Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Belgija 2024

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX BELGIAN GRAND PRIX 2024

Lokacija: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgija

Datum: 26.-28. Jul 2024.

 

PETAK 26. jul 2024.

Prvi trening: 13:30 - 14:30

Drugi trening: 17:00 - 18:00

SUBOTA 27. jul 2024.

Treći trening: 12:30 - 13:30

Kvalifikcije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 28. jul 2024.

Trka: 15:00

 

VN-Belgije-e1579431271496.png.webp

 

Broj krugova:      44

Dužina staze:      7.004 km

Dužina trke:        308.052 km

Broj trka:             68

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Michael Schumacher - 6

                           Ferrari - 18

 

Dizajnirana od strane Jules de Their i Henri Langlois Van Ophem, staza je napravljena 1920. godine, staza je koristila javne puteve izmedju Belgijskih gradova Francorchampa, Malmedua i Stavelota. Prva trka je trebala da se održi 1921. godine, ali je ukinuta jer se za trku prijavio samo jedan učesnik. Prvi put je na stazi održano jedno takmičenje 1922. godine, a 2 godine potom je održana i prva (sad već legendarna) 24 sata Spa Francorchampa. U to vreme vozači su obožavali Spa jer je nudila vožnju pri mnogo većim brzinama od većine staz u Evropi.

Verovatno najupečatljiviji deo staze je krivina Eau Rouge koja se vozi pod punim gasom, a posle nje se izlazi na najduži pravac na stazi gde bolidi dostižu najveće brzine. Čar ove krivine je u tome dok vozite punim gasom i prolazite i levu u desnu krivinu zapravo ne vidite gde ćete izaći jer je krivina u usponu i zbog te karakteristike je velika većina vozača obožava.

 

VN Belgije 1955.

 

Za prolaz kroz krivinu punim gasom potrebno je dosta vozačkog umeća, a dobar izlaz iz krivine može vam doneti priliku za preticanje na pravcu. Bivši šampion F1 Žak Vilnev je jednom objasnio da što brže vozite kroz Eau Rouge bolje ćete je proći, dok Fernando Alonso kaže da je ta krivina “misterija” jer iz kokpita vi zapravo ne vidite gde ćete izaći, ali i da je to najveća draž te krivine.

Ali postoji i tamna strana Eau Rouga. Ukoliko izgubite kontrolu nad bolidom to obično vodi ka veoma teškom udesu. Stefan Bellof vozač Poršea, Guy Renard iz 24 sata Spa Alex Zanardi samo su neke od žrtava Eau Rouga, doke Žak Vilnev opisao svoje izletanje 1999. u kvalifikacijama kao “njegov najbolji udes u karijeri”. Krivina je malo modifikovana 2002. godine, ali ta modifikacija nije uticala na draž Eau Rouga koji i dan danas fascinira sve vozače koji prodju kroz nju.

Redizajn staze je započeo je 6. novembra 2006., a 2007. je završen u maju, i koštao je oko 19 miliona dolara.

 

481px-Eau_rouge_kurve-300x217.jpg.webp 800px-2000_Belgian_Grand_Prix-300x217.jpg.webp

 

F1 se vratila na Spa 2007. godien sa modifikovanim izgledom. Bus Stop šikana je nazad prema Blanchimontu, a La Source je pomeren napred. Ove modifikacije su donele više mesta za pit lane, ali takodje su dale i duži startno ciljni pravac.

Najviše uspeha na ovoj stazi ima Ferrari sa 18 pobeda, slede ga McLaren sa 14, Lotus sa 8, Mercedes sa 7, Alfa Romeo i Williams sa 4, Bugati sa 3, dok po 2 pobede imaju Maserati i Benetton.

Od vozača najuspešnije Michael Schumacher sa 6 pobeda, Ayrton Senna ima 5, Jim Clark i Kimi Raikonen i Lewis Hamilton imaju po 4 pobede, Juan Manuel Fangio, Damon Hill i Sebastian Vettel po 3, a po 2 pobede imaju Alberto Ascari, Emerson Fitipaldi, Niki Lauda i Alain Prost.

 

 

Belgium_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam čuo, Max uzima 10 mesta ovde zbog promene motora, ne znam da li je zvanično potvrđeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek je FP1 i to naravno ništa ne pokazuje, ali Max je sa high downforce setupom oduvao srednji sektor 7 desetinki brže od prvog sledećeg pratioca i bio pola sekunde ispred na kraju kruga.

 

Ovo verujem da će biti statement trka i baš da vidimo koliko može sa 11-12. mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Vule said:

Tek je FP1 i to naravno ništa ne pokazuje

A jesam se baš obradovao :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ovo bi, 6 desetinki? :lol::lol:

 

Je l' smem sad malo da se radujem?

 

Ala će da bude trka sutra, pogotovo što su se McLarenima skupila muda malo danas pa nisu u prvom redu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvaljuje Rb kao nekad, cim je Perez u vrhu to je dokaz da je bolid dobar, doduse mozda im i vremenski uslovi idu na ruku ali opet nije mi Perez bas neki vozac za ovakve uslove pa da je na znanje stigao u vrh, no dobro videcemo sutra kako stoje stvari, mislim da Max ako ne napravi neko biiip nece imati mnogo problema da stigne do vrha pa i pobede.

merc je imao sanse za bolju poziciju da su isli sa novim gumama, Leca je samo to izvadilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RB je danas išao sa setupom iz FP1 sa high downforce, to im je sigurno pomoglo u ovim uslovima, pogotovo u drugom sektoru gde je Max odvalio sve za više od pola sekunde. E sad, po suvom, videćemo... Na pravcima bi u teoriji trebao biti slabiji, ali ako se uhvati u neki dobar DRS, sve je moguće, u drugom sektoru će svakako opet biti najbrži. Jedva čekam trku :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

merc je imao sanse za bolju poziciju da su isli sa novim gumama

Nisu imali, ni oni ni McL, jedino su RB i Ferari Q1 i Q2 rešili na po jednom setu, ostali su menjali ranije da bi uopšte i prošli dalje, ostao im je samo jedan (korišćen) set za Q3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen dominantno do pol pozicije u Belgiji ali zbog kazne Leclerc u trci kreće sa prvog mesta

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB20_VN_Belgije_Subota_1.jpg

 

Holanđanin je uspeo da zabeleži najbolji rezultat na kvalifikacijam ali zbog zamene motora je dobio kaznu pomeranjem za deset mesta.


Kišni oblaci bili su prisutni oko staze i pred početak kvalifikacija, pa je tako FIA izdala saopštenje da postoji 80% šansi za padavine tokom ove sesije. Temperatura vazduha iznosila je 18 a staze 22 stepena.

Zbog toga vozači su bili u pitlejnu još pre zvaničnog početka a na stazu su se svi pojavili sa intermdijat gumama. Tako je Max Verstappen odmah postavio najbolje vreme od 1m56.003s ispred Oscara Piastrija i Lewisa Hamiltona, dok su se u prvoj fazi u opasnoj zoni našli NIco Hulkenberg, Lando Norris, Guanyz Zhou, Lance Stroll i Valtteri Bottas. Vremena su se veoma brzo menjala pa je na polovini prvog dela Charles Leclerc došao do drugog mesta ali je Oscar Piastri sa svojim krugom od 1m55.549s izbio na vodeću poziciju, dok se Lando Norris nalazio na 11. mestu.

Već u narednom krugu Max Verstappen uspeo je a se vrati na prvo mesto – 1m54.938s ali samo na kratko jer je na kraju vodeća pozicija pripala Oscaru Piastriju sa vremenom od 1m54.835s ispred Pierrea Galsya i Maxa Verstappena. Na kraju velika borba vodila se na samom začelju, ali prolaz u Q2 nisu obezbedili Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant i Guanyu Zhou.

Drugi deo je počeo na isti način kao i prvi, gde su svi vozači odmah izašli na stazu ovoga puta sa intermdijat gumama. Max Verstappen je imao najbolje vreme posle prvih krugova jer je stazu Spa-Frankonšamp obišao za 1m53.857s i tako bio ispred Landa Norrisa i Alexandera Albona. U tim trenucima u opasnoj zoni nalazili su se George Russell, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Valtteri Bottas i Lance Stroll. Holanđanin u Red Bullu uspeo je da se poboljša na 1m53.837s i zadrži mesto ispred McLarenovog dvojca ali su kasnije na ove dve pozicije preuzeli Lewis Hamilton i George Russell. Posle velike borbe, završno mesto u Q3 nisu obezbedili Alexander Albon, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas i Lance Stroll.

Intermdijat pneumatici bili su montirani kod svih vozača i na početku završnog dela, gde je i ovoga puta Max Verstappen odmah izbio na vrh – 1m53.159s dok su se iza njega našli Sergio Perez i Lewis Hamilton. U samom finišu Charles Leclerc je uspeo da se domogne druge pozicije sa zaostatkom od 0.595s i tako zbog kazne koju ima Holanđanin u Red Bullu i zamene motora obezbedi prvo startno mesto. Iza njega našli su se Sergio Perez, Lewis Hamilton, Lando Norris, Oscar Piastri, George Russell, Carlos Sainz, Fernando Alonso i Esteban Ocon.

 

Rezultati kvalifikacija za VN Belgije:

 

VN_Belgije_Kvalifikacije_Rezultat.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji nesposobniji tim od Ferarija u F1?
Znači kada konstruktori naprave dobar bolid, trkački inženjeri useru stvar za medalju.
Zašto, pobogu, zašto su pozvali Sainca drugi put u boks? Zašto ga, ako su već morali da ga pozovu u boks, nisu ostavili još koji krug da pomogne Lekleru?

Послато са motorola edge 30 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo su mekani u ferariju,a i Leklerk nije nesto borben i nemogu da pariraju Mercedesu i Mcarenu.Rasel pobedio sa tvrdim gumama koje je vozio 34 kruga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kakva trka, Merc is back :) nisam ni u ludilu ocekivao ovakav rasplet, ocekivao sam merc da bocne podijum pre svega Ham i to 3. mesto, ali 1.-2. ni u ludilu. Svaka cast Raselu na riziku koji se isplatio, iskreno nisam verovao, ne znam kako je izdrzao do kraja ali sve pohvale, bio ubedjen da ce ga i Ham lako obici pa i Oscar prestici do kraja, mada staza je takva da sem jednog pravca nema mesta za obilazenje koliko god si brzi ali Rasel dobro vozio prvi krivinu i stito pravac ostatak staze svakako nije ni morao da brine. Ham je morao mnogo ranije da napadne ali kao da je i on cuvao gume i stitio se od Piastria sto se na kraju ispostavilo da nije trebalo. Ham vidno razocaran, i ja bih bio, ali trebalo je mnogo ranije da napadne, komentatori malo seru za prvu kruvinu da nije prolazio dobro ali tako je vozio celu trku nemaju svi vozaci istu putanju i pitanje kome je koja putanja bolja tako da nije tu Ham gubio vec time sto na delu staze gde je imao prednost nije mogao da pretekne, na pravcu i sa losim gumama mozes da se branis. 2. sektor je Ham imao prednost ali dzabe kad nemas gde da napadnes, na nakoj drugoj stazi bi u ovom slucaju Rasel bio laka meta i za Ham i za Oscara.

Ferari standardno bulja, verujem da sad i Ham preispituje svoju odluku za sledecu sezinu :D Ne znam sta su mislili sa Saincom, pa mogli su bar njega da ostave kao sto je Rasel rizikovao i sugurno bi bilje prosli nego sad.

Lepo je videti RB opet van podijuma ali nebitno je Max ima lepu zalihu a Lando pogubljen u prostoru i vremenu, em sto je sam sebi opet usrao trku startom, em taktika, ja ne znam ali mclarenu izgleda ova sezona kao i Noris nisu prioritet nego daj sta das samo da se uzmaju podijumi. Pjastri zadnja dve trke deluje mnogo bolje i spremnije od Landa.

 

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari, nesposobni, šta drugo reći.

 

Svaka čast za Rasela, opet je pokazao da zna sam sebi da odredi strategiju i to je odlika šampiona.

Pjastri, odličan, i čak mu dajem prednost nad Norisom, al vreme će tek pokazati.

 

Svakako bravo za Merc!

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Mnogo su mekani u ferariju,a i Leklerk nije nesto borben i nemogu da pariraju Mercedesu i Mcarenu.Rasel pobedio sa tvrdim gumama koje je vozio 34 kruga.
Ferari će početi da poneđuje i da se bori za titulu onog momenta kad dođe vozač temperamenta nalik Šumaheru.
Možda je zato i potez dovođenja Hamiltona baš iz tog razloga dobar.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al zanimljivo je koliko Max ima srece, kad god je los, los je i Lando tako da lagano odrzava prednost, da je Lando iskoristio ovih par trka od kako je Max poceo da bude los mozda bi ga i stigao na tabeli. Neizvesnost svakako postoji u smislu da se mesaju karte od trke do trke ali sto se tice titule neizvesnosti nema ma koliko se mnogi lozili, pogotovo ovom nekonstantnoscu mclarena i samog Norisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast Raselu [emoji[emoji6][emoji[emoji6][emoji6]]]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak se kocka nije isplatila, Rasel diskvalifikovan zbog tezine bolida, to ne umanjuje njegovu voznju i pobedu ali jbg pravila su pravila

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sledeci put i tim mora malo da razmisli pre nego slepo prihvati vozacevu ideju, bespotrebno su izgubili 1-2, doduse da je Rasel otisao na 2. pit 99% ne bi bio na podijumu ali ako vec voze kolicinu goriva na limitu valjda su mogli da pretpostave da moze doci do povecane potrosnje goriva u ovoj taktici koju su odabrali, olaksavajuca okolnost na ovoj stazi je sto se ne vozi krug za hladjenje kao na drugim stazama nego se posle cilja odmah ulazi u box, da su vozili jos jedan krug bolid bi bio jos laksi, doduse nalepilo bi se tu i ostataka gume na pneumatike ali opet mislim da to ne bi puno znacilo. Zivo me zanima koja je masa potpuno nove gume a koja ovako potrosene, koliko to moze da utice u ovoj prici, kontam da je to jako mala razlika u masi ali me bas zanima, sa druge strane ono sto se nalepi na gumu posle trke kontam da nije bas zanemarljiva stvar obzirom da timovi cesto podsecaju vozace da to urade posle trke. 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

valjda su mogli da pretpostave da moze doci do povecane potrosnje goriva u ovoj taktici koju su odabrali

Sve su oni vrlo dobro znali i bili svesni, video si Totovu facu nakon što mu tim ima neočekivan 1-2. čovek kao da je na sahranu otišao, samo je čekao merenje. Rasel se ipak malo previše zaneo u branjenju pozicije i eto, sad umesto sigurnog trećeg mesta i 1-3 za tim, imaju 1-DNF i jedina su ekipa koja je već dva puta diskvalifikovana nakon završetka trke u poslednjih par sezona.

 

Što se same trke tiče, ako se pogleda highlights deluje da je bila zanimljiva, čak i krajnji poredak to govori, ali iskreno, meni baš nešto i nije bila, toliko DRS vozića, niko nikog konkretno u nekoj borbi da obiđe na stazi, sve pozicije su zamenjene kroz boksove i na offset strategije i svežinu guma. Bukvalno ne znam da li je bilo i jedno momačko preticanje, što ne znam kad se poslednji put desilo na ovoj stazi. To samo govori koliko su zapravo timovi trenutno blizu, niko ne odskače, eto čak ni McLaren koji je na FP2 po suvom sa ovim setupom leteo stazom, nije uspeo ništa konkretno da uradi, Pijastrijev podijum je super, ali sa ovim kolima, oni moraju oba auta da smeste na isti bukvalno svaku trku i treba da budu razočarani ako ne pobede. Noris opet podbacio na startu, posle se malo izvadio na svežije gume ali opet ništa, P5, slabo za čoveka koji pretenduje na šampionsku titulu i ima ovakav auto ispod sebe. Max izvukao sve što je mogao sa P11, Perez očekivano, P2>P7, nakon letnje pauze ne očekujem da ga vidim više u tom autu. Hamilton opet odradio vrhunsku trku, race pace mu je bio neverovatan, jedino što trenutno sedi i plače jer je potpisao to što je potpisao...

 

Dobra trka i za magarca Okona, kao i za Rikarda, super poen na kraju.

 

A sad malo čekanja :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na okvakvoj stazi kao sto sam i pisao preticanja su jako teska sam posle kemel pravca a kao i sto smo videli iz dosta situacija i to se lako brani. Start ciljni pravac zali boze drs zone, nicemu ne sluzi kao i na mnogim stazama ti kratki pravci uz drs.

Ako merc i Ham nastave ovim tempom nije nemoguce da se nekako domognu i P3. u generali.

Perez verujem da je mogao malo bolje od 7. mesta ali ono uvodjenje u pit da se skloni Maxu je glupost nevidjena, to je trebalo da urade jos dok ga je Lec jurio ali u svakom slucaju RB je ovde bio tanak sa setapom pre svega tako da gledajuci Maxa, Perez i nije bio toliko grdan pa mislim da ce mu se progledati kroz prste ovde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, OMP said:

Start ciljni pravac zali boze drs zone, nicemu ne sluzi

Samo da se približiš još dodatne 2-3 desetinke onom ispred i da spremiš napad za glavnu DRS zonu. Bez tog malog DRS-a, ne bi videli verovatno nijedno obilaženje na kemmel pravcu juče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzabe ti to priblizavanje kad lako mozes da ga izgubis u prvoj krivini a sto smo videli x puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...