MilosV7 47 Posted November 13 (edited) Zdravo drugari. Na kromi mi je kriv zadnji trap i od 4 reglaže koje sam radio do sad, nikad serviseri nisu uspevali da ga dovedu u nulu i ako sam ih molio da obrate pažnju. Poslednji put sam bio kod ozbiljnog majstor (valjda) odradio je reglažu, neuspešnu a onda mi je rekao da će mi se javiti za dan dva sa ponudom za popravku. Nudi mi zamenu nekih šrafova i izradu nekakvih ploča ili tako nešto na mašinskoj obradi. Šrafovi novi od nekog forda. Kaže da kad to zameni, auto će biti u optici. Cena 200e i ceo dan u servisu. Recite mi molim vas šta mislite o ovome, o ceni i da li imate neke dodatne savete.. od nekoliko majstora koje sam pitao, jedino se ovaj klibi da uzme da radi ovakav posao. U prilogu pogledajte izveštaj sa poslednje reglaže i fotku točkova gde se vidi stanje vizuelno. Pozdrav! Edited November 13 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 15 Има ли неко некакав савет..? Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 15 (edited) Savet si vec dobio od tog majstora, def nesto mora da se uradi i promeni na autu jer samo reglaza nece da resi problem e sad malo je takvih koji hoce da se upuste u tu problematiku i potraze gde je problem, probaj jos kod nekih majstora da odes i cujes misljenje pa prvu ponudu koja ti bude finansijski prihvatljiva a uz garanciju da ce resiti problem prihvataj. To sto ti je taj ponudio je verovatno ubacivanje ploca na zadnje glavcine tj izmedju glavcine i mosta, takvi setovi vec postoje da se kupe recimo kad namenski hoces da pravis nagib zadnjih tockova a postojeci srafovi moraju da se zamene duzim i verovatno od tog forda odgovaraju ili su kvalitetniji. Edited November 15 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 15 evo i kako se to radi.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6725 Posted November 15 (edited) Meni se po ovom cini da ti je citav most zakrenut malo ka levo. Jel pokusavao neko od majstora da ti pomeri most? Banalizovano i preuvelicano, ovako otprilike mislim: Da li si si imao nesto u gepeku kada si ovo merio? Nagibi obicno nisu problem, ali tebi definitivno jesu neuobicajeno veliki. Cak i na sportskijim autima retko kad ide u minus preko 1.5 stepena, a kod tebe je preko 2 na oba tocka. Da li si siguran da je auto na odgovarajucim fabrickim oprugama? Edited November 15 by horvat Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 15 3 hours ago, horvat said: Meni se po ovom cini da ti je citav most zakrenut malo ka levo. Jel pokusavao neko od majstora da ti pomeri most? Banalizovano i preuvelicano, ovako otprilike mislim: Da li si si imao nesto u gepeku kada si ovo merio? Nagibi obicno nisu problem, ali tebi definitivno jesu neuobicajeno veliki. Cak i na sportskijim autima retko kad ide u minus preko 1.5 stepena, a kod tebe je preko 2 na oba tocka. Da li si siguran da je auto na odgovarajucim fabrickim oprugama? Nedavno sam menjao zadnje amortizere, ali opruge su ostale iste, i problem je od kad sam kupio kola.. rekao bih da su 99.99% originalne, sad ovako ne mogu znati sa sigurnošću. Gepek je bio prazan, ne verujem da je zapravo ikad ikšta radjeno oko zadnjeg trapa Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6725 Posted November 15 Aha. Posto kada se trap sabija, moguce da se gornje ivice tockova uvlace, odnosno da se povecava negativan nagib, sto je ovde slucaj, zato pitam. Ali ako je sve u redu, onda je nesto drugo... 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 15 54 minutes ago, horvat said: Aha. Posto kada se trap sabija, moguce da se gornje ivice tockova uvlace, odnosno da se povecava negativan nagib, sto je ovde slucaj, zato pitam. Ali ako je sve u redu, onda je nesto drugo... primetio sam da se nagib točkova ispravi kada je auto na dizalici doduše.. na šta ti sumnjaš i možda neko potencijalno rešenje? 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 15 (edited) Ne znam tacno kakav je trap na kromi dal ima tu nekih delova koji propadnu pa zato dobije nagib npr. kao kod pezo-citroena kad ode torzija ali ako se nesto fizicki pokrivilo od udarca npr. to bi bilo samo na jednoj strani nemoguce da obe strane budu toliko udarene da tockovi dobiju minuse, npr. komsija na svom autu imao udarac bocno pozadi i levi tocak dobio minus ali nije moglo da se porpavi sem fizicki da se greje most pozadi i ispravlja ali opet nije 100% idealno, jedino da zameni ceo most ili da se odradi ova ploca kako je tebi predlozeno. Normalno je da se nagib menja kako se auto podize ili spusta, sto je rastereceniji tocak to mu je nagib manje u minusu pa cak ide i u plus i obrnuto, ko se seca nekad fica, peglica ili buba kad ih dignes na dizalicu tockovi odu u + beskonacno Edited November 15 by OMP 1 1 MilosV7 and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1505 Posted November 15 Raspitaj se posto ti je zadnji most polovan. Stavi na papir pa odluci. 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 15 (edited) i raspitati se koliko kosta zamena mosta i ko to hoce da radi posto mnogi nece da se cimaju sa takvim zahvatima a takodje treba racunati i neke neplanirane troskove oko zamene jer kad se vec sve rastura mozda ce morati jos nesto da se menja usput, sto zbog potencijalnog ostecenja sto zbog preventive. Edited November 15 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 15 59 minutes ago, OMP said: i raspitati se koliko kosta zamena mosta i ko to hoce da radi posto mnogi nece da se cimaju sa takvim zahvatima a takodje treba racunati i neke neplanirane troskove oko zamene jer kad se vec sve rastura mozda ce morati jos nesto da se menja usput, sto zbog potencijalnog ostecenja sto zbog preventive. Bio sam malopre kod Trifunovića, servis za trapove. Čim sam mu rekao da su mi zadnji točkovi pod nagibom -2 stepena krenuo je da priča o nekakvoj “kifli” i da tu dobije lufta pa onda lupa i iskrivi se. Ja mu kažem da mi ne lupa i šta mi je ovaj drugi majstor rekao, medjutim on ponavlja oko kifle i da će da razradi šrafove. Kad sam kupio kola pre možda 3 godine prvu sam reglažu odradio kod njega i bila je loše kao i sve ostale.. ne mogu da verujem i nisam pametan.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 15 Resenje je tu da odes kod nekog ko garantuje da ce da resi problem, ako je trifunovic siguran u to sto prica i da moze da resi neka uradi, ako ne resi ne platis mu, isto vazi i za ovog prvog sto ti je dao ponudu, nema tu drugog resenja. 1 1 MilosV7 and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6725 Posted November 16 On 11/15/2024 at 2:46 PM, MilosV7 said: primetio sam da se nagib točkova ispravi kada je auto na dizalici doduše.. na šta ti sumnjaš i možda neko potencijalno rešenje? Pa nisam majstor, a ni ne poznajem Cromu, tako da definitivno ne mogu da kazem sta je resenje. Takodje mislim da ne moze tu bas da se garantuje, jer se tu radi o merama koje su ranga par mm mozda max 1-2cm na onolikom mostu, to je okom nemoguce videti. Ovo pisem apropo potencijalne kupovine novog-polovnog mosta. Onaj predlog sa plocicama je najverovatniji da ce ispraviti optiku, samo sto meni vrag ne bi dao mira da saznam kako je uopste do toga doslo. To je korekcija posledice, ali ne otkriva uzrok. Znas sta mozes da probas, ovako kao jedna dodatna provera? Izmeri sebi visinu napred i nazad (meri se od centra tocka do ruba). I onda izmeri neku drugu Cromu, mozes i na parkingu, neciju, malo ce izgledati cudno al Boze moj. I uporedi i vidi da li ti je zadnjica niza od ostalih ili je ista. Jer ako je niza, to ce objasniti nagib. Zakrivljenost svakako nece, to je drugo nesto... 1 1 werp690 and MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 16 1 hour ago, horvat said: Pa nisam majstor, a ni ne poznajem Cromu, tako da definitivno ne mogu da kazem sta je resenje. Takodje mislim da ne moze tu bas da se garantuje, jer se tu radi o merama koje su ranga par mm mozda max 1-2cm na onolikom mostu, to je okom nemoguce videti. Ovo pisem apropo potencijalne kupovine novog-polovnog mosta. Onaj predlog sa plocicama je najverovatniji da ce ispraviti optiku, samo sto meni vrag ne bi dao mira da saznam kako je uopste do toga doslo. To je korekcija posledice, ali ne otkriva uzrok. Znas sta mozes da probas, ovako kao jedna dodatna provera? Izmeri sebi visinu napred i nazad (meri se od centra tocka do ruba). I onda izmeri neku drugu Cromu, mozes i na parkingu, neciju, malo ce izgledati cudno al Boze moj. I uporedi i vidi da li ti je zadnjica niza od ostalih ili je ista. Jer ako je niza, to ce objasniti nagib. Zakrivljenost svakako nece, to je drugo nesto... zanimljivo, hvala na savetu. Ovo ću pokušati i uzeti uzorak na više kromi pa da vidimo šta kaže. Javljam početkom nedelje 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1811 Posted November 17 Hoces da ti javim koliko je kod mene?Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk 1 1 MilosV7 and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 18 23 hours ago, alfini0507 said: Hoces da ti javim koliko je kod mene? Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk Može, izmeri pa napiši ovde slobodno.. napiši i koje su ti felne i gume na autu Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 18 (edited) Nemaju felne i gume nikakve veze sa merenjem rastojanja od centralne rupe do ivice luka blatobrana, isti razmak mora biti i sa 15" i sa 20" felnom tako da ti ne trebaju dimenzje tockova kod ovog merenja, jedino sto je bitno da auto stoji na ravnoj podlozi i da nije opterecen teretom, putnicima i sl. Edited November 18 by OMP 2 horvat and MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19942 Posted November 18 (edited) A i ko ti garantuje da su razliciti primerci cak i slicno akani. Tj. stanje amortizera, opruga, koji aftermarket su stavljani, itd. Po meni, takva provera i nije bas merodavna. Edited November 18 by Ivan 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted November 18 (edited) Nije merodavna uopste ali kad se vec pominje... Za ovoliki minus pozadi morala bi da bude debelo niza od ostalih a sto bi se okom lako primetilo, nije tu stvar uopste u tome, tu postoji neko fizicko ostecenje trapa, mosta, cega god a sto neko detaljnim pregledom mora da ustanovi. Edited November 18 by OMP 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6725 Posted November 18 Da, ovo mora da bude par cm nize, i verovatno nije u tome stvar, ali sam ipak predlozio da proveri, jer je lako i moze sam u nekoliko sekundi doslovno. Sve i da jeste do toga, opet ne objasnjava zakrivljenost zadnjih tockova, tako da neki problem svakako postoji... 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 47 Posted November 18 (edited) Evo ovako, ne leži vraže jutros sam merio od centra točka do ivice ruba na mojoj kromi 38cm desno, 37.5cm levo. Kolega vozi kromu i sa obe strane je 38cm. u medjuvremenu, danas sam otišao i do trećeg majstora na pregled auta. MPG servis, na glasu su, bave se isključivo trapovima. Čovek kaže da kroma nema šrafove za štelovanje nagiba točkova i da je problem u amortizerima ili oprugama. Imajući u vidu da sam amortizere (50€/kom) menjao pre mesec dana i da su točkovi bili krivi i pre zamene ostaje sumnja još na opruge. Njegov predlog koji kako kaže rešava 99% problem jeste zamena opruga i usput svih elemenata na trapu koji su potrošeni. Primetio je gumice stabilizatora i rekao je da će verovatno morati da napravi nove šrafove jer se stari uglavnom seku ili puknu. On takodje kaže da opruge nisu iste, mada ja mislim da nisu aksijalno rotirane isto pa da on iz tog ugla odakle je brojao navojke nije mogao lepo da vidi.. ostavljam fotografije pa procenite sami i ako je neko pametan nek kaže šta bi radio na mom mestu! Ono što ja znam jeste da ova priča sa oprugama pije vodu. Recimo čim se spusti sa dizalice točkovi stoje pravo, čim se krene u vožnju i opruge se sabiju izleti i nagib točkova. Ja sam sa mojom kromom prešao 70.000 za manje od 4 godine, i to je uvek opterecena sa odraslim osobama i punim gepekom, često sam teglio i nešto od gradjevinskog materijala tako da nije mažena, a po mojim procenama pošto znam da je vraćana kilometraža, auto se bliži 400.000 kilometara. Tako da… Edited November 18 by MilosV7 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1505 Posted November 18 Opruge piju vodu kako kazes, ima logike da je nesto do njih. Sto se tice stabilizatora oni ne mogu uticati na to, ne uticu na geometriju trapa. 2 MilosV7 and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6725 Posted November 18 Da, stabilizatori nemaju veze sa geometrijom, ali i opruge imaju samo u funkciji visine, Ako ti je visina ista kao kod ostalih Croma, onda nije to. A sileni zadnjeg mosta, gledao ih je neko? 1 MilosV7 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1811 Posted November 18 Može, izmeri pa napiši ovde slobodno.. napiši i koje su ti felne i gume na autuLeva strana 37-37,1 desna 37,4-37,5... Nisu novi ni amorti ni opruge ako to nesto znaci... Poslednjih 2-3 centriranja trapa bez zamerki trapadzija kao sto ni vulkanizeri nemaju primedbi na nejednako trosenje guma koje ni ja kao laik nisam zapazio golim oko recimo...Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites