luka78 10 Posted November 25 (edited) Pozdrav svima, Kako sam dugo član ovdje, pa sam riješio dosta sitnica sa Fiatom, kontam da mogu i ovaj sa Volvom . Naime, radi se o S60 D2, 2015. godište, 205 000 na satu. Radi se o problemu sa tempomatom ali i sa ograničavanjem maksimalne brzine koji se nedavno pojavio. Kada se uključi tempomat ili maksimalna brzina, na tipkama na volanu može se brzina korigovati na gore, dakle + ali ne može na dole tj. ne radi -. Dakle, podesite tempomat na 120 km/h i možete se dodavati po +5 ali ne i smanjivati brzina. To mi se desilo odmah nakon što sam vozio automobil da se uradi optika trapa, teško su na desnom nosaču odvrnuli vijak, morali su grijati brenerom. Ne znam zašto povezujem sa ovim, ali tada se pojavilo. Nakon toga, pojavio se ovaj problem, onda je naprasno tempomat proradio i radio par dana bez problema, i jutros opet isti problem, ne može se smanjivati brzina. Sve radi bez problema, kočenje, automatska kočnica, ne pokazuje nijedan problem. Nisam još vozio na dijagnostiku, kako se problem jutros pojavio, pa čisto sa vama da razmijenim info, da li se neko slučajno susretao sa nečim sličnim? Hvala Edited November 25 by luka78 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19941 Posted November 25 Nisi bas najpreciznije objasnio. Kada pokusas da smanjis brzinu na tempomatu, da li ti se na ekranu pojavljuje nova zadata brzina, pa nju vozilo ne moze da ostvari? Ili ne mozes uopste da promenis zadatu brzinu na manju preko dugmica? Da ne bi nabadao kad vec postoji da olaksa zivot - upravo sam i pomislio da ti kazem da prvo odradis dijagnostiku. Napamet znam da npr. u MES-u imas mogucnost da ocitas sve te parametre tempomata. Da li uopste radi ili ne, da li je kliknuto dugme "+" ili "-" za promenu zadate brzine, koja je vrednost za "Target Cruise Speed", itd... Pa ces tu videti da li je problem do samog zadavanja ili ostvarivanja manje brzine. Tj. da li je problem banalan (tipa samog dugmeta, stampane ploce ispod) ili je nesto dalje do motornog ECU i sl. Pre bih rekao da je neka glupost u pitanju, jer da ima prijavljenu gresku, obicno se iskljucuju sve te elektronske dzidze (tempomat, selektori modova voznje, itd.). Quote Share this post Link to post Share on other sites
luka78 10 Posted November 25 2 hours ago, Ivan said: Nisi bas najpreciznije objasnio. Kada pokusas da smanjis brzinu na tempomatu, da li ti se na ekranu pojavljuje nova zadata brzina, pa nju vozilo ne moze da ostvari? Ili ne mozes uopste da promenis zadatu brzinu na manju preko dugmica? Da ne bi nabadao kad vec postoji da olaksa zivot - upravo sam i pomislio da ti kazem da prvo odradis dijagnostiku. Napamet znam da npr. u MES-u imas mogucnost da ocitas sve te parametre tempomata. Da li uopste radi ili ne, da li je kliknuto dugme "+" ili "-" za promenu zadate brzine, koja je vrednost za "Target Cruise Speed", itd... Pa ces tu videti da li je problem do samog zadavanja ili ostvarivanja manje brzine. Tj. da li je problem banalan (tipa samog dugmeta, stampane ploce ispod) ili je nesto dalje do motornog ECU i sl. Pre bih rekao da je neka glupost u pitanju, jer da ima prijavljenu gresku, obicno se iskljucuju sve te elektronske dzidze (tempomat, selektori modova voznje, itd.). Dakle, ne reaguje niti na ekranu, dakle ne pokazuje da smanjuje brzinu niti je zaista smanjuje. Ono što trebam još pojasniti je kada uključim tempomat i pritisnem - on registruje aktuelnu brzinu, tj. detektuje pritisak ali mi ne dopušta da smanjujem, koliko god pritiskao. Dakle, kada uključim tempomat, indikator na ekranu je bijel, pritisnem minus indikator pozeleni i utvrdi aktuelnu brzinu i to je to. Onda radi samo +, a - ne radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19941 Posted November 25 Cudno, znaci da bi u principu sam taster "-" trebao da radi ako sa njim mozes da potvrdis inicijalnu brzinu. Svakako bih probao dijagnostikom u voznji, da li i tada reaguje na taster "-" kada se pokusa smanjivanje brzine. Tj. da li i tada uopste registruje fizicki pritisnuto dugme i da li slucajno u prikazu parametara motornog kompa menja zadatu brzinu (verujem ovo drugo ne, posto tabla prikazuje isto to). 1 luka78 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
luka78 10 Posted December 1 Update. Nekakve greške su detektovane na dijagnostici i obrisane ali se nisu ponovile. Radi se o: P1632 (09) inactive P2544 (00) inactive U0167 (00) inactive Juče sam probao tempomat i limiter brzine na autoputu, sve radi bez problema, aktiviram tempomat, mogu dodavati, smanjivati brzinu... Čudno... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
luka78 10 Posted December 2 (edited) 20 hours ago, luka78 said: Update. Nekakve greške su detektovane na dijagnostici i obrisane ali se nisu ponovile. Radi se o: P1632 (09) inactive P2544 (00) inactive U0167 (00) inactive Juče sam probao tempomat i limiter brzine na autoputu, sve radi bez problema, aktiviram tempomat, mogu dodavati, smanjivati brzinu... Čudno... Jutros identična situacija, tempomat kao i limiter brzine ne reaguju na smanivanje (-) ali radi dodavanje brzine (+). Naglašavam da inicijalno postavljanje brzine reaguje na taster -, ali poslije ništa. Dijagnostika u stanju mirovanja vozila jutros ne pokazuje greške i pored opisanog problema koji se ponovio. Edited December 2 by luka78 Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4381 Posted Saturday at 07:37 PM Da li je problem rešen ili barem otkriven uzrok ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
luka78 10 Posted Sunday at 11:43 AM I nakon nekoliko testiranja, skontao sam kada se javlja problem. Svaki put kada operem auto, problem se ne javi odmah već ujutro. Nakon 2-3 dana onda ga više nema i sve funkcioniše normalno do novog pranja vozila. 4 puta probao i svaki put se ponovi. Dakle, nešto je do kontakta definitivno negdje. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites