Suky 0 Posted January 13 Pozdrv svima. Potrebn mi je savet. Posedujem fiat punto 2005-o godište 1.2 8v. Pre godinu dana počne servo da mi se gasi u toku vožnje. Električar ga diagnostikuje i kaže da je do akumulatora. Kupim atomic 45ah, 400a. Medjutim posle par meseci opet. Danas kupim maksimus 45ah, 400a., kad ono opet.... Gde grešim? Hvala vam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 153 Posted January 13 Da nije mozda senzor ugla volana?Sent from my SM-A715F using Tapatalk 1 blingaro reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 13 13 minutes ago, rage_man said: Da nije mozda senzor ugla volana? Sent from my SM-A715F using Tapatalk Pa. Električar je uradio diagnostku i kaže da je to zbog akumulatora.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 153 Posted January 13 Ok, javi kada utvrdis sta je.Sent from my SM-A715F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 13 1 minute ago, rage_man said: Ok, javi kada utvrdis sta je. Sent from my SM-A715F using Tapatalk Treba mi samo savet za akumulator. Da li sam možda kupio pogrešan?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 153 Posted January 13 Pa nesto mislim da nije do akumulatora, u relativno kratkom razmaku si kupio dva i ispade da ni jedan ne valja, po mom misljenju trebao bi da potrazis drugog elektricara a ne drugi akumulator.Sent from my SM-A715F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18330 Posted January 14 Proveri alternator i žicu od uzemljenja kod akumulatora Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bouz 174 Posted January 14 Ako bi i dalje diagnoza bila "baki vidi akumulator" - a dva puta si stavio nove, razlicite, pri tom sam prilicno siguran da si stavio neke koji su po tehnickoj specifikaciji - javlja mi se da imas neko curenje na instalaciji - koje tu i tamo prazni akumulatore (ono, da im je mirna struja veca nego sto treba), i / ili da alternator ne generise potrebnu struju, odnosno ta generisana sa alternatora ne stize ka potrosacima (od kojih je jedan i servo) - pa se servo onda verovatno pomaze strujom iz (vec ranije ispraznjenog) akumulatora. Izmeri napon tipa da li puni akumulator kako treba. proveri kontakte/kleme, proveri kontakt/masa/sasija (ako ima), proveri regler na alternatoru i alternator. 1 blingaro reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18330 Posted January 14 da,najčešće korodira na šrafu za masu sa akumulatora ili se izvuče/korodira žica za pobudu na alternatoru.Često i kućište alternatora zna pukne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 14 20 hours ago, rage_man said: Ok, javi kada utvrdis sta je. Sent from my SM-A715F using Tapatalk 19 hours ago, rage_man said: Pa nesto mislim da nije do akumulatora, u relativno kratkom razmaku si kupio dva i ispade da ni jedan ne valja, po mom misljenju trebao bi da potrazis drugog elektricara a ne drugi akumulator. Sent from my SM-A715F using Tapatalk Evo. Probo sam danas od drugara akumulator 56ah,500a.. Vozim, popalim sve što može da se upali, ali, kada upalim klimu, tada se ugasi servo. Da li mogu malo one žice koje vode do akumulatora, naprskati wd sprejom.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21964 Posted January 14 @Suky nista neces dobiti sa jacim akumulatorom jer alternator ne moze nikad da ga dopuni valjano. I pre sam za varijantu koju spominje kolega Bouz da proveris koliko taj manji akumulator koji ne bio puni sa i bez potrosača. Bez potrošača ako je preko 14V onda je sve u redu, sa potrosacima otprilike 13.6V treba da bude. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bouz 174 Posted January 15 Meni ovo ovako opisano - i sa trecim akumulatorom zvuci dakle da je problem alternator, to jest od alternatora do akumulatora. (ono sto sam gore vec napisao). Ne znam kako je izvedeno na konkretnom autu - proveri cetkice/regler (ako ima)(aha, evo gledam - ima). Izmeri napon ovo sto ti je rekao drugar iznad. Meni ovo zvuci da alternator iz nekog razloga ne isporucuje struju potrosacima. I sad kada popalis potrosace - posto nema dovoljno struje iz generatora/alternatora - to se kompenzuje iz akumulatora, i posto ih je mnogo ima se neki pad napona, koji je toliki da servu to nije dovoljno za normalan rad. Mislim pricam onako napamet, posto nit' sam autoelektricar, a i nemam shemu pred nosom pa da eventualno nekako izdumam sta bi mogao biti problem. 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1623 Posted January 15 Servo je prva stvar koju kompjuter gasi kad oseti pad napona. Pritom je taj isti servo i najveci potrosac. 3 blingaro, nemanja84bg and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18330 Posted January 15 Na alternatoru hoće da se izvuče žica od pobude i često se dešava da pukne kućište,pa ne radi u potpunosti 2 Zvezdo and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 21 Ovako. Alternator je popravljen, ali je problem u senzoru ugla volana.. To treba da se sredi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rage_man 153 Posted January 21 Da nije mozda senzor ugla volana?Sent from my SM-A715F using TapatalkJel rekoh ja jos na pocetkuSent from my SM-A715F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 21 23 minutes ago, rage_man said: Jel rekoh ja jos na pocetku Sent from my SM-A715F using Tapatalk Da. Ali neverovatno mi je da tako odjednom se nakupi toliko stvari. Pet godin nisam imao problema i samo odjednom, servo, radio, kompjuter motora, alternator... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 268 Posted January 21 Nije to odjednom nego zapušteno održavanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suky 0 Posted January 21 7 minutes ago, jevta said: Nije to odjednom nego zapušteno održavanje Gde zapušteno.. Redovno servisi, na šest meseci menjano ulje, sve najbolje što sam mogao da uradim, prešao 14000 za pet godina.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 268 Posted January 21 Samo nije izmeren napon po zameni akumulatora. Promeni majstora Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 2202 Posted January 21 (edited) Moze svasta da bude, bez dijagnostike tesko i to neko ko se razume u taj model, uglavnom grupne greske su struja, instalacija kompjuter, ali mogu i komponente lose tako da pokazu, nema pravila. Edited January 21 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites