Jump to content
Goran
Bule222

Pravilno odrzavanje MA jedinice kod Fiat multiair motora

Recommended Posts

Resio sam da otvorim ovu temu sa nadom da cu dobiti strucan odgovor od osoba koji su posedovali/poseduju fiatove aute sa multiair motorom. Nebitno da li je atmosferska ili turbo varijanta, ta famozna MA hidraulika je ista, te me zanima kako tacno utvrditi stanje te hidraulike kao i zamenu filtera MA jedinice. Takodje sam cuo price o nekim novijim modelina da imaju novije revizije MA jedinice gde su popravili uljne kanale ako sam dobro razumeo.

 

Zaista mi je bitno da znam sto detaljnije o utvrdjivanju i preventivnim zamenama filtera, kako ne bi doslo do velikog troska, jer ja koliko sam upucen, u celoj Srbiji samo Brana zna da radi sa tom MA hidraulikom, a to je od mene 120km udaljeno.

 


Hvala unapred svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pravom si mestu!

Ivan je doktorirao multiair motore!

Ima već dosta o tome na forumu Ivan će te preusmeriti u pravu temu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slucaj da mi je crkla MA jedinica a da pre toga nije pokazivala nijedan simptom koji je ukazivao da ce crknuti. Auto je najnormalnije isao, i samo odjednom check engine i rad na tri cilindra.

 

Iskreno ne znam da li mozes ista da proveris osim samog MA filtera koji je na turbo benzincu lagan za pristup. U principu to je najobicnije sito koje se skida tako sto se prvo skine gornja plastika zupcastog i zatim se sam filter odvija imbusom 10. Posto je u pitanju sito, dovoljan je sprej za ciscenje kocnica da se skinu naslage sa sita.

 

Jedina preventiva koja moze da se uradi su zamena ulja na kracem intervalu od fabrickog koji je suludih 30 hiljada kilometara (licno radim na 10) i da se nadas da nece crci, jer crkavaju i novije verzije sto mi je Brana potvrdio (a i bio sam prisutan u servisu kada je doteran 500x sa 60 hiljada kilometara kom je crkla MA jedinica).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Nikola031 said:

Imao sam slucaj da mi je crkla MA jedinica a da pre toga nije pokazivala nijedan simptom koji je ukazivao da ce crknuti. Auto je najnormalnije isao, i samo odjednom check engine i rad na tri cilindra.

 

Iskreno ne znam da li mozes ista da proveris osim samog MA filtera koji je na turbo benzincu lagan za pristup. U principu to je najobicnije sito koje se skida tako sto se prvo skine gornja plastika zupcastog i zatim se sam filter odvija imbusom 10. Posto je u pitanju sito, dovoljan je sprej za ciscenje kocnica da se skinu naslage sa sita.

 

Jedina preventiva koja moze da se uradi su zamena ulja na kracem intervalu od fabrickog koji je suludih 30 hiljada kilometara (licno radim na 10) i da se nadas da nece crci, jer crkavaju i novije verzije sto mi je Brana potvrdio (a i bio sam prisutan u servisu kada je doteran 500x sa 60 hiljada kilometara kom je crkla MA jedinica).

Koja je sad cifra kod Brane za MA na EVO automobilu? Negde sam po forumima citao soma evra, a negde 600-700 eur ruke + nova MA jedinica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno nisam u toku sa cenama trenutno, ja sam radio pre ~2 godine i cifra je bila oko 700e, ali znam da su posle toga jedinice poskupele i bile oko 1200e.

Edited by Nikola031

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Nikola031 said:

Stvarno nisam u toku sa cenama trenutno, ja sam radio pre ~2 godine i cifra je bila oko 700e, ali znam da su posle toga jedinice poskupele i bile oko 1200e.

A biiip ti MA jedinicu.... A stvarno bih voleo da uzmem jaci auto sledece godine, sa gp 1.4 16v 95hp na evo 135hp, al mi tako bode oci ta MA jedinica kao da je engima, i cinjenica da jako malo benzinskih agregata sa MA jedinicom u Srbiji ima, i takodje cinjenica da samo Brana radi u celoj Srbiji to... A necu vala na dizela, a ne bih da predjem na slabiji motor, pa da se molim bogu kad preticem svaki put. A tu je problem sto ne mozes ni atmosferca uzeti kad I ON ima MA jedinicu isto. Zasto se nisu samo drzali FIRE motora, kao sto su vratili na fiat tip-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu nekog održavanja. Menjaš ulje na 10ak hiljada, zameni se filter MA i moliš Boga da dugo potraje. Sama jedinica je manje više nepopravljiva. Ima nekih caka koje Brana zna da sredi ali i to je pitanje trajnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, stex_pb said:

Nema tu nekog održavanja. Menjaš ulje na 10ak hiljada, zameni se filter MA i moliš Boga da dugo potraje. Sama jedinica je manje više nepopravljiva. Ima nekih caka koje Brana zna da sredi ali i to je pitanje trajnosti.

Nista, jedino mi ostaje da skupim pare i za EVO i unapred 1000 eur za MA jedinicu i ostaviti negde te pare u kovertu. Btw, koje ulje stavljati? Moly liquid? Ili selenia k pure energy 5w40?

Edited by Bule222

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ove perspektive EVO ovih performansi danas ne bi ni bio moj izbor, nego nisam ni gledao šta je MA dok ga nisam kupio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto mora da bude bas EVO? ja bih pre uzeo GP sa 120 konja ako bas hoces punta nego Evo sa MA

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, OMP said:

Zasto mora da bude bas EVO? ja bih pre uzeo GP sa 120 konja ako bas hoces punta nego Evo sa MA

Modernija izrada kabine, led stopaljke, navodno bolja zvucna izolacija same kabine, bolji fabricki zvucnici, vise snage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni bi Evo ili Punto MY12 bili izbor zbog gore pomenutog. Dodatno, Grande vec gaze godine i najmladje sto mozes da uzmes je vec prilicnih deceniju i po staro. Znaci, samo moze da bude starije, jos malo pa punoletno.

S druge strane stoji neosporna cinjenica, da su od Euro 5 verzija totalno uke*ali ponudu motora u Punticima. Sem ako neces za tu tezinu anemicnije ali proverene 1.2 ili 1.4 8v (pa jos sa pet brzina) - jednostavno si osudjen na potencijalnu zaje*anciju sa turbo motorima. U slucaju dizela, to su svileniji Euro 5 1.3 MultiJet. A u slucaju benzinaca osudjen si na MultiAir (atmo ili turbo), ili istu tu jedinicu samo na 2 cilindra (TwinAir, od MY12). 

Ne patim za pogonskim gorivom, a ako vec postoji mogucnost izbora, uvek bih pre izabrao benzinca - ali meni bi u Evu lep izbor bio i 1.6 MultiJet. Obicno idu i sa odlicnom opremom u toj varijanti, jedini je problem sto su poprilicno retki. Ili ako nisi ogranicen samo na Subcompact klasu, mozda i neki restyle Nuova Bravo sa kraja produkcije, sa T-Jet ako vec toliko zentas od MA... Na tom modelu su gurali 120 verziju do samog kraja proizvodnje.

2 hours ago, Bule222 said:

Btw, koje ulje stavljati? Moly liquid? Ili selenia k pure energy 5w40?

Po fabrici, 5-40 sintetika, ACEA C3, sa Faitovim 9.55535 S2 sertifikatom. Pa sta ti se vec "dojmi" :) karakteristikama i cenom. Obicno sipamo Seleniu (K PE), Shell (Helix HX7 ECT, HX8 ECT, Ultra ECT), Ravenol (VMO), Motul (8100 X-Clean)... Imas odgovarajuce teme, pisali smo detaljno, imas tacne specifikacije po proizvodjacima, tacna imena, da ne ponavljamo po 100 puta isto.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

I meni bi Evo ili Punto MY12 bili izbor zbog gore pomenutog. Dodatno, Grande vec gaze godine i najmladje sto mozes da uzmes je vec prilicnih deceniju i po staro. Znaci, samo moze da bude starije, jos malo pa punoletno.

S druge strane stoji neosporna cinjenica, da su od Euro 5 verzija totalno uke*ali ponudu motora u Punticima. Sem ako neces za tu tezinu anemicnije ali proverene 1.2 ili 1.4 8v (pa jos sa pet brzina) - jednostavno si osudjen na potencijalnu zaje*anciju sa turbo motorima. U slucaju dizela, to su svileniji Euro 5 1.3 MultiJet. A u slucaju benzinaca osudjen si na MultiAir (atmo ili turbo), ili istu tu jedinicu samo na 2 cilindra (TwinAir, od MY12). 

Ne patim za pogonskim gorivom, a ako vec postoji mogucnost izbora, uvek bih pre izabrao benzinca - ali meni bi u Evu lep izbor bio i 1.6 MultiJet. Obicno idu i sa odlicnom opremom u toj varijanti, jedini je problem sto su poprilicno retki. Ili ako nisi ogranicen samo na Subcompact klasu, mozda i neki restyle Nuova Bravo sa kraja produkcije, sa T-Jet ako vec toliko zentas od MA... Na tom modelu su gurali 120 verziju do samog kraja proizvodnje.

Po fabrici, 5-40 sintetika, ACEA C3, sa Faitovim 9.55535 S2 sertifikatom. Pa sta ti se vec "dojmi" :) karakteristikama i cenom. Obicno sipamo Seleniu (K PE), Shell (Helix HX7 ECT, HX8 ECT, Ultra ECT), Ravenol (VMO), Motul (8100 X-Clean)... Imas odgovarajuce teme, pisali smo detaljno, imas tacne specifikacije po proizvodjacima, tacna imena, da ne ponavljamo po 100 puta isto.

 


Mislim da na kraju mi se isplati lepo preci na fiat bravo 1.4 od 120 ili 140,150ks. Od te jedne popravke multiair jedinice, na bravu mogu zameniti i plivajuci i turbinu i jos da mi ostane malo sa strane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapratih temu posto vozim pandu sa Twin Air motorom pa se ponadah da cu neci nesto korisno ali...

Kupi auto koji ti se svidja, ako imas srece i dobro odrzavas auto bices veoma zadovoljan ali ako kupis auto koji ti se ne svidja nikada neces biti zadovoljan koliko god taj auto bio dobar i pouzdan

 

Tako sam ja kupio opel astru g u savrsenom stanju za savrsenu cenu  vozio je 5 godina nikada se nije pokvarila osim redovnih servisa dinara nisam ulozio u auto. Posle 5 godina je prodao za iste pare za koje sam je kupio i dan danas tvrdim da je to najgori i najruzniji auto koji sam vozio

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Bule222 said:

Modernija izrada kabine, led stopaljke, navodno bolja zvucna izolacija same kabine, bolji fabricki zvucnici, vise snage.

imam i Evo i obican GP, ne vidim sta je kvalitetnije u enterijeru, dizajn jeste drugaciji i to je stvar ukusa ali materijali mi ne deluju bolje ni na jednom delu enterijera, u zvucnicima ne primecujem razliku, 15 konja snage neces ni primetiti garantujem (gp mi je 1.4  120 konja), za zvucnu izolaciju ne mogu da tvrdim jer sa Evo nije izlazio iz grada ali u gradu nema razlike, led stopke jesu lepse realno i prednost je sto ima prednja dnevna svetla ali po meni sve to nije vredno "rizika" sa MA jedinicom

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, OMP said:

imam i Evo i obican GP, ne vidim sta je kvalitetnije u enterijeru, dizajn jeste drugaciji i to je stvar ukusa ali materijali mi ne deluju bolje ni na jednom delu enterijera, u zvucnicima ne primecujem razliku, 15 konja snage neces ni primetiti garantujem, za zvucnu izolaciju ne mogu da tvrdim jer sa Evo nije izlazio iz grada ali u gradu nema razlike, led stopke jesu lepse realno i prednost je sto ima prednja dnevna svetla ali po meni sve to nije vredno "rizika" sa MA jedinicom

Znaci Fiat Bravo mi ne gine, pa dobro, meni jedino smeta sto je malo duzi, ali sam cuo da je dosta kvalitetniji materijal za brava koriscen, kao da i koristi najprostiji 1.4 t-jet turbo sistem. Jedino sto sam cuo da trosi 8L na 100km, ali mi nije ni to problem, sa obzirom da mu je rezervoar 60L

Edited by Bule222

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo je bolji izbor ali taj 1.4 120 konja bolje ide u puntu dok onaj sa 150 konja u bravu je prava mera ali kazu da trosi dosta sad da ga ebem nikako ne valja :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, OMP said:

Bravo je bolji izbor ali taj 1.4 120 konja bolje ide u puntu dok onaj sa 150 konja u bravu kazu da trosi dosta sad da ga ebem nikako ne valja :)

Navodno, 1.4 tjet 120ks u bravo-u je 9.8 od 0-100 dok je na puntu 8.9, a na mom 95ks je 11, tako da cu sigurno biti zadovoljan. Moracu otici do nekog obliznjeg placa da ga vidim malo uzivo, nisam jos imao priliku da provozam nekog brava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...