Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Singapur 2022

Recommended Posts

FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 2023

Lokacija: Marina Bay Street Circuit, Singapur, Singapur

Datum: 15.-17. septembar 2023.

 

PETAK 15. septembar 2023.

Prvi trening: 11:30 - 12:30

Drugi Trening: 15:00 - 16:00

SUBOTA 16. septembar 2023.

Treći trening: 11:30 - 12:30

Kvalifikacije: 15:00 - 16:00

NEDELJA 17. septembar 2023.

Trka: 14:00

 

VN-Singapura-e1579431347905.png.webp

 

Broj krugova:      61

Dužina staze:      5.063 km

Dužina trke:        308.706 km

Broj trka:             13

Prva trka:             2008.

Najviše pobeda:  Sebastian Vettel - 5

                            Mercedes, Ferrari - 4

 

Singapur je ušao u šampionat 2008. godine kao prva trka ikad održana pod veštačkim osvetljenjem. Ugovor je potpisan 2007. godine izmedju turističkog odbora Singapura i Bernie Ecclestonea na 5 godina. U novembru iste godine objavljeno je da će trku sponzorisati Telekomunikacije Singapura, pa je tako trka ponela naziv FORMULA 1 SingTel Singapore Grand Prix sve do 2014. kada je novi glavni sponzor postao Singapore Airlines.

Od ukupnih troškova od 150 miliona SGD-a, vlada je finansirala 60% ili 90 miliona SGD-a. Za prvu trku izradjeno je 110.000 karata, a organizatori se mogu pohvaliti da su sve ulaznice bile rasprodate i da je trka (u finansijskom smislu) bila ogroman uspeh.

 

800px-1_singapore_f1_night_race_2012_city_skyline-300x217.jpg.webp 800px-2012_Singapore_GP_-_Vettel_3-300x217.jpg.webp

 

Prva trka u Marina Bay-u bila je 15. trka u šampionatu i bila je prva trka koja je vožena u noćnom terminu. Prema zvaničnim podacima iz Singapura, za osvetljenje na stazi utrošeno je oko 110 km kabla i 240 bandera. Količina svetlosti koja je dobijena bila je 4 puta jača nego na najvećem fudbalskom staionu.

Za sezonu 2009. staza je malo modifikovana u krivinama 1,2 i 3 kako bi se omogućilo preticanje, ali i u krivini 10 gde su visoki ivičnjaci prouzrokovali mnoge udese 2008. godine.

Prvi pobednik trke bio je Fernando Alonso, ali je ta trka obavijena velikom kontraverzom koja se zbila unutar Renault F1 Tima.

Do sada je održano 12 trka. Najuspežniji vozač je Sebastian Vettel sa 5 pobeda, dok u konkurenciji timova Ferrari i Mercedes dele prvo mesto sa po 4 trijumfa.

 

 

Singapore_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

A lepo su spustili loptu pred trku, kao ne odgovara im staza bla bla :D A prošle godine je čak i Perez uspeo da pobedi, Maks je imao ono odustajanje od brzog kruga u Q3 zbog goriva, a time delta je bila u ljubičastom skoro sekund u tom momentu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren spremio specijalnu kolor šemu za trke u Singapuru i Japanu

 

McLaren_MCL60_Kolor-Sema_VN_Singapura_VN_Japana.jpg

 

Tim iz Vokinga izgledaće malo drugačije tokom azijske turneje.
Ova izmena u izgledu kod McLarena najviše ima veze sa njihovim sponzorom OKX. Tako će MCL60 na trkama u Singapuru i Japanu imati najviše crne i narandžaste boje. Zasluge za ovakav dizajn najviše imaju pomenuta OKX kompanija kao i sam McLaren.

Ovo je treći put da tim iz Vokinga ova sezone menja kolor-šemu, pa tako posle VN Monaka i VN Španije gde je bolid vožen u bojama triple krune, kao i na VN Velike Britanije gde je MCL60 imao boje u hrom nijansi, izgleda da su dodatne izmene pripremljene i završnicu šampionata.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ovde ostali nesto bitnije ne urade, ne znam gde ce ove godine. Na sva tri treninga RB nije bio na svom nivou, Max se na trecem treningu upravo konstantno zali na menjac, prvo upshift pa onda i downshift, pa na probleme sa proklizavanjem.

Konstantno ponavlja da je ponasanje bolida neprihvatljivo, a na kraju se ironicno obratio i svom inzenjeru sa konstatacijom da je u pitanju takmicenje u driftu da bi sigurno pobedio :D

Treci trening, cetvrto mesto i 3 desete zaostatka, Checo jos gori na 8. mestu. Ima jos malo vremena za korekcije, ali verujem da konkurencija zadovoljno trlja ruke pred kvalifikacije. Jos na konfiguraciji staze na kojoj je preticanje vrlo tesko.

Scuderia na sva 3 treninga dominira, na prva dva su cak imali 1-2. Videcemo sta ce biti u kvalifikacijama, a narocito u trci sa njima. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tatin sin opet izdominir'o vec u Q1 :thumbdown:

Pitanje je sta ostade od onog Astona u zadnjoj krivini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opa opa, kakve kvalifikacije! Šta li se desilo sa RB, ne pamtim kada su poslednji put ovoliko uspeli da omaše setup?

Horner je izjavio posle kvala da nikakve veze nema nova direktiva sa performansama, nisu čak nikakve delove ni menjali, probali su u petak par novih aero elemenata ali su za subotu vratili sve na konfiguraciju koju su vozili prethodnih par trka.

Oba vozača su se bukvalno ceo vikend žalila na balans, Maks je rekao da je Q1 bio ok, ali je u Q2 sve opet pošlo naopako, previše nizak auto, gubi prijanjanje na kočenju, bukvalno su identičan problem imali u prvoj krivini i Maks i Perez, samo se Perez okrenuo a Maks nastavio.

 

Ako ništa, bar će zanimljiva trka biti, baš me zanima dokle može Maks da se progura, mada opet, sa ovakvim setupom, obzirom da nema nikakvog značajnog menjanja zbog park fermea, pitanje je... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije postale zanimljivije od samih trka.

Me sumnjam ja da će RB dopustiti sutra da se neko sem njih nađe na podijumu, ALI, teže će se probiti do podijiuma nego ranije, pogotovo kad vidimo ko je sve ispred njih na gridu.

Meni je veći "strah" od samog trkačkog tempa strategije Ferrarija i ostalih.da ne zaboravim da pohvalim Alonsa, Norisa i vozače HASSA, uhbatio sam sebe kako se više radujem njihovim rezultatima nego ferrarijevim.

 

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je lepo videti kad RB ne dominira, odmah zanimjliva trka.

Saincu svaka cast na voznji i diktiranju tempa, Lec kao i obicno mrtvo puvalo dobro ga nie Max na kraju stigao malo je falilo.

Zsam da ce Rasel da napravi neko biiip u trci pogotovo na kraju, ocekivao sam neki banzai manevar protiv Landa pa da obojica ispadnu ali bolje ovako sto je sam sebe sjebao, Lepo ga Lando "navukao" na bankinuo, Ras je bio u dva problema, napred gleda kako da pretekne Landa pozadi kako da se odbrani od Luisa, da Luis nije morao da vrati na startu poziciju mislim da je mogao do pobede pre nego Rasel i mislim da je merc trebalo da se kocka za 2. pitom, da uvede samo Luisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, OMP said:

Kako je lepo videti kad RB ne dominira, odmah zanimjliva trka.

Da sam zabacio udicu u wc šolju i čekao da zagrize, više bih se zabavljao nego u prvih 57 krugova ove trke. Poslednjih 5 krugova je bilo vrhunski zanimljivo, ali na osnovu toga reći da je trka bila zanimljiva, nikako :D

 

Konačno nešto kvalitetno da vidimo od Sainca, taktički perfektno urađeno. Lekler imao nesreću u boksu jer nisu mogli da ga puste zbog prilaska Hamiltona, a kasnije je i sam napravio grešku u drugom stintu i imao je sreće što ga Maks nije prestigao sa 16. mesta u poslednjem krugu.

 

Rasel - :lol:

 

RB na kraju još i izvukao neke bodove, em očajne kvalifikacije, em im taktika pala u vodu sa onim SC, i bukvalno su morali na kraj poretka 20 krugova pred kraj.

Čestitke malom Lawsonu, neprimetan skroz a opet završava trke i evo uzeo i 2 velika boda. Ako ovako nastavi, mislim da je vreme da Cunoda pakuje kofere i pali u neku Formulu E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve bi mi bilo draze, osim da je nesrecni Sainz uzeo pobedu :) . Neosporno su bili brzi u kvalifikacijama (kao i mnogo puta do sada), dobra taktika, ali trebalo je da se posloze sve nebeske kockice da bi dosao do ovog ostvarenja. Oba najveca konkurenta u q*** u Singapuru, iscedio maksimalno klupskog kolegu (koji je btw krenuo pored njega sa mekom komponentom guma) i na samom pocetku i tokom trke... Pa iscedio Norrisa, imao srece da je RB (takav kakav je ovog vikenda) 2 kruga pre SC povukao Maxa na zamenu guma i uz sve to zavrsio tik iza Leclerca... Jedan drugaciji SC ili da je Russell uspeo da obidje Landa par krugova pre kraja, a bio je na ivici iako je Sainz "poginuo" samo da mu obezbedi DRS - i mogao je komotno da se pozdravi sa najvisim postoljem.

Drago mi je zbog Scuderie, kamo srece da zavrsnice kao ovu u Singapuru gledamo svakog vikenda. A u isto vreme zao Leclerca, koji kao neosporno talentovan vozac dozivljava ovako nesto i da se sa njim igraju gore nego sa Bottasom u svoje vreme (tipa, za 5 krugova, napravi gap od 5 sec). Sve bi to bilo super, klupska taktika odlicna - samo kada bi Sainz to isto odradio za njega kada bi trebalo. A ne da ne bi, nego je vec odbijao sa komentarima primerenijim deci u kartingu. U prilog mu ide sto je trenutno u boljoj formi nego Leclerc. Mozda ova trka bude i prelomna sto se tice buduceg odnosa izmedju vozaca Scuderie i dugogodisnje prakse da dozvoljavaju da se medjusobno trkaju. Tj. nepostojanja prvog vozaca, sto se ranije u prilicno sezona ispostavilo kao lose resenje. Samo sto je sada verovatno jasno ko bi bio prvi vozac.

Videcemo kako stvari zaista stoje na Suzuki, to je vec za samo par dana. To je prava trkacka staza, za razliku od ove standardno uglavnom dosadne ulicne. Za koju ostaje zapisano da je Ferrari bio taj koji je konacno prekinuo fascinantan niz Red Bulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekujem da Red Bul uništi sve na Suzuki. Ima jedan baš dobar video sa objašnjenjem šta je pošlo po zlu u Singapuru, oni su čak doneli i 2 nadogradnje na ovu trku ali novi pod nisu koristili, imali su u simulaciji novog setupa obe trke, gde su rekli da je za Japan sve delovalo savršeno a Singapur nisu mogli da ubodu ni u simulatoru.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je RB dominantan, to je činjenica kao što je i činjenica šta Maxa najviše boli upravo Singapur. Em su prekinuli niz em nikako da ga osvoji.
Lepo je videti da i Meklaren ima tempo iz trke u trku kao i da Mercedes u poslednjoj trećini svake trke ozbiljno stiska konkurente.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz i Ferrari prekinuli niz Red Bulla

 

sainz_singapore_gp_2023_r.jpg

 

Ferrari je kao 1988. bio taj koji je sprečio jedan tim da ostvari pobede u svim trkama sezone.


Na startu trke smo videli neke različite strategije. Većina iz prvih deset se odlučila za srednje-tvrde gume, a izuzetak je bio Leclerc na mekim. Van prvih deset, vozači Red Bulla su odlučili da krenu na tvrdim gumama i pokušaju da dužim ostankom na stazi i dobrim tempom nadoknade neke pozicije i kasnije se na mekim uključe u borbu.

Leclerc je iskoristio meke gume na kraju i odmah preskočio Russella do prve krivine pa je tako Ferrari odmah imao 1-2. Russell je grčevito morao da se brani od Hamiltona, koji je doduše presekao stazu i dobio poziciju, a onda je morao da brine i o Norrisu koji ga je pritiskao u prvih nekoliko krivina.

Hamilton je u drugom krugu morao da vrati mesto Russellu i to su dobro izveli pošto Norris nije mogao da iskoristi tu situaciju i eventualno ugrabi jednu poziciju. U tom trenucima smo videli i prvo odustajanje nakon kontakta Tsunode i Pereza u kom je Japanac izvukao deblji kraj.

Iza ove grupe je Alonso držao šestu poziciju ispred Ocona, Magnussena i Verstappena, koji je napredovao do devete pozicije.

Hamilton je u 5. krugu morao da prepusti još jednu poziciju, ovoga puta Norrisu, pošto se našao pod istragom da je nelegalno stekao prednost i u odnosu na njega.

Verstappen je u 6. krugu uspeo da prođe Magnussena i on je u tim trenucima imao oko 10 sekundi zaostatka za vozačima ispred koji su uglavnom štedeli gume.

To su potvrdile i poruke preko radija koje smo čuli od Ferrarija. Leclercu je rečeno da se malo udalji od Sainza kako bi još lakše kontrolisao gume, dok je Sainz poručio da može doveka da vozi tempom kojim je u tim trenucima išao.

Trka je potpuno zamrla u tim trenucima i samo se,čekalo da se vidi koliko će ko izdržati do prvog pit-stopa.

U 19. kriu smo imali prvo uzbuđenje kada je Sargeant promašio jedno skretanje i blago udario u zid. On je oštetio prednje krilo i potom ga vukao za sobom sve do boksa, a onda je smo zbog nekih delova koji su ostali na stazi imali i pun period pod vozilom bezbednosti.

To je dovelo do toga da svi osim vozača Red Bulla odu u boks.

Leclerc je maksimalno usporio vozače iza sebe i napravio prostor od 8 sekundi između sebe i Sainza. To je omogućilo Ferrariju da ima dovoljno vremena da servisira oba vozača, ali na kraju Leclerc nije imao sreće pošto je ekipa morala da ga zadrži zbog gužve u pit-lejnu.

Sainz se na stazu ključno vratio ispred Verstappena, Russell je bio treći, Perez peti, Norris šesti, a Leclerc sedmi, a Hamilton koji je imao sličnu kao Monačanin je pao na osmo mesto.

Trka je nastavljena u 23. krugu, a Verstappen je morao grčevito da ze brani od Russella. U velikim problemima je bio i Perez, a gužvu iza Meksikanca je iskoristio Hamilton koji je obišao Leclerca koji je u jednom trenutku morao da izbegava Norrisa.

Verstappen nije mogao dugo da izdrži pritisak Russella koji je prišao u 24. krugu, a pozicije od Norrisa i Hamiltona je izgubio i Perez.

U 25. krugu je Norris prišao ispred Verstappena, a Leclerc ispred Pereza i Red Bull je u tim trenucima na starijim tvrdim gumama bio pod ogromnim pritiskom.

Dva kruga kasnije je Verstappena prošao prvo Hamilton, a onda i Leclerc i vozači Red Bulla nisu imali tempo da povećaju svoju prednost u odnosu na vozače iza sebe, pa je postojao realan rizik da se nakon svojih pit-stopova vrate na samo začelje.

Iza Pereza se stvorila velika kolona koju je predvodio Alonso, koji je imao i pet sekundi kazne zbog nepropisnog ulaska u pit-lejn, ali je prilikom jedne greške u krivini 1 otišao preširoko i isprljao gume zbog čega je izgubio priključak na nekoliko krugova.

Španac je konačno uspeo da povrati gume do 34. kruga i ponovo je počeo da pritiska Pereza, međutim maksimalna brzina Aston Martina čak i sa DRS-om nije bila dovoljno dobra.

Iza njih smo videli promenu na desetoj poziciji gde je Gasly obišao Magnussena, a onda je usledio sjajan duel Pereza, Alonsa i Ocona. Nikome nije bilo jasno kako nije došlo do kontakta u toj situaciji. Alonso je napao Pereza, ali bezuspešno što je iskoristio Ocon da se uključi u borbu. Usledilo je nekoliko promena pozicija između njih dvojice, sve to u repu Pereza, a na kraju je Ocon izašao kao pobednik, pa je onda on bio taj koji je jurio Meksikanca.

Ocon je u 39. krugu lako prošao i Pereza, a cela gužva od par krugova ranije je omogućila Gaslyju da uhvati priključak.

Perez je u 40. krigi morao u boks pošto je izgubio još nekoliko pozicija i vratio se na stazu tamo gde se i očekivalo – na samo začelje.

Krug kasnije je u boks otišao i Verstappen i on se vratio na 15. mesto.

Russell je 20 krugova pre kraja dobio instrukciju da počne da pritiska Sainza, ali onda novo uzbuđenje pošto je Ocon morao da odustane zbog tehničkog problema sa bolidom. On se parkirao u prvom kompleksu krivina pored staze na izlasku iz pit-lejna i u tom trenutku smo imali virtualno-vozilo bezbednosti.

Russell i Hamilton su odlučili da odu u boks i promene gume u drugom krugu od suspenzije trke, a za isto su se odlučili i u Aston Martinu sa Alonsom kako bi odradili kaznu. Russell i Hamilton su se vratili na stazu na četvrto i peto mesto 13 sekundi iza trećeplasiranog Leclerca, dok je Alonso imao jako sporu promenu guma, nakon čega se vratio tek na 15 mesto.

Svi problemi za vozače ispred su omogućili Verstappenu da napreduje, a onda se obilaženjem Zhoua na stazi  u 48. krugu vratio u bodove, a,krug kasnije je prišao i Hulkenberga za deveto.

Russell i Hamilton su na svežim srednje-tvrdim gumama logično počeli da brzo smanjuju prednost vozača ispred sebe.

Verstappen je u 51. krugu obišao Lawsona za 8. mesto i dao se u poteru za Piastrijem, dok je Russell smanjio zaostatak za Leclercom na 3 sekunde, dok je u toj fazi trke Hamilton iza bio i brži od svog timskog kolege.

Russell je u 54. krugu stigao Leclerca i uspeo da ga obiđe na izlasku na zadnji pravac zahvaljujući mnogo boljoj reakciji, a onda je i Hamilton par trenutaka kasnije u prvoj DRS zoni prošao Monačanina.

Prva četvorica su se našla u u dve sekunde pet krugova pre kraja i krenula je velika borba za pobedu, ali i mesta na podijumu.

Russell je imao dobar pokušaj protiv Norrisa 3 kriga pre graja, ali se McLarenov vozač grčevito branio i odbranio, i to se ispostavilo kao ključni trenutak trke, pošto su se onda dva Mercedesa borila u narednih nekoliko krivina i izgubila ključno vreme. Nakon toga je Sainz namerno usporavao i davao DRS Norrisu kako bi se lakše odbranio od Russella.

Mladi Britanac iz Mercedesa je onda preterao u poslednjem krugu, udario u zid i tako ispao iz trke, ap je poslednje mesto na podijumu pripalo Hamiltonu.

Četvrti je bio Leclerc, samo dve desetinke ispred Verstappena koji je bio na mnogo svežijim gumama, šesta pozicija je pripala Gaslyju ispred Piastrija, Pereza, Lawsona, dok je Russellovo odustajanje omgućilo Magnussenu da donese Haasu vredan poen.

 

VN_Singapura_Trka_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro ali sa 8 neka ode na 10-12 a gde je 21sec, sta radio kulirao po stazi, ma on je meni pogubljen u vremenu i prostoru skroz, ne verujem da bi on mogao da bude sampion pa sve i da vozi RB

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...