Jump to content
Goran
Sign in to follow this  
koca

Menjac sa 6 brzina za Fiat Punto 1.3 multijet

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Zanima me da li postoji menjac sa 6 brzina za Fiat Punto sa 1.3 multijet motorom ili se moze ugraditi sesti stepen na postojecem? Problem je sto mislim da se motor vrti na previsokim obrtajima u petom stepenu prenosa(nekih 3300 rpm) na brzini od oko 130km/h, a verujem da ima vise nego dovoljno snage za sesti stepen. Takodje, ako postoji, zanima me gde bih mogao da ga nabavim i koje probleme bih mogao da ocekujem ako zamenim postojeci menjac sa 5 brzina?

Edited by koca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskusniji mogu da kazu nesto vise, ja bi samo napomenuo da je to malo slozenije nego sto mislis da samo ubacis menjac sa 6 brzina. Najverovatnije imas GP sa 75 ks, koji ima turbo sa fiksnom geometrijom, dok taj sa 6 brzina ima turbo sa varijabilnom geometrijom, sto moze da zahteva i drugi turbo. Ti imas set za fiksnim zamajcem, dok taj sa 6 brzina ima varijabilni. Mislim da se ne isplati takva operacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A imaš i opciju da "produžiš" postojeći menjač ubacivanjem drugog zupčanika. Ima o tome na forumu negde ako se sećam to je radio neki majstor iz Sr Mitrovice. Potraži na forumu mislim da se je o tome pričalo uz predstavljanje nekog seićenta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih pre uradio to ako bas nesto treba :)

Mastao sam nekada davno o promeni menjaca na kolima i cak i u 100% kompatibilnim setapima ne postoji nikakva isplativost da uradis to u poredjenju samo da kupis auto sa 6 brzina.


A i da budemo realni ne menja to mnogo. Ja sam jedva cekao kola sa 6 brzina, pa posle sa 7. Sad sednem u Minija sa 5 brzina i opet mi je ok na autoputu jer je to jednom u nikad :D 

Zamisljao sam kako ce kola da mi trose 4l na autoputu samo da dobiju tu 6. brzinu i onda ispade da je Leon trosio identicno kao Stilo ili zanemarljivo manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije pitanje potrosnje vec osecaja u kabini prilikom voznje. Motor na visokim obrtajima jednostavno pravi previse buke. Takodje, ne mislim da je dobro za motor voziti ga na taj nacin, pa cesto vozim i dosta sporije (mada, ne mora da znaci). Svakako, na osnovu vasih odgovora mogu da zakljucim da takva izmena nije jednostavna ni isplativa. Hvala na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...