Jump to content
FAS Goran
igor0511

Volvo sa Aliexpress-a

Recommended Posts

17 hours ago, igor0511 said:

U uputstvu pise da krece ako je stajanje bilo krace od 5s

Ta Stop&Go funkcija poluautonomne vožnje je za vozača zaista fantastična stvar za stani-kreni uslove tokom saobraćajnog špica (pa i van njega). Npr. kreneš posle podne u gužvi preko Gazele u smeru Niša (ili preko Brankovog mosta u smeru centra). Ima da staneš, kreneš i cimneš barem „100 puta“. Ma, da poludiš načisto, pa taman i da voziš automatik.
A ako imaš takav radarski tempomat sa Stop&Go funkcijom, taj saobraćajni haos za tebe kao vozača (i putnike u vozilu) poprimi jednu sasvim drugu dimenziju. Mnogo opušteniju. Ioako je i dalje haos svuda oko tebe. Ali ne i za tebe kao vozača. Doduše, ako su uslovima toka saobraćaja kola bila zaustavljena duže od 3 ili 5 sekundi (kako kod kog sistema), da bi opet krenuo moraćeš ili da samo dotakneš ili papučicu gasa ili dugme „Resume“ na komandama tempomata. Ali, opet, takav eventualni „napor“ je „ništa“.
Meni je žao što moj Jazz nema takvu vrstu adaptivnog tempomata ( „ACC with Low-Speed Follow“ ), kao što to danas imaju sve aktuelne Honde. Ali, preživljavam nekako ... :) Jbg, ionako sam u uslovima gradskog saobraćaja uglavnom na bajsu. Npr, u poslednjih 10 dana sam tokom radnog vremena 7 puta sam morao do Vračara, oko 3 km od kancelarije. Yaris mi uglavnom stoji ovde u centru, u garaži u Sremskoj. Ali, svaki put sam otišao bajsom. Nasmejan otišao i nasmejan se vratio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad si me bas zainteresovao da probam :lol:

Nekako se jos ne osecam dovoljno sigurno u auto, a nisam jos ni zakacio pravu guzvu. Danas malo oko Autokomande, mada ne bih se uzdao u kola da se tu snalaze umesto mene jer nisam siguran kako bi odreagovala na uletanja sa strane.

Ono sto je tu definitivna prednost Geely-ja je sto su ljudi tolerantniji prema vecim kolima.

 

Sa Leonom je uvek neko zeleo da se dokazuje i trka i to me je bas smaralo, uvek neko blica, ulece, turira na semaforu i slicno. I to uglavnom klinci budu u krsevima pa se razmisljam da li mi je bezbedniji da bude iza ili ispred mene :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, „pusti“ ga slobodno da „sam vozi“ u koloni. Videćeš da tečnije i sa manje cimanja drži ritm kolone od tebe. :) Jeste u početku nekako baš zastrašujuća pomisao da ga „pustiš“, da on koči umesto tebe zbog sporijih ili zaustavljenih kola ispred tebe, ali, ako taj sistem ima alogoritam da radi kako bi trebalo da radi, videćeš da je to baš super. U početku zbog sebe (i svog duhovnog mira) dok „testiraš“ podesi „following distance“ na maksimum, u kom režimu on baš uvek ostavlja mnogo veće odstojanje od kola ispred od onoga kako većina vozača uobičajeno vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, igor0511 said:

Sa Leonom je uvek neko zeleo da se dokazuje i trka i to me je bas smaralo, uvek neko blica, ulece, turira na semaforu i slicno.

Ima i do modela, identicno iskustvo. Bas primecujem razliku od kako sam promenio auto i pominjao sam vec negde ranije.

Iako su najobicnija stock kola u pitanju, verovatno "lozacima" upada u oko malo drugacija opticka fabricka postavka (FR na Leonu ili Sport na Bravu). Pa misle da je to neko budzio i da je takodje neka paljevina kao i oni unutra :D .

Otkako sam se prebacio na DS, stvarno se opustenije vozim, odjednom ni po gradu ni na putu nema bu*ala koje bi da se trkaju i sl. Verovatno misle neki penzic u ljuškavom Francuzu :D.

Dalje, ako sam u levoj traci autoputa i vozim brze, ljudi se na vreme sami pomere (kao sto se i sam trudim uvek da radim) i voznja tece glatko. Dok sam se sa Bravom neretko ubijao od blicanja, do toga da nece da se sklone, dobijaju zelju za trkanjem ili se sklanjaju tek kad im pridjes braniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasko sam uzeo pre napustanja salona :lol: za svaki slucaj.

 

To za pomeranje /guranje sa kolima bas primecujem. Cak i kad uradim nesto glupo ljudi ce odreagovati daleko blaze nego da isto uradim sa Minijem.

 

Probao sam autonomnu voznju kako je vec zovu. Njje lose, za guzve je ok, ali odmah 2 zamerke: ne masi rupe i ispred mene je bio covek koji je evidentno kasno kocio i Geely je samo ispratio sa istim. Generalno nije losa fora, svidja mi se, ali eto 2 stavke gde nije bas pametan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno je velicina bitna u saobracaju. Vise "me postuju" u tiguanu nego u zeninom tvingu, nista toliko cudno, ali dok sam 2 nedelje vozio raspali tuareg, iako vredi duplo manje od tiguana i sav je saren i izbledeo-pozuteo od starosti, imao sam jos "vece postovanje i toleranciju" od strane ostalih. Glupo ali istinito. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Dale said:

Definitivno je velicina bitna u saobracaju

Jest vala ! Kad gledaju iz busa dok si u autu na semaforu, primete se vrlo zainteresovani pogledi..

Bitno je da je velik i sirok, a ako je jos i crn, mora ostaviti mocan utisak.

 

Doduse, onda nisi nacisto da li je to zato sto si uvatio menjac ko da ces da pridavis komsijskog prirucnog pekinezera sto laje celo vece, sto imas aktivnu Etnu medj nogama il sto ti greskom bije Baja mali knindza jer si se zablenuo u ove iz busa sa cudjenjem :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Dale said:

Definitivno je velicina bitna u saobracaju. Vise "me postuju" u tiguanu nego u zeninom tvingu, nista toliko cudno, ali dok sam 2 nedelje vozio raspali tuareg, iako vredi duplo manje od tiguana i sav je saren i izbledeo-pozuteo od starosti, imao sam jos "vece postovanje i toleranciju" od strane ostalih. Glupo ali istinito. 

 

Ovo mi deluje kao 100% tacno, vozio sam Leona vise od dve godine, desavalo se da su me gurali ablendovanjem, ili se nabijali u branik, uletali ili davili ispred mene, bez zelje da se pomere ili ubrzaju svoju voznju i ako je jasno da ja ne kilavim kao oni.....toga sa A3 ima mnogo manje, ne moram da ablendujem ako neko "davi", cim me vide u retrovizoru, posebno po mraku (zbog malo "opasnijih" svetala), sami se pomeraju, ja ako se nesto zablenem, manje sviraju.

Verovatno da se tolerancija drugih ucesnika u saobracaju menja u odnosu na vrednost i velicinu kola koja voze ovi sto im "smetaju".

Ali ima i druga strana, sad ima vise ovih sto bi zeleli da se nazovi trkaju, da budu brzi od semafora do semafora.......pa krenu, a mene zabole da se jurim, vozim svoju voznju i pravim se da ih nema, slicno je bilo dok sam vozio AR 159, sa njom su stalno hteli da se trkaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan BG sad te ocekuje veseli period ludaka koji vide LED i OOOO i moraju da dokazu da je njihov chipovani G5 brzi. Mene je to u par navrata bas iznerviralo jer vozim dete i neko me isece da moram da legnem na kocnicu.

 

A sto se tice velicine kola apsolutno se slazem. Geely ostavlja utisak daleko veceg automobila zbog visine od oko 1.85m realno (fabrika tvrdi nesto manje, ali sve njihove dimenzije su okvirne) i bas mi je utisak da to utice na psihologiju ljudi.

Sa druge strane Mini R50 je sve suprotno od toga. Mali, nizak, deluje staro i lozacki, savrsen da se neko dokazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako otprilike je neka moja percepcija da li si na meti trkaca:

 

1. misle da si sporiji, inace nece da se kace (sto znaci da oni imaju motor koji je brzi od najcesceg motora u tvom modelu, npr. ako su puntici vecinom 60-70ks, a bravo 90-110) onda ce da se zalete.

2. plus im je ako je tvoj auto skuplji, to su bonus poeni ako "otresu" skuplji auto.

 

Evo recimo kad sam u bmw5 hoce da se trkaju samo oni sto su brzi od 7.7s odnosno sto su brzi od baznog 520d...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sve vazi ako sportista u kolima pored zna ista o vozilima :lol: Meni su najgori cipovani 1.9 dizeli gde ljudi misle da ko zna sta voze.

 

Inace danas sam se zanimao sa Minijem i sedistima posto su bila malo pocepana i lose su se preklapala. Nasao sam gotovo nova sa mozda i lepsim dezenom, oprao dubinski i zamenio. Sve ukupno 3h posla i Mini daleko lepsi

 

 

IMG_20240215_130249.jpg

IMG_20240215_135213.jpg

IMG_20240215_142009.jpg

IMG_20240215_144708.jpg

IMG_20240215_152406.jpg

IMG_20240215_154519.jpg

IMG_20240215_154512.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, igor0511 said:

@Ivan BG sad te ocekuje veseli period ludaka koji vide LED i OOOO i moraju da dokazu da je njihov chipovani G5 brzi.....

A jos moj A3 izgleda sasvim obicno, nista spusten, 16" za zimski set, jedan izduv nazad i samo TDI pise, nema cak ni ono 2.0, neko bi rekao da je 1.6 tdi.

 

8 minutes ago, igor0511 said:

....Inace danas sam se zanimao sa Minijem i sedistima posto su bila malo pocepana i lose su se preklapala. Nasao sam gotovo nova sa mozda i lepsim dezenom, oprao dubinski i zamenio. Sve ukupno 3h posla i Mini daleko lepsi.

 

 

IMG_20240215_130249.jpg

IMG_20240215_135213.jpg

IMG_20240215_142009.jpg

IMG_20240215_144708.jpg

IMG_20240215_152406.jpg

IMG_20240215_154519.jpg

IMG_20240215_154512.jpg

Lepo osvezenje enterijera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/14/2024 at 3:44 PM, igor0511 said:

Probao sam autonomnu voznju kako je vec zovu. Njje lose, za guzve je ok, ali odmah 2 zamerke: ne masi rupe i ispred mene je bio covek koji je evidentno kasno kocio i Geely je samo ispratio sa istim. Generalno nije losa fora, svidja mi se, ali eto 2 stavke gde nije bas pametan

Još nije izmišljem radarski tempomat koji bi u realnom vremenu brzinom svetlosti krpio i asfaltirao rupe neposredno ispred vozila :) U izbegavanju rupa ti može pomoći samo veće odstojanje (i korišćenje prirodne inteligencije, tj. manevar volanom). Što možeš lako da podesiš i staviš na maksimalni "following distance".

A to će ti pomoći i da (posredno) rešiš i taj drugi "problem" (videćeš vremenom i sam kako). Jer, ako ćeš ti "following distance" da staviš na minimum, naravno da će tvoj automobil sa uključenim ACC morati odmah agresivno da koči čim onaj ispred isto tako koči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam jos malo adaptivni tempomat i sve mi se vise svidja. Nekako sam bio protiv tempomata zbog utisaka sa Leonom. VW tempomat te generacije je jako cudan. Nabija pun gas, agresivno ubrzava i podize potrosnju. Geely me je bas prijatno iznenadio danas. Onaj autopilot  bas lepo drzi traku.

 

Takodje jako sam zadovoljan menjacem na uzbrdicama i nizbrdicama. Radi ono sto bih i ja radio: nizbrdo spusti i po 3brzine nize da bi kocio motorom tako da npr ide 3.brzinom 65-70km/h  gde bi po ravnom isao 6.

Uzbrdo takodje lepo prilagodi obrtaje da se ne bi mucio. U poredjenju sa CVT u QQ je bas prijatno pametniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni pitao posto ce najverovatnije prvi koji placam upasti u 2026.godinu sa mojim kilometrazama

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam to rekao... Saznao sam usput od druga koji radi u servisu ovde kod uvoznika. 
Sad dal je istina ili nije, em je mnogo ulja em je velika cifra - oko 30k. 
Znam da mi nisu rekli kad sam isao na test voznju, a znam da i drugar zna da preteruje zato sam te i pitao.
Proslo mi kroz glavu pa se setio

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je donekle ocekivano. Bilo bi lepo da je manje, ali bih se iskreno iznenadio da jeste. Javljam cim saznam svakako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz nekog razloga neki motori traze veliku kolicinu ulja... Secam se jedne od prethodnih generacija HY Santa Fe-a, 2.0 dizel, jedna varijanta je bila 5l ulja ( varijanta bez senzora kolicine u karteru ) a druga 7 ili cak 9l ulja ( varijatna sa senzorom u karteru ). 

Generalno, velika kolicina ulja sem udara na dzep je dobra stvar, veliki karter i manja sansa da motor u nekoj ekstremnijoj situaciji ostane na trenutak bez istog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dosta citao o ovom motoru i o platformi CMA koju dele Geely i Volvo. Sve zajedno zvuci jako dobro i da je pravljeno da traje. Nekako mi veca kolicina ulja ide u prilog toj teoriji, ali videcemo vec sta ce vreme pokazati

Za platformu su cak i zvanicno napisali da je ista u pitanju:

Compact Modular Architecture platform - Wikipedia

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...