neshtry 16517 Posted July 19 Meni Base najviše odgovara,sa najmanjom baterijom jer bi je koristio samo po mestu...ili hibrid sa srednjom opremom,za širu upotrebu Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) Nije mi jasno,da im se ovoliko vidi baterija ispod vozila.Kod većine drugih,ona je zbog aerodinamike i sigurnosti-zaštite od kačenja,oštećenja ,u ravni sa podom vozila. Edited July 19 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đurađ 33 Posted July 19 4 hours ago, neshtry said: Meni Base najviše odgovara,sa najmanjom baterijom jer bi je koristio samo po mestu...ili hibrid sa srednjom opremom,za širu upotrebu Baterije su iste i za klot i za full Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 Kako je kolega iz fabrike preneo,postoji i jača baterija od 54kwh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16517 Posted July 19 Ja sam shvatio da sledeće godine stiže i verzija sa manjom baterijom i hibrid.Bar sam tako čitao kod Italijana... Čitam i Citroen eC3 se isto pakuje u Kragujevcu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đurađ 33 Posted July 19 45 minutes ago, xenon said: Kako je kolega iz fabrike preneo,postoji i jača baterija od 54kwh. Postoji da, 54kw sa dometom 400km 1 xenon reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) Biće i ta manja verzija od oko 200km dometa.Nije to neko pametno rešenje.Treba uzeti u razmatranje,očekivanu degradaciju baterije,niske temperature,i tih 200km,lako ode ispod 150km.Panda najverovatnije nema aktivno hladjenje baterija,baterije će biti pod delimičnim toplotnim stresom. Kada sutra poželite da ga prodate,biće velikih problema.Tada će standard biti 54kwh baterija.Moj savet je,minimum 44kwh baterija,za bilo koji gradski automobil. Edited July 19 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đurađ 33 Posted July 19 44 minutes ago, neshtry said: Ja sam shvatio da sledeće godine stiže i verzija sa manjom baterijom i hibrid.Bar sam tako čitao kod Italijana... Čitam i Citroen eC3 se isto pakuje u Kragujevcu Ovo nisam čuo mada se jeste u početku pričalo da će biti baterije sa 200km dometa, ali njih nema, ne pominju se više. Samo 44kw/320 i 54kw/400km Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) Najavljena je za EC-3,verovatno ide i u Pandu.Čeka se da Stelantis ,sledeće godine u evropi pokrene sklapanje-proizvodnju baterija. Edited July 19 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Đurađ 33 Posted July 19 3 hours ago, xenon said: Najavljena je za EC-3,verovatno ide i u Pandu.Čeka se da Stelantis ,sledeće godine u evropi pokrene sklapanje-proizvodnju baterija. Danas sam video i eC3 školjku ofarbanu. Napravljeno je pedesetak 2 Zakeralo and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7614 Posted July 19 U skladu sa temom o EV i pogonu na baterije https://vm.tiktok.com/ZMrmfLr5N/ PS ovo ne gasi ni jedan aparat Sent from my SM-A546E using Tapatalk 2 Zakeralo and Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) LFP su nezapaljive, u odnosu na NMC,To je ujedno i najveća prednost Pande. Navodno u Italiji startuje sa cenom od 24.900 e. https://uk.motor1.com/features/726513/fiat-grande-panda-electric-analysis-dimension-range/ Edited July 19 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted July 19 (edited) Gore i one samo tako ali hemija je drugačija, pa gore nižom temperaturom, sporo, stabilno sa dosta dima. Dva sata i 11 minuta sabijeno u 6 minuta. Milina jedna. Edited July 19 by Zakeralo 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) Jedno je zapaliti bateriju vatrom,a drugo je kada se baterija zapali sama od sebe,pregrevanjem ili fizičkim oštećenjem. LFP baterije su, i termo stabilnije od NMC,i ne mogu se zapaliti fizičkim oštećenjem. LFP je budućnost. Edited July 19 by xenon 1 Đurađ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted July 19 Oštećenje bušenjem. Sporo i stabilno sagorevanje. Dim i to dosta dima. Ozon možda? No svako će braniti svoje tako da, ko voli.... 2 Zvezdo and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 19 (edited) To je pouč ćelija,apsolutna propast, za bilo koju primenu u automobilima.Ako automobil ima tu ćeliju,bežati od tog automobila što dalje. Video koji si postavio ,kako gori stacionarna baterija ,najverovatnije je reč o LG baterijama. Oni su najeći krivci za požare.Katastrofalne posledice su izazvale njihove baterije. https://www.accc.gov.au/media-release/lg-undertakes-to-take-more-steps-to-locate-and-fix-dangerous-solar-batteries Edited July 19 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12451 Posted July 22 Jesam li ja propustio podatak, ili do sada nije izašao u javnost. koji je procenat Grande pande proizveden u srbiji... koje firme domaće učestvuju kao komponentaši... 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21052 Posted July 22 On 7/19/2024 at 10:42 AM, Đurađ said: Ružna pa ružna uloženi trud u dizajn od 1 do 10 definitivno 1 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12451 Posted July 22 Fakat, nimalo mi se ne sviđa, nadam se da je praktična, barem će je to izvući Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 22 (edited) Crna boja je baš loš izbor. Subvencija od 5.000 je ista za sva vozila,zaista čudno.Kako misle da stimulišu kupovinu domaćeg automobila.Razumem da će naterati javna preduzeća,ali ko će da natera nekoga, da kupi klotaricu,koju ni danas nismo videli,nju jedino cena, između 22-23k može da spasi. Umesto procenta domaćih delova,više me zanima plata radnika. Edited July 22 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4134 Posted July 22 Subvencija za sva vozila ??? I za MHEV Pandu? Ne verujem. Ne postoji važeći pravni okvir za to. Što samo po sebi nije smetnja da se napravi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 22 (edited) Mislim za sva EV vozila,nema razlike domaće ili iz uvoza.U evropi je trend stimulacije domaćih EV vozila.Zašto bi subvencionisali strane fabrike i njihove radnike???Sada imamo domaći EV,nećeš domaći,kupi šta želiš drugo,ali plati punu cenu. Ima još bolji sistem,kao u Americi,subvencija je vezana za visinu ličnih primanja. Do sada smo subvencionisali japansku fabriku,sa cenom vozila preko 50.000 evra,gde se domaći lihvar ugradio za iznos subvencije,to je tek bio ekstremno loš potez države.Sreća pa se neko setio da to prekine,pa eno sada nude popuste,tačno za iznos za koji su se ugradili.Sramota i bezobrazluk neviđenih razmera. Edited July 22 by xenon 3 Reacher Gilt, moron and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4134 Posted July 22 Slabo te subvencije nešto stimulišu kupce na EV. Sinoć pogledam sajt PA i imaš na oglasima 14 komada novih Ioniq 5 i 6 iz 2023. godine. Sa nula km. Neki su snizeni za po 12.000 plus 5.000 subvencije. Ukupno 17.000. I opet stoje neprodati. Džaba priča o jeftinom noćnom kilovatu u zelenoj tarifi. 3 shuxx, knezevic76 and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 22 (edited) Ne možeš da izvlačih zaključak,na bazi automobila koji su izuzetno skupi.Skuplji od Tesle trojke. Tim ljudima nije bitna subvencija,njima treba prestiž,a sa tim korejcima to nemaju,tu je problem. Edited July 22 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4134 Posted July 22 Ti Korejanci u svetu električnih automobila odavno imaju tehnologiju o kojoj i premium trojka u većini svojih modela uglavnom još može samo da sanja. A o Stellantisu da i ne govorim. I za ono što Ioniq 5 i 6 nude za svoju cenu, oni realno nisu skupi u odnosu na konkurenciju. Ali, sve to oko EV-a se hladi, o čemu svedoče i sve slabiji rezultati prodaje koje ima Tesla. 7 Zvezdo, italiano, shuxx and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites