Jump to content
Goran

Recommended Posts

Pozdrav!

Obećao sam pa da ne ispadnem cava. U pitanju je 2024. Subaru Crosstrek Wilderness. Koliko sam upućen u Evropi se ne prodaju Wilderness modeli, nažalost. 

Gledajući kako da zamenim trenutni prevoz 2007. A6 C6 3.2, probao sam dosta auta krajem 2022.. Onda sam sredio audi, pa ga drndao do kraja leta 2023. gde sam ispizdeo, više na mehaničare nego na auto i opet krenuo u potragu. Naravno, kao što život voli da piše romane, gledao sam za vreme "krize", kad su polovnjaci bili bezobrazno skupi. Na kraju sam se odlučio za nov. Od svih auta, barem u mom cenovnom rangu izvojio sam tri: Crosstrek, VW Jetta i VW Tiguan. Na kraju je knjiga spala na subaru i dzeti gli (pandan golfu gti). Dzeta je stvarno imala najbolju mogucu opremu ali me je odbila glupa mrezica na siberu gde ti leti przi mozak i kamata je bila bolesna, pride dolazi sa nekim smesnim allseason gumama. Na kraju, posle kalkulisanja odlučio sam se za ovaj. Mogu ga vozati po skoro svakakvom putu, nema straha od zime..... boja je mogla biti drugačija ali jbg. Čak sam ga i relativno brzo dobio. E sad o autu.

Motor je 2.5 atmo (asmatičar) bokser uparen sa cvt menjačem :( motor ima 182ks, subaruov awd....

Razlika između "običnog" Crosstrek-a i ovog je drugačiji prenosni odnos, veća krovna nosivost, veći kapacitet vuče i nešto veći klirens (9,3"), hladnjak cvt menjača... Takođe dolazi sa Startex sintetickim sedistima. Navodno su vodootporna i lakša za održavanje. Iskustva ljudi sa manjom decom kažu da im je zgodniji za održavanje, takođe je izdržljiviji na habanje od kože. Svi Wilderness modeli, tako i ovaj, dolaze sa posebnim felnama i allterrain Yokohama Geolander gumama kao i gumenim Wilderness patosnicama i gumenom pokrivkom za gepek.

Auto navodno može vući 3500lbg, što mi je malo bizarno za poverovati jer i sam teži toliko. Nosivost krova je 700lbs statičkog i 350lbs dinamičkog tereta.

Potrošnja, jbg, po gradu, sa mojim vožnjama 5-10km stani, ap gužva i sl je oko 10l. Malo ispod ali ume i da pređe. Čist autoput je oko 7-7.5l. Troši regularan benzin, ne treba mu premium, čak i ne preporučuju da se često sipa premium. Sviđa mi se kako se ponaša na 140-150, što je ovde već debeo prekršaj.

Po meni najveća mana je cvt. Da ima opciju ručnog ili nešto tipa zf8 bio bi idealan jer je motor i više nego dovoljan za ovu karoseriju. U krivinama se lepo vozi, kao bivši a6 c6 Quattro. Naravno, visina i gume se osete u momentima, kao i neki udari metra. Vidi se da je lagan.

Da me neko ne shvati pogrešno, nemam ništa protiv cvt-a, čak mislim da im je i najbolji na tržištu. Lepo simulira brzine. Čak i kad se ručno šaltaju. Volan - prava mera o osećaj na isto je sjajan. Taman dovoljno tvrd. Nema mrtvog hoda.

Fora kod Subarua je što gađaju određenu populaciju i to im dobro ide. Outback na prvom mestu, posle je mislim Crosstrek i onda Forester. 

E, da android auto se bežično povezuje i u 99% slučajeva je automatski, međutim desi se da zaglupi. Nekad ekran zna da zaglupi, pa klikneš i čekaš odgovor. Takođe gornja strana volana nije grejana, meni ne smeta ali vidim da se retardi bune. Daljinsko paljenje radi preko aplikacije. Aplikacija nudi praćenje auta, otključavanje, zaključavanje, zakazivanje servisa..... dosta komentara ima zašto auto radi samo 10 minuta pri daljinskom paljenju, ali nećemo o retardima.

Ulje je 00-16. Krajem aprila sam uradio 3. mali servis. Ne troši ništa ulja. Pri sledećoj poseti će se pretresti kočnice, trap.... Na 60k km ide promena ulja u menjaču.

Eh da, Subaru EyeSight, nije toliko nametljiv kao sistemi u drugim markama i sve može da se isključi. Start/stop se ne može isključiti preko dijagnostike. Takođe stvar koja me užasno nervira je što se putnici pozadi moraju vezati inače upozorenje ispara uši.

Bežični punjač je bolno spor, može se uključiti i isključiti na dugme. HK ozvučenje nije nešto vau ali je bolje od standardnog, preovladava bas.

X-mode sam probao na snegu i po blatnjavoj njivi. Fino radi. Ljudi se malo više zanose jer ovo ipak nije hard kor offroad auto ali je sigurno sposobniji od Rav4, Crv, Ford Bronco sport i sličnih modela ali nije ni Bronco ili Wrangler. 

I, sitnica, nema prednju kameru dok Forester i Outback Wilderness imaju.

I sad koja fotka, kako pravilo nalaže.

 

20250525_191243.jpg

20231027_175311.jpg

20231027_151244.jpg

20231028_083118.jpg

20250506_085537.jpg

20231221_112143.jpg

20240209_175806.jpg

20250608_160532.jpg

Eh da, i da dodam kako to izgleda u aplikaciji.

 

Screenshot_20250608_165517_MySubaru.jpg

Screenshot_20250608_165547_MySubaru.jpg

Screenshot_20250608_165626_MySubaru.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelep autić.

Mogao si te funte da prebaciš u kilograme, za nas iz Evrope :) 

 

Ovaj deo nisam razumeo: "Takođe stvar koja me užasno nervira je što se putnici pozadi moraju vezati inače upozorenje ispara uši."

 

U slučaju udesa, taj pozadi, ako nije vezan, može da ubije onoga ko sedi napred. A može i da pogine, pa da vozač odgovara za mrtvu glavu, samo zato jer taj pozadi nije hteo da se veže.

Ja načisto popizdim kada pozadi u mojim kolima zateknem ostavljen vezan zadnji pojas, jer to znači da mi se onaj pozadi vozio, a nije se vezao, već je pojas zavezao iza svojih ledja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jaoj, još jedan P.S.

Pošto sam neko vreme živeo na istoku, na Atlantiku, zna da padne dosta snega, pa nekad i u maju iznenadi, jedini koji su zimi po snegu pičili levom trakom po ap su većinom bili SubaruJi, poneki Jeep i to je uglavnom to. U Mejnu su godinama najprodavaniji. Audiša me je stvarno opustio po to pitanju, pogotovo kad vidim kako se ljudi muče po tim uslovima, a jesam ga na kraju ubijao. I uvek mi je ta zima bila u malom mozgu iako ovde nije toliko jaka. I uvek taj sneg i kao bolje da ima awd nego da nema. Evo zimus gledam komšiluk. Niko da se isparkira ili da uđe na prilaz, a ivičnjaka skoro i da nema, vidi se na slikama. Dva ulaza pored Rav4, klizaju, Kia Sportage se isto muči. Ovo čudo skoro bez gasa, čak i bez modova, samo preleti.

 

Praštajte na opširnosti. Jbg.

11 minutes ago, moron said:

Prelep autić.

Mogao si te funte da prebaciš u kilograme, za nas iz Evrope :) 

 

Ovaj deo nisam razumeo: "Takođe stvar koja me užasno nervira je što se putnici pozadi moraju vezati inače upozorenje ispara uši."

 

U slučaju udesa, taj pozadi, ako nije vezan, može da ubije onoga ko sedi napred. A može i da pogine, pa da vozač odgovara za mrtvu glavu, samo zato jer taj pozadi nije hteo da se veže.

Ja načisto popizdim kada pozadi u mojim kolima zateknem ostavljen vezan zadnji pojas, jer to znači da mi se onaj pozadi vozio, a nije se vezao, već je pojas zavezao iza svojih ledja.

1lbs = 0.45kg ili 2.2lbs = 1kg :)

 

Ma ne smeta ni meni koliko ljudima smeta.

 

Eh, da, još jedna stvar koje me malo nervira je što ne mogu odaljiti sedište koliko ja hoću. Ali šta sad. Inače, ima lepo mesta pozadi. Iza mene je sedeo kolega koji je 190 bez problema. Žao mi je što ne može zadnji naslon da se pomera kao kod Forestera. 

Inače u tom momentu je Forester bio samo 2-3000 skuplji, a mesta ko u priči i pride električna vrata gepeka i lep braon kožnj enterijer ali meni ne treba veći auto jer nemam porodicu.

Zaboravio sam da kažem da lezbaru poseduje led farove koji prate krivinu i sviđa mi se kako su to uradili, a probao sam više kola (takav posao da se svake nedelje renta auto).

 

 

Eh, da, još jedan edit (polupan sam danas), u uskoj konkurenciji mi je bio i jedan polovnjak. Poslednja godina (2020) Lexus GS350, Fsport, plavi metalik sa crvenik koznim enterijerom i Mark Levinson ozvučenjem. Ali brate smor auto za vožnju do bola. Ni gram duše. Odličan Tojotin šestak. Jeftino održavanja ali su se nažalost počeli opasno krasti automobili sa tim motorom, naročito Lexus RX350.

Edited by Brankisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovo super! I meni je bio u užem izboru i to ovde kod nas gde i nije baš cenjen i poštovan. Valjda je to isto, ovde se model zove XV i duuuuugo sam gledao jedan metalik perla beli, malo kilometara, CVT, ma sve kako treba ali mi je bio malo poskup... Dok sam čekao da mu padne cena ili zaradim još malo crnog fonda - ulete mi CT200h u jednačinu   :wub:

 

Sve u svemu u zdravlju da te služi i da pređeš što više bezbrižnih km. Uživaj sa CVT menjačem i vidi da mu došrafiš neki supercharger kit ili slično   :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećna kupovina i da te dobro služi. Subi je za određene ljude, nije za svakog. Piši i upoređuj ga  sa audijem, baš me interesuju tvoja iskustva.

Provozaj ga negde gde se oseća kao kod svoje kuće, pa piši, a tek neka fotkica ako bude....

 

 

Srećno,

 

p.s. ja baš volim subija, ali mi je van budžeta tako da čitam i upijam o njemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala momcovi.
Pa Subaru jeste za specificnu grupu, tipa lazbejke
@PremieRacing jeste, poceo je zivot kao XV, pa je u nekom momentu bio XV crosstrek, i ostade samo ovo. A vidis ja sam jedno vreme gledao tvoj auto ali sam se plasio baterija. Bas sam hteo da te pitam jesi li ikad proveravao koliko su zdrave?


Sent from my SM-G998W using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, ne mogu editovati post.

[mention=21356]shuxx[/mention] ono sto primetis, ali najvise na klizavom je da se ovaj sistem ponasa slicno kvatru sa torsenom, jer mi se cini da je haldex iz RS4 b7 kanda drugaciji. Auto pocne bocno da se da kliza, tj gubi malo zadnji kraj, a jedina razlika je sto kod subarua ne moras davati gas vec te elektronika brzo ispravi, dok kod audia (pogotovo v6 zbog postavke motora preko osovine) pozeljno je zapucati gas da se sila prebaci ka sredini vozila i dobije na stabilnosti. Za lagani off ne mogu da pricam jer a6 sam vozio samo po nasutom putu, kad sam isao na pecanje. Po snegu su slicni, tj kad ti je zatrpan parking sam u brzinu i cao, nema klizanja.

Ali najvaznija stvar u sve su gume. Ljudi ne kontaju. Dzaba ti najbolji 4x4 ako su ti gume djokara. Ja ove ne skidam jer me iskreno zabole. Dobio sam tri godine asistencije i garanciju na gume. Sta god, gde god da se desi oni ili salju servis ili refundiraji pare. Pošto je all terrain nije sjajna po snegu. A sto se tice poredjenja sa kvatrom i nekih obicnih auta, zivim blizu auto puta i cesto sam merio kojom brzinom mogu da se iskljucim i ukljucim. Koje su to granice. Sa C6 je bilo tu negde kao subi, sa S7.5 sam bio brzi, kao i sa SQ5 2018., a sa autima iz njegove klase ne moze da se meri ( civic, corolla, mazda 3, elantra). Brojeva radi, na ukljucenju imam neku duplu s krivinu, sa ovim i sa a6 po suvom to lagano izvacim sa 105, audi jos preko sa S7 130 i ne gledam, dok Civic i Corolla sve preko 80 mogu da sanjaju, pa i to im je gornja granica rizika. Takodje na iskljucenju stotka bez znojenja, dok je sa ovima to 80 maks. Ali nije ovo sportski auto. Za mene dovoljan, taman idealan sa se smire bubice u glavi.

Iskreno, da sam morao da kupim korolu licno bih se roknuo. Dosadan do bola i odozno cudno prenosi vibracije i zvukove da cesto mislis da ti je otpao tocak. Civic je po svemu best buy, malo trosi, lepo ide i dobro drzi cenu, ali jebes to. Uvek sam voleo nesto drugacije.

Da ne pricam sta sve ameri rade, kako ih podizu. Cak, ako me prodavac nije slagao, ne gubim garanciju na onaj kit za podizanje od 5cm (2"). Opet, ja sam ziveo uz Mejn, i tu u New England-u su mozda i najzastupljeniji. Mislim da su do ove godine bili br. 1 u drzavama: Mejn, Nju Hemsir, Vermont, Kolorado, Montana i Aljaska.

Nesto sam planirao da kampujem ali nikako da se desi, em mi je ovde daleko, em se uvek nesto iskomplikuje. Cak sam jednom iz dosade pokusao da vozim uber. Prvo su se svi cudili da im dolazi Subaru, posle su mi svi do jednog rekli da su prijatno iznenadjeni koliko ima mesta i koliko je udoban pozadi, cak i kineskinja, a oni bas pate od luksuza.

Eh, da, zaboravio sam reci jednu nebitnu bitnu stvar: Subaru vecinom voze belci, gadjam da je nekih 98%, ako izuzmemo brz i wrx. Secam se krajem '23., taman ga kupio, a kolega pazario GLK (u istoj ulici, na isti dan, samo zadnji broj na tablici razlicit), vozi on mene po Vankuveru jer ga poznaje kao svoj dlan i tako prolazimo neke bolje delove, kad op eto ga, po koji Subaru. Op, crosstrek nov podignut. I gleda mene ovaj i pita "koliko si platio ono svoje biiip", reko znas jbg, kaze "a sta onda traze medju ovim mercedesima", a mislim se druze to je posebna vrsta ludila.

 

Zao mi je sto u Srbiji nema bolja ponuda Forestera i Outback-a, da ne racunam ovaj novi koji je frizider. Outback ima 2.4 turbak i kontam da bi ovaj wilderness bio super varijantica za porodicu. Lepo se vozi, mnogo lepse od Forestera. U Srbiji je problem i cena, mene je ovaj sa svim porezima i klepanjem izasao 30k evra, trenutno je Forester koju hiljadu skuplji, a outback da ne pricam. Do skoro je najskuplji Outback bio 40k evra, Wilderness 43k. Ali ovde je i Tiguan jeftiniji i to dosta. Glupost je sto za Evropu nemaju pouzdan dizel, a ako se ova saradnja sa Tojotom produbi i Outback dobije 2.4 hibrid, mislim da bi to bila sjajna porodicna opcija, mnogo bolja od Rav4.

Zbog posla cesto putujem pa svake nedelje rentamo kola i stvarno zalim sto nema bolji menjac. Cak je Nissan napredovao sa svojim Cvt-om. Crv je bas porastao ali je plastikaner, dok CX-5 najvise nudi za pare, u enterijeru je klasa iznad Honda i Tojote.

 

 

Sent from my SM-G998W using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke za auto! Svidja mi se :) Forester mi je bio decacki san, ali zavrsio sa tiguanom.

U vezi zimskih guma, koliko cesto se koriste gore po New England regiji? U NJ recimo nisu obavezne, a imaju sneg cesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U srbiji su problem cene subarua, ali i potrošnja, jer je kod nas benzin 1.5 eur / L.... A Subi je fino žedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cestitke za auto! Svidja mi se Forester mi je bio decacki san, ali zavrsio sa tiguanom.
U vezi zimskih guma, koliko cesto se koriste gore po New England regiji? U NJ recimo nisu obavezne, a imaju sneg cesto...
Ne znam kako ide zakon za New England, ovde je isto razlicito pd provincije do provincije. Ima neka fora od odredjenog datuma ako nekoliko dana temperatura bude niza od 10-15° onda su obavezne ili ako nesto padne. Sto se NJ-a tice i to ti zavisi koji si deo. Jugozapad tipa Vineland, Atlantic city, stvarno ne znam da li oni uopste i imaju zimu. Mada masa ljudi ima all season i to mi opasno ide na ganglije, konkretno u Ontariu. I onda padne prvi sneg i krece masakr na putu. I svake jebene godime je isto.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ortakov said:

Odličan je ovo auto! 

 

Mada, meni se više sviđa garaža (veličina) a bogami ni kuća ne izgleda loše :) 

 

Fakat...;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam napravio neki krug od 650km. Pa da ubacim koju fotku.
Neki zameraju sto je volan natrpan, a meni se bas svidja sto za svaku funkciju imam dugme i brzo se naviknes.
Ovi sistemi su mi uglavnom ugaseni. Posle 15 sekundi javlja da se uhvati volan, i daje ti fore jos pet. Dovoljna je jedna ruka. Takodje minimalno odstojanje je lepo reseno, u Nissanima je bas agresivno daleko. Sam sistem kanda vise naginje da vozilo drzi blize desnoj liniji.
I, naravno, menjac, tacno se vidi da kolje potrosnju. Prvih 320 km sam imao vetar i nisam mogao ispod 9, u povratku ispod 8 laganica.
Mali detalj, kad je lane assist ukljucen pri dodiru na kocnice pale se stop svetla na animaciji auta.
f6d2fc0d530c6c1fc4f38f2d3ad2f889.jpg4fdf5a9ca39d3fabb2ce5fc71acceab1.jpg103fda7c9e145ce6346ae748034b7408.jpgc6575d4e24f71d4071694e2161b6ff0d.jpg0ac25dfab3358bed51cccfa1cce63bcc.jpg

Sent from my SM-G998W using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruka limuzina. Baš dobra.

Oduvek sam se palio na Outback.. ovo je umanjena verzija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 hours ago, Brankisha said:

Neki zameraju sto je volan natrpan, a meni se bas svidja sto za svaku funkciju imam dugme i brzo se naviknes.

Za moj ukus, volan je dobar. I ja vise volim fizicke, intuitivne komande.

Ako se necega "gadim", to je tapkanje i trazenje po touch-u multimedije. Jos kad tu "naguraju" i sve za klimu - em komplikovano, em nebezbedno da skrolujes po menijima i skreces pogled sa puta. Postoje i glasovne komande, ali brate mili, bar meni je ruzno da instrument tabla bude pociscena od bilo kakvih dugmica. Pa jos kad bez ikakvog dizjnerskog smisla i lepote samo nakaleme istu tu ekrancinu na tablu :sick: . Skoro pisah da sam gledao Focus ST-Line iz 2023. - ono je uzas na sta lici ona zalepljena ekrancina u restyle.

PS: Super mi je i tabla, kombinacija analognih instrumenata i "normalnog" ekrana izmedju - vozacki, citljivo, pregledno, bez komplikovanja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj digi ekran je super odradjen, imas samo gore-dole. Ako nije uklucen LA, onda samo brzina, pa radio, navigacija tipa strelice, trip, trenutna, audio i cao.
Sreca pa su dugmad za dodir velika i postoje fizicki dugmici za temperaturu. I ovo sto je na dodir je glomazno. Nije najsrecnije ali nije lose. Odziv ume biti spor.
Zadnji usb dzekovi prze pune od prednjih. Na koji foru, jos mi nije jasno ali tako je. To su mi potvrdili i kod dilera. Kazu da je tako na svim modelima.
Jedina zamerka za sad je sundjer u naslonu. Vec vidim da je propao. To cu im reklamirati na sledecem servisu. Nadam se da ce uvaziti kao sto su uvazili za zatamnjenost malog stakla na zadnjim vratima.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...