Ivan 19970 Posted November 28 Zvanično ime: FORMULA 1 QATAR AIRWAYS QATAR GRAND PRIX 2024 Lokacija: Losail International Circuit, Lusail, Al Dajen, Katar Datum: 29. Novembar – 1. Decembar 2024. PETAK 29. novembar 2024. Prvi trening: 14:30 - 15:30 Sprint kvalifikacije: 18:30 - 19:14 SUBOTA 30. novembar 2024. Sprint trka: 15:00 - 16:00 Kvalifikacije: 19:00 - 20:00 NEDELJA 1. decembar 2024. Trka: 17:00 Broj krugova: 57 Dužina staze: 5.419 km Dužina trke: 308.611 km Broj trka: 2 Prva trka: 2021. Najviše pobeda: Hamilton, Verstappen - 1 Mercedes, Red Bull - 1 Staza Losail se nalazi tridesetak kilometara od Dohe, glavnog grada Katara. Sazidana je za nešto manje od godinu dana, a cena staze je bila 58 miliona dolara. Dužina staze je 5.380km, poseduje samo jedan konkretan pravac, koji je dug 1068 metara i okružena je veštačkom travom kako bi se sprečilo da vetar nanosi pesak na pistu. Losail je otvoren 2004. trkom MotoGP šampionata, koji se od tada redovno održava na ovoj stazi. 2007. godine su instalirani reflektori koji su omogućili održavanje noćnih trka i to je u tom trenutku bio najveći projekat osvetljavanja nekog sportskog borilišta u svetu. Noćne trke MotoGP šampionata se redovno održavaju od 2008, a godinu dana kasnije je održana runda Azijskog GP2 Šampionata. Pobednici su bili Nico Hulkenberg na prvoj trci i Sergio Perez na drugoj. Pored ova dva šampionata su se na stazi Losail vozili još Superbike, WTCC i Speedcar. Formula 1 je imala velikih problema da formira stabilan kalendar tokom 2020. i 2021. usled izbijanja pandemije koronavirusa. Za 2021. je postojao jasno definisan plan, ali su mnoge zemlje morale da otkažu trke zbog nepovoljne epidemiološke situacije. S obzirom da su čelni ljudi Formule 1 na kraju bili primorani da skrate kalendar za 2021. Losail se pojavio kao neočekivani kandidat za zamenu otkazane VN Australije. Špekulacije su trajale nekoliko meseci, a onda je krajem septembra i zvanično potvrđeno da će ova staza po prvi put ugostiti najbrži cirkus u krajem godine. Pored toga, Formula 1 je sa organizatorima potpisala ugovor prema kome će VN Katara biti redovna na kalendaru deset godina, počev od 2023. Preuzeto sa: pole-position.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 17529 Posted November 28 Meni taj Katar nekako i nije nešto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2578 Posted November 28 pa skoro sve te miki maus staze su biiip u bojama,to samo da bude šou i komercijala Mnogo trkackih pravih staza su izbacii 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3046 Posted November 30 (edited) shit staza Edited November 30 by OMP 3 nemanja84bg, Ivan and ChobbyNS reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 862 Posted November 30 Očajna staza za trkanje, samo valja za kvalifikacione krugove. Sprint za zaborav u svakom smislu, bukvalno nikakvih promena nije bilo nakon prvog kruga, kvalifikacije dosta interesantnije, očekivao sam mnogo bolji McLaren ovde, čak i Mečku zbog nižih temperatura, sudeći po treningu i sprint kvalama, za očekivati je bilo Noris-Rasel pa onda 2-3 desetinke iza svi ostali, međutim eto šta ispade, RB je uspeo nešto da prešteluje na Maxovom bolidu a on izvukao dva nerealna kruga u Q3, svemirski, to je ono o čemu pričamo sve vreme, auto koji je ovde bio realno P7 on je stavio na P1. Sutra verujem još jedna uspavanka... 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 862 Posted November 30 Šta radi FIA, više ni sami ne znaju. Max dobio jedno mesto kazne zbog ometanja Rasela u pripremnom krugu. Da ponovimo polako - dobio JEDNO mesto kazne, što se nikad nije desilo, uvek su 3, ili više, zavisi od težine incidenta. Druga stvar - dobio je kaznu zbog ometanja Rasela dok su OBOJICA bili u pripremnom krugu, ali se Rasel lepo zaleteo u njega i kao jedva ga izbegao, stare Hamilton fore, pa kuka preko radija kako je bilo opasno, posle na konferenciji kaže eto morao sam da ga izbegnem, skrenuo sam na ivičnjak, možda sam i pod oštetio pa zbog toga nisam uspeo da popravim vreme... Bljak... Šugavi britanci, ne znam koga od trojice teže varim... Al' sutra cenim da može da očekuje lakat u rebra na startu samo tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3046 Posted December 1 (edited) Ono i jeste bilo za kaznu i ocekivano, nema veze koji je krug bio uvek se kaznjavalo za to pa i u fp i za manja smetanja a kamoli u quali a sto je dobio samo +1 mesto je stvarno cirkus. Nije uopste Rasel nista iscenirao ovaj mu bio na sred trkacke linije a sto je Rasel isao brzo pa logicno njegovo je pravo i ocekivao verovatno da se ovaj skloni, ono je bilo u sred krivine tako da uopste nije bilo naivno ma koliko tebi delovalo tako. Za koliko glupih situacija su vozaci dobijali kazne ovo je bilo ocigledno. Ja prvi ne gotivim Rasela ali ti ga bas pretera sa hejtom drugih a velicanjem Maxa. https://x.com/Tomiconcina/status/1862935745243042042?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1862935745243042042|twgr^b23ed00ce6a16f9e74935e6cf1d5933843b9af56|twcon^s1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpole-position.rs%2Fverstapen-kaznjen-nakon-kvalifikacija-izgubio-pol-poziciju-u-kataru%2F Iskreno navijam da Max obidje Rasela a sto se mene tice mogu i obojica van staze da zavrse Edited December 1 by OMP 1 ChobbyNS reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 862 Posted December 1 2 hours ago, OMP said: nema veze koji je krug Kako nema veze? Ukoliko ometas nekoga na brzom kvalifikacionom krugu, kazna 3 mesta. Ukoliko je taj neko takodje na sporom krugu, bio pripremni ili krug hlađenja, nema kazne. Kakva trkacka linija na pripremnom krugu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7946 Posted December 1 Robro nisu stazu za karting upotrebili za F1.Debili.Elem, Rasel je brz, ima dobar tempo i u kvalifikacijama , sprintu, trkama, već neko vreme. Mada na ovoj stazi sve pada u vodu, najbitnija je startna pozicija i straregija.Послато са SM-S926B помоћу Тапатока 2 silenci and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19970 Posted December 1 (edited) Realno booolja staza za F1 trkanje, jedno jedino mesto gde je uopste i moguce preticanje. Sto je najgore, Lusail nije ni pravljen za tu namenu. Kada staze poput ovih stave u istu recenicu ili pomenu izbacivanje iz sampionata legendarnih staza poput Spa Francorchamps, Interlagosa, Monze, Imole... Dodje mi da momentalno batalim pracenje F1. Genericke ili ulicne staze, namenjene iskljucivo za zaradu i promociju u bogatim drzavama. Umesto da iz kalendara lete staze poput ove, Bahreina, Singapura, Abu Dhabija i slicnih. Pojedini kukaju na Monaco, a nivo zanimljivosti u istom rangu kao ova staza. Iako su je ovi danasnji ogromni bolidi odavno prevazisli, Monaco ima bar tu neponovljivu istoriju, gomilu nezaboravnih trenutaka koji su se na njoj desili, ima sarm i glamur koji je prati, staza koja je kroz ceo istorijat takmicenja u kalendaru F1... I da, to mi nikako ne ide u glavu - Luzail je verovatno jedan od najglupljih mogucih izbora da se na njoj odrzi Sprint trka. Sto se potvrdilo i ovog vikenda, jedna DRS zona, jedno jedino mesto za (potencijalno) preticanje - DRS vozic i mogu da vrte iste krugove do besvesti. A sudjenje u F1 je vec odavno smejurija i bespredmetno za komentarisanje. Noris prepustio Pjastriju pobedu na sprint trci u Kataru Vozači Meklarena su u poslednjim metrima zamenili svoje pozicije. Sprint trka za VN Katara predviđena je da traje 19. krugova. Vremenski uslovi pred početak bili su slični kao juče, gde je temperatura staze izonsila 26 a vazduha 21 stepen. Zbog zamene konfiguracije vešanja na svojim bolidima, Sergio Perez i Franko Kolapinto su morali da krenu sa pitlejna, a startni grid izgledao je ovako: Lando Noris, Džordž Rasel, Oskar Pjastri, Karlos Sajnc, Šarl Leklerk, Maks Verstapen, Luis Hamilton, Pjer Gasli, Niko Hulkenberg, Liam Loson, Fernando Alonso, Aleksander Albon, Valteri Botas, Lans Strol, Kevin Magnusen, Juki Cunoda, Esteban Okon i Gvaju Žo. Svi vozači bili su na medijum pneumaticima osim Kineza u StakeF1 koji je imao meku gumu. Lando Noris uspešno je poveo kolonu na startu, dok je Oskar Pjastri uspeo da obiđe Džordža Rasela. Karlos Sajnc je nakon prvih par krivina zauzimao četvrtu poziciju ispred Luisa Hamiltona koji je obišao Šarla Leklerka. Sedmi je bio Niko Huleknebrg, osmi Pjer Gasli, deveti Maks Verstapen a deseti Fernando Alonso. Vodeći Meklaren imao je oko sekundu preddnosti u odnosu na timskog kolegu, dok je Džordž Rasel pokušavao da napadne Oskara Pjastrija a isto to činio je i Luis Hamilton sa Karlosom Sajncom. Britanac u Mercedesu puno se trudio da na prvoj krivini pretekne Australijanca u Meklarenu koji se uspešno branio. Do sedmog kruga vodeć trojka bila je u razmaku od samo 1.4 sekunde, dok su ih odmah iza pratili Karlos Sajnc i Luis Hamilton. U ovim momentima na kočenju za prvu krivinu Maks Verstapen uspeo je da obiđe Pjera Gaslija i preuze osmo mesto. Dvetei krug na donosi novi pokušaj Džordža Rasela da dođe do druge pozicije, ali bez uspeha a u 11. krugu Gvanju Žo je otišao na zemnu i uzeo medijum pneumatik. Sa druge strane Šarl Leklerk se približio Luisu Hamiltonu i već je bio u poziciji za napad. Vozač iz Monaka je u 13. krugu napao na prvoj krivini, gde je imao manji kontakt sa sedmostrukim šampionom a ovaj duel trajao je još par zavoja nakon čega je Šarl Leklerk preuzeo petu poziciju. Nešto kasnije Džordž Rasel je izveo novi napad, ali se Oskar Pjastri uspešno branio. Sergio Perez je u 15. krugu išao na servis po novo prednje krilo. Lando Noris je uspešno držao tempo ali je na kraju ovu pobedu prepustio Oskarju Pjastriju koji je tik ispred svog timskog kolege prošao kroz cilj. Treći je bio Džordž Rasel, četvrti Karlos Sajnc, peti Šarl Lekler a do bodova su još došli Luis Hamilton, Niko Hulekneberg i Maks Verstapen. Rezultati sprint trke na VN Katara: Preuzeto sa: pole-position.rs Verstapen posle pola godine ponovo na pol-poziciji Holanđaniova i Red Bulova forma se potpuno promenila pa su oni bili ti koji su u kvalifikacijama vodili glavnu reč. Prvi deo kvalifikacija je pripao Raselu koji je sa vremenom 1m21.241s bio tri stotine ispred Leklera, i dve desetine ispred Sajnca. Velika većina vozača je na početku koristila stare meke gume nakon čega su prešli na nove, pa su se vremena konstantno menjala, što zbog toga, što zbog evolucije staze. Što se tiče donjeg doma, najlošija vremena su imali Albion, Loson, Hulkenberg, Kolapinto i Okon. U Q2 je ponovo vođena velika borba, a vremena među vodećima su bila potpuno izjednačena do praktično poslednjih trenutaka kada je Verstapen vozio 1m20.687s ispred Norisa i Leklera. Valja istaći i da je od Norisa do osmoplasiranog Alonsa je bilo svega tri desetinke. Na začelju nije bilo prevelikih iznenađenja. Ispali su Gasli, Žou, Botas, Cunoda i Strol, a Stake po prvi put deluje kao da može da se ozbiljnije uključi u borbu za bodove. U Poslednjih 12 minuta su vozači imali potpuno drugačije strategije pošto su prvo vozili nekoliko krugova da zagreju gume, pa su tek onda vozili brze krugove. Posle prvih pokušaja je najbrži bio Rasel sa 1m20.575s samo 4 stotine ispred Verstapena. Na drugom setu guma smo opet videli zagrevanje, a odmah je bilo jasno da će Rasel i Verstapen opet voditi glavnu reč. Na kraju je Verstapen fantastičnim krugom od 1m20.520s došao do svoje prve pol-pozicije od VN Austrije. Rasel je završio samo pola desetinke iza, dok su Noris i Pjastri morali da se zadovolje trećim i četvrtim mestom. Lekler je izvukao maksimum iz Ferarija i došao je do petog mesta ispred Hamiltona, Sajnca, Alonsa, Pereza i Magnusena. Preuzeto sa: pole-position.rs Verstapen kažnjen nakon kvalifikacija, izgubio pol poziciju u Kataru Holanđanin na glavnoj trci neće krenuti sa prvog stratnog mesta. Mask Verstapen kažnjen je pomeranjem za samo jedno mesto posle kvalifikacija na stazi Lusail, jer je usporio Džordža Rasela koji je bio u brzom krugu. Inače, vozač Red Bula je danas došao do pol pozicije, ali se našao na idealnoj liniji kada je bio u sporom krugu a Britanac u Mercedesu je tim momentima imao najbrži prvi sektor. To se sve izdešavalo na 12. krivini a sudije su nakon kvalifikacija pregledale ovaj incident i donele odluku da Holađnina uklone sa pol pozicije. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited December 1 by Ivan 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3046 Posted December 1 Fina trka ispade na kraju kako je delovalo da ce biti smor ali jbg biiip staza da je bilo vise mesta za preticanje ili da je bar ovaj ciljni pravac duzi ili duza drs zona a ovako bas moras da budes blizu nekog da bi ga pretekao. Kazne pljusale samo tako, za Landa definitivno bezobrazno velika kazna, ono nije bilo za vise od 5sec, kad pogledas neki su isbacivali druge iz trke i dobijali 5 ili 10sec a ovaj nikom nije smetao niti ugrozio neciju poziciju a dobio drakonsku kaznu kao da se zaleteo u nekog bez kocenja. Alonsa ne kaznise za ono nebezbedno vracanje a bilo je za kaznu. Cudne neke odluke ovih dana. Znao sam da ce Max da pobedi, steta i sto Lando nije ostao do kraja u trci da vidimo sta bi bilo. 2 SalacUE and Vule reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2578 Posted December 1 Da da bas velika kazna za Landa,sjebali mu trku,a mozda to namerno uradii da bi na zadnjoj trci teoretski odlucivalo ko ce uzeti sampionsku titulu u konstruktorima.Sjebase i Hamiltona,kazna,prodji kroz pitlane,a Perez je hit,sam se sjebao Sudije su bas napravile dar mar sa kaznama na trci Staza nista spec,jedino eto vozi se pod svetlima refektora,pa da sve šljašti.Na pocetku trka dosadna,al zadnjih25 krugova je bilo zanimljivo Leklerk se sjajno snasao i usao u boks,odmah posto je izasao SC i tako pretekao Pjastrija,bravo za Leklerka,sjajno je odvezao trku.Rasela sjebali u boksu,7 sekundi stajao,na kraju je dobro i prosao Odlican je bio i Gasli,koji nije dao da ga obidje Sainc ŽOU vozac dana,jer je osvojio prve poene za ekipu Kick F1 1 Vule reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 862 Posted December 1 Na kraju ispade zanimljiva trka zbog jednog retrovizora Maks sasvim očekivano maznuo Rasela na startu, koji nije ni smeo da pokuša spolja jer zna da bi završio u šljunku zbog onog juče. Karma je kasnije odradila svoje pa je jedva četvrti završio, odlično. Kazna za Landa - kriminal, oni bukvalno ne znaju šta rade ove godine, svaki trkački vikend bude nešto van svake pameti. Red Bul je definitivno namestio donekle taj auto čim je Maks i u trkačkom tempu mogao da drži Landa iza sebe, čak je i pred kraj prvog stinta počeo da odmiče, sa 1.7-1.8 na 2.7-2.8, to baš dugo nismo videli, obično je McL u drugoj polovini sezone bio tim koji je najbolje čuvao gume, tako da verujem da su našli uzrok problema i da će i sledeće godine biti itekako konkurentni. Žou svaka čast, iako ništa spektakularno nije uradio, vozio je konstantno, bez grešaka, pa su mu se pozicije namestile zbog silnih odustajanja i penala, ali mi je baš drago što je pred kraj svoje karijere uzeo bodove. Perez... ???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19970 Posted December 4 (edited) Ono kad jedva stignes da pogledas trku tek u utorak uvece i boris se da ne vidis rezultate po medijima . Sve smo vec rekli i za stazu i za sudjenje... Lusail bi mi uvek pre bio kandidat za "letenje" nego matori Zandvoort koga izgleda upravo izbacise. Verstappen dominirao u Kataru; Sudije šokirale odlukama Večeras smo gledali veoma kontraverznu trku u Kataru gde su sudije u nekoliko navrata donosile krajnje neobjašnjive odluke. Vozači iz prvih deset su se na startu trke očekivano odlučili za srednje-tvrde gume, baš onako kako je Pireli predvideo. Start trke je bio prilično intenzivan pošto se odmah otvorila borba za vodeću poziciju. Verstapen je nakon velike borbe uspeo da prođe Rasela, koji je u tom duelu izgubio brzinu, pa je ispred njega uspeo da se probije i Noris. Lekler je iza njih uspeo da preskoči Pjastrija, dok je Hamilton pao na deveto mesto, a Perez se popeo na sedmo iza Sajnca. Još pre završetka prvog kruga je trka neutralizovana nakon što su Hulkenberg, Kolapinto i Okon imali kontakt u prvoj krivini. Vozač Hasa je završio sa probušenom gumom, ali je mogao da na stavi, dok su Kolapinto i Ocon odustali pošto su imali veća oštećenja. Posle toga je viđen još jedan incident kada je Strol zakačio Albona, ali su obojica mogli da nastave nakon ekskurzije van staze. Trka je nastavljena u 5. krugu a Pjastri je odmah iskoristio podupravljanje Leklera u poslednjoj krivini i prošao ga je na glavnom pravcu. Napred je Verstapen nastavio da vodi trku ispred Norisa i što je najbitnije, bio je pobegao iz DRS-a. Na čelu se situacija nakon restarta primirila, a najveće borbe smo videli za poslednje bodove. Tu je Cunoda držao osmo mesto, ali su njega redom obišli Hamilton, Magnussen i Gasly. Japanac je tu potpuno izgubio tempo, pa je onda izgubio i 11. mesto od Alonsa, a onda i 12. od Žoa. Do 20. kruga je situacija ostala nepromenjena. Verstapen je imao prednost od oko 2 sekunde ispred Norisa, dok Rasel nije mogao da prati njihov tempo, a morao je i da pazi na Pjastrija koji je bio odmah iza. Australijanac je međutim u jednom trenutku napravio grešku u poslednjoj krivini, pa je na nekoliko krugova malo usporio i ispao iz DRS zone. Rasel je ujedno bio i prvi u boksu u 24. krugu, ali je njegovo stajanje bilo jako spor i izgubio je 5 sekundi više nego što je trebalo, pa se pored toga vratio i u gužvu na stazi van prvih 10. U 34. krugu smo videli pucanje prednje leve gume kod Hamiltona i Sajnca, samo par trenutaka nakon što je Botas prešao preko retrovizora koji je nešto ranije otpao sa Albonovog bolida na glavnom pravcu. Sudije dugo nisu reagovale i tek nakon ovi pucanja guma je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. To su svi iskoristili da odu u boks, a najbolje je prošao Lekler koji se našao ispred Pjastrija. Međutim, njegov timski kolega Sajnc je imao jako sporu zamenu guma i na stazu se vratio iza Rasela, ali i Pereza i Gaslija, koji su mnogo napredovali. Trkanje je nastavljeno u 40. krugu i opet smo videli haos na restartu. Noris i Pjastri su odmah krenuli u napad na Verstapena, odnosno Leklera, ali su pozicije prve četvorice ostale nepromenjene. Perez je još pre pre starta imao okretanje na stazi usled očiglednog tehničkog problema, dok je Hulkenberg u isto vreme završio u šljunku pa je odmah aktivirani prvo virtualno vozilo bezbednosti, a onda je i na stazu ponovo morao crveni Mercedes dok se ne uklone bolidi Red Bula i Hasa. Trka je još jednom nastavljena u 43. krugu, a ovoga šuta je restart bio mnogo mirniji i bez promena pozicija i incidenata. A onda su sudije ponovo umešale ruke… Verstapen je sredinom trke prijavio da Noris nije dovoljno usporio u zoni gde su bile istaknute žute zastave. Incident nije bio pod istragom sve dok se iz Red Bula nisu pobunili, a onda je konačno u 44. krugu izrečena kazna 10 sekundi stani/kreni. Naravno, u situaciji gde je kazna izrečena neposredno nakon perioda pod vozilom bezbednosti je značila da je Meklarenov vozač pao na samo začelje. Tako je Lekler preuzeo drugo mesto ispred Pjastrija i Rasela, dok se na sjajnom petom mestu držao Gasli , što je bilo ključno za Alpini i šampionat konstruktora. Njega je iza jurio Sajnc, ali on nije uspevao ništa da uradi pošto je Alpina i na ovoj trci imala fantastičnu maksimalnu brzinu na pravcu. Do kraja trke nismo videli nikakva čuda na stazi pa je Verstapen ostvario još jednu potpuno zasluženu pobedu, nakon užasnog početka vikenda. Lekler je drugim mestom održao Ferari u trci za konstruktorsku titulu, dok jem pjastri kompletirao podijum. Četvrta pozicija je pripala Raselu, koji je međutim bio pod istragom zbog nepoštovanja procedure tokom vozila bezbednosti. On je posle trke dobio 5 sekundi kazne, ali to nije promenilo njegov plasman. Gasli je petim mestom ponovo doveo i učvrstio Alpini na petom mestu pred finalnu trku sezone, dok Sajnc nije mogao bolje od šestog mesta. Alonso je posle dugo vremena pokupio nove bodove za Aston Matrin, dok je na osmom mestu završio Žou i tako doneo Zauber Stejk timu prve bodove u sezoni. Deveto mesto je zauzeo Magnusen, dok je Noris do kraja trke što fantastičnim krugovima, što zahvaljujući neizdržljivim mekim gumama kod nekih vozača ispred uspeo da se vrati u bodove, do kraja trke i zauzme deseto mesto. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited December 4 by Ivan 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 862 Posted December 4 1 hour ago, Ivan said: Lusail bi mi uvek pre bio kandidat za "letenje" nego matori Zandvoort koga izgleda upravo izbacise. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19970 Posted December 4 1 1 SalacUE and Vule reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites