Ivan 21461 Posted March 13 Da otvaramo polako pisanije i za novu F1 sezonu 2025. Gomila tumbanja vozaca u ekipama, ne secam se da ih je bilo ovoliko u jednoj sezoni. Koja se zato odavno i iscekuje. Osim McLarena i Astona, bukvalno svaka ekipa je imala bar po jednu izmenu, a pojedine su cak menjale i kompletnu vozacku postavu (Haas i Sauber). Svakako je najveca medijska atrakcija i iscekivanje kvaliteta nastupa Hamiltona u Scuderiji. Piastri je produzio visegodisnji ugovor sa McLarenom (iako je imao vazeci do kraja i iduce sezone 2026.). Sainz je presao u Williams, Lawson u RB, Ocon u Haas, a Hulk u Sauber. Takodje, nikad vise debitanata - Antonelli u Mercu, Doohan u Alpini, Oli u Haasu, Hadjar u Minardiju. Zvanično ime: FORMULA 1 LOUIS VUITTON AUSTRALIAN GRAND PRIX 2025 (Melburn) Lokacija: Melbourne Grand Prix Circuit, Melburn, Australija Datum: 14. – 16. Mart 2025. PETAK 14. mart 2025. Prvi trening: 02:30 - 03:30 Drugi trening: 06:00 - 07:00 SUBOTA 15. mart 2025. Treći trening: 02:30 - 03:30 Kvalifikacije: 06:00 - 07:00 NEDELJA 16. mart 2025. Trka: 05:00 Broj krugova: 58 Dužina staze: 5.278 km Dužina trke: 306.124 km Broj trka: 37 Prva trka: 1985. Najviše pobeda: Michael Schumacher - 4 Ferrari - 14 Prelazak u Melbourne je izazvalo zaprepašćenje u Formuli 1, jer je Adelaide bila izuzetno popularna i kao mesto i kao trkačka staza. Melbourne je postao domaćin Formule 1 1996. godine, kada je preuzeo tu ulogu od Adelaide. Za vreme održavanja trka u Adelaidi, mogli smo da vidimo dva neverovatna prejokreta u šampionatima, 1986. je Nigelu Mansellu eksplodirala guma i tako ga udaljila od titule, a 1994. godina nakon kontraverznog sudata Schumachera i Hilla, Schumacher je postao šampion. 1996. godine ne samo da se VN Australija preselila u Melbourn na novu satazu Albert Park, nego je dobila i ulogu staze koja otvara novi šampionat, iako je ove godine ona druga trka u sezoni. Melburn se ubrzo pokazao dosta zanimljivom stazom, jer je na prvoj trci pol-poziciju ostvario Jacques Villeneuve, kome je to bila prva trka u Formuli 1. Takođe u prvoj trci je Martin Brundle u svom Jordanu izleteo sa staze u trećoj krivinu gde se bolid prepolovio na dva dela, Martin je ostao nepovređen. Od kada se našla u kalendaru Formule 1, staza Albert Park je nekoliko puta doterivana i njena površina je sa dosta ravnija i ugodnija za vožnju od većine drugih uličnih trka. Sastoji se od 16 krivina, uglavnom sporih i srednje brzih. Preticanja su jako teška iako postoje dva teoretska mesta za to. Uglavnom se promene u plasmanu dešavaju nakon odlazaka u boks ili izlaskm Safety Cara. Brzi pravci isečeni šikanama i prašnjave površine često dovode do dramatičnih i nepredvidivih trka. Staza Albert Park kažnjava i najmanju vozačku grešku, pogotovo što se veoma blizu staze nalaze betonski zidovi. Safety Car je postao tradicija na stazi Albert Park… Trka nije održana 2020. godine usled izbijanja pandemije koronavirusa. Timovi su bili spremni i došli su na stazu, ali su dva mehaničara McLarena imala pozitivan test na COVID19 zbog čega je tim odlučio da se povuče sa trke zbog bojazni od širenja zaraze. Nakon pregovora, organizatori su u dogovoru sa čelnicima Formule 1 odlučili da otkažu trkački vikend nposredno pre početka prvog treninga. Veliki broj navijača je već tada bio ispred ulaznih kapija, ali niko nije pušten na tribine tog jutra. Trka je vraćena na kalendar sledeće godine, tradicionalno kao prva trka sezone, ali je onda iz istih razloga kao pre godinu dana ponovo otkazana, tačnije odložena za Novembar. Organizatori su dodatno vreme iskoristili da razmotre i relizuju promene koje bi mogle da se naprave na stazi zarad poboljšanja trka. Odlučeno je da se prošire krivine 1, 3 i 15, potom ukinut šikana u krivinama 6 i 7, kao ona u krivinama 9 i 10. Krivina 13 je dobila potpuno drugačiji profil i sada je mnogo oštrija nego ranije. Modifikovana konfiguracija staze je prikazana 1. aprila. 2021. Mnogi su pomislili da se radi o prvoaprilskoj šali, ali su snimci i fotografije sa razrovane staze Albert Park ubrzo potvrdili da su organizatori zaista odlučni u sprovođenju svojih ideja. Na kraju, VN Australije nije održana ni u 2021. zbog rigoroznih procedura oko ulaska u zemlju zbog koronavirusa. Preuzeto sa: https://pole-position.rs/vn-australije/ 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 13 (edited) Danas bas komentarisem sa drugarima da vec krece cirkus, kad pre ko da skoro bila zadnja trka, a i moto gp ovog vikenda, gde ces lepse. Edited March 13 by OMP 2 knezevic76 and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 858 Posted March 13 Da li se Markez potpuno oporavio i da li ce ponovo dominirati sezonom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 13 (edited) Pa vec ih je odvalio na prvoj trci tj prvo na quali pa posle i na sprintu i na glavnoj trci, ako ovako nadmocan bude bio i na ostalim stazama, prosetace se lagano do titule ove sezone, bukvalno se igrao sa njima na prvoj trci...oporavio se on jos prosle sezone ali je motor bio problem, a sad mu je ovaj motor bas legao, videcemo kako ce teci sezona. Edited March 13 by OMP 1 SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 19265 Posted March 14 Biće svašta ove sezone...Ja volim kada su relativno slični pa se trkaju, ovo kada je neko dominantan ne volim Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8566 Posted March 15 Ok, ok, Ferrari opet po starom, kida mi živce odma na početku sezone.U Meklaren nisam ni sumnjao, očekivao sam više od Pjastria, i dalje mi je nešto nesiguran pod pritiskom.Max se neće predati, standarno će davati sve od sebe.Vilijams sigurno nije pokazao svoj maksimum, kao ni Ferari, ali kiksevi se ove sezone neće praštati.Ali zato Cunoda majstorski u inat svima a najviše RBu!I Russel koji nastavlja tamo gde je stao prošle godine, samo.da još malo upeglaju taj bolid.Sve u svemu, trebala bi biti zanimljiva sezona, pravo stanje stvari će pokazati sama trka i tu očekujem , pored meklarena najviše od Maxa, Hamiltona, Rasela i Sajnca.Sent from my SM-S926B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 15 Polako prva je trka pogotovo autstralija koja obicno nista ne pokazuje jer je takva staza, ferari je izgleda odradio neke promene u odnosu na juce a u korist trke, samo sto izgleda nisu ocekivali da budu toliko slabiji u quali ali videcemo sutra. Od Hamiltona nisam nista ni ocekivao, treba jos dosta krugova da se prilagodi bolidu a i bolid njemu, mada realno ove sezone i ne ocekujem nesto od njega, ovo ce biti test sezona njega i ekipe i priprema za nova pravila sledece god. Wiliams iznanadio ali videcemo u trci sta moze, Juki znao i prosle sezone da se ubaci u top 10 ali opet nista ne uradi. Svakako prvih par trka, a posebno prva, obicno nisu nikakav pokazatelj generalno gledano a i kroz sezone sto se pokazalo. 1 SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8566 Posted March 16 Možda prva trka ne pokazuje ništa al ferrari je podbacio, debelo kao tim. Od novajlija Kimi odličanSent from my SM-S926B using Tapatalk 3 silenci, shuxx and ChobbyNS reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
blingaro 10 Posted March 16 1 hour ago, knezevic76 said: Možda prva trka ne pokazuje ništa al ferrari je podbacio, debelo kao tim. Od novajlija Kimi odličan Sent from my SM-S926B using Tapatalk Nije Ferari podbacio. To im je redovno stanje. 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 19265 Posted March 16 Jako zanimljiva trka,zaslužena pobeda Meklarena.Uvek su najbolje trke sa kišom Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 16 Polako prva je trka pogotovo Australija na kojoj je sve moguce, trka onako i dosadna i zanimljiva tj zanimljiva pred kraj kad je kisa unela pometnju ali generalno prva polovina monotona. Lec je imao srece da se na pocetku probije ispred Jukia i Albona ali dalje od toga nije mogao obzirom da nije mogao da prati ni Rasela kamoli RB i Mc, tako da realno ferarijevo mesto je tu kao 3. ekipa ako je suditi po ovoj trci. Plus kasno uvodjenje u pit za kisne gume....Hamiltona ne racunam bar neko prvo vreme, trebace njemu jos dosta krugova da ne kazem trka se uvoza u ferari za koji kaze da mora mnogo toga da promeni sto na podesavanjima sto kod sebe i stila voznje a sto je ocekivano i normalno. Verujem da je danas posle ovakve trke pomislio koji me qrac terao da prelazim u ferari kad je cak i merc bolji Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2666 Posted March 16 Mclaren je najbrzi i ima najbolju postavu,RdB sa Maksom je isto super brz,dok Liam nije na nivou brzine da bude vozac RedBula, Kisa odradila svoje i sveukupni sou sa okretanjima i lupanjima,Debitanti izvukli najdeblji kraj Navijam i dalje za ferari,al ne i za hamiltona,a danas je tim bas podbacio sa strategijom oko zamene guma Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 16 Pa ako navijas za ferari onda moras i za Hamiltona posto on vozi ferari a bez oba vozaca tesko da ekipa moze da ima neku korist u sampionatu Salim se malo ali obicno oni koji navijaju za ferari sve jedno im je ko ga vozi. Ma taj drugi RB bolid ima neku muku, neka mantra, jer ni Perez nije mogao da se sastavi kao ni sad Liam U 19h moto gp ko prati 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 903 Posted March 17 On 3/15/2025 at 7:28 AM, knezevic76 said: Ok, ok, Ferrari opet po starom, kida mi živce odma na početku sezone. Al bar imam za koga da navijam Onaj mali englez mi ide na nerve došao je samo zbog marketinga, neće taj ništa uraditi. Ako uspe da isplati kroz marketing svoje angažovanje, to je to, od njega dosta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8566 Posted March 18 Nije mu lako sa ferrarijevom ekipom u boksu. Već u prvoj trci je osetio sve čari ferrarija . Ostalo je jos "we check"!https://vm.tiktok.com/ZMBMTcAVU/Sent from my SM-S926B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3794 Posted March 18 (edited) Kaze Vaser da su sad naucili lekciju i da ce komunikacija biti bolja Ham kaze da ne voli previse komunikacije tokom trke sem kad on to ne trazi tako da su kao razjasnili, ma vazi, ferari je to sa njima je sve neizvesno Sad za Kinu se poostravaju pravila oko fleksibilnih krila tj mini drs-a, pa ce tolerancija biti samo 2mm pomeranja Edited March 18 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 903 Posted March 18 7 hours ago, knezevic76 said: Nije mu lako sa ferrarijevom ekipom u boksu. Već u prvoj trci je osetio sve čari ferrarija . Ostalo je jos "we check"! https://vm.tiktok.com/ZMBMTcAVU/ Moreeee, ima da sluša, nema tu rasprave Nije on stariji od Ferarija Šalim se a ostajem pri tome da on nema tu šta da traži, čovek ima skoro 40 godina ako se ne varam uskoro će mu biti brza i kola za golf 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 21461 Posted March 18 42 minutes ago, OMP said: Ham kaze da ne voli previse komunikacije tokom trke sem kad on to ne trazi tako da su kao razjasnili, ma vazi, ferari je to sa njima je sve neizvesno Cek, bre, pa nisu se jos ni dobacili do Plan A - Plan Z opcija . Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8566 Posted March 19 Oaečam da su zvali Hamiltona u ferrari da bi mu se sad svetili za 7 osvojenih titula i sve neprespavane noći Sent from my SM-S926B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 903 Posted March 19 1 hour ago, knezevic76 said: Oaečam da su zvali Hamiltona u ferrari da bi mu se sad svetili za 7 osvojenih titula i sve neprespavane noći Sent from my SM-S926B using Tapatalk Uhhh, nije jeftina osveta Ko onaj deda što je u 70 i nekoj dobio pare na lutriji pa tražio da se izgrade javni toaleti. Kad su ga pitali, zbog čega, kaže, nek se sad svi p....u na moje pare, sad mi nisu potrebne 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 21461 Posted March 21 Noris pobedio na haotičnom otvaranju sezone u Australiji Sve je delovalo da će Meklaren doći do lake dvostruke pobede, ali je onda jak pljusak na kraju trke promešao karte. Noćas je tokom trka pratećih serija padala kiša, a neke su čak bile i prekinute crvenom zastavom. Vozače je na glavnoj F1 trci dočekala mokra staza, ali bez padavina. Svi su morali da startuju na intermedijum gumama, a samo je Strol imao plavu kišnu komponentu. Međutim, kako je krenuo krug za zagrevanje imali smo prvi incident kada je Hađar pri veoma maloj brzini izgubio kontrolu na izlasku iz krivine 1 i udario u zid. Start je zbog toga pomeren za 15 minuta, a na kraju je odabir guma ostao isti, s tim što je i Strol montirao zelenu komponentu. Verstapen je odmah na izlasku iz prve krivine uspeo da obiđe Pjastrija i krene u poteru za Norisom. Iza njih je ostao Rasel, ali se Lekler probio dva mesta napred na peto mesto ispred Cunode i Albona. Međutim Duan je već na izlasku imao incident iz krivine 5 što je na stazu izvelo. Orilo bezbednosti. Međutim, na kraju tog prvog kruga kada je trkanje već bilo suspendovano je kontrolu izgubio i Sajnc u poslednjoj krivini i on je završio u zidu pa su redari imali dupli posao. Staza se tokom vožnje iza vozila bezbednosti sve više sušila, a nastavljena je u 8. krugu. Na restartu nije bilo promena pošto je Noris dosta ranije krenuo kako bi se zaštitio, a ono što je bilo vidljivo je da je Rasel gubio priključak za vodećom trojicom. Noris i Verstapen su oko desetog kruga počeli da se odvajaju i od Pjastrija, a staza je bila sve suvlja, posebno u poslednjem sektoru. U 12. krugu je omogućen i DRS, a priliku da ga koristi je dobio Pjastri koji se približio Verstapenu. Međutim, jedini koji ga je konkretnije koristio je bio Antoneli koji se penjao poziciju po poziciju u poretku, a li je imao i jedno okretanje nakon kog je sa 12. pao na 13. mesto. Verstapen je u 17. krugu potpuno ostao bez guma. Prvo je počeo da gubi mnogo vremena za Norisom, a onda u krivini 11. bolid uopšte nije mogao da ukoči što je omogućilo Pjastriju da prođe na drugo mesto. U 22. krug je ponovo počela da pada blaga kiša, ali ona nije imala veliki uticaj na trku. Meklarenovi vozači su međutim najbolje sačuvali gume u ovakvim uslovima pa su se lako odvojili od Verstapena na preko 10 sekundi, ali je zato Pjastri napred ušao u DRS iza Norisa. Oni su u tim trenucima počeli i da sustižu sporije vozače za ceo krug, pa je vicešampion morao da bude veoma oprezan. Ono što je bilo očigledno je da je Pjastri u tim trenucima imao mnogo više samopouzdanja, ali mu je tim naredio da se ne trka sa Norisom i da sačekaju da se staza osuši. Pjastri je očigledno bio brži, ali je pristao na naređenje ekipe, međutim to ga je i izbacilo iz ritma pa je napravio jednu grešku nakon koje je počeo da gubi vreme. Ali kako je se to desilo, tako mu je tim poručio da može da se trka sa Norisom. U 34. krugu smo videli incident Ferannda Alonsa koji je završio u zidu u krivini 7 nakon što je zakačio jedan klizaviji deo staze. U tom trenutku su svi otišli u boks i to po slikove. Većina vozača je uzela tvrde gume, a izuzetak su bili Verstapen, Albon, Hulkenberg i Bortoleto koji su montirali srednje-tvrde. Ipak, malo nakon toga su vozači Meklarena dobili informaciju da je ponovo moguća kiša. I to nešto jači pljusak što svakako nije bilo idealno u trenutnoj situaciji. Trka je konačno nastavljena u 41. krugu bez promena pozicija, a kiša je u tim trenucima bila blizu staze. Cunoda je uspeo da obiđe Leklera koji je bio veoma spor nakon restarta, a onda drama. Oba Meklarena su izletela sa staze u poslednjem sektoru. Noris je topao po intermedijum gume, a Pjastri je ostao zaglavljen u travi. Lekler je za to vreme izgubio pozicije od Hamiltona i Gaslija. Mnogi su odlučili da se kockaju i ostanu na stazi na slikovima, a Pjastri je uspeo da se nekako dovuče do boksa, ali je u tom trenutku bio na začelju. Na kraju su ipak i ostali morali u boks, ali su Ferariji jedini ostali na stazi. To je očigledno bila greška, iako su onda Loson i Bortoleto završili u zidu što je još jednom neutralisalo trku. Hamilton i Lekler su u tim trenucima bili drugi i treći, ali su na kraju i oni morali da menjaju gume pa su pali na deveto i deseto mesto. Nakon svog haosa Rasel se našao na trećem mestu iza Norisa i Verstapena, Albon je bio četvrti, Antoneli peti, a Hulkenberg šesti. Trka je još jednom nastavljena u 51. krugu a na restartu smo videli samo jednu promenu u prvih 10 kada je Lekler obišao Hamiltona u prvoj krivini. Verstapen je imao jednu manju nestabilnost u prvoj krivini koja je omogućila Norisu da diše. Pjastri se u 55. krugu vratio u bodove obilaženjem Gaslija koga su ranije prošli i vozači Ferarija, a Verstapen se napred približio Norisu na manje od sekunde. Na kraju je Noris uspeo da izdrži i domogne se pobede na otvaranju sezone samo par desetinki ispred Verstapena. Rasel je kompletirao podijum ispred Albona. Ipak, kao četvrti je kroz cilj prošao Antoneli , ali je on dobio kaznu od 5s zbog ne bezbednog puštanja iz boksa pa je pao na peto mesto ispred Strola. Hulkenberg je doneo velike bodove Zauberu sedmim mestom, Lekler je bio osmi, dok je Pjastri u poslednjem krugu uz kontakt oduzeo Hamiltonu deveto mesto. Preuzeto sa: pole-position.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites