Jump to content
Goran
Markoni147

FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato

Recommended Posts

Ma opusteno ,auu brate ganz nov ....moras da ga predstavis . Pa pazi meni je to X crveno

Послато са 22101316G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima varijacija na temu. Ovom novom Sportu je ovako, i znak mu je napred nov, umesto FIAT znaka ima 500.
Biće predstavljanje malo dok ga izvozam i ja, mada mi je uglavnom sve već poznato.


Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sport je dosta nizi od Crossa , izgleda sa tim branicima bruka .

Послато са 22101316G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je najgore meni deluje da nije niži, samo vizuelni efekat zbog dubljih branika i pragova.

Ako te ne bude mrzelo izmeri napred i pozadi rastojanje od centra felne do ruba krila.

Ja razmišljao da ga počastim nekim Eibach oprugama da malo više ima smisla sa Sport nazivom.

 

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend ide redovan detailing pa ću izmeriti i slikaću ....u medjuvremenu videću sta kaze specifikacija na netu.

Послато са 22101316G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Markoni147 said:

Ja razmišljao da ga počastim nekim Eibach oprugama da malo više ima smisla sa Sport nazivom. emoji846.pngemoji846.png

Opusteno, mislim da je vrhunac Fiatove gluposti u koriscenju sufiksa "Sport" na modelu 500L :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Ivan said:

Opusteno, mislim da je vrhunac Fiatove gluposti u koriscenju sufiksa "Sport" na modelu 500L :) .

Istina. Ne mogu da gresim dusu, jeste bio bolji enterijer i eksterijer. Kao i u STREET varijanti Tipa (samo eksterijer mislim).

 

Dok 500x sport stvarno je do 00 odradjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam! Lep i upotrebljiv Ficoni. Meni se ne svidja generalno ta koncepcija vozila, ali ovaj je bas bas lep i za koju god (5+) mozda potrazim slicnog.

 

 

Kako se pokazao taj 1.0 T3 sto se odrzavanja tice i skupih kvarova? MultiAir problematiku znam, TwinAir pocinjem da se upucujem, ali ovaj 1.0 mi je nepoznanica... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 hours ago, Markoni147 said:

Pošto me je Neša malo ubrzao sa otvaranjem teme skupih još par fotki koje imam.

Taki je co'ek - hoces, neces, moras :D .

Posto je izdvojeno u zasebno predstavljanje, da se i ja pridruzim cestitkama i da vas lepo sluzi. Nisam ljubitelj crossovera generalno, ali bas lep autic, sa pravim zabarskim smekom i dizajnom.

Felnice su taman, pa detalji poput diskretnih pragova, crnog kacketa, delovi karoserije+poklopci retrovizora+kvake u verziji mis sive boje (kao na Sport Giuiettama)... Pretpostavljam da su pozadi duple cevke izduva sa desne strane, ne vidim sa slika? I ima li "carobno" :) Sport dugmence kao na njihovim ranijim modelima?

Delovi enterijera takodje bas imaju smek, svidjaju mi se cajgeri u tunelcicima, a preko njih tabla presvucena alkantarom i crvenim stepom. Pa zasecen volan, uz sedista prostepan crvenim koncem, bas onako ima lepih detalja na koje u Fiatu nazalost sve vise zaboravljaju. Posto pominjes da fali crno nebo - kada vam dosadi, to se bar lako odradi, rade ljudi bas kvalitetno i povoljno. A verujem da lako kasnije mogu da se ubudze i alu pedale (ako su vam zelja).

Kao sto rekoh i za Djoletov 500X - pravo osvezenje u ovom nasem moru prelazaka u suprotnom smeru, u druge tabore.

4 hours ago, ostoja said:

ali ovaj 1.0 mi je nepoznanica

GSE motor (komercijalni naziv FireFly), tj. direktno ubrizgavanje preko injektora sa 6 rupa pod pritiskom od 200 Bar.

Integrisan MultiAir sistem 3. generacije, koji na visim obrtajima redukuje kompresiju sa standardnih 10.5 na 9:1 (Late Valve opening). A na manjim obrtajima omogucava ranije otvaranje, sto rezultuje boljom TD efikasnoscu i samim tim manjom potrosnjom. Sam sistem ima jos 3 moda rada. Prava stvar je kada u ovoj kombinaciji dodatno postoji i Sport mode (imao sam ga na bivsem MA Bravo Sportu).

Baza ovih motora je 333 ccm, provrt 70x86.5 mm, znaci "long stroke". Blok i glava aluminijumski, razmak izmedju cilindara malo jace od 70 mm, tako da je T3 motor tezak samo 90-ak kg.

Turbo je mono-scroll, sa manjim krilcima kako bi se na motoru sa malom kubikazom brze zavrteo i pruzio bolju responzivnost u nizim obrtajima. Wastegate nije klasican pneumatski, nego elektromehanicki.

Interesantno je i da je Intercooler integrisan na samom motoru i hladjen je vodom (za razliku od prethodnih verzija IC na MultiAir motorima, koji su bili smesteni klasicno iza glavnog hladnjaka i hladjeni vazduhom).

Verzija T3 u 500X je prvobitna, sa 120 KS, 190 Njutna i sestobrzinskim menjacem. Dok su, recimo na Tipu, T3 zavrnuli na 100 KS i ostavili ga sa petobrzincem.

U T4 verzijama su iz GSE motora fabricki izvlacili 180 KS i 285 Nm, znaci lepih 136 KS po litru zapremine.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bolje pitati Ivana nego Google :)

 

Ma pitam zbog kasnijeg odrzavanja... I MultiAir je na papiru mama i tata u odnosu na ranije modele, al videsmo kako je forumski kolega lose (skupo) prosao sa istim. Zato pitam...

 

Nije ova tema zapravo mesto za ovaj tip pitanja.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da pomenem i GPF :) . Svi ti mali benzinski turbaci su nakrcani nekim tehnologijama, kako bi iz tako male zapremine izvukli snagu, obrtni ali i zadovoljili norme.

Za GSE nesto nisam nesto nailazio na neke fatalne konstrukcijske promasaje i zalbe... Kakve su imali pojedini "motori godine" drugih proizvodjaca.

MultiAir sistem je prilicno ispeglan, a recimo postoji problem sa naslagama na ventilima, ali to je problematika motora sa direktnim ubrizgavanjem generalno (kod klasicnog ubrizgavanja, kombinacija vazduha i goriva pre ventila je spirala te naslage).

Jos uvek je i relativno mlad motor, a i kod nas su na nivou statisticke greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To za naslage na ventilima sam citao kad je VW predstavio TSI motore. Da se posle nekog vremena prilicno sve zapusi (kao na dizlu) i da se ciscenjem usisa silni neki konjici dobiju nazad.

U medjuvremenu je VW popravio na novijim motorima, imaju dizne koje sluze maltene samo za to (iako je direct injection ima i dodatni set dizni u usisu).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako okrenes, jednostavno smo osudjeni da ce skoro svaka novija generacija motora imati neku glavolomku ili slabu tacku. I zbog ekoloskih normi, a i zbog potrosackog drustva u koje smo se pretvorili.

Za par godina stara vozila, na nama je "samo" da biramo manje zlo, a za masne pare u odnosu na ranije.

Opet kazem, koliko sam se informisao, FCA GSE su jos i dobri sta su sve pojedini od konkurencije prolazili. Nije mi samo jasan njihov prelazak na PureTech pod Stellantisom (600, Avenger, potencijalno i neke verzije nove Pande), ali da ne offujem coveku vise predstavljanje :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolege.
Ivane hvala na ovim detaljnim informacijama, otprilike da nisam znao ništa od ovoga . U principu sam se raspitao za motor kod poznanika koji je u FIAT mreži, i reče mi da motor nema nekih poznatih mana.
Obzirom da sam na kratko već imao 500X 1.0, na njemu sam tada produžio garanciju na 4 godine baš iz razloga što ne poznajem taj motor dovoljno. To nije bilo nešto skupo, pokušaću da nađem. To bih uradio i kod ovog, ali trenutno nemaju mogućnost da produže garanciju. Ako se nešto promeni obavestiće me.
Što se tiče ovih stvari oko dodatne opreme, možda me nisi razumeo. Nisam mislio da krov bude crn, već nebo u enterijeru. To mi dobro izgleda samo kad je fabrika.
Pedalice nisam uspeo da nađem za manuelca, samo za automatik. Ako neko zna gde ima vikajte.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad videh da na par pitanja ne odgovorih.
Da, ima duple cevke pozadi. Prave, u moru fejkova.
I nema Sport dugme.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Markoni147 said:

Što se tiče ovih stvari oko dodatne opreme, možda me nisi razumeo. Nisam mislio da krov bude crn, već nebo u enterijeru.

Savrseno sam te razumeo, da je u pitanju nebo, a ne krov ;) :

9 hours ago, Ivan said:

Posto pominjes da fali crno nebo - kada vam dosadi, to se bar lako odradi, rade ljudi bas kvalitetno i povoljno.

Radio sam kod Steve kozu u autu, apsolutna preporuka. A ima i ekipu za nebo i raznorazne modifikacije, evo njegove teme na nasem forumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83503-tapaciranje-volana-neba/

 

A evo i profila na Instagramu, pa baci pogled sta sve moze da uradi:

https://www.instagram.com/tpcvolana/

 

Ako juris bas iz originala, Maki Sabac je znao da ima delove i opremu za maltene nove modele. Cak i novo, naravno iz originala. Secam se da je preko neke veze imao kompletnu mehaniku za 500L cim je krenuo da se pravi, dok su ovde forumasi koji su radili u Fiatu u KG tvrdili da je to nemoguce :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini onda
Ne bih to dirao naknadno, šta znam. Nekako mi je hardcore za novi auto. Ali dobro si mi dao preporuku za presvlačenje pošto imam na mojom kolima nekoliko stvari u enterijeru koje bih trebao da rešim.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...