neshaoct 9704 Posted February 26, 2024 On 2/7/2024 at 4:10 PM, clockwork_orange said: Primer Skode i Dacije je primer ulaganja ozbiljnih proizvodjaca u fabrike u politicki stabilnim drzavama koje su u sastavu evropske unije I jedna i druga država su bile daleko od EU u momentu preuzimanja Škode i Dacie. Oba brenda su dobila ulogu reciklaže starih modela VW i Renaulta pod novim imenima u okviru Škode i Dacie, a u cilju sticanja još većeg profita na staroj tehnologiji koja je već isplaćena. Kod Škode taj princip nije dugo opstao, dok je kod Dacie uglavnom (najveći broj modela) i dalje na snazi. Poređenje nema osnova ne zbog EU, već zbog činjenice da je npr. Škoda u godini kada VW ulazi u nju proizvodila oko 200.000 automobila godišnje. Sa druge strane, Zastava u KG je bila fabrika u ruševinama (bukvalno, ne kao metafora) sa jedva preko 10.000 proizvedenih automobila godišnje neposredno pre ugovora sa Fiatom o sklapanju Zastave 10 (Punta mk.2b). On 2/7/2024 at 7:50 AM, clockwork_orange said: Fabrika se vestacki odrzava u zivotu zbog politickih interesa zbog imidza Srbije da i dalje zivi u iluziji kako je najbolja u regionu i eto ima fabriku automobila. Zastava nikada nije prozivodila automobile za nase trziste vec je sve islo u izvoz mozda 5% proizvodnje ostane u Srbiji da patriote mogu da voze domaci auto po povoljnim cenama. Proizvodnja prethodnog modela je prestala davno, novi tek kreće, a u međuperiodu nije bilo ''veštačkog održavanja'' već prosto fabrika nije radila. Manji deo radnika je ostao na održavanju, većem delu radnika je ponuđeno da pređu u druge Stellantis fabrike po Evropi. Naravno da Fiatova fabrika u Kragujevcu nije pravila auto imajući u vidu pre svega tržište Srbije. Kao što je davno rečeno, niko nikada nigde neće praviti ništa imajući u vidu samo tržište Srbije. Inače, najveći proizvođač automobila u Evropi po glavi stanovnika je Slovačka. Naprave oko milion automobila godišnje. Koliko ih ostane u Slovačkoj? Ili, skoro svi BMW X modeli (X3, X4, X5, X6, X7, XM) se prave samo u Americi. Koliko ih ostane na tržištu Amerike? A, gde je naše tržište (kupovna moć/volumen), a gde je USA... On 2/7/2024 at 7:50 AM, clockwork_orange said: Mislim da drzava daje vise para za subvencije nego sto Fiat daje za poreze i plate radnicima Ugovor je trajao 10 godina i odavno je istekao. Potpisan je novi u prvoj polovini 2022. godine, po kojem je investicija za proizvodnju novog modela u KG budžetirana na 190 miliona evra. Od toga, Stellantis (vlasnik 67% fabrike) ulaže 142 miliona (75% ukupne investicije), a Srbija (vlasnik 33% fabrike) ulaže 48 miliona evra (25% ukupne investicije). Ako Srbija neće da ulaže, treba onda da proda svojih 33% vlasništva nad fabrikom. 1 city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites