Jump to content
FAS Goran
dkoncar

Fiat Tipo HB 1.6 multijet

Recommended Posts

E, iskrene čestitke na kupovini. :thumbup:

Jel menjano ulje u menjaču i zašto nije? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem, odnosno robotizovanim na forumu. 

Sta reci o Tipu HB...moj izbor za potencijalnog naslednika Brava sto vozim, a motor odlican za njega. Boja koju imas je odlicna, nikad ne znas koliko je realno prljav :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem

Mozda cak i jedini koji je kupio polovni Tipo, bar od poznatih clanova?

Svakako su ovde dominantno predstavljani novi 1.4 atmosferci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka sluzi u zdravlju Tipo :)

 

5 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem, odnosno robotizovanim na forumu. 

Nije, ima jedna Delta na forumu vec preko 9 godina, samo se ne reklamira mnogo :D @Axic je sada vozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 pored mene ima jos jedan kolega sa novim bravom u kom je isti menjač. :D

Čestitke domaćinu teme za auto, neka ga služi dugo i bez problema. Ne vidim sa slika ima li ono E dugme pored menjača kao kod nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na čestitkama i lepim željama. Uskoro malo više slika unutrašnjosti. Inače, auto je uvezen iz Italije gde je uredno servisiran u ovlašćenom servisu (uredna servisna knjižica).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, igor0511 said:

Nije, ima jedna Delta na forumu vec preko 9 godina, samo se ne reklamira mnogo :D @Axic je sada vozi

2 hours ago, Axic said:

pored mene ima jos jedan kolega sa novim bravom u kom je isti menjač. :D

Ne vidim sa slika ima li ono E dugme pored menjača kao kod nas. 

Nemaju veze ta dva menjaca.

Bravo/Delta imaju onaj "najgluplji" robotizovani M32 Opelas (C544).

Dok su ove novije verzije DCT, sa duplim kvacilom, konkretno u Tipu mislim da je FPT-ov C635 DDCT.

Tacnije, radio ga je FPT, u saradnji sa Magneti-jem i BorgWarner-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimlijvo, nisam znao da ide DCT u Tipa. Cekamo utiske 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas, evo mojih iskustava iz dosadašnje vožnje. Izuzetno lepo prebacuje iz brzine u brzinu. U zavisnosti od položaja noge na gasu prebacuje u višim ili nižim obrtajima. U režimu kada se ne jurca šaltuje u viši stepen na oko 2000 obrtaja. Kada je potrebno obilaženje i eventualno spuštanje stepena prenosa dovoljno je samo malo dodati po gasu i odmah prelazi u niži stepen. Ima čak i Kick Off (pedala gasa ima dva položaja - kada se stigne do kraja oseti se malo veći otpor i tada papučica klikne, a menjač spusti za dva stepena). U takvim situacijama žestoko lepi za sedište. Inače, kada je noga teška na gasu šaltuje na oko 3500 obrtaja.

Kada je manuelni mod u pitanju, lako se prelazi u njega. Samo se ručica pomeri u levo i to je moguće u toku vožnje. Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne.

Ovo mi je prvi put da vozim automatika i mnogo lako sam se navikao na njega. Doduše, desilo se par puta u početku da levom nogom po inerciji nalegnem na kočnicu misleći da je kvačilo.

Poseduje i ECO mod. Tada prebacuje u viši stepen već na oko 1500 obrtaja i potrošnja je za oko litar manja. Doduše, sporije ubrzava jer je na niskim obrtajima i potrebno mu je malo više dok ne uključi turbinu.

Evo i još par slika iz unutranjosti vozila.

 

20231122_093504.jpg 20231122_093518.jpg 20231122_093541.jpg 20231122_093607.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dkoncar said:

Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas

Nepoznanica je mozda da se nadje u Fiatu, tacno je da se neupuceni verovatno iznenade. DSG ti je Vagenova oznaka, a cisto da znas da u Fiatu vozis onaj koji radi FPT (Fiat Powertrain Technologies, u saradnji sa Magneti Marelli i BorgWarner). Komercijalne oznake DDCT (Dual Dry Clutch Transmission), konkretno kod tebe C635 model.

Inace dobro poznat AT sestobrzinac star skoro deceniju i po. Imas ih gomilu u Alfama, gde je najcesci i najpoznatiji, ljudi koji ih rade drze ih u malom prstu. U Alfama se komercijalno vodi kao TCT (Twin Clutch Transmission). Cak ih u Giuiettama imas vrlo cesto (vozio sam ih ko zna koliko puta, pokusavajuci da nateram sebe da bar jednom u zivotu kupim automatik :D), najcesce u kombinaciji sa sa MultiAir Turbo 170/150 ili 2.0 MultiJet, onda Mito, Tonale...

Kod Fiata se najcesce moze naci u 500X, retko u Tipu ili 500L, a kod Jeep-a u Renegadeu. Isao je i kod drugih proizvodjaca, za USA je pod komercijalnim imenom ETCT, isao je u par Dodge modela (Hornet, brat blizanac Tonalea, Dart,...). Ugradjivao ga je i Suzuki u SX4 i Vitaru. Ne znam tacno modele, isao je i u one neke Fiatove grdobe za Kinu.

Mislim da je FPT napravio i 7-brzinsku varijantu tog menjaca pod oznakom C725, deklarisan na nizih 250 Njutna, za neke novije Alfe.

C635 kod tebe je, kako mu i ime intuitivno govori, sestobrzinac deklarisan na 350 Nm. Ugradjivan je od 2010. naovamo u gomilu i turbo dizelasa i turbo benzinaca. Kako u manuelnoj, tako i u DDCT varijanti.

Dok je automatik koji Agzara i Igor pominju samo robotizovani GM-ov M32 starije generacije, ugradjivan u Bravo i Deltu u kombinaciji sa 1.6 MultiJet. Vec krajem 2009. su krenuli generalno da izbacuju GM menjace, M32 (Fiatova oznaka C544, manuelni i robotizovani) i F40 (aka C542). Jedini pravi automatik koji je isao na Fiate i Lancie tih generacije je bio na Delti 1.8 Di T-Jet (tj. Alfin 1750 TBi, samo pod drugim imenom). I to Aisin AF-40 sestobrzinac.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj je definitivno pravi automatik jer ima P poziciju dok kod mene toga nema i uvek se gasi u R poziciji. 

3 hours ago, dkoncar said:

Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne.

Znači da nisu to cimanje sa kickoff-om sredili ni kod novijih menjača što me čudi. Ali naučio si kao i svi da bez gledanja pomeriš ručicu u levo, onda sam šaltaš pa opet levo i vratiš u Automatski mod. Mogli su još dodati šamarljke iza volana, baš je praktična stvar i brzo bi se naviko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

Ovaj je definitivno pravi automatik

E ako si im svima objasnio :P .

 

5 hours ago, dkoncar said:

Ima čak i Kick Off

1 hour ago, Axic said:

Znači da nisu to cimanje sa kickoff-om

Mislite na Kickdown :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Ivan said:

E ako si im svima objasnio :P .

 

Mislite na Kickdown :) ?

Da... kickdown, izvinjavam se na pogrešnoj terminologiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali apdejt teme:

Odrađen veliki servis (set zupčenja, vodena pumpa), PK kaiš sa zatezačima, motorno ulje (Selenia WR), filteri, antifriz, ulje u menjaču (inače u menjač idu dve vrste ulja: za menjač i diferencijal 1,8 litara i 1 litar za robotizovani deo, Tutela Transmission Gearforce i Tutela Transmission ZC 75). Pošto su i kočione pločice bile polovično istrošene zamenio sam i njih. Cena materijala 44 000 din (koga interesuje).

Smatram da je ovim urađeno fino osveženje automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...