Jump to content
Goran

Recommended Posts

Posted (edited)

Danas je bila akcija "potera za klipom" :D

 

Nisam imao pojma da ga je tako tesko naci, polovan neki nemaju, neki ce javiti pa se vise nisu ni oglasili, u prodavnicama eventualno da se naruci i stigne tek sl. nedelje... i mi na kraju zapalimo za Indjiju, predjemo 220km i uzmemo i jedan rezervni, nek se nadje, za vise nego korektnu cenu, od delte :D Mogao sam da biram od 4, vidi se da su svi u super stanju, i po samim klipovima a i lezajevima koji su ostali na njima, da su skinuti sa zdravog motora...

 

Glava je na masinskoj, cisto da se "lizne" za novi dihtung, pa joj pakujem sutra nove gumice, dihtung glave i novi srafovi glave cekaju u prodavnici, pa idemo polako na sklapanje... 

 

Svaka preporuka za delove kod Nese iz Indjije, sacekao nas je cak i malo da se dokotrljamo iz SDa posle radnog vremena, do duse sivim tjetom, autoputem bez naplate i prosecne dobrim delom, potrosnjom preko 8l pa vi racunajte koliko je jezdio u levoj traci kmh celim putem :D Nismo mnogo kasnili :D

 

20250702_184938.thumb.jpg.8bfbdbe02106f15732c92640f6ac094d.jpg

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao je taj cetvrti cilindar srece, s obzirom na izgled klipa, a inace i meni su cilindri indeticno izgeldali. I dalje se vide honovi.  :D Ja sam skoro radio isto sto i ti, samo je meni bacao plavcast dim kad se spustam niz brdo i iz vece ubacim u nizu brzinu i stisnem gas, . Gumice ventila kao kod tebe, uzas, a na klipovima se koks nakupio da ja ne znam kako se vetili i klipovi nisu sudarali :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tad je i ovom bilo najizrazenije. S tim sto je u njemu defintivno bila kila aditiva, na dnu kartera sam zatekao neki plavicast med... a i posle ispiranja naftom je tek krenuo da purnja ko u ko to tamo peva :D 

 

Elem, danas se vise radilo nego slikalo, ali u sustini ostao je jos nosac motora, turbina, tamo po koji ventil, crevo, senzor itd pa ce sutra valjda biti paljenje...

 

Glava je stigla sa obrade, pa sam joj ja onda promenio gumice, vodjice su dobre, ventili takodje, dosedi, tako da je sad tip top. Nije u sustini ni bila kriva kaze majstor, u granicama tolerancije, al bar je lepo ociscena... novi dihtung novi srafovi...

 

20250703_124130.thumb.jpg.2ecfe4fd476dcb2da6ac22f027fa48e9.jpg

 

Da ubacim klip, shvatim da sam zaboravio selnu za karike u Cacku, e jbg sad ne da mi se da kupujem kad vec imam... odem i kupim selnu 60-80(klip je 72mm), i hvata taman sve tri karike knap, malo je muka nacentrirati je tako idealno ali uspeo... cekic, blago kuckanje, upade on... 

Dole mora da se pazi da lezajevi budu hiruski cisti, ali i klipnjace ispod lezajeva i sami lezajevi(jer ako ostane bilo kakva truncica prljavstine i ispod, moze da ga odigne taman toliko da ispadne iz tolerancije). Ja sam za to koristio veliko pakovanje vlaznih maramica i nisam stedeo :D 

 

Stezanje na kilazu po manuelu kod tih kljucnih delova je, naravno obavezno, ostalo kako ko hoce i misli da "oseca u rukama" :D 

 

1905878390_Srafoviklipnjacestezanje.thumb.png.fef9ad581753592afcc3324c506e09f1.png

 

Znaci 20nm + 40 stepeni.

 

Evo i za glavu i bregaste:

 

1200987539_Glavaibregastestezanje.thumb.png.c982c7f8cd1ce7639ff22122a34f2828.png

 

U manualu je npr 3kgm, na papiru od dihtunga 30nm, to je to, necemo ga sitnicariti u 9.81 njutna :D

 

I tu obavezno paziti i na onaj detalj, podmazati srafove gore kod glave i same navoje. Jer sraf na 30nm nije isto stegnut suv i podmazan, pa ako je proizvodjac predvideo da bude podmazan onda i mora biti :)

 

20250703_202646.thumb.jpg.4dd3ba4a67fec6f165efda86cd8ba481.jpg 

 

 

I to je manje- vise to, spakovan, uzupcen, kapiram sutra jos 2-3 sata posla, da se okrene kljuc pa ce biti sta ce biti :)  

20250703_232005.thumb.jpg.2e0cbf1005485494118e1ada43678820.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kad vec radis toliki posao i sve si porasturao sto bar ne opra lepo ovaj motorni prostor i delove, ne ide da ostane ovako strokavo svuda

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@OMP  Perem samo bitne unutrasnje strane, nemam ti kad ja to oko ditejlinga, oduzima vise vremena od samog rasturanja/sklapanja bar duplo, a izginuh i ovako :D To samo kad radim s merakom sve do srafa, a ovde je bio cilj samo da se slozi, i higijena naravno odrzava na bitnim mestima... Al evo, ne bilo mi tesko, ditejlerski sam obrisao poklopce, oni valjda tome i sluze, da prekriju na kraju celu pricu... izgleda bombona :D 

 

20250705_144555_1400x1050.thumb.jpg.2f7bd60748045baa9ff574093d723a24.jpg

 

 

Elem, posao se malo oduzio, s jedne strane mi je ovaj auto bas baksuz, kako jedno zavrsim drugo ispadne, s druge strane u svakoj nesreci ima srece. Naime, juce sklopim skoro sve, i vergla al nece da upali, po zvuku verglanja ga cujem kao da nema kompresije... dijagnostika kaze senzor bregaste, sto ukazuje na lose zupcenje... skinem gornji poklopac, kad imam sta i da vidim, kais odran po sredini:

 

20250705_113422_1400x1050.thumb.jpg.cf873049e8e11b3c7078632ad4b323ab.jpg

 

Ali ipak nije mrdnuo s onog mesta na koje sam ga postavio, tako da se klipovi i ventili nisu ljubili :) E sad, sta se u stvari desilo: ja imam alat za zupcenje, i apsolutno svuda se navodi da se samo izravnaju prvi i drugi cilindar, da budu na vagi, alat ide u bregaste, nabacuje se kais i to je to... citam i upustvo, isto tako, okrecite radilicu u smeru okretanja motora dok se ne poravnaju, nabacite ovo, stegnite ono... medjutim, posle razmisljam, pa ja sam uvek dovodio pre skidanja kaisa u fazu za zupcenje sve, cak i kad sam skidao glavu sam prvo sve podesio da mi posle bude lakse(na bivsoj bravi), a sad nisam nego samo odozgo smaknuo kais, da malo ustedim i ne razvaljujem dole PK, remenicu, skidam tocak, korugu itd... a eto kako je "precica" mogla skupo da me kosta.

Naime nije isto da li je na vagi tako sto prvi npr do GMT ima jos 90* da se zakrene ili 270*, a to se nigde ne navodi. Znaci alat gore na poziciju, ali MORA da se gleda da i crtica na maloj remenici bude na gore, sto nigde ne pise a savrseno je logicno, palo mi je na pamet kad sam poceo da razmisljam sta je poslo po zlu. Ne da nije isto, nego ono, nije ni blizu, ja ne znam kako je onako uzubljen uopste i izbacivao malo dima, ubrzavao verglanje, cinilo mi se kao da se malo i javlja... 

E sad, sta je pocepalo kais... upala bixnica neprimetno bas tu i na prvom verglanju ga pocepala... cak je i ona samlevena, presecan na pola... i posle razmisljam, pa mene je tacno andjeo cuvar naveo da omanem zupcenje kad sam radio tako mehanicki, nerazmisljajuci, pa jbte da sam ga uzubio kako treba on bi s tim kaisem i upalio i radio tako cepnutim, posle par kilometara bi verovatno otisao skroz i ode nova glava... znaci koja sreca u nesreci, neverovatno...

 

  20250705_113009_1400x1050.thumb.jpg.974905da6514767bbd4a7dd7509256c4.jpg

 

20250705_112905_1400x1050.thumb.jpg.5e4fd0126fae1d8ffb611b3f39e58a91.jpg

 

(Famozna bixna i strelica koja mora da bude gore kad se zubi od nule)

 

Evo i sta kaze manual, nigde reci o tome, kao sto nisam procitao nigde ni na forumu, niti video ni na jednom klipu i sta ti vec znam a jako je bitno upozorenje:

 

1999380244_Manualzupcenje1.thumb.png.1251f256199c04e689ad9a28883ddbe3.png  554528638_Manualzupcenje2.thumb.png.557a74f0608a8ee2adce426be3ac0b8f.png  1277558454_Manualzupcenje3.thumb.png.dc751e90cb58c190f069ab0483079753.png  

 

Upozoravaju kreteni da se radilica polako obrce da alat ne istera kompresija, a o ovome ni reci...

 

Imao sam i onaj dobar kais koji sam skinuo sa mog, al ipak uzeli set za zupcenje i novu vodenu pumpu, kad je bal...

 

20250705_110401_1400x1050.thumb.jpg.b98e06ef76a5d9b503104c24504ec1d0.jpg

 

Inace PK kais 2022. godiste, decembar, znaci '23 je verovatno vec radjen servis, pa se zato onaj kais cinio kao odlican, ipak nema tih 10 god. ali svejedno, bixna mu je presudila :D 

 

20250705_133257_1400x1050.thumb.jpg.4b0653f7afe3ab693f4468662b4176bf.jpg

 

 

I nista, onda je upalio, radi lepo, sve super... provozali ga, prva 2-3km je purnjao malo, i vrlo brzo smanjio na minimum, sto je sasvim ocekivano, dok izbaci to smece iz katalizatora, ne legne malo itd(i tek ce, kad se malo razrade karike prema njegovom cilindru, ali i ovo sad je odlicno, ovo na snimku je posle svega 5-6km).

 

I onda vidim lokvicu ulja na betonu, a taman sam pokupio alat... curi tamo kod spoja na menjacu, znaci karter, aj skinem da vidim sta je poslo po zlu... ono kako ima sa leve i desne strane one poklopce, tu ima i spoj koji sam malo deblje namazao silikonom, ali nisam imao u vidu da je do menjaca bas razlika od 1,5mm najmanje(kako da kazem, poklopac izdignut od nivoa bloka a sve zajedno prekriva karter), tako da silikon nije uhvatio lepo. Sad sam namazao deblje, slozio sve, i ne dira se vise do sutra. Sutra da se naspe ulje samo i opet probna voznja, valjda nece ispasti jos nesto :D 

 

 

 

(slab aku od silnog verglanja pre mini havarijce, ali pali cim okrene, sad vec na zub)

 

 

 

(psst.. dodji vamo... jel vidis?! Radi a ne dimi !!! :lol: )

 

Eto kako sam u nekoj silnoj zurbi pao na raznim glupostima, al sta ces, tako se najbolje uci... samo sto ja svoje javno iznosim a imao ih je svako... i takve greske koje sam pravio i pre 15god dan danas imam u malom mozgu u pola noci da me probudis, nikad ne moze da se ureze greska sa karterom ako je neko drugi skidao, kao kad ja odvijam na +40C isti karter koji sam malo ranije zavijao :D  Ali je to sad islo kao na pit stopu, u sat vremena sa sve ciscenjem zavrseno :D 

 

 

Nego, sad sam video kakav je tocak.. u gepeku je rezervni stigao prave dimenzije, nije copavac, a ovaj na autu je isto prave dimenzije, a ima oznaku kao copavac... ovo prvi put vidim.. kako, zasto?

 

20250705_102141_1400x1050.jpg

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast naradili ste se ozbiljno! 

 

Quote

E sad, sta je pocepalo kais... upala bixnica neprimetno bas tu i na prvom verglanju ga pocepala... cak je i ona samlevena, presecan na pola... i posle razmisljam, pa mene je tacno andjeo cuvar naveo da omanem zupcenje kad sam radio tako mehanicki, nerazmisljajuci, pa jbte da sam ga uzubio kako treba on bi s tim kaisem i upalio i radio tako cepnutim, posle par kilometara bi verovatno otisao skroz i ode nova glava... znaci koja sreca u nesreci, neverovatno...

Gledam taj kais kako se pocepao i pitam se da li bi izdrzao tih par km?  Kako izgleda mogao je da okine i na verglanju. Bas Bog i andjeo cuvar da ne bude sve ispocetka tj ne bas sve ali opet ogroman posao.

 

 

 

 

Evo sta auto data kaze za zupcenje. Jel ovo na autodati kako treba ili je isto kao i u tom manuelu koji si koristio? Ne mogu da zakljucim ovako sa slika?

image.thumb.png.8a2718b65123b9b5f571ed3f405b407b.pngimage.thumb.png.589bfb0ff22ffa940d8ee9d09c9aa9aa.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Druga slika, stavka 5. je to. Eto, u auto dati je ipak detaljnije objasnjeno i ima toga, znaci po klincicu koji je reper za postavljanje remenice prvo postaviti otprilike da radilica bude sigurno na pravoj strani, tako sto ce biti preko puta senzora radilice(jer je u jednom krugu dva puta na vagi, i moze gore alat isto da stoji i kad je klin do senzora), a onda se preciznije upravljati po alatu(umesto svecica). Ipak moja greska, eto tu pise. Hvala za ovaj info :) Ma sve je savrseno logicno, da nikako nije svejedno, ali sam vec te motore vise puta zubio i nisam uopste razmisljao o tome nego samo rutinski postavio kais i gledao gore bregaste i klipove... a funkcionisanje SUS motora poznajem odlicno, i da mi das da napamet uzubim neki bez ikakvih alata i gledanja u remenice, samo uz polozaj klipa i bregova ubadam zmureci, ali bih tad ukljucio mozak :D

Bitno da se dobro zavrsilo, nadam se da ce ovo pomoci nekad u buducnosti jos nekom amateru koji voli da cacka, kao sto su meni mali milion puta informacije sa ovog foruma, i teme stare i po 15god :)

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Meni su teme kao tvoje bas vredne. Jos kada je sva opisano slikama, radovima, greskama itd.. To nema cenu! Bas sam juce citao neku temu iz 2012 godine :)

Iskreno ne znam da li bi se usudio da radim bas toliki posao najvise sto skoro sve radim sa patosa(sem kada se ogrebem za kanal) ali dosta toga radim sam oko kola. Zupcenje, vodena, roleri, spaneri i sve sto spada u v.servis sam radim,trapove, dizne, turbina. itd...Ali nisam siguran da bi smeo da se upustim u ovo sto si ti radio.Tako da ovakvi radovi su meni zlata vredni i ako imam 1.9jtd :D

Svaka cast jos jednom i na kraju krajeva dobro je sto nisi imao Autodatu ili nisi pogledao u istu inace bi doslo do nastavka " ponovo radim glavu motora" Neka te lepo sluzi sada i pun gas! 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjet je limunada za rad, izuzetno lagan motor za raditi popravke.

Svaka čast autoru teme, skidam kapu za entuzijazam i znanje, ništa lepše nego kad čovek sam odradi tako velik posao, em se uči uvek nešto em se ušpara lova.

A ta sreća kad upali prvi put, to nema cenu :D

 

Inače i kod mene su klipovi imali te riseve ali nikakva oštećenja na cilindrima, čovek sa mašinske obrade merio cilindre, kaže u extra stanju.

Doduše risevi bili drastično manji, maltene neosetni pod prstom ali sam promenio sve klipove za svaki slučaj. Meni deluje da je temperatura krivac za te deformacije ali ne bih da tvrdim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/6/2025 at 4:05 PM, werp690 said:

inace bi doslo do nastavka " ponovo radim glavu motora"

Hvala puno na lepim recima, ali doslo je do tog nastavka... a u nastavku citacete... :D

 

 

On 7/8/2025 at 10:09 PM, ChobbyNS said:

A ta sreća kad upali prvi put, to nema cenu :D

Da, taj osecaj je neprocenjiv, kad posle sve muke i nerviranja, gubljenja samopouzdanja cak, on napravi prve taktove, provozas se, i na kraju dana otvoris pivo, osmeh ne jenjava kao da si na drogama :D

 

On 7/8/2025 at 10:09 PM, ChobbyNS said:

tjet je limunada za rad, izuzetno lagan motor za raditi popravke.

 Posebno kad te krene kao mene pa svaki sraf naucis napamet :D Ovog puta je za 3 sata glava bila na stolu, za oko 6 sastavljen, ali sa sve igranjem sa glavom, lagano i bez zurbe, uz provere po 3x

 

E pa sta se desilo, ono je bilo kratkog daha i... jbg u voznji je bio dobar, onda sam ga upalio u garazi da azuriram mape na multimediji i da me malo klima oladi dok se igram s njom, samo hop i ugasi se... nije hteo vise da okrene...

 

20250707_163802_1400x1050.thumb.jpg.9dba640da08567ee0eba47a4c2d1c7ce.jpg  20250707_164033_1400x1050.thumb.jpg.2a2e4c7806dc7a4e05e7d9fe66b64a0d.jpg 

 

A spaner i dalje stoji tu gde sam ga i ostavio, i dalje nategnut...

 

20250707_163756_1400x1050.thumb.jpg.2f44dccc5ab1e4e715090d5a5e75bcf6.jpg

 

 

Epilog, gornja remenica zavarena, ni kljucem ne moze da se pomeri. Daljom ekspertizom(iliti metodom "jebiga, sta je tu je, aj redom i odvijaj sve sto vidis" ) smo utvrdili da je gore manjkalo sa podmazivanjem. Kako, zasto, pojma nemam. Prva teorija je bila da je zbog jedne rupe manje na novom dihtungu, ali smo posle utvrdili da na glavi postoji samo dosed kao odlivak za tu rupu, ali je slepa i nema nikakvog dovoda. Onda da je zbog caure na glavi koju je pojeo prethodni zupcasti(vodilice u sustini, koja drzi dihtung na svom mestu dok se ne nabaci glava i prodje sraf, mi nismo mogli da je nadjemo pa smo to nacentrirali srafcigerom, posle on napolje, sraf unutra, i sve se to poklapalo, nikad ranije nisam sklapao bez vodilice, ali nije delovalo da je toliko bitna), pa da je mozda za milimetar skrenuo dihtung sa puta i zatvorio neki uljni kanal. Caura je napravljena od prohroma po uzorku, a ovako je bacao ulje na verglanju i metoda "zapusavanje prstom" je pokazala da je pritisak odlican:

 

 

Posto su bila odlomljena dva brezona na glavi, odneo sam je kod strugara da to izvadi. Svaka mu cast, izvadio je tako precizno da su zadrzani fabricki navoji i ubaceni novi brezoni, od starih su ostale samo loze(budio je kontra burgijama dok se nisu same loze uhvatile i sve je ostalo na fabrickom).

 

20250709_130405.thumb.jpg.1e1a38b92e9aafa23fec08619082dc74.jpg

 

 

Sto se stete tice, samo dva usisna su dobila po nosu. I to na 4. koji smo radili, novopolivni klip je vec dobio po nosu al nije mu nista :D 

 

20250707_173505_1400x1050.thumb.jpg.1d41160ee7be163dfba4932b2ec7de40.jpg

 

Ali se zato vidi da je suv, boja izduvnih braon, a sve svecice slicne boje(ne pitajte zasto su vracene stare, nigde u SDu nismo nasli na stanju za njega pa ce se naruciti druge, za probu su jos dobre i ove, ali stize iridijum hitno).

 

20250707_175246_1400x1050.thumb.jpg.b42f29b93f4ef06b80ce86e48cc3dd48.jpg

 

 

Sve je to lepo, samo sto ne radi... dobro, radi multimedija, moze da se partija u garazi :cry:

 

E sad sta sa kucistem... nema sta, niko zivi na moze da ga okrene, verovatno da moze da se ocisti i sredi, ali tu je otisla i fabricka cementacija, pitanje kolikog veka bi to posle bilo... sta cemo, kako cemo, aj opet za Indjiju... 

 

20250708_145234.thumb.jpg.bde33debd838c4fe8b2a679e4ede3b53.jpg

 

U sivom tjetu se opet voze delovi za crvenog... celo kuciste sa bregastim i hidropodizacima... 

 

20250708_150416_1400x1050.thumb.jpg.265e9a8ac922563d3f231bcc876087e9.jpg

 

Aj jedna spontana sa autoputa, posto smo bili zaglavljeni preko sat vremena zbog prevrtanja kamiona u povratku...

 

Novi ventili, sijaju se oni al nemere to tek tako bez poliranja, moraju da obrade sic po sebi jer nikad u njemu nisu bili, prilagode se malo itd...

 

Imam ja odavno ovaj namenski alat za ventile, al nesto mi je vecito spadao, pa je tu onda radila aku busilica, frk frk ocas posla i gotovo... imam naravno i pastu al ne pri sebi, pa trk u prvu prodavnicu s traktorksom robom, i standardno, vade mi na keca istu koju sam koristio, proverenu :D Konzervica podeljena na dva dela, s jedne strane je grublja, s druge strane finija... s takvom sam vratio kompresuju na kojecemu ranije...

 

20250709_140139_1400x1050.thumb.jpg.ff0c9eca44fde0bb5c51427cdb359d45.jpg   20250709_142910_001_1400x1050.thumb.jpg.5bd0910f55a944696607979fa09acba8.jpg  20250708_183631_1400x1050.thumb.jpg.56fca8b16960461803f54f7290b6e5aa.jpg

 

Levi ventil obradjen, desni nije, i levi sic, desni nije:

 

20250709_141811_1400x1050.thumb.jpg.36936afdbb323e59ebf49abc151f9bbe.jpg  20250709_141844_1400x1050.thumb.jpg.722a2cd3794bd386c71228ac62b9de36.jpg

 

Slika je sa proslog rasturanja, ali vako nekako deluje montaza/demontaza ventila(onu novu stegu za skidanje bez skidanja glave nisam upotrebio, na srecu ili nesrecu, zavisi iz kog ugla se gleda :D )

 

20250701_191020.thumb.jpg.a5991d671d9109f17eb5f000cc938770.jpg

 

 

I nista, to je to, novi dihtunzi ponovo glave i bregastih, nov zupcasti, slozeno sve, pali radi ide i tako... nista vise ne hvalim, sad smo kao na trnju i brojimo kilometre... tesko je opustiti se sad s autom kog su potencijalno zaposeli djavoli, al trudimo se i entuzijazma jos uvek ne fali :D 

 

20250709_145222.thumb.jpg.1c808f8543e49d3c2b05f2bcbf79e8e9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da, @OMP  vidi set za gasenje pcv ventila sa aliserbia shopa :D

 

Kuciste bregastih strogo uporedjeno po serijskim brojevima, cevcica def. nije fabricka ali upasovana kao fabricka... zbunila me na sekund da sam opet uporedjivao brojeve :D 

 

Brojevi kod stare i nove:

 

20250709_180447_1400x1050.thumb.jpg.6642104f8b1b1642b0244b24b76c1a42.jpg 20250709_180502_1400x1050.thumb.jpg.6108fcc5796f427f44a0c48cc48f4c1b.jpg 

 

I stara skola iberlaufa :D 

 

20250709_180305_1400x1050.thumb.jpg.be213e4605b8750004cc3fd29d776550.jpg

 

Moze da se izvadi i vrati zabarikadirano pcv kuciste, ali nema potrebe, ostaje ovako... ima unutra i neke zice, mrezice, bas kao na prethodnim generacijama ovog agregata... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 E jbga bas... :(

 Samo meni i dalje nije jasno sta je rekla ekspertiza? 

Koja gornja remenica je bila ustopana (bregaste)? Kako je ona mogla da se "zavari" kada nju vrti bregasta? 

Spaner stegnut na tacne Nm? Ako je pretegnut postane statican umesto da bude dinamican...

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel remenica na tjet ima onaj sigurnosni pin? Nisi stavljao lepak na sraf remenice? Onaj sigurnosni pin ( bar na jtd) sluzi da u slucaju nekog stopanja otkine pin i onda "pobegne" par stepeni i okine senzor bregaste i gasi auto bas da ne bi doslo do prezubljavanja ali sve to pada u vodu ako se stavi lepak na sraf remenice  jer ce je sraf drzati dovoljno da ne "pobegne".. .Mislim da je bas to princip rada tog pina na remenici neko ce me vec ispraviti ako gresim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nista nije bilo do zupcenja, sve je tu bilo na mestu, cak i kad je zguzvao kais on je ostao propisno nategnut. Bregaste su zaribale nacisto(a njih pokrece gornja remenica koja je zajedno sa njima ostala nepomicna, tako da nije imao kud nego je zguzvao dole zupcasti). Sudeci po kolicini ulja gore, falilo ga je, sve je bilo masnjikavo ali ne ono da sve pliva u svezem ulju kao inace... jedino sto mi pada na pamet je da se dihtung malo pomerio zbog nedostatka vodilice, mada tu je sraf i nema on kud al sta znam... od muke svasta coveku pada na pamet.. sad je uradjena druga, provereno bije ulje pod pritiskom i punim mlazom, ide cak malo i bolje zbog sredjene izduvne grane, pa videcemo... vreme ce pokazati...

To kuciste bregastih smo samo skinuli, stavili sa strane na karton, i vratili... solje sa hidropodizacima su i dalje slobodne, nije nijedna zaglavila, ali bregaste "zavarene".

Sad kad vise nije bitno dal ce se nesto osteti cemo to da rastavimo silom i izvadimo ih iz kucista, pa da vidimo bas sta se desilo... 

9 minutes ago, werp690 said:

Jel remenica na tjet ima onaj sigurnosni pin? Nisi stavljao lepak na sraf remenice? Onaj sigurnosni pin ( bar na jtd) sluzi da u slucaju nekog stopanja otkine pin i onda "pobegne" par stepeni i okine senzor bregaste i gasi auto bas da ne bi doslo do prezubljavanja ali sve to pada u vodu ako se stavi lepak na sraf remenice  jer ce je sraf drzati dovoljno da ne "pobegne".. .Mislim da je bas to princip rada tog pina na remenici neko ce me vec ispraviti ako gresim. 

 

Nema on pin, samo konus, trebalo bi u sustini otpustiti remenicu da bude slobodna, alatima blokirati bregaste, pa kad se postavi kais tek onda stegnuti nju. Ali je ja nikad nisam otpustao jer nije bilo potrebe, sve se gadjalo ovako "po difoltu".

Nista tu ne bi pomoglo, kad su bregaste blokirale, on je zguzvao kais jer je to bila slaba tacka i u sekundi ispao iz faze i iskrivio dva ventila. Sto je nikakva steta kakva ume da bude(ventili su 650din. komad i 3600 novi dihtung glave, jedino sto posla ima puno). To guzvanje(proklizavanje) kaisa, isti je efekat kao i da je remenica proklizala. Kad malo bolje razmislim, u stvari je bas to sto pricas spasilo ostale ventile, gore je zabolo, dole proklizalo(kao sto bi remenica) i nisu dalje radili pa da ode tipa 10 od 16, nego je ostao tu gde jeste i to je to. A i desilo se u leru pa se sve odmah zaustavilo.

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ma gde mali posao uf, ima tu posla itekako, treba skidati glavu pa aj ispocetka ali kao sto si i sam rekao tako se najbolje uci ali i najskuplje..

Da me ne shvatis pogresno ja sam entuzijasta i kao sto rekoh u nekom od postova to sto si radio ja ne bih ni krenuo sam da radim ali me sustinski zanima zasto je doslo do toga?  Razmisljam naglas..

Zbog cega i kako bi bregaste zablokirale skroz i takoreci instant? Bez ulja da ga upalis one ce da se vrte... Sam nedostatak ulja bi se pokazao na bregovima i na hidropodizacima. Remenicu ne pogoni ulje niti je podmazuje, mislim logicno, a ona pogoni bregastu..

Na ovaj pin sam mislio, lepo je to na jtd odradjeno, on se otkine i odmah senzor gasi auto ili krece da radi kao da je pobegao iz faze sto i jeste ne dolazi do sudaranja. 

 

e6b02e3ff49b-1920x1080.jpg

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zasto bih te shvatio pogresno, hvala ti zato sto ucestvujes u razbijanju mitova :D

To se i ja razmisljam, gatam, sagledavam iz razlicitih uglova... da mu je falilo ulja je definitivno, a zasto- nemam pojma. Jedino ako je zbog te vodilice na glavi dihtung malo pobegao, stvarno nemam ideju. Inace, sad kad premotam film bice da nije bas odjednom, jeste bio malo bucniji nego sad ali sam ja to pripisivao izduvnoj grani. Tako da, bice da je i hodropodizacima falilo ulja, a po bregastim bi trebalo ulje dalje da prska i kupa ih, ovde uopste nije i bilo toliko mokro kako bi trebalo, da curi i cedi se iz svakog coska, nego onako... nije to to... hidropodizaci nisu osteceni, kad se povade cini se da su i bregovi u redu, ali bregaste ne mrdaju, gedorom preko poluge, a moraju da idu rukom. Sad je celo kuciste, zajedno sa vec spakovanim bregastim stavljeno drugo, i za sad radi... na testu je, nema opustanja :D

Inace, ne znam za stila, ali bez senzora bregaste bravo radi, samo sto izbaci gresku za njega, a bez senzora radilice ne moze.

Ovde znam da nema kajle, vec konus, kao za fino stelovanje izmedju dva zuba, mada to ne verujem da iko tako radi, tako da ja to nikad nisam ni odvrtao. Sa novim kaisem se sve vec gadja.

Kad smo skinuli poklopac bregastih onaj mali, tu su dva zupcanika koja medjusobno uzubljuju bregaste, i oni su samo od pregorelog ulja, deluje kao da nema svezeg. Kao da je nekako, nesto, bilo zapuseno u tom gorenjem delu poklopca(kucista), kako god nije stizalo dovoljno ulja... radice one i bez ulja naravno, i radile su, ali samo 20km :D

 

 

 

 

Inace ovako kod njega to izgleda kad se pakuje od nule.

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Tako da, bice da je i hodropodizacima falilo ulja, a po bregastim bi trebalo ulje dalje da prska i kupa ih, ovde uopste nije i bilo toliko mokro kako bi trebalo, da curi i cedi se iz svakog coska, nego onako... nije to to... hidropodizaci nisu osteceni, kad se povade cini se da su i bregovi u redu, ali bregaste ne mrdaju, gedorom preko poluge, a moraju da idu rukom

Pa to mi i jeste nelogicno da ne mrdaju. To me i kopka, sta je dovelo do toga?  

Da nije dolazilo dovoljno ulja do bregastih logicno bi bilo ostecenja na istim, a kod tebe nema ostecenja nigde ni na podizacima ni na bregastim. Sada gledam snimak i jedino sto mi pada na pamet pored remenice su ovi zupcanici u kucistu  oni bi mogli da zaustave na taj nacin bregaste ali tu bi trebalo da dodje do nekog mehanickog ostecenja koje bi sigurno primetio kada si otvorio kuciste. Otkinut zubac ili nesto tog tipa ali to bi primetio. 

Quote

Kad smo skinuli poklopac bregastih onaj mali, tu su dva zupcanika koja medjusobno uzubljuju bregaste, i oni su samo od pregorelog ulja, deluje kao da nema svezeg. Kao da je nekako, nesto, bilo zapuseno u tom gorenjem delu poklopca(kucista)

Bice da je tu nesto dovelo do problema kao sto napisah iznad ali opet razmisljam da li je to dovoljno da ustopuje bregaste? Mozda i jeste  ( ne potpuno ) ali toliko da prokliza kais i da napravi sta je napravio, a da nema mehanickog ostecenja sem pregorelog ulja?  I dalje me kopka da li je moguce.......

 

Quote

Inace, ne znam za stila, ali bez senzora bregaste bravo radi, samo sto izbaci gresku za njega, a bez senzora radilice ne moze.

Izbaci gresku i nastavi normalno da radi, nema loseg rada itd ? 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690Pa ne vidi se nikakvo ostecenje na zupcanicima, definitivno su se one blokirale u kucistu. Ocigledno da je moguce, male tolerancije temperatura i ode... verovatno na tim mestima gde je bilo najvece opterecenje a najmanja tolerancija...

 

A sto se senzora tice, da, radi normalno i svetli check engine, i na dijagnostici kaze camshaft sensor... tako da kontam da mu je on samo dodatna provera i ako je zupcenje lose pali gresku...

 

Rekao je cale da ce da raskupusa to kuciste pa ce mi poslato slikez da vidimo sta je tacno zaglavilo... da ne nagadjamo sad, pa izvestavam... ja vise nisam blizu auta... a sta je doveli do manjka ulja, za to nisam pametan... sto vise razmisljam manje znam... jedino kazem, ako nije zbog vodilice pobegao malo dihtung i zatvorio neku rupu, sve ostalo je sastavljeno isto kao sto je bilo i cini se okej...

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Sada je sve ok? Vozi se auto, nema problema? 

 

Quote

A sto se senzora tice, da, radi normalno i svetli check engine, i na dijagnostici kaze camshaft sensor... tako da kontam da mu je on samo dodatna provera i ako je zupcenje lose pali gresku...

Bas nelogicno da nema nikakve promene u radu sem check engine lampice ( naravno da ti verujem da je tako),  nego mi je neverovatno. Da se ne desava promena u radu, gasenje, otezano paljenje..... Mada svasta je moguce kod Italijana :) 

 

Quote

Rekao je cale da ce da raskupusa to kuciste pa ce mi poslato slikez da vidimo sta je tacno zaglavilo.

Javljaj obavezno i salji slike bas me zanima sta se desilo. 

 

Quote

.. a sta je doveli do manjka ulja, za to nisam pametan... sto vise razmisljam manje znam... jedino kazem, ako nije zbog vodilice pobegao malo dihtung i zatvorio neku rupu, sve ostalo je sastavljeno isto kao sto je bilo i cini se okej...

Uljna pumpa?  Mada kada bolje razmislim upalio bi lampicu da je do nje.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, werp690 said:

 Sada je sve ok? Vozi se auto, nema problema? 

 

 

Dadaa, samo sto niko vise ne sme da ga pohvali :D 

 

13 hours ago, werp690 said:

Bas nelogicno da nema nikakve promene u radu sem check engine lampice ( naravno da ti verujem da je tako),  nego mi je neverovatno. Da se ne desava promena u radu, gasenje, otezano paljenje..... Mada svasta je moguce kod Italijana :) 

 

Da te ne slazem, nisam probao u voznji, samo na leru na kratko, i radio je, sta znam... isto... 

 

13 hours ago, werp690 said:

Uljna pumpa?  Mada kada bolje razmislim upalio bi lampicu da je do nje.....

 

 

To je i meni na keca palo na pamet, da je povukla vazduh il nesto, al je odmah i iskljuceno... jer gasi lampicu odmah, a i leteci bi mnogo manje izdrzali od bregaste, oni zakuju za 2min bez pumpe a bregaste su dosta otpornije na to pa je zato toliko i isao... samo zatvoren kanal neki ostaje, nema sta drugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...