Jump to content
FAS Goran
gnr

Fiat Bravo 1.9 mjet softversko iskljucivanje EGR ventila - benefiti

Recommended Posts

Posted (edited)

Pozdrav svim članovima.

Listajući forum nisam naisao na temu vezano za benefite softverskog isključivanja EGR ventila. Na jednoj temi sam samo video da je jedan član napisao drugom da je za razliku od JTD motora na Multijet motorima pored fizickog zatvaranja EGR-a potrebno isti i softverski ugasiti.

Jos pre par godina vozeci svoj Bravo 2008 1.9 8V multijet desavalo se to da je auto poceo da se gusi prilikom dodavanja gasa sve do nekih 3000 obrtaja nakon cega bi prodisao i dobio naglo ubrzanje. Majstor je ustanovio da je EGR problem i fizicki ubacio parce lima izmedju dva creva, blokirao ga i rekao mi da ce mi check engine lampica stalno svetleti ali da ne brigam i samo da ga vozim. Od tada je auto opet dobro isao ali posto ga ja sto se kaze znam u dusu cinilo mi se da ipak nije isao kao sa ispravnim EGR-om pre njegovog zatvaranja. Takodje potrosnja mi se malo povecala. U razgovoru sa nekim ljudima saznao sam da bi EGR trebalo i softverski ugasiti ali mi niko nije znao reci da li bi njegovo softversko gasenje uticalo pozitivno na performanse.

Stoga moje pitanje je koji su benefiti softverskog gasenja EGR-a osim sto check engine lampica nece svetleti tj. kompjuter nece prijavljivati tu gresku? 

Unapred se izvinjavam ukoliko temu nisam postavio na dobro mesto ili ukoliko ista već negde postoji na forumu.

 

Inace jedan od razloga zasto bih to probao uraditi je to sto mi se mnogo dugo vremena cini da auto slabije ubrzava u drugoj brzini, nekako vise buke pravi no sto lepi u sediste i cini mi se da ni u prvoj nesto nije agilan prilikom kretanja pa tu ponekad cak zna nekako i da se zagusi kada pustam kvacilo i stisnem gas, nekako mi je trom tu ponekad.

 

U svakom slucaju pokusao sam sto sazetije izneti problematiku a da opet izdvojim najvaznije. Unapred hvala na razumevanju i potencijalnim savetima i diskusiji.

 

 

Edited by gnr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Takodje vozim 1.9 8v. Sve u funkciji, ali auto mi je bio lenj nekako. Skoro, jednom prilikom sam zamenio protokomer jer sam od samog pocetka sumnjao na njega iako nikakva greska nije bila prisutna, auto je poleteo, ali bukvalno! Sve je fabricko u potpunosti na autu. Drugar mehanicar koji odrzava sve i svasta a ponajvise fiate, tvrdi da nikada ovako agilan i elastican multijet 1.9 8v nije vozio. 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav Miloše, protokomer sam stavio nov pre nekih mesec dana (inace sam vozio dugo sa iskljucenim prokomerom) i nakon ugradnje novog protokomera primetio sam da auto malo bolje ide i da je potrosnja malo opala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ugasis egr softverski kako valja (kod nekog krstenog) potreba za plocicom ne postoji :) 
stavljanje samo plocice samo jos vise gusi jer gasovi nemaju kuda slobodno da prodju a egr radi i forsira cirkulisanje gasova ponovo kroz motor.

generalno, najoptimalnije resenje egr off softverski i plocica, dpf off (ako imas) i remap :) 


benefiti iz licnog iskustva vise ovako uradjenih automobila je bolji odziv na gas, ravnomernije povlacenje od nekih 1500 rpm (nema turbo rupe, linearno povlaci), manja potrosnja (ako se normalno vozi)

mana autu treba vise da dostigne radnu temperaturu zimi (ovo se resi grejacem kabine :) koji ide i u bravo i pase sa stila sve)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...