Jump to content
Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

 

R4 sam mislio. Nego se zbrzah, za R5 je jedina opcija struja. A za R4 bi trebalo da dobije sus motore. Ali je i on sada ev.

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

 

Vidi, pri pojavi neke nove tehnologije, ljudi se obično uvek boje nečeg novog, pa se tako neki danas boje i MHEV sistema ( o HEV ili PHEV sistemu da i ne govorim ).

 

Sećam se, kada sam razmišljao da "predjem" sa 307 HDI na 308 mk1 HDI, šef Pežo servisa me "prijateljski upozorio" da taj 308 ima Euro 4 motor i da je mnogo osetljiviji na eventualno loše gorivo, pri čemu on ima osetljive dizne, koje su tri puta skuplje od dizni koje je imao 307 sa Euro 3 motorom. Noge mi se odsekle :) Ali sam ipak zube stisnuo i kupio. A sa tim ( tada navodno "high-tech" ) diznama nikada problem nisam imao.

 

Kada sam posle razmišljao da predjem na 308 mk2, koji je u početku tržišnog života u Srbiji još uvek nudjen sa Euro 5 motorom, taj isti šef servisa me bukvalno psihički sahranio. Otprilike, to je e-HDI motor, sa ( kako tada reče) veoma specifičnim start-stop sistemom, nema klasičan ( poseban ) alternator i anlaser, već ima jedan integrisan starter-generatot ( "koji niko ne popravlja" ), a za sam restart motora ( od strane S&S sistema) struja se samo manjim delom dobija iz ( EFB ) akumulatora, već najvećim delom iz posebnog superkondenzatora ( koji se puni regenerativno, pri usporenju i zaustavljanju ), pri čemu je taj starter-generator pokretan posebnim ( ali dosta ojačanim ) pomoćnim kaišem, koji se menja najkasnije svakih 80.000 km i dosta košta ...

Kad mi je čovek sve to ispričao, meni i danas nije jasno kako nisam odmah pobegao iz salona Pežoa, što dalje, koliko god me noge nose :) Sticajem okolnosti, nisam kupio ( zbog i-Cocpita ).

 

A ako mene pitaš, vreme je pokazalo da je baš taj 1,6 e-HDI bio najkvalitetniji i najpouzdaniji HDI koji je PSA ikada napravio. Mada ga je taj šef servisa meni opisivao kao "bombu kašikaru" :) 

 

E, tako i danas u odnosu na savremene motore ( MHEV, HEV i PHEV ) ljude plaše babarogama ...

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

A ako mene pitaš, vreme je pokazalo da je baš taj 1,6 e-HDI bio najkvalitetniji i najpouzdaniji HDI koji je PSA ikada napravio.

Ne bih se slozio ;) .

Bar iz mog iskustva od 20 i kusur godina sa njima (jos od porodicne Xsare kada je i krenula CommonRail tehnologija, preko 206, 206+, 307, 308, 407, 508 koje je firma kupovala dok je Peugeot jos vredeo necemu) - za mene su njihovi No1 dizeli bez premca DW10 serije (2.0, 1997 ccm), pogotovo ranije generacije.

Sto se pouzdanosti tice, ubedljivo 2.0 sa 8 ventila, legendarni peri-deri motor, bez swirl flaps, bez DPF...

Iza njega DV4, tj. mali 1.4 HDi od 68KS (koji me je nov pre 20 i kusur godina odusevio potrosnjom i performansama za svoje vreme). Rame uz rame sa njim, DW10 verzije 2.0 sa 16 ventila.

Licno bih od PSA mozda tek na 4. mesto stavio 1.6, koji je cak bio problematican u prvim serijama. Ako pricamo o suvoj pouzdanosti i kvalitetu.

 

Sa druge strane, za izbegavanje su njihovi Euro 6 motori (BlueHDi) - svileniji i konstrukciono, a i zbog problema sa DPF i AdBlue. Sa kojima su narocito sa 1.5 (uz benzinski PureShit), bukvalno srozali imidz ne samo PSA, nego svih brendova pod nesrecnom Stellantis grupacijom. Kao skupom luzera trenutne automobilske tranzicije.

A od starijih dizela, za izbegavanje im je bio i 2.2 HDi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 HDI 68 KW ponajbolji je PSA dizel. Bosch dizne.

PureTech GEN3 MHEV i PSA China eDCT + primitivna baterija ama baš nikako ne garantuju bezbrižno posjedovanje vozila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ja sam pohvalio 1,6 HDI kao Euro 5 ( on je bio sa 8V ), a ne 1,6 HDI kao Euro 4 ( 16 V ). Ogromna je razlika izmedju ta dva motora.
A što se tiče tog prvog 2,0 HDI ( 8 V ), od 90 ks, uparen sa 5MT, u smislu ugodjaja u vožnji, on je bio tuga ( za mene ). On je imao nizak obrtni moment ( mislim samo 205 Nm ) i izuzetno lošu krivu obrtnog momenta ( vrlo malu vrednost u nižim obrtajima ). Ti njega maltene nisi mogao na 45 km/h prešaltati u treću ( gušio bi se ), dok je već prvi 1,6 HDI kao njegov naslednik imao izuzetno dobru krivu obrtnog momenta i bio mnogo prijatniji za vožnju.
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

A što se tiče tog prvog 2,0 HDI ( 8 V ), od 90 ks, uparen sa 5MT, u smislu ugodjaja u vožnji, on je bio tuga ( za mene ). On je imao nizak obrtni moment ( mislim samo 205 Nm ) i izuzetno lošu krivu obrtnog momenta ( vrlo malu vrednost u nižim obrtajima ). Ti njega maltene nisi mogao na 45 km/h prešaltati u treću ( gušio bi se ), dok je već prvi 1,6 HDI kao njegov naslednik imao izuzetno dobru krivu obrtnog momenta i bio mnogo prijatniji za vožnju.

A moje iskustvo je totalno drugacije, imali smo bas tu 2.0 90 u Exclusive paketu. Pre 20 i kusur godina i za samo 90 KS, ja sam bio sasvim zadovoljan kako je taj motor isao, plus je i sa 5 brzina tada bio smesan potrosac (plus je kultivisanije radio nego recimo Fiatov 1.9 8v pandan koji sam takodje licno imao i manje je trosio).

To za gusenje na maltene 50 km/h u trecoj mi pre deluje kao da nesto nije bilo u redu sa konkretnim primerkom. Jer secam se kako je taj auto cupao recimo u drugoj na nekom skretanju :) , nije bio trkac ali sasvim korektan u preticanjima... Max obrtni mu je po fabrici bio takodje na sasvim korektnih 1900 rpm, u pravu si 205 Njutna.

Prvi 1.6 HDi je imao 10-ak Njutna vise, max na navodno 150 rpm manje. Kazem navodno, jer nikada nisam "svario" tadasnju konverziju blokova motora (druga polovina 2000-ih), kada je npr. i Fiat umesto 1.9 uveo 1.6 i 2.0. I svi su navodno imali max torque dostupan na nizim obrtajima, a stari 1.9 ih je u nizim obrtajima "rezao" samo tako. U praksi su ti noviji, grafikom obrtnog bili pomereni "udesno" u vise obrtaje, u odnosu na navedeno na papiru. To se videlo i u voznji, a i na merenjima na valjcima, na relativno novim.

I na kraju, u praksi uvek itekako znaci kubikaza. Bez obzira na moderniji motor sa vecim obrtnim, u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa, npr. 1.6 90 i 2.0 90 - ili su barabar ili je 2.0 za nijansu brzi. U medjuubrzanjima sa saltanjem, 1.6 je sporiji i po pola sekunde. U poredjenju motora iz tog vremena, svakako bih licno uvek dao prednost cuvenim DW10 i 2.0 blokovima, sto se robusnosti tice tek. Izvinjavam se za off.

2 hours ago, igor0511 said:

Mi kako smo krenuli od Pande elektrik bice najbolja Golf dvica 1.6 dizlo :lol:

Sta ces kad je nas voljeni Fiat procvetao pod Stellantisom i izbacuje sve interesantnije i sve kvalitetnije automobile :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

A moje iskustvo je totalno drugacije, imali smo bas tu 2.0 90 u Exclusive paketu. Pre 20 i kusur godina i za samo 90 KS, ja sam bio sasvim zadovoljan kako je taj motor isao, plus je i sa 5 brzina tada bio smesan potrosac (plus je kultivisanije radio nego recimo Fiatov 1.9 8v pandan koji sam takodje licno imao i manje je trosio).

To za gusenje na maltene 50 km/h u trecoj mi pre deluje kao da nesto nije bilo u redu sa konkretnim primerkom. Jer secam se kako je taj auto cupao recimo u drugoj na nekom skretanju :) , nije bio trkac ali sasvim korektan u preticanjima... Max obrtni mu je po fabrici bio takodje na sasvim korektnih 1900 rpm, u pravu si 205 Njutna.

Prvi 1.6 HDi je imao 10-ak Njutna vise, max na navodno 150 rpm manje. Kazem navodno, jer nikada nisam "svario" tadasnju konverziju blokova motora (druga polovina 2000-ih), kada je npr. i Fiat umesto 1.9 uveo 1.6 i 2.0. I svi su navodno imali max torque dostupan na nizim obrtajima, a stari 1.9 ih je u nizim obrtajima "rezao" samo tako. U praksi su ti noviji, grafikom obrtnog bili pomereni "udesno" u vise obrtaje, u odnosu na navedeno na papiru. To se videlo i u voznji, a i na merenjima na valjcima, na relativno novim.

I na kraju, u praksi uvek itekako znaci kubikaza. Bez obzira na moderniji motor sa vecim obrtnim, u medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa, npr. 1.6 90 i 2.0 90 - ili su barabar ili je 2.0 za nijansu brzi. U medjuubrzanjima sa saltanjem, 1.6 je sporiji i po pola sekunde. U poredjenju motora iz tog vremena, svakako bih licno uvek dao prednost cuvenim DW10 i 2.0 blokovima, sto se robusnosti tice tek. Izvinjavam se za off.

Ma, imao sam pet godina baš taj 2,0 HDI 90 u 307. Katastrofa od turbo rupe. A kada se probudi na oko 1.900-2.000 rpm imaš subjektivno veoma jak udar u ledja.

 

 

viber_image_2025-11-05_16-25-48-301.png

Kupio sam ga novog i takav je bio do poslednjeg dana. 

Brušite sav ovaj OT na ovoj lepoj temi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onda nije ni cudo da ti je 2.0 delovao mrtvo, ko jos vozi dizele ispod 2000 rpm :D

Grande Panda je top auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi je ovde opanjkavasmo valjano. Ne valja ovo ono itd.

A ona bi pohvaljena na Carwow, i dobi Auto evropa 2026.

 

E sad, il je neko valjano podmazao. Il su konkurenti toliko loši ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo u Centar

.

To oko srpskog mistera i misice.... Nema niže... Ko ga izmisli tako. Degradacija srbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je i 1.2 pjur tek motor godine dve ili tri godine uzastopno, pa...:lol:

Baš ću da ugrabim neku slobodnu priliku da odem do nekog salona da vidim ponovo Pandu, na tenane!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MiloshBg said:

Auto godine kao sto je i ona Mongolka izabrana da predstavlja Srbiju na izboru za mis. Toliko. 

Ima i jos jace.

BMW-PSA Prince motor neverovatnih 8 puta uzastopno osvajao titulu motora godine :lol: (u kategoriji motora od 1.4 do 1.8 litara).

Dok se u praksi dokazao kao jedno od vecih djubradi ikada napravljenih.

 

4 hours ago, shuxx said:

i dobi Auto evropa 2026.

E sad, il je neko valjano podmazao. Il su konkurenti toliko loši ;-)

U finalnom izboru su bili i Audi Q3, BMW X3, Mercedes CLA,...

"Auto Evropa" nagradu dodeljuje savez zabarskih auto novinara ;) , ove godine finale je odrzano na legendarnoj Monci:

 

Untitled.thumb.png.4b6214749713e3292d9b1545844b4a51.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, bane1321 said:

Bio je i 1.2 pjur tek motor godine dve ili tri godine uzastopno, pa...:lol:

tako su podmazali i onaj Fordov ecoboot da bude motor godine par puta pa se pokazao kao zesce sra*ce u ekploataciji ali ipak malko bolji od pure shit-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...