N.N. 590 Posted July 14 Europljani su baš željni električnih auta... Većina će birati 1.2 blagi hibrid... No moje pitanje je sljedeće. Gdje će se proizvoditi 2 brata blizanca Grande Pande? Jedan od ta 2 je u stvari preparirani C3 Aircross/Frontera. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 Ne slazem se, solar uzima onaj ko ima veliku potrosnju iz BILO kog razloga. Pa sad da li to bio EV, ili hladnjaca za bobice ili proizvodnja dzemova ili konferens centar gde klima mora da pici ceo dan. Piroskom odgovara zbog auta jer mu je mesecna kilometraza veca nego taksisti, a ja znam coveka kome odgovara jer ima hladnjacu pa ovim reze racun za struju, jer mu bas leti treba najvise struje, a bas tad i pravi najvise struje... Onih 600W sto pomenuh gore je otprilike koliko se moze integrisati u krov vozila velicine Pande. Mada ne znam da neko nudi komercijalno uspesan model sa integrisanim panelima, ali eto taj bi sam proizvodio 90kWh leti. To je oko 400-500km. Nekom malo, nekom dovoljno za drugi auto samo za po gradu. Mada, Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 Priča se o solaru za EV,ne o hladnjačama. Tit 400 -500 km,je 200 dinara,jer shvataš koliko je besmislen solarni krov na EV-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
clockwork_orange 626 Posted July 14 41 minutes ago, xenon said: Koje bre crne baterije,pobogu čoveče Panda ima baterije. Baterije da skladiste struju koju su napravili solarni paneli u toku dana dok si ti kolima otisao na posao ili odes na posao autobusom i ostavis auto da se puni na jednom panelu od 500w sledecih 40 sati tj puni se auto cele radnje nedelje a ti se onda vikendom vozis dzabe Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Ja kako god podelim, mene 350kWh moje potrosnje u stanu kosta oko 11-12din po kWh, a 45% mi je u nocnoj tarifi, sve zelena. To je onda 1000 dinara za 90kWh, a ne 200... A Zapadu je skuplje, 2-5 puta. A taj panel nije bog zna kako skup, samo da neko napravi pametnu implementaciju u ostatak sistema. Krov na kolima imas pa imas (ako je kabrio, imas haubu), ovo je pametno koriscenje prostora. MOZDA. Prica se o solaru koji je okacen na EPS. A usput moze i da napuni auto, ali mu nije primarna funkcija. Ugradjivati solar SAMO da bi punio EV, a svu ostalu potrosnju ne, ti je isplativo ako si benzinska pumpa ili elektricni ekvivalent. Od drveca (punjaca za auto) ne vidis sumu (opsta primena u svoj potrosnji). Edited July 14 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 (edited) Za punjenje EV,noćna tarifa : Zelena,je 2,2773,plus trošak podsticaj i unapređenje je sve skupa 3.2773. Dodaš akcizu,sve ukupno je 3.5230. Na to sve dodaš porez ,ispada total 4,22. Sve je uračunato sem fiksnog dela obračunska snaga i trošak garantovanog snabdevača.Taj trošak zavisi od ukupno potrošenih kilovata,da bi na kraju saznao ,koliko je to po kilovatu,računaj da je 5 dinara zelena noćna tarifa. To pomnožiš sa 44kw ispada 220,00 dinara za punu bateriju Pande,sa kojom se u gradu prelazi recimo 280km. To je 0.7857 dinara za pređeni kilometar,odnosno za 100km ispadne 78.57 dinara. Da uračunamo i neki gubitak u mreži,i da zaokružimo ,to je nepunih 100 dinara za 100 kilometara zelene noćne tarife. Edited July 14 by xenon 1 Đurađ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Puni tako pa javi koliko si platio. Premestas trosak cele kuce iz npr zelene u plavu ili crvenu tarifu. Predji 1000km mesecno, to je 200-250kWh za punjenje. Sigurno ti nece ukupno biti jeftinije od onih 11-12din/kWh kad prosto podelis broj kilovata sa krqjnjom cifrom na racunu, moze samo skuplje. Zapravo me iziritirala izjava stavljati solar a ne ugradjivati EV punjac je besmisleno (ili kako vec pise). Zamisli, coveku sa hladnjacom se opasno isplati iako nema EV. Kao da kazes kupovina auta, a da njime direktno ne zaradjujes oare je besmislena. Po tome samo taksisti i dostavljavi smeju da imaju vozilo. Ili kupovina SUV je besmislena ako ne idete na teren 24/7/365. Ispada da pola Evrope nocu tezgari kao gorska sluzba spasavanja, nikad vise SUV prodatih... Mislim, necu se svadjam, zaista. Samo ne moze uzak pogled kako nekome odgovara, sagledati siru sliku. Evo pisti "besmrtni car" da nam je potrodnja struje ogromna. Kako i ne bi kad je zaredjalo 10 dana pakla, klime zuje na sve strane, pada kisa iz vedra neba kako pridjes zgradama. EV je trenutno zanemarljiva stavka u nasoj potrosnji i izjava da stavljati solar ako nemas EV nije utemeljena u realnosti. Da, ima logike ako imas novca i EV staviti i solar, ali ne samo i iskljucivo u tom slucaju... Necu dalje. Samo se pravi animozitet bezveze. Edited July 14 by ostoja 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7614 Posted July 14 Teorija vs praksa vs nagađanjaSent from my SM-A546E using Tapatalk 3 1 ostoja, Zakeralo, Axic and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 (edited) Ja sam ti pokazao matematički ,kako se računa,ne možeš da deliš ukupnu višu i nižu tarifu,da dobiješ cenu po kw. Imaš lepo moj obračun,za 1.000 km u gradu,treba ti 176 kilowata.Jedan deo od toga,platićeš u zelenoj,jedan deo u plavoj noćnoj tarifi. Za 1.000 km,nećeš ući u crvenu zonu. Neto cena plave je 3.4160,pa sam izračunaj ,koliko je to,Da ti odmah kažem,iznos je smešan za 1.000km pređenih u gradu,ali ti eto imas neku svoju matematiku,i ako je matematika egzaktna nauka,a uporno pokušavaš da izjednačiš cenu punjenja noću ,i cenu u nižoj tarifi,koja je četiri puta jeftinija. Nema nagađanja,imam monifazni strujomer,koji samo puni auto,nema niti jednog ,jedinog drugog potrošača,pa eto znam i koji su gubici na primer. Tu mi je lakše da pratim stanje,nego ako se puni na strujomer od domaćinstva. Vi slobodno,izmišljajte vašu matematiku,ja nemam ništa protiv,naprotiv. Edited July 14 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Jeste egzaktna kad sve uzmes u obzir. Kao da kazes auto me kosta 1000din/100 km jer toliko trosi. A registraciju, servise, gume i potrosni materijal, razliku od nabavne pa na kraju prodajne cene potpuno zanemaris, putarine, osvezivac jelkicu i sl. Ti gledas "running costs", a ne " total cost of ownership". A i taj running cost ukljucuje vise od goriva. Tu cenu koju pominjes mozes da imas samo ako ti je potrosnja ostale struje u nocnoj ravno 0 kw i potpuno zanemaris troskove mernog mesta. A i tad ces od recumo 330 dnevnih kWh ofsetovati 200 u skuplju tarifu. Jeste, jeftino si platio punjenjr auta po cenu da ti sad skuplje kosta sve istalo u kuci: da se okupas, da pijedes nesto (spremljrno na struju), da bapunis telefon. Nisi jeftinije prosao, samo su umesto na mostu platio na cupriji.... Stvarno necu vise, i ovo sam pojeo g. Edited July 14 by ostoja 2 knezevic76 and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 Kada ti meni kažeš tvoj TCO ,ja ti u roku od 5 minuta dajem moj,za poslednjih 10 auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Mesec JUN, visok racun zbog visokih temperatura, klima radi ne gasi se. Inace trosim oko 350-360 kWh. 377kWh u visoj i 173kWh u nizoj. EPS to obracuna kao zelena 240/110 (V/N) i plava 137/63 (V/N). Ukupno stiglo da platim 7693.72. A sad na isti taj racun SAMO na nizu tarifu dodaj hipotetickih 200kWh da sam punio EV i preracunaj. Sta se dogadja? I dalje 373kWh u visoj i sad 373kWh u nizoj (+200). EPS to obracuna kao zelena 176/174 (V/N) i plava 201/199 (V/N) jer se to razvuce na period. Primeti da sam ja potrosio samo dodatno 200kWh u nizoj, al se matematika poremeti jer se obracun EPSa kad si kako potrosio iskrivljuje i ne pokazuje svu dodatnu potrosnju samo u nizoj nego povecava ti OBE potrosnje u plavoj (skupljoj) tarifi. Zato kazem ne mozes to izolovano gledati 200kWh za EV kosta 200 x kWh cena nocne + takse, vec se cela matematika iskrivljuje ako ne gledas siru sliku. Ukupno bi stiglo da platim 9067.58 sa EV. To je 1373.86 dinara vise, odnosno 6.87din po DODATNOM kWh. To je dosta vise procentualno od 3.46din + porezi, akcize i podsticaji OIE. Ali uzmi sad racun i podeli 9067.58 sa 750kWh i dobijes TCO da te 1kWh kosta 12.09 dinara. To sam objasnjavao gore na primeru da ne mozes gledati strogo iskazanu cenu kWh jedinicno, a zanemariti sve ostale troskove oko toga da taj kWh ti zapravo imas na raspolaganju za potrosnju. Doduse na primeru 1000din/100km kod automobila. E o tome ti pricam. Ne mozes posmatrati izolovano "potrosio sam 200kWh u jeftinijoj i to me kosta 200 x 3.416 + PDV + OIE + akciza, tj mene kWh izadje 5 dinara. Tebe kWh izadje 12 dinara, ili bar 6.87 ali onda razliku izmedju 12 i 6.87 ti prebacujes da kuca upije kao njen trosak! A svakako ces platiti taj trosak. Ne na mostu (EV) vec na cupriji (kao deo racuna kuce). I bez sad hvatanja slamke 6,87 je tek malo skuplje od 5 dinara. Procentualno nije. Kad ti poskupi struja duplo i razlika ce otici duplo. Mnoge ce mrzeti ovo da procitaju, al evo imaju slike, samo slike pogledajte... Edited July 14 by ostoja 6 knezevic76, shuxx, Zvezdo and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 (edited) Sve cene se znaju,svaki parametar.Ja se stvarno pitam ,da li je normalno da neko izmišlja matematiku. Vise ne pisem ma ovu temu,zaista je previše. Evo vam ovde EPS kalkulator,ubacite dvotarifno brojilo,monofazno,snaga 5.75kw,bez javnog servisa,i molim vas,napišite koliko košta 1.000 km u gradu sa Pandom od 44kwh baterijom,da jednom za svagda savladamo matematiku.Sigurno smo ako ne prvi,onda drugi ,čija je firma uvezla zidne punjače,davno ,davno,pa eto znam neku kalkulaciju,onako iz glave,jer ih vise ne radimo,ali imam dovoljno punjača za igranje,solarnih panela,i hibridnih LFP stacionarnih baterijskih kabineta. http://kalkulator.eps-snabdevanje.rs/kalkulator Edited July 14 by xenon 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Sta sam izmislio? To i jesu cifre sa tog kalkulatora. I tacne su, toliki mi je racun stigao (I primer). Parametri angazovane snage i trofaznog sam preuzeo sa fizickog racuna u rukama. Sigurno necu da placam jos jedna prikljucak EPSu. Nemoj da stelujes neke monofazne sa 5kW, koja kuca/stan ima tako male stavke? Sam kalkulator te prebaci na vecu angazovanu snagu cim predjes X kWh. EV u proseku trosi 22.5kWh na 100km. Racunaj manje, racunaj vise. Uzeo sam prosek za 800-1000km mesecno koliko vevina ljudi prelazi. Ali je bitnije sto tebe 1 kwh ne kosta samo klot cena kWh i akciza nego sve zajedno saberi pa podeli. Pa trosio ti auto 10kWh ili 100kWh, bitna je cena kWh koji tu platis na kraju. I ne oduzimaj javni servis, ja sam trazio da mi se skine sa racuna jer nengledam TV ali ne daju. I posto to placam u struji, to ide u cenu struje. I mrezarina i angazovana snaga i kaciza na luksuz. Ako nekome ono gore nije jasno, samo nek procita ponovo ili bar pogleda sliku. A bas zbog ovoga sam rekao da necu dalje da pisem, bezveze se pravi biiip ni oko cega. Edited July 14 by ostoja 2 Zakeralo and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7614 Posted July 14 U gradu, zvani Beograd , dakle "metropola" ne košta ništa, jer milioni ljudi koji žive u soliterima nemaju punjač i neće da se akaju oko jebenog EV pored svih problema koje im BG stvara, za početak, vrlo jedan jednostavan problem koji se nikad neće rešiti a to su parking mesta.A svi znamo danje BG pola Srbije, ostala priča oko EV nije relevantna više. Ne zanima me evropa itd, ne zanima me sve ostalo van Srbije i kako ko gde živi, a po najmanje će zanimati elktrifikacija nekog poljoprivrednika koji gleda de da nađe delove za IMT ili Rakovicu. To što će procentualno zanemarljiv deo ljudi dati 20000+ evra za tu kantu nije vredno rasprave ni računice.Sent from my SM-A546E using Tapatalk 1 1 Axic and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12451 Posted July 14 @ostojaJe napisao sve potanko sto sam i ja govorio. Da racun ne cini xx kwh puta xx din. Vec gomila faktora dazbina akciza, razlicitih cena za razlicite tarife.I moje misljenje, KO kupi EV ili ima para pa tera neki merak, ili ima neku matematiku kojom stedi u odnosu na SUS vozila. Ako stedi, onda prelazi puno u gradu i okolini. Bar 50 do 100km dnevno.Kao sto je@xenon zamenio dizelasa za EV. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zakeralo 143 Posted July 14 (edited) Čitam već danima ove stranice pa hajde da kažem koju za Dnevnik. Prvo, italijanska auto industrija i Fiat kakve smo ih poznavali su mrtvi. Ostali su samo dizajneri.Naime negde početkom prošle decenije porodica Anjeli je odlučila da se kompletno povuče iz operativnog posla sa vozilima i da se potpuno posveti finansijama. Dogovorili su se da porodica Pežo preuzme poslove, odredili cenu i prelazni period, i udeo u vlasništvu koji je završen formiranjem Stelantisa. Koliko bivši vlasnici vole Italiju govori činjenica im je preduzeće koje vode sa sedištem u Holandiji, sa ćerkom firmom u Londonu. Francuzi vode kolo i diktiraju tempo i brzinu elektrifikacije i to je to. Drugo, Kg slučaj i Turci se ne mogu porediti iako u u oba slučaja se plaća investicioni reket za održavanje proizvodnje i ove kod nas ove vesele subvencije. Trski slučaj po tom pitanju mi je nepoznat. Taj novac se uzima od svakog poreskog obveznika koji plaća sve poreze ovoj državi i u vidu čistog profita odlazi iz zemlje većinskom vlasniku fabrike u Kg. Reket broj 2. Treće, o zaludnosti EV priče u nas su pre mene kolege napisale praktično sve. Ko voli nek izvoli. Posetio bih na davno prošlo vreme kada su ozbiljni ljudi u Jugoslaviji pravili vrlo ozbiljne analizei proračune i svi rezultati su su govorili da će morati da grade nuklearke i pored svih postijećih i planiranih drugih izvora. Onda je došao moratorijum na izgradnju i ovih nekoliko decenija koje svi znamo u kojima je temeljito uništena industrija. U ovom momentu da postoje industrijski kapaciteti iz 1990 i da se sada svi priključe da mrežu u punom obimu ode ceo sistem u mp3 i dugotrajne restrikcije. Edited July 14 by Zakeralo 3 1 knezevic76, PremieRacing, Zvezdo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 259 Posted July 14 Benzin košta ispod 100 dinra ali nam nakarikali kojekave troškove tako da je skuplji.Isto tako i struja,na struji je i TV meni je i to cifra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12451 Posted July 14 Svi mi smo svesni da za neku godinu, kada se uveca br EVa i postave pametni strujomeri, da ce sigurno biti skuplja struja za EV. Drzava ce svakako ubirati deo prihoda, koje je imala na naftnim derivatima, gorivima.Zato kazem, da je sad pravo vreme za EV u Srbiji. Skupo gorivo, a jeftina struja. Neko rece da je u eu, ili sloveniji, 2.5 puta skuplja struja. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 14 (edited) @ostoja Nisi napisao koliko košta 1.000 km u gradu. Naravno da nisi,jer je pretpostavka majka svih zajeba. Ko je pročitao tvoju potrošnju EV vozila,otići će na spavanje u teškoj zabludi. Šta tek reći, o nepoznavanju, gde se nalaze 5,75kw monofazna brojala. Završavam raspravu na ovu temu,i ko izračuna, koliko košta 1000 km u gradu,eto neka odmah ode da kupi 1.000 litara dizela.što je sigurno,sigurno. Edited July 15 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Dokazem da cena kWh nije ta koja kazes da je i ti sad prebacis tezu na koliko manje EV trosi na 1000km kad se uporedi sa SUS/ICE. Da, manje trosi EV drasticno, nigde ja ne tvrdim suprotno, procitaj SVE postove koje sam ostavio. I posedovao bih EV da imam uslove. Ali tvrdim i potkrepljujem ciframa da nije ta cena kWh koju ti tvrdis da jeste. Imas proracune, i slikom i brojem, ukazi sta je pogresno u njima? I da ce SVA struja biti zesce akcizirana kad EV predje kritican %, pa kuvao ti kafu, pravio dzem ili punio EV, vise ces da placas struju, imao nemao EV. Jer je drzava pijavica i ne bira koga i kako sisa,a mora da sisa da prezivi. I kazem da je nebuloza izjava da solar sistem treba postaviti samo ako imas EV punjac. Nekoliko primera sam naveo. EV pomaze da primer jos vise blista, ali nikako nije JEDINi scenario koriscenja. I indirektno kuknjavom vrhovnog entiteta da bi nam DANAS gomila solara znacila, u vreme kad imamo 0,1% EV. Jer struja se za svasta trosi. I bez ljutnje, nista licno nema u ovome, zaista. Samo nije nista u zivotu crno. Ili belo. Mnogo mnogo sivog ima izmedju dve krajnosti.... Edit: I gde se nalaze monofazna brojila sa 5kW angazovanih? Na kuci Vuka Karadzica? Eventalno kao zasebno brojilo samo za EV pored vec postojeceg za koje si morao da platis prikljucak EPS. Opet most i cuprija.. I opet zbog te angazovane snage i dodatnih gluposti na drugom brojilu na racunu cena kWh nije nikad deklarisana cena po cenovniku. I na kraju, cemu ovo pisanje u tudje cipele i pljuvanje u koka kolu? Edited July 14 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 767 Posted July 14 (edited) Ovo za pisanje u cipele i pljuvanjenu koka kolu je iz vica o Srbinu i Hrvatu u avionu, da malo razbijemo tenzije. Imamo ih dovoljno van foruma, nema potrebe da se ovde trvimo. I trebao je smajli na kraju te recenice nego istece edit. Evo ovde: Edited July 14 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 15 (edited) @ostoja Opet niste sračunali potrošnju EV na 1.000km u gradu.Kuku,da nije i digitron na baterije Za sve druge,koje zanima potrošnja sa svim taksama,porezima,akcizama,globama i zulumima,cena za prvih 1.000km u gradu,u noćnoj zelenoj je ispod. Edited July 15 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag 1 ostoja reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18921 Posted July 15 Da nema EPS neki forum, pa da se svi prebacimo i raspalimo tamo ? 3 4 Zakeralo, knezevic76, Axic and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 87 Posted July 15 Vidiš da se vodi presudna bitka za dizel 1 ostoja reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites