Jump to content
FAS Goran
horvat

Renault Clio 3 RS 197

Recommended Posts

Uživaj u sređivanju RSa za sebe, a piši i o MPVu ...jednog dana....rado ću čitati o oba modela 

s obzirom da nisi pisao, samo mogu da googlam

 

Renault Clio III (Phase I) RS 2.0 16V(200Hp)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala,  hocu. Sad sam u procesu resavanja sarki/granicnika vrata za MPV-a, kada to resim, pisacu bas, posto je cesta falinka.

----------------------

Posto je veliki servis uradjen pre 2 godine, a mali servis nedavno pre nego sto sam ga uzeo, nisam se odmah bacao na to, nego sam prvo krenuo od stvari koje pretpostavljam da su zanemarene, a to su svecice. 

 

I naravno, pogodio sam. Em sto su pogresne, em vidno nisu menjane odavno. Mada, po njima deluje da je sagorevanje dobro i ujednaceno na sva 4 cilindra. Odmah su stavljene NGK PFR7Z-TG, koje i idu po knjizici.

 

photo_2024-09-04_23-36-34.jpg

 

Posle toga sam se uhvatio menjanja senzora. Sta je zapravo razlog toga? Pa, Renault je to resio dosta debilno, map i iat senzori se samo ubodu u usisnu granu, nema nikakvog sarafa da ih drzi, nego samo gumica, odnosno o-ring. Naravno ta gumica vremenom propada i moze se desiti da tamo povuce fals vazduh. Medjutim, kad sam krenuo da ih vadim (sa namerom da zamenim samo tu gumicu), oba senzora su pukla, pa sam kupio oba nova. MAP sam uzeo Continental (originalno je bio Siemens VDO, sto je sada Continental), a senzor temperature na usisu sam uzeo neki Italijanski KW. 

 

 

photo_2024-09-04_23-43-52 (2).jpgphoto_2024-09-04_23-43-52.jpg

 

Posle ovoga sam jos odneo dizne na ciscenje i testiranje i kupio novu lambdu sondu ispred katalizatora, tako da sam time zaokruzio sve sto utice na sagorevanje, a nije sama mehanika motora. Bobine sam video da su menjane u jednom momentu, sve 4 su Beru. Akumulator je isto menjan nedavno, Topla je stavljena (sto je i meni favorit).

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki plan za 'prvu fazu' radova jeste da se sredi estetika i trap i kocnice. 

 

Sto se estetike tice, pisacu puno i kacicu slike u narednim danima jer je to nesto sto je upravo u procesu. A sto se tice mehanike, to cu verovatno sledeci mesec, posto jos uvek skupljam sve delove, pa cu napisati sta je neki generalni plan. U sustini auto je i prodat tako da su mnoge potrosne stvari na izdisaju, odnosno vreme im je za zamenu. Desna solja amortizera je propala, generalno amortizeri nisu u dobrom stanju (mada nisu procureli). Nosaci motora su isto upitni, posebni donji desni. E sad, posto sam ja bolesnik, resio sam da zamenim (skoro) SVE :D Krenuo sam jos u julu sa porucivanjem i skupljanjem delova, i plan mi je da kad sve skupim, odem kod majstora i odjednom zamenim sve. Em imam neku ustedu na rukama, em da ne radim optiku svako malo. 

 

Sta je sve poruceno: 

 - 4 OEM Sport spec amortizera (citava peripetija je bila sa OE brojevima, dok nismo naboli sport spec)

 - OEM solje

 - OEM prednji i zadnji diskovi (zadnji diskovi su skupi ko djavo, jer idu sa lezajevima tocka)

 - OEM zadnje plocice

 - Prednje plocice Ferodo DS performance

 - OEM prednje viljuske

 - OEM stabilizatori (koji idu na balans stanglu)

 - Lemforder stabilizatori izmedju rukavca i viljuske (da, dobro ste procitali, Clio RS ima 4 stabilizatora napred!) 

 - OEM sileni zadnjeg mosta

 - Reneko ojacane kugle rukavca (ima 4 komada, okacicu sliku da pokazem sta je to) 

 - Sasic sva 4 nosaca motora 

 

Sve je stiglo, osim amortizera, koje cekam u ovlascenom u Subotici. 

 

Ono sta necu promeniti su gumice balans stangle. Ne lupaju, a posto one nemaju aktivnu ulogu u radu trapa, ne vidim neku poentu da ih cackam. Inace su u aftermarketu oko 500 din komad, medjutim, zamena je gnjavaza, skida se ceo prednji most. OEM su 5000 din komad. Takodje i opruge necu menjati, jer nisu nigde korodirale, sasvim dobro izgledaju. 

 

Kupio sam i tekucine, iako je mali servis radjen nedavno, ne volim da ne znam koje je ulje u autu, pa sam se nakon opseznog istrazivanja odlucio za Ravenol RUP. Kociono sam uzeo Ravenol 325+, iako vecina savetuje Motul RBF 600 ili 700. Po specu mi se Ravenol cini bolji, ali videcemo. Takodje sam kupio i antifriz, jer u Renaulte ide onaj plavi, a kod mene vidim da je obican G12+ rozi, sto je klasican pristup kod nas, tako da cu i to ispustiti i sipati koji ide (Ravenol HTC). 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alal ti vera. Ovaj auto sam video jedno 30 puta uzivo bas na tom mestu ispred higijenskog u NS. Jednom sam mu prišao i detaljno ga ošacovao. I pomislio 'baš bih boleo ovako nešto da vozim' :) u zdravlju ga vozio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno! Vlasnik zivi pored higijenskog i tamo ga je uvek drzao. Inace je auto poreklom iz Zagreba, navodno od njegovog pase. U ZG je bio garaziran, a u NS je blejao tamo kod higijenskog, srecom ne dugo :D Kod mene opet u garazu :D Hvala puno :) 

--------------

 

Moram slikovito da pokazem, ovo su famozne kugle rukavca na Cliu 3 RS (ima ih i Megan RS): 

 

image.thumb.png.788fb170d63d74fa4d5ca2430a71b8f2.png

38 minutes ago, shuxx said:

s obzirom da nisi pisao, samo mogu da googlam

Renault Clio III (Phase I) RS 2.0 16V(200Hp)

 

Izzvinjavam se, kasno vidim ovo, u pravu si, nisam napisao, ali nesto mi tu ne stima.

 

Moj jeste phase 1, ali nije 200 ks, nego 197. Taj od 200 je facelift. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike ovako ide zivotni ciklus Clia 3 RS (uz ogradjivanje da mozda postoje neki edge-casevi koji odudaraju od ovog): 

 

2006. - 2009. je isao 197 (uz sitne modifikacije po godinama), i postojale su Sport i Cup verzije, i jos neke specijalne tipa R27, Gordini itd. 

2010. - 2013. je bio 200 ks, facelift, sa drugacijim farovima, izmenama u motoru, menjacu, trapu, elektronici itd. Takodje su postojale Sport i Cup verzije, i jos sijaset tih specijalnih. 

 

Za razliku od Megana RS, kod Clia nema nikakve razlike u pogonskom sklopu izmedju Sport i Cup, dakle identicno je sve, razlika je samo u tvrdoci opruga, amortizera i balans stangle i brzini letve volana. Po internetu se vrte teorije o tvrdoci silena, ali trazeci delove mesecima po svim mogucim katalozima, ja nisam ustanovio da tako nesto postoji. Gde god sam video info, uvek je za silene stajalo da idu isti na obe verzije. 

 

E sad, dodatno komplikuje pricu cinjenica da se sa faceliftom promenio 'stimung' sport i cup vesanja. Sport je sa faceliftom postao meksi nego pre, a Cup je postao tvrdji. I tako sada postoje 4 kombinacije, koje su zapravo medjusobno zamenjive. Svaku tu oprugu ili amortizer ili balans stanglu ili letvu volana, mozete ugraditi na bilo koju verziju Clia 3 RS. 

 

Ja imam dakle drugi setap po tvrdoci, od 4. Mogao sam da se igram jos sa tim, ali zapravo mi poprilicno odgovara kakav je. Auto je tvrd ali nekako nije ekstreman. Najvise osetim kada velikom brzinom naidjem na talasast put, tad auto bas skace i prati, umesto da amortizuje. A preko rupa, ovako po gradu, pa i nije nesto tvrd. Za Cup verziju sam svuda citao da kida bubrege kako je tvrdo, i to definitivno ne zelim da imam. A za facelift-sport trim bih morao da menjam i opruge, tako da bi mi to sve jos dodatno poskupelo igranku, a nisam video potrebu za tim, jer mi je prihvatljiva tvrdoca skroz. 

 

 

Inace trap na ovom autu je prepun nekih wtf momenata, gde se i majstor i ja nakrivimo ko neandertalci i onako buljimo i pipkamo ga prutom :D  

 

jedan primer je prednja viljuska, koja je ista i za levu i za desnu stranu! 

 

Druga stvar je taj cudni stabilizator rukavca. Evo slike da vidite o cemu se radi : 

 

image.thumb.png.8439c32f36d48f60cb6f81247d33beb5.png

 

Znaci kod Clia 3 RS nije klasicno McPherson vesanje, gde se sa tockom rotira i amortizer, nego je rotacija tocka u rukavcu, a taj stabilizator sluzi da se sam rukavac ne bi rotirao u svojim spojevima. 

 

A one kugle sto sam spomenuo gore, one idu u rukavac u toj osi po kojoj se okrece tocak. 

 

Stvarno su svasta smislili! Ovakav trap jos nikad nisam video! 

 

Zadnjica je mnogo klasicnija, polukruta osovina i to je to, mada je stimung svega veoma specifican za RS. On i ima u sebi kao neku sipku, poput fiksno ugradjene balans stangle. 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali......vecito nadrndan i pod adrenalinom kad god se probudi (upali)... nije bas sleeper zbog vizuelnog sport stanja ali medju onima koji ti niotkuda iskacu u retrovizoru i dignu prasinu... Tako nekako je taj RS :)

 

Nek te lepo sluzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, horvat said:

E sad, posto sam ja bolesnik

slazem se! :)
pretjerujes sa odrzavanjem.. al dobro, bolje nego zapustanje ("amortizeri prilicno losi al nisu procureli..." :D)

cak mislim da znas, ubjedjen sam da znas, da su svjecice bosch bile odgovarajuce i u solidnom stanju!

Odlican je Clio, srecno! :heart:
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima ! :) 

 

Bile su odgovarajuca zamena, inace auto ne bi radio, ali prave su samo Renault sa kataloskim brojem ili NGK sa oznakom iz knjizice (a i kataloga njihovog). A sto se stanja tice, nije dobro sto su nagorele u gornjem delu, ne daj Boze da pukne ta keramika (ili od cega je vec), eto belaja! A i zazor je bio jedno 3 puta veci nego sto treba! 

 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam video ovaj RS u oglasima i svidja mi se sto je crven, mahom su sivi i plavi, drugar ga ima vec godinama ali mene taj auto, kao i jos neke drugare, uopste nije odusevio kako ide, ja sam ocekivao mnogo vise od malog auta sa 200 konja ali dobro simpa je prevoz, mnogo vise mi se svideo clio wiliams kako je isao i kako se vozio, mada ja vise volim ta starija kola koja mozda i nisu brža ali ostavljaju mi mnogo bolji utisak u odnosu na nove koji su previse ususkani....ja se u zadnje vreme sve vise lozim na twingo RS, bas mi se svidja kako izgleda e sad kako ide ne znam morao bih da probam.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega, razlog zasto mnogima ne idu tako kako ocekuju, jeste sto oni zapravo nemaju 197 ks :D Cak i primerci sa cetvorocifrenim kilometrazama na dino merenjima nisu izbacivali 197, a kamoli ovako neki posle 100 i vise hiljada. Druga stvar, oni bas i nisu tako lagani. Internet kaze 1240 kg, a meni u saobracajnoj pise 1320 kg. +/-  to je tezina recimo moje bivse Giuliette, koja je klasa iznad i veca. I treca stvar je ta sama priroda atmosferskog motora, posebno ovog koji pravi bas puno obrtaja i gotovo sve se desava iznad 5000 rpm. Kratko naslagan menjac je optimizovan da kad na 7500 rpm presaltas, obrtaji padnu na preko 6000 rpm, i tako ga treba voziti ako se zeli iscediti sva snaga koju ima. Da je ususkan, ne znam, to nije moj utisak, poprilicno je sirov, osecaju se vibracije i motora i menjaca i iz trapa kroz pod i sediste, a buka u obrtajima je poprilicna. Ali da, svakako nije to nivo sirovosti automobila iz '80 ih i '90 ih. I poslednja stvar koja mislim da doprinosi tom utisku je taj fenomenalan trap. Kad se pogleda, on je gotovo isti kao na Meganu 3 RS koji u toj generaciji ide i do 275 ks i to uz turbo ("masnija" kriva snage). Cak su i kocnice slicne (mada ne iste, ali oba nose 4 klipni Brembo napred). Tako da taj motor definitivno ne forsira dovoljno ostatak setapa. Sto se meni na neki nacin i svidja, jer mogu cesce i vise da uzivam u punom gasu i da ga stiskam. A opet, daleko je to od sporog auta, samo nema tog lepljenja u sediste. 

 

Ali apsolutno stoji da je prvi utisak da ne ide bas tako impresivno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da znam da ti francuzi nemaju tu konjazu koja je napisana, znam da su bila kod nas neka merenja tih clia rs i koliko se secam pezoa 206 gti i rc koji su vozeni na trkama i da su pokazivali manju fabricku snagu nego deklarisanu cak i kad su bili maltene novi.

Nisam mislio na taj clio da je konkretno ususkan vec na uopste nova i moderna kola plus ako dodamo gomilu elektronike koja ti pomaze to sve i da ide neuporedivo bolje po stoperici i papiru ne ostavlja utisak kao neki stariji siroviji model.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, horvat said:

Znaci kod Clia 3 RS nije klasicno McPherson vesanje, gde se sa tockom rotira i amortizer, nego je rotacija tocka u rukavcu, a taj stabilizator sluzi da se sam rukavac ne bi rotirao u svojim spojevima. 

 

 

 

Između ostalog, eliminiše torque steering. Civilni klio ima klasičan makferson pretpostavljam?

 

Opasan autić, neka je sa srećom!

 

Nije valjda baš tolika razlika na volanu u odnosu na 159? Ja sam baš zadovoljan bio upravljačem i fidbekom u setapu u kom je bila moja. To što je mrcina i teška i spora, šta da mu radiš... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam od srca i ovde, i neka te besprekorno služi dok je kod tebe!   :thumbsup:

 

21 hours ago, horvat said:

...em da ne radim optiku svako malo. 

...

 

Napokon si se izbaždario   :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima! :) 

 

5 hours ago, nidza said:

Između ostalog, eliminiše torque steering. Civilni klio ima klasičan makferson pretpostavljam?

 

Opasan autić, neka je sa srećom!

 

Nije valjda baš tolika razlika na volanu u odnosu na 159? Ja sam baš zadovoljan bio upravljačem i fidbekom u setapu u kom je bila moja. To što je mrcina i teška i spora, šta da mu radiš... 

 

 

Da, i to radi. Da, obican Clio ima klasican McPherson. 

 

Meni je isto 159/Brera nekako bila referenca dobrog volana, sve dok nisam probao Clia RS. Ovo je jednostavno jos preciznije, jos vise ima povratnih informacija (iako je elektricni servo!). To mu je ubedljivo glavni adut. Motor nista, kocnice OK, ali steering i handling, next level stvarno. 

 

4 hours ago, Mijailović P. said:

Sve-sve al', šta je sa gumama?

Mora li na Hunter? :P

Jbg, samo da se ne "zalomi" ta smaračina a ovako mi je top-top/now-now.

Aj' po gasu al' polako! :thumbup:

Za sada sve ok!

 

Dosao je na nekim all season, pa mi je drugar pozajmio istrosene GY Eagle F1 Asy 6, dok ne sredim trap i estetiku i dok se ne oporavim malo finansijski. Nisu tresle ni all season, a ni ove polovnjace GY. Inace je plan da kupim bas te takve iste nove, ali verovatno nagodinu. Preko zime mozda budem vozio te AS, ako uopste i bude potrebe, s obzirom na vreme.

--------------

 

Inace da napisem i par detalja o samom balansu i hendlingu. Nisam bas imao puno prilike, ali jesam izvrteo neke krugove na nekom asfaltu usred njive. Pod gasom blago odlazi prednjica, ali vrlo brzo se neutralise. A kada skretanje nije pod gasom, onda se neutralno ponasa, a sasvim je moguce i zaneti auto zadnjicom! Sto mi je eeeekstremno zanimljivo. Znaci bez rucne kocnice, pri brzinama od recimo 40-60 km/h, kada se naglije ubaci u krivinu, moze se desiti da se blago zanese zadnjica. Kako je citav auto nekako nizak i sirokog traga tockova, jako se sve predvidivo desava, i ni malo nije opasno. Jako lepo komunicira i kad proklize, bas nekako jasno stavlja do znanja dokle ce otici. 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

GY Eagle F1 Asy 5 (nije postojala 6 u trenutku kupovine), ako mislis na 159. Na Giulietti sam imao Falken Azenis FK510...

 

Ali vozio sam 939 i na Michelin Pilot Sport 4s i na Michelin Pilot Sport 5 i na nekim Pirelli, mislim P Zero. Od tih boljih naravno, ne ubrajam zimske i kojekakve krs sto su mi prosle kroz ruku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta sam poradio na estetici ovih dana. Jedna od iritantnijih zamerki koje sam imao pri kupovini su ova dva probusena dela na sedistu. To sam odneo kod tapetara da mi sredi

 

 459151127_1910926139421597_418129488279997706_n.thumb.jpg.17444664a8180b10e16a75b24ed29e18.jpg459182486_1910926242754920_3993987889178342735_n.thumb.jpg.87fe8d2f275e088a271ae6292d9b3cfd.jpg

 

 

 

459121617_1911524952695049_5318746559453036740_n.thumb.jpg.8622268f2a3ffdaf4a0732baf0acce16.jpg459495595_1911524796028398_8518574348056345908_n.thumb.jpg.36ed18f549253f01489503f762f58e48.jpg

 

Kupio sam i nove patosnice. Trazio sam original, sa nekim RS natpisom, medjutim u ovlascenom Renaultu imaju mogucnost da poruce oko 10 verzija patosnica za Clia RS, ali ni za jednu nemaju sliku. Imaju sifre, ali niko zapravo ne zna kako izgledaju. Nisam zeleo one sa zutim natpisom i slicno. Pokusavali smo i da guglamo, ali bezuspesno. Na kraju sam odustao od tih i kupio najkvalitetnije moguce koje sam nasao ovako. debeli tepih, iz Poljske. Ne znam zasto kod nas niko to ne pravi? Ili barem ja nisam uspeo da nadjem. Uzeo sam cisto crne, bez ikakvog natpisa. Nemam slike toga, ali okacicu ovih dana, samo da usisam :D 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si mi rekao dao bih ti ja jedno ime da proveris, Hrvatska firma, isto dobre patosnice, ako prave za Yuga verujem da bi imali i za Clio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...