Ivan 23647 Posted July 24 Posle pauze od 3 nedelje, na redu je (meni licno) mozda i najlepsa staza u F1 kalendaru - Spa Francorchamps i VN Belgije za 2025. Cisto da dodam da se vikend vozi u Sprint formatu. Zvanično ime: FORMULA 1 MOËT & CHANDON BELGIAN GRAND PRIX 2025 Lokacija: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgija Datum: 25.-27. Jul 2025. PETAK 25. jul 2025. Prvi trening: 12:30 - 14:30 Sprint kvalifikacije: 16:30 - 17:14 SUBOTA 26. jul 2025. Sprint trka: 12:00 - 13:00 Kvalifikacije: 16:00 - 17:00 NEDELJA 27. jul 2025. Trka: 15:00 Broj krugova: 44 Dužina staze: 7.004 km Dužina trke: 308.052 km Broj trka: 69 Prva trka: 1950. Najviše pobeda: Michael Schumacher - 6 Ferrari - 18 Dizajnirana od strane Jules de Their i Henri Langlois Van Ophem, staza je napravljena 1920. godine, staza je koristila javne puteve izmedju Belgijskih gradova Francorchampa, Malmedua i Stavelota. Prva trka je trebala da se održi 1921. godine, ali je ukinuta jer se za trku prijavio samo jedan učesnik. Prvi put je na stazi održano jedno takmičenje 1922. godine, a 2 godine potom je održana i prva (sad već legendarna) 24 sata Spa Francorchampa. U to vreme vozači su obožavali Spa jer je nudila vožnju pri mnogo većim brzinama od većine staza u Evropi. Verovatno najupečatljiviji deo staze je krivina Eau Rouge koja se vozi pod punim gasom, a posle nje se izlazi na najduži pravac na stazi gde bolidi dostižu najveće brzine. Čar ove krivine je u tome dok vozite punim gasom i prolazite iz levu u desnu krivinu zapravo ne vidite gde ćete izaći jer je krivina u usponu i zbog te karakteristike je velika većina vozača obožava. Za prolaz kroz krivinu punim gasom potrebno je dosta vozačkog umeća, a dobar izlaz iz krivine može vam doneti priliku za preticanje na pravcu. Bivši šampion F1 Žak Vilnev je jednom objasnio da što brže vozite kroz Eau Rouge bolje ćete je proći, dok Fernando Alonso kaže da je ta krivina “misterija” jer iz kokpita vi zapravo ne vidite gde ćete izaći, ali i da je to najveća draž te krivine. Ali postoji i tamna strana Eau Rouga. Ukoliko izgubite kontrolu nad bolidom to obično vodi ka veoma teškom udesu. Stefan Bellof vozač Poršea, Guy Renard iz 24 sata Spa Alex Zanardi samo su neke od žrtava Eau Rouga, dok je Žak Vilnev opisao svoje izletanje 1999. u kvalifikacijama kao “njegov najbolji udes u karijeri”. Krivina je malo modifikovana 2002. godine, ali ta modifikacija nije uticala na draž Eau Rouga koji i dan danas fascinira sve vozače koji prodju kroz nju. Redizajn staze je započeo je 6. novembra 2006., a 2007. je završen u maju, i koštao je oko 19 miliona dolara. F1 se vratila na Spa 2007. godine sa modifikovanim izgledom. Bus Stop šikana je nazad prema Blanchimontu, a La Source je pomeren napred. Ove modifikacije su donele više mesta za pit lane, ali takodje su dale i duži startno ciljni pravac. Najviše uspeha na ovoj stazi ima Ferrari sa 18 pobeda, slede ga McLaren sa 14, Lotus sa 8, Mercedes sa 7, Alfa Romeo i Williams sa 4, Bugati sa 3, dok po 2 pobede imaju Maserati i Benetton. Od vozača najuspešnije Michael Schumacher sa 6 pobeda, Ayrton Senna ima 5, Jim Clark i Kimi Raikonen i Lewis Hamilton imaju po 4 pobede, Juan Manuel Fangio, Damon Hill i Sebastian Vettel po 3, a po 2 pobede imaju Alberto Ascari, Emerson Fitipaldi, Niki Lauda i Alain Prost. Preuzeto sa: pole-position.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 20750 Posted July 24 Najlepša staza 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 24 Bez premca najbolja staza na kalendaru. Uvek zanimljiva i za gledanje (osim prethodne sezone zbog skraćenih DRS zona), a ko god je vozio neke simulatore ili bilo koje trkačke igre, zna koliko je dobra i za vožnju. E sad na to još dodaj visinske promene kad je zapravo voziš uživo Od same trke manje više ne očekujem ništa specijalno ove godine, McLareni su toliko daleko da nema nikakve neizvesnosti, pitanje je samo ko će da se pridruži na podijumu, da li Max, Rasel, Lekler... Mada opet, najavljuju kišicu ceo vikend, to će sigurno da doprinese uzbuđenjima 2 SalacUE and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 20750 Posted July 24 Da,nju,Imolu i Australiju znam napamet,iz igrica 1 SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
SalacUE 825 Posted July 24 Geoff Crammonds GP3Poslato sa ELP-NX9 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 25 (edited) Ocekivano. Videcemo da li se nesto menja u Sprint kvalifikacijama koje su odmah posle, tj. vec za sat vremena. Za sada nista od najavljene kise, oba Astona u Top 10. Piastri ubedljiv na prvom i jedinom treningu u Belgiji Meklaren je svoj bolid podesio za brzinu u krivinama i to im se na slobodnom treningu isplatilo. Za ovaj vikend na stazi Spa Frankoršamp najavljeno je veoma nestabilno vreme, ali su timove i vozače na prvom treningu dočekali sunce i idealni uslovi za pripremu. S obzirom na to da je vikend u Belgiji ove godine sprint format, na stazi se odmah stvorila velika gužva. Nekoliko timova donelo je nove delove, pa je i to trebalo testirati i maksimalno iskoristiti jedini sat koji je na raspolaganju za trening. Na početku su uglavnom bile u upotrebi tvrde gume, sa nekoliko izuzetaka — jedan od njih bio je Verstapen, koji je držao najbolje vreme od 1m45.545s, dok je Lekler na tvrdim gumama bio četiri desetinke iza, na drugom mestu. Ubrzo nakon toga, ispred Leklera su se ugurali Antoneli, Noris i Okon, dok je Pjastri vozio 1m44.979s na stazi koja se sve više ubrzavala. Ono što je, međutim, u tim trenucima bilo uočljivo jeste da je Meklaren u prvom sektoru bio komično spor u odnosu na Red Bul, koji je bio i šest desetinki brži, ali je sve vreme nadoknađivao u drugom sektoru, gde dominiraju krivine. Verstapen je potom uspeo da sastavi odličan krug i vozi 1m44.236s, što je bilo pola sekunde brže od Pjastrijevog novog pokušaja, dok je Noris zaostao još jednu desetinku. Cunoda je u tom trenutku bio peti iza Leklera, ali sa preko osam desetinki zaostatka za timskim kolegom. Ipak, na drugo mesto izbio je Okon, niotkuda, sa samo 6 stotinki zaostatka za svetskim šampionom. Nešto pre polovine sesije, Lekler je bio na čelu na tvrdim gumama sa vremenom 1m44.148s. Cunoda je popravio svoje vreme i skočio na peto mesto, dok je Hamilton takođe napredovao i bio četvrti, dve desetinke iza Leklera. Pjastri se potom približio Lekleru na samo 5 hiljaditinki nakon kruga u kojem je u prvom sektoru zaostajao desetinku, dok je u drugom bio preko dve desetinke brži. To je dodatno potvrdilo teoriju da se Meklaren fokusirao pre svega na brzinu u krivinama. Sredinom sesije svi su se još jednom vratili na stazu sa setom guma kojim su i započeli sesiju. Izuzetak je bio Kolapinto, koji je montirao meke gume, ali je napravio minimalan napredak u plasmanu. Osim njega, u tom periodu treninga nije bilo većih pomeranja. Strol je desetak minuta pre kraja montirao meke gume i uspeo je da napravi ogroman skok, vozeći 1m43.112s – punu sekundu ispred Leklera. Svi su u tim trenucima prešli na najmekšu komponentu, pa je tako Pjastri ubrzo izbio na čelo sa 1m42.123s, dok je Alonso napredovao na treću poziciju. Lideru šampionata, međutim, u tim trenucima niko nije mogao da priđe. Čak je i Verstapen ostao pola sekunde iza, dok je Lekler bio treći sa još većim zaostatkom. Rasel je u tom periodu odlučio da testira srednje-tvrde gume i na njima je bio brži i od Verstapena i od Leklera, dok je zaostatak za Pjastrijem iznosio četiri desetinke. Noris je imao tek deseto vreme nakon greške na samom kraju drugog sektora, a na istom mestu probleme je imao i Berman. Svi su do kraja treninga pokušali još jednom na istom setu guma. Pjastri je iskoristio zavetrinu iza jednog Mercedesa da popravi svoje vreme na 1m42.022s, dok je Verstapen ostao četiri desetinke iza. Noris je u svom drugom pokušaju bio pola sekunde sporiji od timskog kolege, na trećem mestu. Četvrti je bio Rasel, ispred Leklera, Antonelija i Hamiltona, dok su prvih deset kompletirali Strol, Alonso i Hađar. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited July 25 by Ivan 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 25 (edited) Šta li Red Bul planira sa ovim low DF setupom da mi je znati, Max pobegne Oskaru 3 desetinke samo u S1 ali onda zaostane 7 desetinki u S2... Pogotovo ako bude kiše, opet će da bude kao na Silverstonu, sve naopako. Ali ajd sad da vidimo sprint kvalifikacije, nema šanse da ostave ovo iz FP1 ako su iole normalni. Edited July 25 by Vule 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 25 Ok, malo su ga namestili, lep P2 za Maxa, ali kako Oskar leti kroz drugi sektor, neverovatno nešto. U trci će to da bude još izraženije, ode opet na 20+ sec Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 26 Pjastri dominantno došao do pol pozicije na sprint kvalifikacijama u Belgiji Vozač Meklarena imao je najbolji učinak. Kao što pravila u vezi sprint kvalifiacija nalažu, timovi su obavezni da u prvom i drugom delu koriste medijum gumu dok u završnom imaju obavezu da stave meki pneumatik. Vremenski uslovi bili su suvi, bez padavina, gde je temperatura vazduha iznosila 22 a staze 38 stepeni. Vozači su odmah na početku, ali polako napusti svoje garaže i krenuli sa vožnjom, a već nakon prvih krugova najbolje vreme imao je Oskar Pjastri – 1m41.769s i tako se našao ispred Maksa Veršatpena i Landa Norisa. Već od tada do kraja sesije ostalo je par minuta a imali smo vozače koje nisu postavili vreme, dok je u svom prvom pokušaju Andrea Kimi Antoneli doživeo i okretanje u pesku. Tako su se u opasnoj zoni našli Luis Hamilton, Pjer Gasli, Franko Kolapinto, Andrea Kimi Antoneli i Oliver Berman. U završnom pokušaju Luis Hamilton se okrenuo na poslednjoj šikani i tako izazvao žute zastave, nakon čega neki od vozača nisu mogli da poprave svoj učinak. Na kraju u SQ2 nisu se plasirali: Aleksandar Albon, Niko Huleknberg, Luis Hamilton, Franko Kolapinto i Andrea Kimi Antoneli. I ovoga puta vozači su morali da koriste medijum pneumatike, ali su prvim minutima na stazi našli su se samo vozači Meklarena. Tako je Oskar Pjastri postavio najbrže vreme od 1m42.182s i za 4 desetinki bio brži od Landa Norisa. U međuvremenu sudije su rešile da Australijancu obrišu krug pa je tako Britanac bio na vrhu – 1m42.182s. Nakon toga Maks Verštapen je izbio na prvu poziciju jer je upisao krug od 1m41.583s koji je bio aktuelan svo do smaog kraja jer su vozači koji su kasnije izašli na stazu uspeli da značajnije poprave svoje učinke. To je dovelo Landa Norisa u opasnu zonu ali je uspeo da se u finišu izvuče i dovede na prvu poziciju – 1m41.412s. U SQ3 nisu se plasirali Liam Loson, Juki Cunoda, Džordž Rasel, Fernando Alonso i Lans Strol. Kao što pravlinik nalaže, svi vozači morali su da u trećem segmentu koriste meke pneumatike. Od samog početka sesije vozači nisu želeli da odmah napuste garažu, već se to desilo na 4 minuta pre kraja. Tako su imali prilike za samo jedan mereni krug, što je najbolje iskoristio Oskar Pjastri koji je postavo vreme od 1m40.510s što ga je pozicioniralo ispred Maksa Verštapena za 4 desteinke. Treći je bio Lando Noris, četvrti Šarl Lekler, peti i odličan Esteban Okon, šestii Karlos Sajnc, sedmi, Oliver Berman, osmi Pjer Gasli, deveti Isak Hađar i deseti je bio Gabrijele Bortoleto. Rezultati sprint kvalifikacija za VN Belgije: Preuzeto sa: pole-position.rs 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 4327 Posted July 26 (edited) dobro je kasnis mnogo tek se zavrsila sprint trka Edited July 26 by OMP 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 26 (edited) U pravu si, jbg, kako vreme i obaveze dozvoljavaju . Trudim se bar da sva glavna desavanja ostaju u temama. Zbog prinove u zadnje vreme sve gledam odlozeno, kada vreme dozvoli, tako da su mi ovi natrpani Sprint vikendi nocna mora . Tek sam sad odgledao Sprint kvalifikacije od juce i odmah postavljam . Kvalifikacije za glavnu trku koje su sad od 16h verovatno cu odgledati veceras ili sutra, trku tokom radne nedelje (pa preskacem vesti da ne vidim rezultat). I tako . Slobodno i vi pisite, postavljajte rezultate, da svi komentarisemo. Ima ovde ljubitelja F1, samo treba inicirati. Vidim da za Silverstone nije ni otvorena tema kada sam bio na moru, a bila je super zanimljiva trka. Cak je i Lolipop F1 izbacio video . Edited July 26 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 26 Ovo je jedini način bio da Max uzme, da ga obiđe na prvom pravcu, da to nije uradio, Pijastri bi već kroz prvi krug pobegao iz DRS-a i ćao zdravo. Ovo svakako nije održivo u glavnoj trci, kako zbog taktike, tako i zbog potencijalne kiše, tako da i dalje verujem da su sutra McLareni na 1-2. I sam Max je izjavio u intervjuu posle sprinta da je bukvalno morao da odveze 15 kvalifikacionih krugova jedan za drugim a opet nije pobegao Oskaru ni u jednom momentu na više od 7 desetinki, ludilo šta taj McLaren radi čak i u prljavom vazduhu, ništa im ne utiče na gume, kao da voze potpuno drugačiju komponentu od ostatka grida. 2 neshtry and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 20750 Posted July 26 Razbio ih Ferštapen... videćemo kako će na trci biti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 26 @OMP 'si vid'o , prozivke su urodile plodom. Verštapen pobedio na sprint trci u Belgiji Vozač Red Bula uspeo je da trijumfuje ispred Meklarenovog dvojca. Vremenski uslovi pred početak sprint trke bili su dobri, jer padavine nije bilo a temnperatura staze iznosila je 21 a staze 37 stepeni. Mehaničari Alpina morali su Pjera Gaslija vrate u garažu već prilikom izlaska u formaciski krug jer je imao problema sa sistemom za vodu, zbog čega je pre počtka Francuz već morao da odustane. Tako je startni grid izgledao ovako: Oskar Pjastri, Maks Verštapen, Lando Noris, Šarl Lekler, Esteban Okon, Karlos Sajnc, Oliver Berman, Isak Hađar, Gabrijele Bortoleto, Liam Loson, Juki Cunoda, Džordž Rasel, Fernando Alonso, Lens Strol, Aleksander Albon, Niko Hulkenberg, Luis Hamilton i Andrea Kimi Antoneli dok je Frako Kolapinto zbog izmene podešavanja na bolidu krenuo iz pitlejna. Za ovu priliku svi vozači imali su montirane medijum pneumatike, dok je samo Argentinac bio na mekoj komponenti. Nakon starta Oskar Pjastri je poveo kolonu, ali je Maks Verštapen uspeo da iskoristi zavetrinu i da obiđe Australijanca na četvrtoj krivini. Na treće mesto probio sa Šarl Lekler ispred Landa Norisa, dok je peti bio Esteban Okon. Šesto mesto nakon starta držao je Karlos Sajnc, sedmo Oliver Berman, osmo Isak Hađar, deveto Gabrijele Bortoleto i desetio je bio Liam Loson. Od tada Oskar Pjastri nastavio je da prati vodećeg Holanđanina, ali nije uspvao da dođe do pozicije za napad, dok su iza njih Šarl Lekler i Lando Noris bili u istoj poziciji. Vozač Meklarena je ispeo da nakon treće krivine nađe ispred vozača Ferarija, što ga je dovelo da trećeg mesta. Razlika između vodećeg Maksa Verštapena i Oskara Pjastrija varilala je na oko pola sekunde ali se već oko osmog kruga polako približavao i Lando Noris. U 10. krugu na prilazu za poslednju šikanu, aktuleni šampion je otišao malo preduboko, što je otvorilo priliku Oskaru Pjastriju za napad, ali to vozač Meklarena nije uspeo da materijalizuje. Maks Verštapen uspeo je da do samog kraja zadrži prvo mesto ispred Oskara Pjastrija i Landa Norisa, dok je usamljenu trku ponovo imao Šarl Lekler na četvrtom mestu. Oličan rezultat ostavio je Has, jer je Esteban Okon bio pet ispred Karlosa Sajnca i Olivera Bermana. Do poslednjeg boda došao je Isak Hađar a psipak prvih deset zaključili su još i Gabrijele Bortoleto i Liam Loson. Rezultati sprint trke za VN Belgije: Preuzeto sa: pole-position.rs 2 neshtry and OMP reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 26 Hamilton je sve bolji, lepo se privikava na novi tim. 1 1 Ivan and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 26 Da se ne ljute njegovi fanovi, samo je pošalica 3 knezevic76, SalacUE and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 27 (edited) Noris najbrži na kvalifikacijama u Belgiji Vozači Meklarena uspeli su da osiguraju prvi startni red. Vremenski uslovi pred poečtak kvalifikacija bili su dobri. Temperatura vazduha iznolsila je 22 ataze 37 stepeni, ali postojale su samo 10% šanse za padavine. Već pred počatk Q1 dela vozači su već bili poređani u pitlejnu. Već tu se stvorila određena tenzija, jer se Oliver Berman našao pod istragom jer je nebezbedno pušten ispred Fernanda Alonsa dok je Lans Strol prešao preko prednjeg kila Nika Hulkenberga koji je bio parkiran ispred garaže a čekajući da uđe u pitlejn traku. Svi vozači su ovaj segment započeli sa mekim gumama. Prve merene krugove upisali su vozači Meklarna, gde je Oskar Pjastri imao najbrže vreme od 1m41.998s i za 78 hiljaditinki našao se ispred timskog kolege ali su koristili stari set pneumatika. Nakon prve runde, vozači koji su imali nove pneumatike imali su dosta bolja vremena gde je Šarl Lekler bio na prvom mestu – 1m41.635s ispred Karlosa Sajnca i Liama Losona a u opasnoj zoni na polovini segmenta našli su se Franko Kolapinto, Džordž Rasel, Lans Strol, Andrea Kimi Antoneli i Gabrijele Bortoleto. Vozači Meklarena su potom izašli na stazu sa novom komponentom guma, što je omogućilo Landu Norisu da dođe do prvog mesta – 1m41.010s i dok je Oskar Pjastri bio drugi (+0.191s). Do kraja Q1 vodila se velika bitka za izbegavanje eliminacije, ali to za rukom nije prošlo Luisu Hamiltonu koje su sudije obrisale krug zbog nepoštovanja granica staze, Franku Kolpintu, Andrei Kimiju Antoneliju, Fernandu Alonsu i Lansu Strolu. Vozači su odmah po paljenu zelenog svetla započeli i drugi deo kvalifikacija. Nakon prve runde krugova najbolje vreme imao je Oskar Pjastri od 1m40.626s ispred Landa Norisa (+0.089s) i Maksa Verštapena (+0.325s), dok su se u opasnoj zoni nalazili Niko Hulkenberg, Gabrijele Bortoleto, Pjer Gasli, Karlos Sajnc i Oliver Berman koji je imao jedno malo izletanje u brzom krugu. Do kraja Q2 vodila se velika bitka za dalji prolaz ali na kraju to nije uspelo Estebanu Okonu, Oliveru Bermanu, Pjeru Gasliju, Niku Hulkenbergu i Karlosu Sajncu. Svih deset vozača su odmah rešila da izađu na stazu po početku trećeg dela. Nakon uvodnih krugova, Lando Noris imao je najbolji učinak od 1m40.562s ispred Oskara Pjastrija (+0.189s) i Maksa Verštapena (+0.516s). U samom finišu Lando Noris uspeo je da zadrži svoje staro vreme i tako ovoga puta za samo +0.085 hiljditinki bude ispred Oskara Pjastrija dok je Šarl Lekler imao odličan krug i došao je do trećeg mesta. Maks Verštapen je napravio grešku već na prvoj krivini što ga je bacilo tek na 4. poziciju dok je peti bio odličan Aleksandar Albon. Šesto mesto pripalo je Džordžu Raselu, sedmo Jukiju Cunodi, osmi je bio Isak Hađar, deveti Liam Loson i deseti Gabrijele Bortoleto. Rezultati kvalifikacija za VN Belgije: Preuzeto sa: pole-position.rs Hamilton, Antoneli, Alonso i verovatno Sainz - startuju iz pitlejna na VN Belgije Luis Hamilton, Andrea Kimi Antoneli i Fernando Alonso neće zauzeti svoja mesta na startnoj rešetki, već će ovu trku započeti iz boksa. Sva trojica iskoristila su priliku da, nakon slabih kvalifikacija, ubace nove pogonske jedinice, što je bio povod za ovu kaznu. Hamilton je u subotu eliminisan već u Q1, a najbrži krug mu je izbrisan zbog minimalnog prelaženja granica staze, što ga je bacilo na 16. mesto. Antoneli i Alonso takođe su završili kvalifikacije u donjem delu poretka, što je otvorilo vrata strateškoj odluci, odnosno zamena celokupnog seta motora i start iz pit-lane-a. Sva trojica vozača dobijaju peti primerak sledećih komponenti: Motor sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE), turbo-punjač (TC), MGU-H i MGU-K komponenta. Ferrari je dodatno odlučio da kod Hamiltona osveži i preostale elemente: bateriju, kontrolnu elektroniku i izduvni sistem. Ove izmene premašuju dozvoljeni broj komponenti (četiri po sezoni), što automatski nosi kaznu startovanja iz boksa. Ova odluka će značiti da će se na startnom gridu na stazi Spa-Frankošamp naći samo 16 vozača, jer je pored njih u poslednjem momentu stigla informacija da će zbog probleme aerodinamičke konfiguracija i Karlos Sajnc krenuti iz pitlejna. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited July 27 by Ivan 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 27 Au šta ovo bi, ne sećam se kad sam prespavao toliki deo trke, probudio se 3 kruga pred kraj, poredak isti, razmaci malo drugačiji... Katastrofa... 1 SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 569 Posted July 27 Ja se sećam, u eri dominacije redbula i kreštapena sam ja spavao kao ti danas Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 4327 Posted July 27 Da je Max pobedio onda bi to bila najbolja trka sezone Mene je iznerviralo, kao i uvek, sto ih nisu pustili odmah da se trkaju a ne 3-4 kruga iz SC pa leteci start, mnogo me nerviraju sto ne pustaju trke kad je kisa,ajde najbojle da se vozi smo poidealnim uslovima i cim vidis negde neki oblak ili najavu kise, prekidaj trku, pakuj bolide i kuci do sledece trke. Pa aman to su najbolji vozaci sveta po cemu moto gp moze da vozi koji je mnogo opasniji sport gde se lome i po suvom a ovi zasticeni ko beli medvedi u bolidima ne mogu da se trkaju??? Cemu onda uopste postoje wet gume, svi stave medium i onda kao nije bezbedno, pa stavi wet i vozi i ko se kako snadje, ja sam siguran da 90% vozaca hoce da vozi po kisi li se ovi iz direkcije proseravaju. U svakom slucaju bravo za Oskara, ocekivao sam od njega ovako nesto po promenjlivim uslovima gde se Lando i ne snalazi najbolje. 2 ChobbyNS and SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 27 1 hour ago, OMP said: Da je Max pobedio onda bi to bila najbolja trka sezone Pa da je pobedio sa četvrtog mesta, svakako bi bila jedna od boljih Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 1124 Posted July 27 3 hours ago, Vule said: Au šta ovo bi, ne sećam se kad sam prespavao toliki deo trke, probudio se 3 kruga pred kraj, poredak isti, razmaci malo drugačiji... Katastrofa... +1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23647 Posted July 29 Slazem se, jedna od dosadnijih trka na uglavnoj zanimljivoj Spa. Za razliku od uvek dosadnog Singapura i slicnih, bar su lepi kadrovi staze i prirode . Pjastri hrabrim startom i vožnjom bez greške pobedio Norisa u Belgiji Australijanac se u promenjivim uslovima vratio na najviše postolje na podijumu nakon još jedne fantastične vožnje. Na Spa Frankoršampu je od jutros bilo nekoliko jačih pljuskova. Tokom parade vozača nije bilo padavina, ali je onda pred početak trke ponovo krenuo pljusak zbog čega je krug za zagrevanje započeo iza vozila bezbednosti, a svi su bili u obavezi da budu na gumama za promenjive uslove. Naravno, nakon jednog kruga smo dobili crvenu zastavu Bog loše vidljivosti i trka je suspendovana. Kiša je konačno stala nakon pedesetak minuta, a onda je počelo i da se razvedrava što je dalo nadu svima da ipak nećemo gledati reprizu fijaska iz 2021. Nakon sat i 20 minuta su vozači krenuli na stazu iza vozila bezbednosti i to se računalo kao prvi krug trke. Uslovi su bili dobri od samog početka, ali se vozilo na stazi zadržalo 4 kruga pre nego što je trkanje i zvanično započelo letećim startom pošto uslovi na glavnom pravcu nisu bili jednaki sa leve i desne strane. Pjastri je bio najhrabriji na restartu, proleteo je kroz O Ruž i proleteo pored Norisa na Kemel pravcu i preuzeo vodeću poziciju. Rasel je u sledećem krugu uspeo da obiđe Albona za peto mesto i krene u poteru za vodećom grupom ispred sebe. Na čelu je razlika između prve dvojice bila oko sekundu, Lekler u toj fazi nije mogao da drži tempo i brzo je uništio gume sa svojim podešavanjem za suvu stazu, dok Verstapen nije mogao da ga prođe zbog lošije brzine na pravcu. Hamilton je u 12. krugu prvi prešao na slikove nakon dobrog napretka koji je napravio u početnoj fazi trke. U sledećem krugu su u boks otišli i Pjastri, Lekler i Verstapen, a u tim trenucima je omogućen i DRS. Noris je promenio gume krug kasnije i zbog dužeg ostanka na stazi je izgubio 6 sekundi, ali je i uzeo tvrde gume u nadi da više neće morati da ide u boks. Hamilton je logično najviše profitirao sa ranom promenom guma i on se našao na sedmom mestu iza Albona. Situacija se u toj fazi malo primirila, a Rasel je prvi put ovog vikenda izgledao dobro i držao se uz Verstapena i Leklera. Vozačima je kao juče bilo jako teško da pretiču, a manevre smo uglavnom gledali u drugoj polovini poretka, gde su Alonso i Antoneli nadoknadili nekoliko pozicija. U tim trenucima se postavljalo pitanje da li će napred Pjastri morati ponovo u boks do kraja trke ili bi mogao da izdrži do kraja. Razlika između njega i Norisa je bila oko 8 sekundi koliko je i Lekler zaostajao za Britancem. Pjastri je međutim nastavio da bukvalno vozi na štopericu, a Noris je čak u jednom trenutku i napravio grešku u krivini Puon, koja ga je koštala sekundu u trenucima kada je pomalo smanjivao zaostatak. Sedam krugova pre kraja je Lekler napravio jednu grešku koja je omogućila Verstapenu da se primanje na oko 1.2s, ali je Monačanin uspevao da održi konstantnost nakon tog momenta. Noris je u tim trenucima konačno počeo da pritiska, dok su Pjastijeve gume gubile performanse i počeo je da smanjuje zaostatak. Međutim, na samom početku pretposlednjeg kruga je Noris napravio grešku na izlasku iz prve krivine što je povećalo razliku na 5 sekundi i na taj način je matirao samog sebe. Pjastri je tako ostvario pobedu na svojoj omiljenoj stazi, dok je Noris morao da se zadovolji drugim mestom, ali realno posle tri greške i nesigurnog starta trke bolje nije ni zaslužio. Lekler je bez problema zadržao Verstapena iza sebe i doneo Ferariju još jedan podijum. Rasel je ostao 13 sekundi iza njih na petom mestu, dok su malo iza bili Albon i Hamilton, koji sa podešavanjem za kišu nije mogao da napravi ništa po suvom na pravcima. Loson je Rejsing Bulsu doneo nove bodove, Bortoleto je bio deveti za Zauber, dok je poslednji poen pripao Gasliju. Preuzeto sa: pole-position.rs 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 942 Posted July 29 2 hours ago, Ivan said: Slazem se, jedna od dosadnijih trka na uglavnoj zanimljivoj Spa. Da su je pustili sat vremena ranije da krene, dobili bi možda i najzanimljiviju trku godine, a ovako smo dobili možda i najdosadniju Quote Share this post Link to post Share on other sites