Jump to content
FAS Goran
KrCicko

Giulietta 1.4 MA Norvezanka

Recommended Posts

Mali su to motori tj male zapremine realno za ovakve automobile ali imaju dosta snage koju daju tek u visim obrtajima i mislim da su brzine krace zbog lakseg medjuubrzanja da bih lakse dostigao vise obrtaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo to ide za tu zapreminu, kod MultiAir je em pik obrtnog pomeren u nize rpm (u odnosu na klasican turbo benzinac), em je to u Sport ili Dynamic modu obrtni na nivou prvih 1.9 Common Rail dizela. Takodje je i max snaga dostupna na nizim obrtajima, vec na 5.000 rpm. Tako da je u pitanju ocigledno samo drugaciji setup na razlicitim vozilima. Jedno vise naginje sportskoj, drugo racionalnijoj voznji.

3 hours ago, KrCicko said:

Ako sam nasao dobar podatak:

  1.4MA 170 HP
I 3.909
II 2.118
III 1.484
IV 1.116
V 0.897
VI 0.767

Evo ti bas prenosi i diferencijal za MA 150.

Imas tu i "overall" odnos (kada pomnozis odnos menjaca i diferencijala), razlika je samo okruglo 0.5 izmedju finalna dva prenosa:

 

Untitled.png.8230aa744a001b7fa6828edc667640f0.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih da je MAX obrtni moment na nižim obrtajima kod Brava
Bravo 1.4 MA 140 KS na 5000 obrtaja a max obrtni moment 230Nm na 1750
Giulieta 1.4 MA 150ks ( i 170ks) na 5500 obrtaja a max obrtni moment 250Nm na 2500 obrtaja.
Plus obe brže stižu do stotke od Brava.


Čak po fabričkim specifikacijama Giulieta je za trunku manji potrošač od Brava, što je normalno, novija generacija motora itd, zato je meni malo nejasna ta veća potrošnja na višim putnim brzinama, al ajde, možda kolega nije dobro ispratio itd, i natovaren auto itd

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da potrosnja na AP uopste nije niska pri "vecim" brzinama, meni je oko 8.5 na 140 (~3300 obrtaja), mada nije ni po magistrali nesto preterano niska potrosnja. Nisam pratio jer generalno drzim tempomat 130-140 ali sam skoro siguran da nije 10l na 150, to mi je nekako preterano. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ChobbyNS said:

Koji su visi obrtaji ako su nizi 5k rpm?

Ceo kontekst je u poredjenju MA sa klasicnim turbo benzincima ili atmosfercima (kod kojih rad usisnih ventila kontrolise iskljucivo bregasta).

I pik obrtnog i pik snage su kod MA pomereni u nize obrtaje. A nizi su u poredjenju sa obicno 5.500-6.500 rpm gde je pik snage gore pomenutih.

 

S druge strane, kod dizela je pik snage obicno na 4.000 rpm, tako da ce i na osnovu brojki, a i svako ko sedne da ih vozi, videti da je voznja MA nesto izmedju voznje turbo dizela i klasicnog turbo benzinca. Tj. da ima obrtni i snagu vec i iz bunara, a mozes i da ga vrtis u obrtaje. Kako si vec raspolozen taj dan :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, knezevic76 said:

Plus obe brže stižu do stotke od Brava.


Čak po fabričkim specifikacijama Giulieta je za trunku manji potrošač od Brava, što je normalno, novija generacija motora itd, zato je meni malo nejasna ta veća potrošnja na višim putnim brzinama, al ajde, možda kolega nije dobro ispratio itd, i natovaren auto itd

Послато са 2203129G помоћу Тапатока
 

Potrosnja pomenuta je sa 3 osobe u autu, dakle oko 250 kg tereta :) 

Juce 4 osobe, klima, tempomat na 170 skoro ravan put, BC kaze 12.3-12.7, varira malo sa blagim usponima...

 

"Plus obe brže stižu do stotke od Brava." Mislim da je ovde caka. Brze stizu ali su zato krace brzine :(

 

Evo jutros uporedio Ceed benzinac, na 3000 rpm ~120 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, KrCicko said:

"Plus obe brže stižu do stotke od Brava." Mislim da je ovde caka. Brze stizu ali su zato krace brzine :(

Nemoj da zaboravis da je u Bravu trunku slabija verzija od 140 KS i 230 Njutna (plus skoro 30 Nm u Sport modu). Naspram 150 KS i 250 Njutna kod Giuliette (plus Dynamic mode), nije bas da je zanemarljivo na istu tezinu.

Apropo potrosnje na autoputu, opet ponavljam svoju praksu (a "priznajem" jedino sto veci uzorak i cep), tako bih jedino i uporedjivao: BG-Istanbul-BG, 4 odrasle osobe, pun auto stvari, nigde vozeno ispod ogranicenja, blizu 2000 km autoputa i malo zestokog carigradskog lokala, 6.43l po cepu za ceo put. Jesenas do Budimpeste i nazad, 825 km, maltene "u bocu" isti rezultat, 6.47l .

 

Mozda ti bude interesantno, posto si imao relativno slicnu deonicu do CG... Na prethodnoj strani sam ostavio ocitavanja brzine/obrtaja/prosecne potrosnje po "blesimetru".

Na konfiguraciji kao ispod do Dalmacije (uzbrdo, nizbrdo, krivine, preticanja), uz malo klime i ovaj put samo DVOJE ljudi sa prtljagom - opet voznjom nesto preko ogranicenja, opusteno je po cepu izlazilo 5.2 l.

Prva slika je kompletna ruta BG-Makarska (5.2l ukupno za ceo put), a druga slika je deo te rute od granice sa BiH (i jos jednog cepovanja) do Makarske (5.4 l na toj tezoj deonici, tamos-vamos).

On 8/7/2018 at 4:03 PM, Ivan said:

e2.thumb.jpg.84664d3a2c142b60eaba69d86116ee8b.jpg e1.thumb.jpg.35ccfd4dc28f252362eca9a74cc87d47.jpg

Lepo se mogu videti promene nadmorske visine... Prvi veci pik posle nase granice je Vlasenica, zatim sledi penjanje iza Kladnja, pa penjanje iza Olova.

Iza toga Nisicka visoravan, na 500 i kusur mnm u udolini je Sarajevo. Iza cega sledi penjanje na Ivan Sedlo. I onda konstantno spust niz Neretvu, preko Konjica i Jablanice do Mostara (najniza tacka pre mora). I onda penjanje i serpentine kod Zitomislica, Citluk, Ljubuski, Vrgorac, poslednji pik je prelaz preko obronaka Biokova i spustanje na more na 0 mnm :) .

Navedene potrosnje su za ovu konfiguraciju magistralom (i zanemarljivo autoputa) - uz malo lokala 1100 km ukupno, prosecna brzina od 60 i kusur km/h. Magistralom u ravnici to moze da ide jos malo dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzaba gledanje u blesimetar, laze i prosecna a kamoli trenutna potrosnja na boardu. Koristim Ic cisto da okvirno uporedim potrosnje u razlicitim rezimima voznje, a ne da ih prihvatam zdravo za gotovo. Posto je kolega nov sa autom, samo cep i sto veci uzorak i znace na cemu je tacno posle nekog vremena.

Zato i moj onoliki post iznad :) , cisto da covek ima neku referencu sa autom slicne motorizacije i tezine, a sve iz 5-godisnjeg perioda posedovanja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da cu ikad moci cep-cep metodom da utvrdim potrosnju na odredjenoj brzini, ipak mi nemamo toliko auto puta :) 

 

Naravno da ne uzimam zdravo za gotovo BC, na prethodnoj alfi je lagao za 2 litra a na astri trenutno 1 i vise :) 

Na par rezervoara do sada lagao je za 0,2 - 0,3 litara pa zato uzimam da je  9,5-9,8 u stvari 10 litara. Mozda i laze tj pokazuje vecu od realnije pri vecim brzinama, ko ce ga znati...

 

Mislim da tvoj prosek 5,x litara nikada necu dostici. Na relaciji KS-UE sam bio na 5.9 a vozio sam lagano, sa par preticanja mozda... Prosecna brzina mi se vrti oko 44-49 uglavnom. Po brdovitoj magistrali prosek se povecavao.

 

Spirit monitor kaze za 1.4 MA 150 HP average 7,6 tako da mislim da se uklapam :)

 

PS za vikend sam napokon odradio mali servis, i poterao sam malo auto u D modu. Osetio sam taj e-Q2 kako radi tako da ovaj rezervoar nije merodavan sto se tice potrosnje :)

 

Neko je vec napisao iznad "Alfa je to..... "

Edited by KrCicko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da trosi 5 litara, 6 brzina i 80kmh po ravnom.

Kad se vozi normalno trosi od 8-10 i dovidjenja, sve drugo je natezanje da bi se reklo kako malo trosi.

Meni na 130kmh pod klimom delta pokazuje 10l potrosnju ns-bg.

a u povratku 8-8.5. najmanje sto moze na 130 kmh je oko 7.5l ako nema vetra i ravno je ko tepsija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je zato sto vozimo italijane. Na drugim forumima kad citas njima auto trosi 3l/100km. Jedino pomalo cudno je sto im ista takva sluzbena trose 10, 12l...

Sto sam upecao ribuuu... OVOLIKU!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 9/20/2023 at 1:11 PM, KrCicko said:

PS za vikend sam napokon odradio mali servis, i poterao sam malo auto u D modu. Osetio sam taj e-Q2 kako radi tako da ovaj rezervoar nije merodavan sto se tice potrosnje :)

I dosao do rezerve :) Zamena ulja je pala negde na pola rezervoara, i nakon zamene kazaljka goriva je brze "padala" zbog toga sto je Alfa vozena kako dolikuje, i po gradu i po AP.

Sve u svemu BC 8,1 a cep-cep 8,5 litara.

Eto, mislim da mozemo da stavimo tacku sto se tice potrosnje Alfe iz ove teme :) 

 

PS u Astru se sipa "poljoprivredna" nafta od skoro, tako da ce Alfa biti vozena povremeno, kako dolikuje :) A od 1 oktobra videcemo :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo osvezavanje teme :)
Pre neki dan G presla cifru od 88888 km :)  

 

Isao oko NG do Uzica pa opet uzimao meru:

Relacija NI-UE voznja po ogranicenjima uz tempomat (jedino AP 100 km/h) sa suprugom i 2 deteta BC pokazao ravno 5. Onda resetovao trip B i na nekih 100+ prevaljenih km relacija UE-Zlatibor, vozikanje po Uzicu, magistrale... BC kaze 7.9

U povratku vec poceo sneg da pada pa se vozilo bez preticanja i lagano (AP 90 km/h) BC opet pokazao 5. Sve u svemu ukupna prosecna potrosnja 5.9 na 600+ km. Nisam dopunjavao da proverim tacnost ali skala rezervoara je bila na oko polovinu tako da definitivno auto nije potrosio mnogo vise- do sada je praksa da prikazuje manje za oko 0.2.

Najzanimljivije je sto sam od UE do CA vozeci u koloni lagano (na vrh gasa) po BC ostvario 4 litra potrosnju :) :) :)

Kratke voznje po ravnom Nisu sa hladnim motorom po BC 9+ :(

 

Eto, toliko sto se tice potrosnje.

 

Auto je na zimskim 18" i lepo se ponasao ovih dana dok je bilo malo snega po putu. Probao sam A mod po zaledjenom delu puta. Subjektivni osecaj je da limitira gas kad pocne da kliza-slajfuje i da nekako "ispravlja" auto tj koci tockove (eQ2) kad se malo zanese.

 

G dobila i prve oziljke :) 


 


 

G krilo.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceka i dete, nije to sporno.

Ali 90-100kmh na autoputu mi je u rangu voznje 40-50kmh magistralom.

Dok sam vozio kamion i u njemu mi je bilo 90kmh gnjavaza a mogu misliti tek u autu, horor iskreno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ok, mlad si čovek, žuriš svojoj ženi. Razumem ja to. :D

 

Napisao domaćin da je vozio 90 jer je krenuo sneg da pada, pa su svi tako vozili, opravdao se, eno gore. :thumbup:

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lepsi auto i duzu temu o potrosnji ne videh na forumu. Skoro cela prepiska je o potrosnji.

Da iskoristim priliku da se zahvalim@Ivan za onaj mini USB.
Procitao sam kad je objavio. I uskoro porucio. Ali, dok je stiglo, zaboravih u kojoj temi je bilo objavljeno.

Meni se odlicno uklopio u player.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Nema na cemu ;) . Kome mjuza ide sa USB, odlicna fora za auto, da ne zauzima fizicki mnogo mesta i ne smeta.

Identicne, samo sa vise kapaciteta, koristim i za laptopove. Preko Alija su ti SanDisk Cruzer Fit bagatela u poredjenju sa nasim radnjama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...