Jump to content
Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

Već drugi model koji sam video,da ima neki čudan krug na B stubu,šta je to,neki tag?

Kao da je snimano kod nas,asfalt u raspadu.

Screenshot_20240715_182916_Chrome.jpg

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, xenon said:

Već drugi model koji sam video,da ima neki čudan krug na B stubu,šta je to,neki tag?

Kao da je snimano kod nas,asfalt u raspadu.

Screenshot_20240715_182916_Chrome.jpg

Dobro zapažanje svaka čast. Sećam se da su izašla nekoliko auta sa nalepnicom RED ili tako nešto . Slikao sam probaću da je nađem u telefonu ako je nisam obrisao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok cekamo 22 jul,i vesti iz Kragujevca,za sve EV skeptike,u prodaju je pusten, prvi EV,sa garancijom od milion kilometara na bateriju,i 10 godina garancijom na sve ostalo.Sve to po dobroj ceni.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel može admin da promeni naslov teme tek sad vidim da mi telefon kroz autocorect napisao elektrikA. Samo to A da skine. Hvala 

Edited by Đurađ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da nece dizati akcize to bi znacilo da domacinstva placaju vise i kad kuvaju kafu
Javni punjaci su u vlasnistvu pravnih lica koja vec placaju "industrijsku" struju
Mozda ce dodatno oporezivati vlasnike punjaca  dok ce vlasnici automobila dobijati neke povoljnosti recimo besplatne putarine (iako su teza vozila i vise unistavaju puteve)
Sigurno ce se veoma brzo izjednaciti cena punjenja EV na javnim punjacima sa cenom benzina ili dizela
Bila je neka emisija gde su uporedjivali troskove punjenja EV i dizela/benzina i dosli do zakljucka da je trenutno EV 10-50% jeftiniji u zavisnosti od punjaca

 

Po meni je onovno pitanje pada vrednosti EV ko ce da kupi 5 ili 10 godina star EV? ja sigurno necu dok polovni dizel ce uvek brzo naci kupca

Zakljucak je da se EV isplati samo nov, samo za voznju po gradu i samo ako posedujemo kucni punjac velike snage ako jos imamo love sa solare eto srece

Za nasu sirotinju je sve to jos uvek nedostizno, uvek je bogatima bilo lakse da ustede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrih 10 stranica se piše i raspravlja samo o potrošnji. Mene to ne interesuje. 

 

AKO se odlučim za EV biće to iz znatiželje, iz moje lične računice da drugi auto (ženomobil) može i treba da bude strujadin zato što godinama unazad vidim kako se koristi, koliko se vozi i za šta nam treba/služi.

 

Samo me jedno interesuje, citiram teh.spec. - "Predviđeno je da električna verzija ima bateriju od 44 kilovatsata, motor od 83 kilovata (113 ks), a domet sa jednim punjenjem bio bi 320 kilometara.

 

Mogu li ovo da voze početnici ?!?

 

Ako su ga napravili da sa 3 smešna kw ispada iz opcije za P vozače, onda svaka im čast na ne razmišljanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, clockwork_orange said:

Ja mislim da nece dizati akcize to bi znacilo da domacinstva placaju vise i kad kuvaju kafu
Javni punjaci su u vlasnistvu pravnih lica koja vec placaju "industrijsku" struju
Mozda ce dodatno oporezivati vlasnike punjaca  dok ce vlasnici automobila dobijati neke povoljnosti recimo besplatne putarine (iako su teza vozila i vise unistavaju puteve)
Sigurno ce se veoma brzo izjednaciti cena punjenja EV na javnim punjacima sa cenom benzina ili dizela
Bila je neka emisija gde su uporedjivali troskove punjenja EV i dizela/benzina i dosli do zakljucka da je trenutno EV 10-50% jeftiniji u zavisnosti od punjaca

 

Po meni je onovno pitanje pada vrednosti EV ko ce da kupi 5 ili 10 godina star EV? ja sigurno necu dok polovni dizel ce uvek brzo naci kupca

Zakljucak je da se EV isplati samo nov, samo za voznju po gradu i samo ako posedujemo kucni punjac velike snage ako jos imamo love sa solare eto srece

Za nasu sirotinju je sve to jos uvek nedostizno, uvek je bogatima bilo lakse da ustede

Postavio sam link gore,milion kilometara garancija na bateriju,kada se to omasovi,a već je krenulo,pitas se ko će da kupi EV,ja se pitam ko će da kupi dizel?

Direktor Fiata,rekao je da nece praviti ice Pandu,jer je polovnu niko nece kupiti,i da ce vlasnik te Pande biti u problemu.Neko od nasih forumasa je rekao,pa ko će da kupi polovni EV?

Verovatno oni koji primaju milionske plate,vide bar 5 godina unapred,šta nas sve očekuje.

Naša fabrika LFP baterija,rekla je će nuditi garanciju od pola miliona kilometara u 2027,a kinezi su već danas,ponudili milion kilometara garanciju

Stvari idu brže,nego što se to očekivalo,ali za sada,još nije isplativo plaćati na našim javnim punjačima.

Čekamo cene na novim javnim punjačima ,duž svih javnih puteva,uz nadu da će se promeniti zakon,i da će punjenje biti po utrošenom kilovatu,a ne po provedenom vremenu na punjaču,što je glupost svoje vrste.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,da... Kada naftnim korporacijama opadne profit onda će političari da kažu malo smo se zeznuli. U međuvremenu će struja da poskupi. 

Na nafti je velika zarada . 100 svetskih vlada će se promeniti i još se neće nitko odreći te zarade. Setite se Teslinog tornja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno tako. To pričam od početka  nametnute elektrifikacije. Svet jednostavno nema dovoljno struje. Srbija skoro cele godine uvozi struju unatoč tome što se masovno uvozi i ugalj. Svet se menja , domaćinstva troše mnogo više struje nego pre.

Netko je spomenuo tužnu istinu. Da se industrijska proizvodnja vrati na nivo 90 bili bi pod redakcijama struje.

Zadnja ulaganja u proizvodnju struje su bila jaaako davno. Pored toga i sa kvalifikovanim kadrovima slabo stojimo.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunce prijatelji,prokleto sunce,koje je svaki dan gore na nebu,i šalje nam enormne količine energije.

Za sada imamo samo jednu javnu EV točionicu na čist solar,trebaju nam subvencije za solar u funkciji EV javnih punjača.

Vesić je skoro izjavio,planiraju solarne panele duž svih autoputeva,ide uskoro tender.

Draži nam je izvor nafte kod arapina,nego solarni panel na rođenoj zakorovljenoj zemlji.

Nemamo izvore nafte i gasa,a najveći smo borci za kupovinu dizela,fenomen svoje vrste,za izučavanje i posmatranje.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, PremieRacing said:

Mogu li ovo da voze početnici ?!?

Ako su ga napravili da sa 3 smešna kw ispada iz opcije za P vozače, onda svaka im čast na ne razmišljanju...

Ja bih pre okrenuo pricu, a to su nasi propisi i dozvoljena snaga pocetnicima.

Slicna logika kao i za porez. Recimo na onaj tvoj bivsi Merc benzinac od 2034 ccm (ako se dobro secam) ili sada zabarske 2.2 koji su kao dobar dan (pandan matorim 1.9 ili 2.0).

Ali da ne off-ujem, to je vec drugi par opanaka, teme o kojima smo odavno razglabali.

 

Isto to vazi i za ovaj slucaj. Iako ce se praviti kod nas, Pandu naravno da nisu projektovali za par stotina komada koji ce se (na godisnjem nivou, u najboljem slucaju) prodati na domacem srpskom trzistu, vec kao globalni model. Stara Panda se godinama unazad vrtela na ciframa od oko 180.000-190.000 komada u Evropi. I bila uz mali 500 (stari, ne "e") najprodavaniji model u Evropi. Doduse gro na domacem, italijanskom trzistu, dok je prethodni 500 bio ubedljivo najprodavaniji Fiatov model van maticnog trzista.

Tako da nismo ni statisticka greska i crno ispod nokta za prodaju novih vozila generalno. A kamoli za nova EV, za koja je uopste i pitanje ne kada ce, nego da li ce ovde masovnije zaziveti.

Ne pricam jer ne podrzavam pricu - nego jer najveci procenat porodica u najboljem slucaju sebi moze da priusti jedno jedino vozilo. Koje onda koristi vise clanova familije u razlicito doba dana, koje je i ceger auto i vozilo za razvozenje dece, odlazak na posao, putovanja, odlazak na more i sl. Sto dovodi do toga da se moraju se praviti kompromisi (klasa, gabariti, motorizacija). A da se jos nismo ni dobacili do cena novih EV, pomenute infrastrukture punjaca, neophodnih kolicina i nacina obezbedjivanja energije (dzaba bilo kakva tehnologija ako EV punimo "na ugalj", sto rece postovani kolega).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, xenon said:

Sunce prijatelji,prokleto sunce

Vesić je skoro izjavio,

Mislim da nema smisla komentarisati šta vođa i ostali izjavljuju. To ima istu težinu kao i naša mišljenja na ovoj temi.

Pokušati ću biti što kraći a da i ja nešto kažem za TV dnevnik u vezi panela, sunca i E auta....

Drugar iz Holandije kupio el Mercedesa. Do posla ima 50 Km i svaki dan putuje. Vikendom negde do 200 km max. Dakle idealno za električni auto kao jedini auto....

Na javnim  brzim punionicama je skupo, kod kuće monofazna struja... Uložio u trofaznu struju i brži punjač...  Računi za struju se trostruko povećali... Logično rešenje su solarni paneli, opet investicija... Danju i vikendom kada ima sunca auto je na poslu ili negde dalje. Višak el energije prodaje jako jeftino ... Njegove reči, "velika greška"...

 

Da ne govorimo o našoj i ostalim zemljama trećeg sveta nego o razvijenim zemljama.

 

Sunce jeste "besplatan" izvor energije ali danju kada ga ima. Kada ga nema ili je oblačno proizvodnje nema ili je smanjena dakle potreban je dodatan izvor energije dakle klasične elektrane. Naravno idealni bi bili akumulatori ali kakvi? Danas još nema akumulatora tolike snage a ako bi se koristili kontejnerski blokovi zauzimali bi prostor koliko i polje solarnih panela. Sledeći  nepremostiv problem je velika mogućnost požara. Kako se gase požari na el autu sa malim baterijama  može se pogledati... 

Dakle bez akumulatora "neće da može" danas i u sledećih 5 godina nemamo tako razvijenu tehnologiju ali radi se na tome.

 

Sledeći i najveći problem (jer nemamo akumulatora) jeste da danju a pogotovo vikendom ( ne radi industrija) imamo ogroman višak energije u elektro sistemu i već sada je jako teško balansirati sistem. Postojeće elektrane su jako inertne i nemoguće je u kratkom periodu smanjiti ili povećati snagu, potrebno je mnogo vremena a normalno je da se za 5 minuta naoblači i nekoliko solarnih polja smanji proizvodnju za 70%. .....

Ne bi dalje trošio vreme na  teorije zavere,Teslu i besplatnu energiju ili el aute od pre 100 godina ili one od pre 34 godine... Nadam se da razumete šta sam htio reći.

Ukratko bez akumulatora ovako kako je sada neće ići a takve akumulatore za sada nemamo. (Verovatno da imamo kao i besplatnu i čistu energiju ali to je već druga tema)

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

3 hours ago, Woodoo said:

leptejebo, uvek sam se pitao ko veruje izjavama političara.

Studija koja prethodi ,tenderu za postavljane solarnih panela duz svih autoputeva je naručena,svi javni punjači na odmorištima imaće i solarne panele:

https://www.blic.rs/biznis/privreda/vesic-u-novembru-sest-zelenih-oaza-sa-30-punjaca-za-elektricne-automobile/pw3dq1f

 

Ugovor za postavljanje maksimalno 320 javnih punjača je potpisan:

https://www.tanjug.rs/ekonomija/srbija/78731/potpisan-ugovor-o-finansiranju-izgradnje-16-zelenih-stanica-na-autoputevima/vest

 

Minimalna snaga punjača je 150kw:

https://biznis.kurir.rs/info-biz/4365706/duz-srpskih-autoputeva-bice-postavljeno-do-320-elektropunjaca-postojace-u-bitnim-putnim-pravcima-i-na-16-zelenih-stanica

Ovo je sve suva činjenica.

 

Ono što je Vesić započeo a nikada nije počeo niti dovršio su:

Proširenje ulice Dragoslava Srejovića.

Rakovica bulevar Patrijarha Pavla.

Ima toga još nešto što je zabrljao,a nešto se i radi.

 

 

 

Šteta što kolega Prominente nije upućen u temu o kojoj piše.

Zbog brljotina koje su napravili,odlučeno je da se svi novi solari i vetro ,balansiraju baterijama.

https://balkangreenenergynews.com/rs/srbija-otvara-vrata-baterijama-kao-nacinu-da-se-resi-problem-varijabilnosti-obnovljive-energije/

Takodje kolega nije čuo za reverzibilne elektrane,da je čuo,znao bi princip na kome one rade,i kako se tu uklapa solar i vetro.

Koliko god on i drugi branili naftu i njene derivate,samo je održiva energija budućnost.

Slažem se,treba trošiti vreme na nešto drugo,na materiju koja se poznaje.

 

 

MG Tajland je objavio,da daje doživotnu garanciju na baterije,i na sledeće sklopove :High-Voltage Battery, Electric Drive Unit, and Power Electronic Bloc.Doživotna garancije je prenosiva na sledećeg kupca.Garancja važi i za sve oni koji su na Tajlandu već kupili MG vozila.

Tu je i MG4 ,model koji se prodaje kod nas.

Polako ali sigurno, ICE automobilima se zadaje ozbiljan udarac.

https://www.mgcars.com/en/NewsActivities/Detail/MG-Lifetime-Battery-Warranty

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da..... Kao dete sam čitao da je količina el energije od udara jednog groma dovoljna za potrošnju jednog manjeg  grada na godinu dana! 

@xenon

Ti izgleda gledaš na svet kroz ružičaste naočare (da ne kažem pink boje)

Ne bi da debatujem o politici i srećom ovde je to i zabranjeno, stoga se i povlačim iz diskusije o tim stvarima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je dobro, dok se i ovde na forumu auto-entuzijasta ne krene sa "mi" i "oni" :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda kad svi stavimo vozila na punjace padne energetski sistem kao u CG pre 15ak dana. 

PS. jadni poljoprivrednici uz autoputeve kad upeku ti paneli... No dobro, braca Romi ce imati posla, mora se uci u neki dil sa njima, bice tu para.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako svi da stavimo ,vozila na punjače,kada ogromna većina voli i brani dizel,jednostavno ,pomažu onima koji voze EV:D,treba to ceniti i poštovati.Kako bi se vozilo 1.000km u gradu, za 1.312,00 dinara,kada bi se oni tako lako odrekli dizela?:animier:

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasprava o kolicini el en tj struje, potrebne za EV, je neosnovana.
Ima ih veoma malo, rast prodaje je veoma spor.

Napreduju baterije, napreduju solarni paneli, vecina vlasnika EV ce puniti nocu dok oni spavaju. Ima jos doostaa vremena do omasovljenja EVa.
Zna li se uopste u kom % su zastupljeni kod nas, a koliko u EU...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Đurađ said:

Dobro zapažanje svaka čast. Sećam se da su izašla nekoliko auta sa nalepnicom RED ili tako nešto . Slikao sam probaću da je nađem u telefonu ako je nisam obrisao. 

Malo sam kopkao šta znači oznaka RED. RED je kompanja koja se bavi, kako kažu, suzbijanjem nekoliko boleština u 8 zemalja Afrike. Od svakog proizvoda brendiranog nihovim logom i obavezo crvene boje kompanija dobija određenu svotu novca za svoje namere.

Ima stranica na Vikipediji o kompaniji sa prilično zanimljivim odeljkom "Kriticizam".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Product_Red

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...