Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2024

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 QATAR AIRWAYS BRITISH GRAND PRIX 2024

Lokacija: Silverstone Circuit, Northemptonšir, Engleska

Datum: 5. – 7. Jul 2024.

 

PETAK 5. jul 2024.

Prvi trening: 13:30 - 14:30

Drugi trening: 17:00 - 18:00

SUBOTA 6. jul 2024.

Treći trening: 12:30 - 13:30

Kvalifikacije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 7. jul 2024.

Trka: 16:00

 

VN-Velike-Britanije-e1579431361139.png.webp

 

Broj krugova:      52

Dužina staze:      5.891 km

Dužina trke:        306.198 km

Broj trka:             73

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 8

                           Ferrari - 16

 

Staza na kojoj je sve počelo. Jedna od svega 3 staze koja se vozi od samog početka i staza koju većina vozača obožava. U poslednjih nekoliko godina Silverstone je bio na listi za odstrel, trebao je biti zamenjen u kalendaru F1, ali napori koje su uložili čelni ljudi staze kao i sama tradicija sačuvale su joj mesto u šampionatu F1 na još neko vreme.

Jedna od najčuvenijih svetskih autodroma je britanski  SilverstounAutodrom Silverstoun prešao je dug put od vojnog aerodroma, pa do trkačke staze. Danas je staza o kojoj se mogu pisati tomovi knjiga. Prvi Gran Pri je održan 13. maja 1950. godine, a pobedio je Đuzepe Farina u Alfa Romeu.

 

Nino Farina James Hunt

 

Osim redovnog održavanje piste, tokom 60-tih godina pista je malo promenila svoje lice. Promene koje su nastale primile su simpatije Hila, Brabhama, Klarka i Stjuarta. Stjuart je, upravo, na Silverstonu osvojio svoj drugi GP Velike Britanije na putu do svoje druge titule svetskog šampiona. Tih godina su renovirane garaže u pit-lane-u, a svedoci F1 prisećaju se dolaska nove mlade zvezde, a ime mu je Hant.

Silverstoun je pretrpeo nove promene 1991. i 1994. zbog nesrećnih slučajeva iste godine u Imoli, ali uprkos promenama “engleski trkački hram” zadržao je epitet jedne od najbržih staza u F1 kalendaru.

 

2005_British_GP-300x217.jpg.webp 2010_British_GP_start-300x217.jpg.webp

 

U novom milenijumu Britancima je zasijala jedna nova zvezda, Luis Hamilton, koji je bio pobednik VN Velike Britanije 2008. u svom McLarenu.

On je između 2014. i 2020. ostvario još šest pobeda i tako postao apsolutni rekorder po broju pobeda ispred Jima Clarka i Alaina Prosta, koji imaju po pet pobeda. Posebno upečatljiva je bila ona iz 2020. kada mu je u prvoj polovini poslednjeg kruga pukla guma, ali je ipak nekako uspeo da se domogne cilja i pobedi pre nego što su ga rivali sustigli.

 

VN Velike Britanije 2020.

 

Staza Silverston je usled izbijanja pandemije korinavirusa 2020. i poteškoća da se organizuje šampionat Formule 1, bila domaćin čak dve trke te godine. Jedna je imala standardni naziv Velika Nagrada Velike Britanije, dok je druga nosila ime Velika Nagrada “70. godišnjice Formule 1” u čast proslave 70. godina od nastanka šampionata.

U 2021. je objavljeno da će Velika Nagrada Velike Britanije biti prva trka na kojoj će se testirati novi format trkačkog vikenda, koji uključuje kvalifikacionu sesiju koja se vozi petkom i potom sprint trku (kvalifikacije) od 100km u subotu, gde konačni plasman iz te trke formira startni poredak za nedeljnu trku.

 

 

Great_Britain_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva fantastična trka, od prvog do poslednjeg kruga se konstantno nešto dešavalo, sjajno.

 

Čestitke Hamiltonu, konačno pobeda, ne sećam se da sam njega ikad čuo da plače toliko da jedva može da priča, definitivno mu je trebalo ovo, odvezao je savršeno, oprao Rasela u direktnom duelu i to lagano, ipak je to i dalje stara škola i koliko god mi bio antipatičan u svakom mogućem smislu, pokazao je zašto je sedmostruki šampion, u svim uslovima danas. Timski kolega mora još mnogo da uči.

 

Maks... Ne znam šta se desilo sa tim autom, na ovo baš nismo navikli, oni kao da nisu doneli nijednu nadogradnju od testiranja u Bahreinu? Gubio je konstantno u odnosu na obe Mečke i oba McLarena, bukvalno u svim uslovima. Tim je napravio 3 savršene taktičke odluke, prvo su uboli savršen momenat odlaska u boks na Inter (mada koliko sam razumeo GP-a preko radija, to je bila Maksova odluka) i time su se vratili u trku, a tek na kraju je taj auto proradio na hardu, kad nikom nije bilo jasno zašto hard, eto zašto hard. Što bi rekli, damage limitation, izvučen apsolutni maksimum od trke u kojoj je tempo bio daleko ispod proseka, tako se osvaja titula.

 

McLaren... tuga opet, u odnosu na ono što taj auto definitivno može, lagani 1-2 ovde, oni se izgleda više fokusiraju na plakanje preko medija kako se Maks branio u Austriji nego na sopstvene trke i strategije, onako uništiti trku Pijastriju bez trunke blama je za zatvor bukvalno, pa su onda OPET, po ko zna koji put ove sezone promašili idealan momenat za Norisa, koji je onda spalio taj soft na kraju u roku od 5 krugova.

 

Bravo za Hulka, bravo za Sainca, odlični bodovi i za Aston opet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noris još mora da uči o strategiji. Lepo su mu više puta sugerisali medium gume, al ne, on hoće meke i to ga je koštalo pobede.
Pjastri je žrtva loših poteza tima.
RB se sve više muči.
Svaka čast za Merc i ogroman napredak u poslednjih par trka.
Meklaren i Merc ozbiljno će uticati na dalji tok sezone. Svakako će biti sve zanimljivije, konačno.
Iskreno, jedva čekam sledeću sezonu, biće tu svašta, puno tumbanja ima među vozačima, inženjerima.... Nekako mi sve miriše na vraćanje F1 na staze stare slave.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zna se ko je tata na silverston :)

Odlicna trka i neizvesna do kraja, kisa je def unela tu neizvesnost kao i uvek.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler od Monte Karla u raspadu.
Šta se sa tim dečkom dešava? Jeste Ferari trenutno lošiji od RB, merca i McLarena, ali on iz trke u trku loš. Sainc tu negde u prvih 5-6, ovaj na začelju.

Послато са motorola edge 30 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Prvo zasere quali a onda i trku, doduse trku mu dodatno zacini ekipa sa fiks idejama u taktici. Decko je mlak vozac i tu je kraj price, to sto nekad iznenadi je dzaba.

Nego i Perez danas bio odlican, on je zreo za zamenu i to pre kraja sezone, ekipa mu da ultimatum i on umesto da bude bolji on jos gori.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

O Leclercu smo pricali jos dok je prelazio iz Saubera u Ferrari, ogromna sansa za mladog i talentovanog vozaca... Iako su neki ovde tvrdili drugacije i da ce njegova karijera ici u drasticno drugacijem smeru - i tada sam (kao i danas) misljenja da nema tu nit i mentalitet sampiona. Da kida i grize, da "oseti krv" i kada je protivnik nacet, da bude lider, previse gresaka u nekim trenucima i kada je mogao da uradi nesto vise, a pogresne odluke tima su tek posebna prica.

6 godina si u Ferrariju (kakav je takav je danas, ali opet krem F1), stize ti i Hamilton, a sta si uradio za to vreme? Da te, uz nekoliko pobeda, u drugi plan izgura cak i novajlija u timu kalibra Sainza.

Za mene kao obicnog decenijskog F1 entuzijastu - Leclerc je, iako neosporno talentovan, vozac pristupa i mentaliteta najvise za drugu violinu u nekom od jacih timova. Verujem da bi tu njegov doprinos bio i najveci, videcemo kako ce to funkcionisati kada iduce godine dodje Hamilton. Rekoh vec da cu navijati za tu kombinaciju, Hama ima godina ali mislim da uz iskustvo itekako jos ima i brzine i sta da pokaze. I da sigurno nece dozvoliti da u najpoznatijem F1 timu bude zapamcen kao puki penzioner, vec ce gristi da obori bar jos neki rekord i ojaca status najuspesnijeg F1 vozaca. Nisam neki fan, ali jedva cekam da ga vidim u crvenom kombinezonu za nekoliko meseci.

RB previse tone od kako je krenula cela prica oko Adriana Neweya, slucajnost ili ne :) ? Dok crni Checo i dalje objasnjava iz trke u trku, pitanje je dokle ce i Max u ovakvoj konstelaciji snaga moci da parira McLarenima i Meckama u zaletu. Kako stvari trenutno stoje, uspeh je trenutno i da mu blago "krckaju" bodovnu prednost iz prvog dela sezone, a desava se upravo suprotno.

A McLaren kao da sa strategijom krece stopama Scuderie iz najgorih dana. Zadnjih 7 trka imaju zestoko konkurentan bolid, ako ne i vise od toga. Apsolutno se slazem sa Vuletom da su na Silverstonu imali dvostruku pobedu bukvalno na tacni. Ali prvo upropastise Piastrija sa onim duzim ostankom u prvom stintu (Mecka se recimo odvazila na istovremeni pit oba vozaca i profitirala).

A cistu bar svoju pobedu, Lando je na kraju uke*ao sa sopstvenim izborom najmekse komponente.

I kao posledicu svega toga, umesto da bude obrnuto - prilikom ceremonija dodele pehara, vidimo uglavnom samo jedan narandzasti kombinezon, uglavnom na P2 .

Sem Majamija, gde ih je realno pogurala sreca, isto kao sto je nisu imali u Kanadi:

 

Untitled.png.d131c32b3a8ddeed060175b2d79ac998.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Ivan said:

O Leclercu smo pricali jos dok je prelazio iz Saubera u Ferrari, ogromna sansa za mladog i talentovanog vozaca... Iako su neki ovde tvrdili drugacije i da ce njegova karijera ici u drasticno drugacijem smeru - i tada sam (kao i danas) misljenja da nema tu nit i mentalitet sampiona.

U jednom momentu je delovao kao da jeste "taj", međutim kako vreme odmiče, utisak je sve lošiji i lošiji, danas bi komotno mogao da ga staviš u isti koš sa Gaslijem i Albonom - sva trojica brzi vozači, znaju da briljiraju u kvalifikacijama, da odvezu lepu trku - ali negde na sredini grida, gde nema pritiska, gde P15 auto treba da doteraš do P10. Sva trojica su manje više isto izgoreli pod pritiskom, samo Leka još nije unazađen u neki Haas ili Sauber pa da za njih skuplja bodove, niti će biti, jer eto, Ferarijevo je dete, ima ogroman i dugačak ugovor i to je što je. Ima sigurno udela tu i tim za koji vozi, kada 4-5 godina zaredom moraš da koristiš mozak na 150% dok voziš razmišljajući o tome šta se dešava u trci i koja je najbolja taktika, umesto da to radi trkački inženjer i tim stratega, lako se izgori. Izgoreli su i veeeliki preiskusni šampioni Alonso i Fetel, kako neće jedan klinac koji je bio samo talenat i već posle prve sezone u Sauberu je unapređen u prvi tim.

 

11 hours ago, Ivan said:

Hama ima godina ali mislim da uz iskustvo itekako jos ima i brzine i sta da pokaze

Hama je pokazao juče da definitivno i dalje zna da vozi i da ne ispusti pobedu, ali mislim da on u poslednjih mesec - dva ozbiljno preispituje svoju odluku, Merc je konačno proradio, napokon je to došlo na svoje, sa perspektivom da će biti još bolje, dok crveni, standardno, tonu kako sezona odmiče. Sledeća godina je otpisana, to sigurno, jedino se možda nada nekom čudu, da su 2026. pravila momenat kad će Ferari konačno uspeti nešto da ubode. Međutim, uboli su oni fino i 2022. pravila, bili najbrži tim na gridu u prvoj četvrtini sezone, dok nisu krenule prve nadogradnje konkurencije koje oni naravno nisu mogli da isprate, nego su išli u rikverc. To je nešto što je potpuno neverovatno i dešava se već evo 15 godina. Setimo se 2017. i 2018., kakav start, taman naprave auto, Fetel u formi, Kimi tu odmah iza, borba sa Mečkom, vođstvo, pobede, perspektiva da će konačno doći ta titula, i onda dođe drugi deo sezone, ili poslednja trećina sezone, Mečka izvuče neke nadogradnje iz rukava sa kojima dobije 3 desetinke po krugu a Ferari ne ume da se sastavi i setup za trku da pogodi i sve padne u vodu. I tako u krug... PLUS sve one katastrofalne strateške odluke u toku trke dugi niz godina...

 

11 hours ago, Ivan said:

RB previse tone od kako je krenula cela prica oko Adriana Neweya, slucajnost ili ne

Ja iskreno mislim da su drugi jednostavno dostigli taj nivo i to je to. Newey je i pre početka sezone rekao da je ovim neobičnim RB20 konceptom probao samo da produži život ovoj platformi i da očekuje da će drugi vrlo brzo da sustignu, prošao je taj ciklus i svi već znaju (ili bi trebali da znaju) kako da naprave auto. Sada imaš 3 tima koja su bukvalno egal na vrhu, razliku će praviti vozači, uspešnost trkačkog setupa za datu stazu i strateške odluke, to će da odlučuje pobednika, nema više 25 sekundi na kraju trke, ta vremena su prošla. Ipak, ako pogledaš recimo Austriju, Max je opet oduvao sve u kvalifikacijama za pola sekunde, ej pola sekunde na krugu od minut i 5 sekundi. I u trci je imao lagani management tempo gde je Landu bežao konstantno. Ona greška kod drugog pitstopa i sama greška RB-a što nisu sačuvali jedan dodatni set medium guma su i vratili Landa u život, uveli ga u DRS, a u Austriji kad upadneš u DRS, teško ispadaš, jer je 60% staze DRS zona. Takođe, Kanada, držao je Landa lagano iza sebe u poslednjem stintu, i pre i posle SC-a, pobedio ga i u Španiji... I dalje je taj auto super brz, ako naprave normalan setup na treninzima, ne postoji razlog zbog kog ne bi završio na prvom mestu u rukama Maxa. Ono što je primetno, a to sam komentarisao i na nekoj od prethodnih tema, je da RB bolje radi na 30+ stepeni, zbog već čuvenog tire managementa, čim je malo hladnije, kišovito, mestimično itd (Kanada - Silverston) odmah su tu i Mečke i McLareni, čak i brži na jednom krugu. 

 

11 hours ago, Ivan said:

A McLaren kao da sa strategijom krece stopama Scuderie iz najgorih dana

Opet ću ponoviti - oni jednostavno ne znaju kako da pobeđuju, to je zelena i neiskusna ekipa, počevši od šefa tima do mehaničara koji stoji kao rezerva ako dizalica zakaže. Red Bull je ekipa koja još od vremena Fetela ima majstore svog zanata u svim departmentima, trebao im je samo dobar auto da se sve kockice slože i eto opet ređaju titulu za titulom. Mercedes takođe, poslednjih 10 godina su se toliko naosvajali da već unapred znaju svaki scenario i šta kad treba da rade da bi došli do cilja kao prvi, i opet isto, samo je trebalo da se složi taj auto kako valja i eto ih opet u borbi za pobede, koje neće sigurno ispuštati zbog nekih dečijih bolesti i pogrešnih odluka. McLaren je u prethodnih 7 trka trebao da pobedi 5 puta, obzirom na tempo kakav su imali i auto koji su napravili, a pobedili su samo jednom, to je na ovom nivou van svake pameti. Poslušaj samo na youtube radio prenos između Landa i njegovog trkačkog inženjera 2-3 kruga pre poslednje zamene guma. Oni diskutuju na radiju, konsultuju se, šta ćeš Lando brate, oćeš soft, evo ovaj je stavio hard, Hamilton otišao na soft, da li hoćeš da se trkaš sa Maxom ili sa Hamiltonom, da li pokrivamo P2 ili jurimo P1, Oskar će staviti medium, šta bi ti voleo sunce bakino? A Lando kakav je, naravno da hoće da srlja da pobedi po svaku cenu, bitan je samo sledeći krug a ne šira slika (trka, sezona) pa onda udri glavom kroz zid, pokušavaj očajnički da prestigneš Maxa u Austriji umesto da uzmeš sigurnih 19 bodova, stavljaj soft u Britaniji jer je isto uradio Hamilton, hoćeš njega da pobediš po svaku cenu, ali zaboravljaš da je to Hamilton, da taj čovek čuva te soft gume dok drži ludački tempo krug za krugom... A ti ih spališ za 4 kruga i onda ostaneš i bez tog P2... Mnogo još hleba, mleka pa onda pasulja i kupusa tu mora da se jede.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Vule said:

 

 

Hama je pokazao juče da definitivno i dalje zna da vozi i da ne ispusti pobedu, ali mislim da on u poslednjih mesec - dva ozbiljno preispituje svoju odluku

Meni u ovoj prici samo dva scenarija imaju logiku, da je Ham potpisao za ferari znajuci nesto sto niko drugi ne zna a tice se 2026. a drugi je da eto hoce da zavrsi kerijeru u prestiznom timu o kom mnogi mastaju i eto u svom CV-u ima i taj ferari. Da jos uvek ima sta da pokaze u voznji to svakako stoji, kao i Alonso koji je stariji ali sa ovakvim ferarijem i ekipom koja stoji iza njega tesko da se ista dobro moze napraviti ali se bar nadam da ce svoje decenijsko iskustvo preneti slepcima iz ekipe pa mozda nesto napreduju bar u strateskom smislu ako nista drugo a sto Lec i Sainc svakako ne umeju. Makar i strateske odluke da se bolje odrade znacilo bi ferariju u plasmanu posto su najvise na tom polju brljali zadnjih godina, znas kad bi Ham pristao da mu stave kisne gume kao Lecu sad, nego imam utisak da Lec ne ume ili ne zeli da sam donosi odluke vec slepo veruje ekipi, a vise puta se ispostavilo da je tako bilo. Lec mi nema tu odlucnost ni u duleima ni ovako nekim situacijama, zato kazem da je mlak i ubdjen sam od samog pocetka njegove karijere u ferariju da on ne moze da uzme titulu, sve i da ferari bude najbolji bolid Ham ce da ga dere a ovaj daj boze da se vozi kao 2., osecam da bi bio nesto poput Pereza, mozda malo bolji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Vule said:

U jednom momentu je delovao kao da jeste "taj", međutim kako vreme odmiče, utisak je sve lošiji i lošiji, danas bi komotno mogao da ga staviš u isti koš sa Gaslijem i Albonom - sva trojica brzi vozači, znaju da briljiraju u kvalifikacijama, da odvezu lepu trku - ali negde na sredini grida, gde nema pritiska, gde P15 auto treba da doteraš do P10. Sva trojica su manje više isto izgoreli pod pritiskom, samo Leka još nije unazađen u neki Haas ili Sauber pa da za njih skuplja bodove, niti će biti,

Samo da na napisano dodam da su pomenuti Albon i Gasly imali tu "srecu" da obojica budu timske kolege Maxu.

Uz sve sto to nosi :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolazak Hama u Ferari može samo da poboljša stanje u ekipi, i drago mi je zbog toga. U Silverstonu, ubeđen sam, Merc je odšrafio motore zbog dva domaća vozača, pa ko preživi, pričaće. Kao što znamo, Rasel nije. Svakako mi je drago što ima više konkurenata, jadno je bilo kada se ne postavlja pitanje ko je prvi.

Poslato sa RMO-NX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, vicent said:

Merc je odšrafio motore zbog dva domaća vozača, pa ko preživi, pričaće. Kao što znamo, Rasel nije.

Isto sam rekao kumu dok smo se kuckali u toku trke :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam čuo, 100 milki po sezoni Hamiltonu, a on potpisao na dve sezone! Malo li je na zalasku karijere. Još ako postogne neki rezultat u Ferrariju, puna kapa.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

image.thumb.png.109727726370f3c5a255614eaffecccb.png

 

https://www.formula1.com/en/latest/article/stella-believes-mclaren-were-greedy-at-silverstone-as-he-reflects-on.13omjpeRGeBJwFL9OabNl9?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3pzTXvD14UbY4cDTpWTvUduvQhRuEkM-yxwI4kVUuZ9oknAd-0GtlY3oE_aem_7Zow3tUlX6WZaF56cZXprQ

 

To je to...

 

Kao što rekoh, ta "pohlepa" je koštala Norisa lepih 18-19 bodova u Austriji, na kraju je kuću odneo 0, ista ta pohlepa ga je u Kanadi koštala boljeg plasmana jer su bespotrebno vrteli krugove u stintu u kom su poodavno morali da odu u boks, a koliko se sećam ni u Španiji nisu odradili posao ništa pametnije, zbog produženog stinta, misleći da mogu da naprave neku prednost.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Def je mclaren donosio pogresne odluke u sezoni i mogli su da naprave mnogo bolje plasmane da su odigrali pametnije, isto to radi i ferari, zato se nadam da ce doci mozda do nekih promena kad dodje Ham jer sigurno ima sto sta da im kaze i pokaze posle toliko godina u mercedesu koji je strateski uvek bio u vrhu, izmedju ostalog Ham se i zalio na mercedes ove sezone ili i prethodne kako ga ne slusaju u nekim odlukama i sto se tice samog bolida i uopsteno oko priprema i taktika vec furaju svoju pricu, mada mislim da su se ove sezone def vise posvetili Raselu sto je i logicno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

U borbi protiv RB svi pokušavaju sve moguće taktike, pa i rizične, da bi nadomestili neke nedostatke. Normalno je da če grešiti. Ova poslednja greška je isključivo greška Norisa koji jop uvek nije dorastao velikim šampionima pri donošenju odluka.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton pobednik izuzetno zanimljive VN Velike Britanije

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W15_VN_Velike_Britanije_Staza.jpg

 

Vozač Mercedesa najbolje se snašao u promenljivim vremenskim uslovima.


Na sat vremena do pred početak trke kiša je padala na stazi Silverston, ali ubrzo ona je prestala. Odmah nakon toga oblaci su se razvedrili pa je tako bilo i sunačnih intervala. U ovim momentima temperatura vazduha iznosila je 16 a staze 27 stepeni. George Russell imao je pol poziciju a iza njega našli su se Lewis Hamilton, Lando Norris, Max Verstappen, Oscar Piastri, Nico Huleknebrg, Carlos Sainz, Lance Stroll, Alexander Albon, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Logan Sargeant, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Esteban Ocon i Piierre Gasly koji je još ranije dobio kaznu zbog zamene agregata dok je i Sergio Perez krenuo iz pitlejna zbog zamene komponenata na agregatu.

Čak 17 vozača odlučilo se da startuje sa medijum komponentom dok su Guanyu Zhou i Esteban Ocon imali meki pneumatik a Sergio Perez uzeo je tvrdu gumu. Baš spomenuti Pierre Gasly je već u formacijskom krugu otišao u pitlejn jer je prijavio da imao problem sa bolidom i tako nije imao priliku da učestvuje. Odmah na startu George Russell je poveo kolonu ispred Lewisa Hamiltona dok se na trećem mestu probio Max Verstappen ispred Landa Norrisa. Peti je bio Oscar Piastri a na šestom mestu našao se Carlos Sainz ispred Lanca Strolla, Charlesa Leclerca, Nica Hulkenberga i Fernanda Alonsa.

Do trećeg kruga vodeći Mercedes uspeo je da napravi sekundu prednosti nad svojim timskim kolegom, dok Max Verstappen nije uspevao da prati ovaj ritam. Do 7. kruga stvorio se duel za sedmo mesto između Lanca Strolla i Charlesa Leclerca a sve je to pratio Nico Hulkenberg. U ovim trenucima timovi su preko radija javljali vozačima da su uskoro moguće padavine. 13. krug nam donosi i prvi servis a do pitlejna svratio je Guanyu Zhou koji je stavio medijum komponentu a Charles Leclerc je u 15. krivini uspeo da se nađe ispred Kanađanina u Aston Martinu i preuzme 7. mesto.

Dva kruga kasnije vozači su počeli da prijavljuju prve kapi kiše, što je iskoristio Lando Norris da takođe u 15. krivini pretekne Maxa Verstappena i povrati treću poziciju. Već od tada padavine su bile sve jače pa je tako i Oscar Piastri uspeo da pritisne aktulenog šampiona koji je na istoj krivini kao njegov kolega probio na 4. mesta. Izazov je bio i na vrhu kolone, gde je George Russell izgubio svu prednost a Lewis Hamilton našao mu se u samom repu, što je na kraju iskoristio na na 15. zavoju izađe na čelo. Kiša je počela da bude sve jača i jača pa su vozači počeli da silaze sa staze uključujući i vodeći Mercedes, gde se Lando Norris našao odmah iza Lewia Hamiltona. Zbog ovakvih uslova sudije su ukinule DRS sistem a Britancu u McLarenu to nije trebalo da preuzme vodeću poziciju. I Oscar Piastri je sustigao oba vozača Merecdesa i do 20. kruga preuzeo je i drugo mesto.

Baš tada Charles Leclerc je stavio intermdijat gumu ali je pao na 16. mesto dok se iza njega našao Sergio Perez sa istim pneumatikom. Intenzitet kiše se u ovim momentima smanjio ali su timovi očekivali još veću kolićinu padavina. Zbog toga sudije su ponovo dozvolile upotrebu DRS sistema.

U 26. krugu Max Verstappen i Carlos Sainz otišli su na zamenu guma, a pratili su ih Nico Huleknberg i Lance Stroll i svi su uzeli intermdijat pneumatike jer je kiša počela ponovo da pada. Sledeći koji su to učinili bili su Daniel Ricciardo i Valtteri Bottas, pa Lando Norris, Lewis Hamilton i George Russell. Zatim su do mehaničara krenuli i ostali vozači osim Oscara Piastrija koga tim nije zvao na zamenu, već je to učinio u narednom krugu zbog čega je pao šesto mesto. Tako je u 29. krugu Lando Norris imao 3.3 sekunde prednosti u odnusu na Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena dok su iza bili George Russell i Carlos Sainz.

Sergio Perez je morao da još jednom ode po intermdijat gume jer je njegov prethodni set bio oštećen. Sa druge strane Max Verstappen je prijavio degradaciju pneumatika, pa se tako mogao videti pad u njegovom tempu. I ostali su bili u sličnoj situaciji a George Russell je u 34. opet otišao do pitlejna gde mu je tim rekao da uveze bolid u garažu i da odustane od trke.

Tri kruga kasnije vreme se rezvedrilo i opet smo imali sunce na stazi. U 38. krugu Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo i Valtteri Bottas stavili su meke pneumatike, dok su Lewis Hamilton, Max Verstappen i Oscar Piastri takođe bili na servisu, pa je tako vozač Mercedesa stavio takođe meku komponentu dok je Max Verstappen imao tvrdi pneumatik. Zatim su usledili Fernando Alonso koji je imao medjum gumu, dok je Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen i Logan Sargena imali najmekši pneumatik. Lando Norris je rešio da stavi meki pneumatik ali je po izlasku izgubio vodeće mesto od Lewisa Hamiltona, dok je Carlos Sainz dobio tvrdi pneumatik, Nico Huleknebrg meki a Lance Stroll medijum.

Sudije su u završnih 11 krugova ponovo dozvolile upotrebu DRS-a. Od tada aktuelni šampiona u Red Bullu imao je najbolji trkački ritam i počeo je da smanjuje razliku za vodećim dvojcem. Već na 5. krugova pre kraja Max Verstappen našao se u DRS zoni Landa Norrisa i već u 15. krivini uspeo da ga obiđe i dođed o drugog mesta. Od tada Holnađaninu se samo ispred nalazio Lewis Hamiolton koji je imao prednost od 3.3 sekunde ali i zaostale vozače. Do kraja trke Carlos Sainz je otišao na jop jednu zamenu penumatika kako bi stavio meke gume, što mu je omogućilo da dođe do najbržeg kruga u trci dodatnog boda. Tako je Lewis Hamilton uspeo da odoli pristisku Maxa Verstappena i dođe do svoje nove pobede dok je na trećem mestu bio Lando Norris. Oscar Piastri je bio četvrti, Carlos Sainz peti, Nico Hulkenberg odličan šesti, Lance Stroll sedmi, Fernando Alonso osmi a do bodova stigli su i Alexander Albon i Yuki Tsunoda.

 

Rezultati trke za VN Velike Britanije:

 

Rezultati_VN_Velike_Britanije_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sjajni su, kao i uvek.

Ali Landov izbor guma u zadnjem stintu :D ...

 

I pitanje za Leclerca "Why are you on inters?".

"Because the track is dry" :lol: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...