Jump to content
Goran
ISV_01

Autoindustrija u Srbiji

Recommended Posts

On 2/7/2024 at 4:10 PM, clockwork_orange said:

Primer Skode i Dacije  je primer ulaganja ozbiljnih proizvodjaca u fabrike u politicki stabilnim drzavama koje su u sastavu evropske unije

I jedna i druga država su bile daleko od EU u momentu preuzimanja Škode i Dacie.

Oba brenda su dobila ulogu reciklaže starih modela VW i Renaulta pod novim imenima u okviru Škode i Dacie, a u cilju sticanja još većeg profita na staroj tehnologiji koja je već isplaćena. Kod Škode taj princip nije dugo opstao, dok je kod Dacie uglavnom (najveći broj modela) i dalje na snazi.

Poređenje nema osnova ne zbog EU, već zbog činjenice da je npr. Škoda u godini kada VW ulazi u nju proizvodila oko 200.000 automobila godišnje. Sa druge strane, Zastava u KG je bila fabrika u ruševinama (bukvalno, ne kao metafora) sa jedva preko 10.000 proizvedenih automobila godišnje neposredno pre ugovora sa Fiatom o sklapanju Zastave 10 (Punta mk.2b).

 

On 2/7/2024 at 7:50 AM, clockwork_orange said:

Fabrika se vestacki odrzava u zivotu zbog politickih interesa zbog imidza Srbije da i dalje zivi u iluziji kako  je najbolja u regionu i eto ima fabriku automobila. Zastava nikada nije prozivodila automobile za nase trziste vec je sve islo u izvoz mozda 5% proizvodnje ostane u Srbiji da patriote mogu da voze domaci auto po povoljnim cenama.

Proizvodnja prethodnog modela je prestala davno, novi tek kreće, a u međuperiodu nije bilo ''veštačkog održavanja'' već prosto fabrika nije radila. Manji deo radnika je ostao na održavanju, većem delu radnika je ponuđeno da pređu u druge Stellantis fabrike po Evropi.

Naravno da Fiatova fabrika u Kragujevcu nije pravila auto imajući u vidu pre svega tržište Srbije. Kao što je davno rečeno, niko nikada nigde neće praviti ništa imajući u vidu samo tržište Srbije. Inače, najveći proizvođač automobila u Evropi po glavi stanovnika je Slovačka. Naprave oko milion automobila godišnje. Koliko ih ostane u Slovačkoj?

Ili, skoro svi BMW X modeli (X3, X4, X5, X6, X7, XM) se prave samo u Americi. Koliko ih ostane na tržištu Amerike? A, gde je naše tržište (kupovna moć/volumen), a gde je USA...

 

On 2/7/2024 at 7:50 AM, clockwork_orange said:

Mislim da drzava daje vise para za subvencije nego sto Fiat daje za poreze i plate radnicima

Ugovor je trajao 10 godina i odavno je istekao.

Potpisan je novi u prvoj polovini 2022. godine, po kojem je investicija za proizvodnju novog modela u KG budžetirana na 190 miliona evra. Od toga, Stellantis (vlasnik 67% fabrike) ulaže 142 miliona (75% ukupne investicije), a Srbija (vlasnik 33% fabrike) ulaže 48 miliona evra (25% ukupne investicije).

Ako Srbija neće da ulaže, treba onda da proda svojih 33% vlasništva nad fabrikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...