec mašinom, ona prva iteracija i još ima ugrađen plin, 270 000 kkm, matora je 19 god i ona sabije 1l ulja na 3000 km (sipam 10w-40 mada je po fabrici 5w ili 10w-30)

I još, što se više pali taj VTEC sistem, (krece od 4000 obrtaja pa naviše) on više ulja troši

ali ti motori su poznati da se zapeku uljne karike i odatle kreću svi problemi

 

tako da ta potrošnja koju si naveo je poprilična, pogotovo za multiair FIat mašinu.

Živo me zanima da li će promena gradacije nešto doneti

Share this post


Link to post
Share on other sites

MultiAir mozda nije poznat po potrosnji ulja, ali valja podvuci da se radi o 0w30 vodi, ups sta vodi, ko je rek`o vodi ja sam rek`o vodi :D

 

Mislim da bi ovde samo promena proizvodjaca ulja donela promenu, a kamoli i gradacija, ali dobro... verujem da ce sa obe promene doci u granice normale svakako
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi je 0w30 proporučeno jer ti je Euro 6 motor, da je Euro 5, bilo bi 5w30. Tako je i kod Giuliette, do neke 2015. dok je bio Euro 5 MA, bilo je 5w30.

Meni Giulietta nije trošila ulje, Euro 5 je bila, tipa od zamene do zamene ode malo više od pola šipke, što se kasnije i smanjilo kad sam zamenio one dihtunge gde svaki MA vlaži :lol: a imao sam baš dosta vožnje u obrtajima, što i prija MA jedinici, kao što i i poznato :) sipan Motul u 80% slučajeva a dva puta sipan Shell, po Fiat standardu. 

Edited by TheWickerMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je to potrosnja za 3000km sto bi znacilo da bi tamo od nekih npr. 6000km pa na vise kad ulje pocinje polako da gubi viskozitet ta potrosnja skocila mnogo vise, nadam se da je u pitanju samo ulje i gradacija a ne nesto ozbiljnije.

Koja je cena Pakela, probao bih ga mozda na sledecoj zameni ako nije neka jaka cena bas

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vredi se nervirati to je polovan auto, uvek može da ga proda ili da otvori motor, ne idu svi ti sa zapada a pogotovo iz CH džabe za export, uvek postoji neko skriveno ulaganje, dobro su i čitavi, kod mene je jedan servis npr.bio na 144000 pa sledeci na 192000 km, i onda je auto uvezen kod mene, dobro uopšte i teraju toliko godina koliko se loše održavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...