Jump to content
FAS Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

Meni Base najviše odgovara,sa najmanjom baterijom jer bi je koristio samo po mestu...ili hibrid sa srednjom opremom,za širu upotrebu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nije mi jasno,da im se ovoliko vidi baterija ispod vozila.Kod većine drugih,ona je zbog aerodinamike i sigurnosti-zaštite od kačenja,oštećenja ,u ravni sa podom vozila.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshtry said:

Meni Base najviše odgovara,sa najmanjom baterijom jer bi je koristio samo po mestu...ili hibrid sa srednjom opremom,za širu upotrebu 

Baterije su iste i za klot i za full 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam shvatio da sledeće godine stiže i verzija sa manjom baterijom i hibrid.Bar sam tako čitao kod Italijana...

Čitam i Citroen eC3 se isto pakuje u Kragujevcu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Biće i ta manja verzija od oko 200km dometa.Nije to neko pametno rešenje.Treba uzeti u razmatranje,očekivanu degradaciju baterije,niske temperature,i tih 200km,lako ode ispod 150km.Panda najverovatnije nema aktivno hladjenje baterija,baterije će biti pod delimičnim toplotnim stresom. Kada sutra poželite da ga prodate,biće velikih problema.Tada će standard biti 54kwh baterija.Moj savet je,minimum 44kwh baterija,za bilo koji gradski automobil.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, neshtry said:

Ja sam shvatio da sledeće godine stiže i verzija sa manjom baterijom i hibrid.Bar sam tako čitao kod Italijana...

Čitam i Citroen eC3 se isto pakuje u Kragujevcu 

Ovo nisam čuo mada se jeste u početku pričalo da će biti baterije sa 200km dometa, ali njih nema, ne pominju se više. Samo 44kw/320 i 54kw/400km 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Najavljena je za EC-3,verovatno ide i u Pandu.Čeka se da Stelantis ,sledeće godine u evropi pokrene sklapanje-proizvodnju baterija.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, xenon said:

Najavljena je za EC-3,verovatno ide i u Pandu.Čeka se da Stelantis ,sledeće godine u evropi pokrene sklapanje-proizvodnju baterija.

Danas sam video i eC3 školjku ofarbanu. Napravljeno je pedesetak 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gore i one samo tako ali hemija je drugačija, pa gore nižom temperaturom, sporo, stabilno sa dosta dima.

 

 

Dva sata i 11 minuta sabijeno u 6 minuta. Milina jedna.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jedno je zapaliti bateriju vatrom,a drugo je kada se baterija zapali sama od sebe,pregrevanjem ili fizičkim oštećenjem.

LFP baterije su, i termo stabilnije od NMC,i ne mogu se zapaliti fizičkim oštećenjem.

LFP je budućnost.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštećenje bušenjem.

 

 

Sporo i stabilno sagorevanje. Dim i to dosta dima. Ozon možda?

No svako će braniti svoje tako da, ko voli....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je pouč ćelija,apsolutna propast, za bilo koju primenu u automobilima.Ako automobil ima tu ćeliju,bežati od tog automobila što dalje.

Video koji si postavio ,kako gori stacionarna baterija ,najverovatnije je reč o LG baterijama.

Oni su najeći krivci za požare.Katastrofalne posledice su izazvale njihove baterije.

 

https://www.accc.gov.au/media-release/lg-undertakes-to-take-more-steps-to-locate-and-fix-dangerous-solar-batteries

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam li ja propustio podatak, ili do sada nije izašao u javnost.

 

koji je procenat Grande pande proizveden u srbiji... koje firme domaće učestvuju kao komponentaši...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/19/2024 at 10:42 AM, Đurađ said:

IMG_0425.jpeg

Ružna pa ružna :( uloženi trud u dizajn od 1 do 10 definitivno 1 :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Crna boja je baš loš izbor.

Subvencija od 5.000 je ista za sva vozila,zaista čudno.Kako misle da stimulišu kupovinu domaćeg automobila.Razumem da će naterati javna preduzeća,ali ko će da natera nekoga, da kupi klotaricu,koju ni danas nismo videli,nju jedino cena, između 22-23k može da spasi.

Umesto procenta domaćih delova,više me zanima plata radnika.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencija za sva vozila ???

I za MHEV Pandu?

Ne verujem. Ne postoji važeći pravni okvir za to. Što samo po sebi nije smetnja da se napravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mislim za sva EV vozila,nema razlike domaće ili iz uvoza.U evropi je trend stimulacije domaćih EV vozila.Zašto bi subvencionisali strane fabrike i njihove radnike???Sada imamo domaći EV,nećeš domaći,kupi šta želiš drugo,ali plati punu cenu.

Ima još bolji sistem,kao u Americi,subvencija je vezana za visinu ličnih primanja.

Do sada smo subvencionisali japansku fabriku,sa cenom vozila preko 50.000 evra,gde se domaći lihvar ugradio za iznos subvencije,to je tek bio ekstremno loš potez države.Sreća pa se neko setio da to prekine,pa eno sada nude popuste,tačno za iznos za koji su se ugradili.Sramota i bezobrazluk neviđenih razmera.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo te subvencije nešto stimulišu kupce na EV.

Sinoć pogledam sajt PA i imaš na oglasima 14 komada novih Ioniq 5 i 6 iz 2023. godine. Sa nula km. Neki su snizeni za po 12.000 plus 5.000 subvencije. Ukupno 17.000.

I opet stoje neprodati.

Džaba priča o jeftinom noćnom kilovatu u zelenoj tarifi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne možeš da izvlačih zaključak,na bazi automobila koji su izuzetno skupi.Skuplji od Tesle trojke.

Tim ljudima nije bitna subvencija,njima treba prestiž,a sa tim korejcima to nemaju,tu je problem.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti Korejanci u svetu električnih automobila odavno imaju tehnologiju o kojoj i premium trojka u većini svojih modela uglavnom još može samo da sanja. A o Stellantisu da i ne govorim. 

I za ono što Ioniq 5 i 6 nude za svoju cenu, oni realno nisu skupi u odnosu na konkurenciju.

Ali, sve to oko EV-a se hladi, o čemu svedoče i sve slabiji rezultati prodaje koje ima Tesla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...