Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Italija 2023

Recommended Posts

Vec odmah ovog vikenda, na redu je "La pista magica" - cuvena Monza.

Pored ostalog, "kraljica brzine" poznata je i po tome sto se vise od 70% konfiguracije vozi pod punim gasom.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 2023

Lokacija: Autodromo Nazionale Monza, Monca, Italija

Datum: 1.-3. Septembar 2023.

 

PETAK 1. septembar 2023.

Prvi trening: 13:30 - 14:30

Drugi Trening: 17:00 - 18:00

SUBOTA 2. septembar 2023.

Treći trening: 12:30 - 13:30

Kvalifikacije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 3. septembar 2023.

Trka: 15:00

 

VN-Italije-e1579431296233.png.webp

 

Broj krugova:      53

Dužina staze:      5.793 km

Dužina trke:        306.720 km

Broj trka:             71

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: L. Hamilton, M. Schuacher - 5

                           Ferrari - 20

 

Monca je legendarna staza, koja ima najdužu tradiciju u Formuli 1. Nalazi se u Lombardiji, nedaleko od Milana, naselje Monca danas ima oko 120000 stanovnika.
Monca se vozila svake sezone od početka Formula 1 šampionata 1950. Njen prvi pratilac je Monako 1953. Ona je najbrža staza u šampionatu, preko 70% dužine staze se vozi pod punim gasom.

 

Oval u Monci

 

Sam autodrom se nalazi u Kraljevskom parku, odakle se mogu videti prelepi Alpi. „La pista magica“ ili „Magična staza“ kako je još zovu Italijani, je treća staza izgrađena u svetu.

U Monci se vozi VN Italije, izuzetak je 1980. kada je to bila Imola, na njoj je bilo nebrojeno mnogo uzbudljivih trka, tragičnih momenata, ona je otkrivala talente, ona je san svakoga pilota F1.

 

VN Italije 2004. Felipe Massa

 

Sama staza se nije mnogo promenila od svog postanka. U prvim godinama trkanja u Monci veliki problem je bio što je staza prebrza, a to je izazvalo mnogo nesreća često sa smrtnim ishodima. Projektanti su postavljanjem šikana neznatno usporili stazu. 1955. poginuo je Alberto Ascari iz nepoznatih razloga i tada Monca dobija svoju najpoznatiju krivinu Parabolicu, 1961. godine skraćena je za oko pola kilometra, posle udesa u kome je poginulo 13 gledalaca.

Jedna od najčuvenijih trka vozila se 1971. godine kada su se na liderskoj poziciji promenila čak osmorica vozača, tada je pobedio Gethin samo 0,01 sekundu prednosti u odnosu na drugoplasiranog. 1978. godine trka je započeta pre nego što su piloti stigli na startne pozicije u toj gužvi koja je nastala poginuo je Roni Peterson.

2000. godine prilikom masovnog sudara na startu trke odleteli točak je usmrtio sudiju, to je bila poslednja pogibija u Monci, iste godine M.Shumacher je izjednačio broj pobeda sa Senom. Šest godina kasnije je Schumacher na istom mestu objavio svoje povlačenje iz Formule 1, što je označilo početak jedne nove ere za Ferrari.

 

VN Italije 2019.

 

Monca je 2008. i 2020. bila mesto velike radosti za jedan drugi manji tim iz Italije. U pitanju je Toro rosso, odnosno sada AlphaTauri, koji je naslediofabriku Minardija 2006. i nakon samo dve godine su sa Vettelom došli do svoje prve pobede u istoriji. 2020. im je pod novim imenom AlphaTauri drugu pobedu doneo Pierre Gasly.

Budućnost VN Italije i Monce na kalendaru Formule 1 je na klimavim nogama. Staza ima važeći ugovor, a da bi se zaslužio novi će biti neophodno dosta ulaganja u infrastrukturu, koja je prilično zastarela.

 

 

Italy_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Scuderiji su izgleda shvatili ozbiljnost situacije... Tako da su se ocigledno bas temeljno spremali i donose izuzetno VIDLJIVE tehnicke izmene za Monzu :laughing: .

 

Ferrari prikazao specijalnu kolor-šemu za VN Italije

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_SF-23_Kolor_Sema_Italija.jpg

 

Italijnski tim imaće izmenjene boje za svoju domaću trku.


Ferrari je i ovoga puta spremio žutu boju za potrebe SF-23 a ovoga puta u čast ovogodišnje pobede na trci 24 časa Le mana. Naime, odelenje tima iz Maranela koje se takmiči u WEC šampionatu uspeli je da pobedi na ovoj prestižnoj trci i ceo tim će ovoga puta biti prisutan u Monci.

 

Carlos_Sainz_Charles_Leclerc_Ferrari_Kolor_Sema_VN_Italije.jpg

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah Monza! Nadam se kiši opet!

A Ferari će ovako dobiti bar 10 konja i 10 sekundi bržu promenu guma(da ne bude 12s)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da su ofarbali auto u crnu boju,za bolje nisu,ako osvoje barem 20 poena,puna kapa.

A Monca je vrhunska trkačka staza,super brza i nema prastanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imperija uzvraća udarac,Bravo za Ferrari,konacno najbrzi i to na domaćoj stazi ,na super brzoj Monci

Sainc bio najbrzi,pa Maks i Leklerk na 3oj poziciji,gledao samo Q3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, SalacUE said:

Boga mi, lepo je Skuderija odvrnula slavinu/ventile za kvalifikacije.
Daj Bože da i sutra budu konkurentni.

Zadnjih godina, rezultati u kvalifikacijama su im nazalost uglavnom i najveci domet. Na ovakvim stazama pogotovo.

Videcemo kakav ce biti trkacki tempo i strategija sutra.

Od vremena Schumija i Alonsa, Ferrari je jedinu pobedu u Monzi ostvario 2019., kada je Leclerc pol poziciju konacno uspeo da pretvori i u pobedu.

A tifozima je posebno bolna 2018., kada su Kimi i Vettel imali 1-2 u kvalifikacijama. A na pobednickom postolju zavrsio samo Kimi i to na 2. mestu, dok su Hamilton i Bottas ostvarili 1-3 za Mecku.

Do te trke su se nekako i drzali i imali sanse u sampionatu, ali ih je Merc prvo nokautirao pred njihovim domacim navijacima, a zatim do kraja sezone zbrisao sa mape.

 

Sainz nadjačao Verstappena u kvalifikacijama u Monci

 

sainz_italian_gp_2023_q.jpg

 

Neverovatno neizvesne kvalifikacije i ponovo Ferrari na vrhu, ovoga puta na domaćem terenu u Monci.


Prvi deo kvalifikacija u kom su svi bili u obavezi da koriste tvrde gume je pripao Verstappenu sa 1m21.573s, osam stotinki ispred Albona i dve desetinke ispred Leclerca. Ono što je zabrinulo sve navijače Ferrarije je što su se oba vozača na kraju Q1 našla pod istragom zbog toga što nisu vozili pripremne krugove u okviru vremena koje je sinoć propisala FIA i njihovi rezultati su pod znakom pitanja.

Vozači koji nisu uspeli da prođu u Q2 su bili Zhou, Gasly, Ocon, Magnussen i Stroll, dok u finišu morali da se spašavaju vozači McLarena i AlphaTaurija.

U drugom delu kvalifikacija, koji se vozio na srednje-tvrdim gumama je ponovo najbrži bio Verstappen, ovoga puta sa 1m20.937s. Najbliži su mu bili Leclerc i Sainz, a vremena prve trojice su bila u okviru svega pola desetinke.

U finišu je nekoliko božijih vozača moralo da se spašava, a među njima su bili Hamilton i Piastri.

Oni su u tome na kraju uspeli, a razlike su bile neverovatno male u borbi za poslednje pozicije koje vode u Q3. Na kraju su ispod crte ostali Tsunoda, Lawson, Hulkenberg, Bottas i Sargeant.

Nakon prve runde krugova u Q3 na mekim gumama samo imali 1-2 za Ferrari. Sainz je imao najbolje vreme od 1m20.532s, tri stotinke ispred Leclerca i desetinku ispred Verstappena.

Druga runda krugova u Q3 je bila jednako uzbudljiva. Prvo smo gledali Leclerca koji leti stazom i koji je preuzeo prvo mesto, međutim onda je odgovorio Verstappen i uneo neizvesnost među Tifoze.

Ipak, sve je spasio Sainz koji je na kraju vozio 1m20.294, svega 13 stotinki ispred svetskog šampiona.

Četvrta pozicija je pripala Russellu ispred Pereza i sjajnog Albona. Prvih deset su zaokružili Piasti, Hamilton, Norris i Alonso, koji nije ni vozio na kraju Q3.

Direkcija trke je na kraju objavila da Ferrarijevim vozačima neće biti izrečene nikakve kazne zbog incidenta u Q1, pa su tako zadržali svoje pozicije i mogli lepo da proslave sa tifozima na kraju kvalifikacija.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko o lozenju fanova da ce ferari da pobedi, dobro da i ovaj zadnji stepenik podijuma uzese obzirom kako su se trkali medjusobno kao dva pocetnika, posebno Lec, lako su mogli Reselu da poklone podijum...Sainc je bio dobar na pocetku drzao Maxa mada Max je vrebao gresku nije napinjao i docekao je, znao je da ce ga lako oladiti kad ga pretekne pa nije bilo potrebe rizikovati.

Svaka cast albonu, covek zasluzuje neki ozbijlniji bolid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao je sansu i mesto u RB, koje je prokockao.

Pred Coronu, 2019. zamenio je Gaslyja na zadnjih 9 trka i cak nije lose ni startovao te godine. Ali je kompletnu Corona sezonu 2020. zavrsio kao sedmi, osvojivsi vise nego duplo manje poena od Maxa (koji je i nekih godinu i po mladji od Albona). Max jeste visegodisnji projekat RB, ali toliko o forsiranju vozaca u to vreme, sada je naravno druga prica kada se zna ko je prva violina i ko juri rekorde.

Sto ga je i "preporucilo" za zamenu i na njegovo mesto je dosao Checo iz Racing Pointa. A Albon prekomandovan na mesto testnog i rezervnog vozaca RB za 2021.

 

Sto se Scuderie tice, lepo rekoh da su im dobri rezultati u kvalifikacijama najveci domet u zadnje vreme i da ce tesko doci do pobede. Na ovakvoj stazi pogotovo.

Cak su se za trenutno stanje u ekipi odlicno drzali, 1-3 juce u kvalifikacijama, Sainz je vodio nepunu trecinu trke, bilo je lepih duela i odbrana i sa Maxom, Checom, pa medjusobni dueli Ferrarijevaca... Po meni, opet im je taktika po ko zna koji put bila pasivna i cekali su da ostali naprave prvi potez. Logicno je bilo da kada su vec izgubili prvo mesto koje je Max zajahao i krenuo da pravi razliku, da sa pozicija 2 i 3 bar jedan vozac pokusa sa agresivnom taktikom i ranijim pitom. Mozda cak i pre toga, jednostavno nisu imali sta da izgube, svakako ih je Checo sustizao..

Ali to je Ferrari - Arrivabene, Binotto, Vasseur, nebitno, navikli smo vec... Tako da su sa 3-4 napravili u ovom trenutku najbolji moguci rezultat. RB pogotovo sa Maxom je druga dimenzija u odnosu na ostatak karavana ove godine - 10. uzastopna pobeda, oboren Vettelov i Ascarijev rekord, sada juri Schumijevih 19 uzastopnih podijuma. Takodje i 47. F1 pobeda, Prost je sada na samo +4, Vettel na +6 na listi vecitih.

 

Verstappen oborio Vettelov rekord; Perez upotpunio slavlje

 

verstappen_italian_gp_2023_r.jpg

 

Red Bull je ostvario dvostruku pobedu u Monci ispred dva Ferrarija, koji su danas bukvalno dali sve od sebe.


Većina vozača je za start trke odabrala srednje-tvrde gume, dok su na tvrdim startovali samo Hamilton, Bottas i Magnussen.

Već pre starta smo imali prvo uzbuđenje i odustajanje pošto je Tsunodin bolid počeo da se puši pa je Japanac morao da se parkira pored staze na prilazu Parabolici.

Vozači su zbog toga morali da voze dodatni pripremni krug, međutim pošto redari nisu mogli da pomere bolid AlphaTaurija, ceo start je odložen za petnaestak minuta.

Start trke je prošao bez incidenata i pored manje gužve u prvoj krivini u kojoj su bili Leclerc i Russell. Pozicije na čelu su ostale nepromenjene, a jedan od retkih koji je napredovao je bio Piastri koji je preskočio Albona za šesto mesto.

Međutim, samo krug kasnije, Albon je iskoristio fantastičnu brzinu svog Williamsa i vratio šesto mesto na prolasku drugoj šikanu.

Verstappen je počeo polako da pritiska Sainza od trenutka kada je dobio DRS. U 6. krugu smo videli prvi napad, ali je Sainz odlično pozicionirao svoj bolid u prvoj krivini i odbranio vođstvo.

Prvu trojicu je razdvajala sekunda ipo, dok su Russell i Perez bili malo iza i čekali rasplet ispred sebe.

Dalje iza njih je Alonso uspeo da povrati desetu poziciju koju je na startu izgubio od Hulkenberga i do tog trenutka je već izgubio 3 sekunde za grupom ispred sebe u kojoj su bila dva McLarena i Hamilton.

Perez je od 11. krug započeo da konstantno napada Russella na glavnom pravcu, ali je Britanac bio mnogo hrabriji na kočenjima što mu je omogućavalo da se brani.

U 14. krugu su nakon duela obojica presekla prvu šikanu nakon čega se Perez našao ispred, ali je morao da vrati poziciju.

U sledećem krigi smo konačno videli promenu na vrhu. Sainz je blokirao točak na prolasku krivini 1 i to je kompromitovalo njegov izlazak i brzinu kroz Curva Grande. Verstappen je to iskoristio, pozicionirao bolid sa unutrašnje strane i lako na kočenju prošao Ferrari.

Odmah iza je konačno manevar napravio i drugi Red Bull kada je Perez konačno imao dovoljno dobru brzinu na glavnim pravcu da prođe Russella i preuzme četvrto mesto.

Albon je u međuvremenu bio prvi iz top 10 koji je menjao gume, a Sainz i Russell su bili sledeći u 20. krugu.

Za to vreme je Perez iskoristio čist vazduh da sustigne Leclerca, koji je ipak na kraju 21. kruga za Verstappenom otišao u boks. U Sledećem krugu je isto učinio i Perez, a poredak je ostao nepromenjen.

Trku je u tim trenucima poveo Piastri ispred Norrisa i Hamiltona, a Norris je bio prvi iz te grupe koji je bio na promeni guma u 23. krugu.

Piastrija je krug kasniji pit-stop koštao pozicije u odnosu na timskog kolegu, a u prvoj krivini je čak viđen i minimalni kontakt između njih dvojice pošto su se našli točak uz točak na stazi.

Za to vreme je Russellu dodeljena kazna od 5 sekundi zbog toga što je pri povratku na stazu nakon svog pit-stopa presekao stazu i nepropisno obišao Ocona, sa kojim nije ni bio u trci.

Verstappen je u 24. krugu za prvo mesto obišao Hamiltona, koji je bio na drugačijoj strategiji.

Sedmostrukog šampiona su u 28. krugu prošli i Sainz, Leclerc i Perez u razmaku od svega nekoliko krivina, pa je i on na kraju tog kruga otišao da promeni svoje gume.

On je za razliku od ostalih prešao na srednje-tvrdu komponentu i vratio se na desetu poziciju iza Alonsa. Ipak, Britanac je već u sledećem krugu iskoristio svoje sveže i mekše gume i probio se na deveto mesto. 

Verstappen je na čelu vodio sa 6s prednosti ispred Sainza iza kog je bio formiran DRS vozić u kom su bili Leclerc i Perez.

Monačanin je međutim u jednom trenutku ispao iz DRS-a i to ga je stavilo pod veliki pritisak od strane Pereza. Vozač Red Bulla nije uspeo da prođe u prvom pokušaju na prilasku drugoj šikanu Variante della Roggia, ali je u narednom krugu u prvoj šikani bio u boljoj poziciji koja mu je omogućila da na najbolji način iskoristi pomoć DRS-a i prođe na treće mesto.

Iza te borbe je Russell zaostajao sedam sekundi, dok je 16 sekundi iza Mercedesa vođena velika borba za šesto mesto između Norrisa i Albona.

Problem je bio u tome što je Albon imao neverovatnu brzinu na pravcima, tako sa Norrisu nije previše pomagao ni DRS.

U 38. krugu je Britanac čak prilikom jednog pokušaja presekao šikanu, posle čega je morao da vrati mesto Tajlanđaninu.

Odmah iza te borbe su bili Piastri i Hamilton, a Vozač mercedesa je davao sve od sebe da iskoristi mekšu komponentu guma i prođe mladog Australijanca.

Pritisak se isplatio u 41. krugu, ali uz kontakt za koji je iz prve delovalo da je kriv Piastri, koji je imao i oštećeno prednje krilo. On je zbog toga morao u boks i to ga je potpuno izbacilo iz borbe za bodove, a Hamilton je na kraju dobio 5 sekundi kazne za izazivanje incidenta.

U borbi za pozicije na podijumu je Perez počeo žestoko da pritiska Sainza.

U 43. krugu je Meksikanac preambiciozno pokušao sa spoljne strane posle čega je dva puta napravio grešku i presekao prvu šikanu.

Perez je konačno posle mnogo muka uspeo da prođe u 46. krugu, a iza njega je manevar protiv Norrisa napravio i Hamilton. On je kasnije uspeo da obiđe i Albona nakon čega je krenuo u trku sa vremenom u pokušaju da napravi prednost od 5 sekundi ispred Williamsa.

Za to vreme se između dva Ferrarija vodila velika borba između Sainza i Leclerca koja je za publiku bila podjednako zabavna, ali i stresna pošto su nekoliko puta umalo imali kontakt.

Verstappen je mirno priveo svoju trku kraju i ostvario rekordnu desetu uzastopnu pobedu ispred Pereza i Sainza koji je jedva izdržao nalete Leclerca u poslednja dva kruga.

Peta i šesta pozicija je pripala Russellu i Hamiltonu i pored kazni koje su imali, Albon je morao da se zadovolji sedmim mestom, dok su Norris, Alonso i Bottas pokupili poslednje bodove na Monci.

 

VN_Italije_Rezultat_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam sta je Albon radio u RB ali kazem steta sto sad nije u boljem timu jer nije za oredjenje nekad i sad,  sigurno je bolji vozac nego Perez i mnogo vise bi pruzio, sa ovim bolidom jednostavno je nedopustivo biti ispod 2. pozicije u trkama a gde se Perez vozi?

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, u dobroj je formi neosporno. Ali stvar je u tome sto RB trenutno ne treba nista bolje u vozackoj postavi. Sa Maxom gaze rekorde, on je njihov decenijski projekat, a Checo (ili bilo ko na njegovom mestu) je tu samo kao backup.

Od-do, u zavisnosti i od njegove forme i stanja tima.. Od toga da je Maxu u onoj borbi na noz, u zadnjoj trci 2021. doneo titulu. Do toga da je toliko dominantan ove sezone da mu bukvalno niko i ne treba. Maltene je Max samo sa svojim osvojenim bodovima prvi i u poretku konstruktora :) .

Checo savrseno odgovara mestu druge violine, koje je i u novijoj istoriji bilo neophodno za neku visegodisnju dominaciju bilo kog tima. Tj. trenutno "glumi" Barrichella u vreme Schumija, Bottasa u vreme Hamiltona... Svako dozvoljavanje trkanja izmedju klupskih kolega je uglavnom timovima donosilo samo probleme i glavobolje, cak i kada bi bili evidentno dominantni, primera je gomila. Mozda i najpoznatiji Senna-Prost u McLarenu krajem 80'-ih, Alonso-Hamilton takodje u McLarenu, Hamilton-Rosberg u Mercu... Ferrari je tipican primer vec decenijske dezorganizacije po tom pitanju sto je vidjeno i juce, a u periodu Vettel-Kimi su takodje mozda mogli nesto vise da urade da je bilo malo vise taktike i saradnje klupskih kolega. Koliko se iz glave secam, bar u jednoj sezoni one dominacije Merca.

Tako da se Checo tu savrseno uklapa, ne talasa :) previse... A i pitanje je ko bi od vozaca svesno dosao i unapred znao da treba da odigra takvu ulogu za drugog. I bude zapamcen u istoriji po tome, kao mozda najcuveniji beskicmenjak Bottas :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pazi da nije, verujem samo marketinska fora proizvodjaca satova... Pazi da jos i Leclerc nije radio isto to:

"Drugi vozač Ferarija Šarl Lekler imao je sličnu neprijatnost prošle godine posle trke na stazi Imola – i njegov sat je tada ukraden, a i Monegašanin je jurio za počiniocima."

 

Dok ostale bezvredne sponzorske satove niko nece ni da pogleda.

Nisu samo napisali, kada je Sainz stigao ovu trojicu pljackasa i uzeo im nazad svoj sat od 300.000 EUR - da li im je cupao usi ili samo podelio po ukor :lol: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Milanu baas dobro praše panduri Fiat Bravo,video svojim očima kako ih teraju,

Ma Sainc popizdeo sto ga je Maks obišao,pa su zato lopovi najebali:popo:,kad ih je dohvatio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...