Jump to content
Goran
IDzO

Focus Pocus Preparatus - Ford Fokus

Recommended Posts

Sto se tice all season guma, tu moras sam prelomiti... Ekonomski i prakticno, mnogo puta sazvakana tema na vec popularnom podforumu.

 

Apropo kamere, mislis na DVR prednja+ zadnja ili posebno zadnja za parking i aktivna DVR napred? Ako je u pitanju DVR, moj savet je bolje ugradi parking senzore pozadi i kupi dvr kombinovani nego kameru pozadi posebno za parking. 

 

U zdravlje da te sluzi, ja sam svojevremeno pitao coveka u vezi novog focusa 1.0 ecoboost motorom u connected opremi (2022g)...presao 5k, jako zadovoljan, a pre je imao Zetec 1.6 atmosferac benzin. Mislim da ga je platio 24k, kaze Ford odlican auto koji razbija nedoumice pa se nadam da je tako i kod tebe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam! :thumbup:Kod izbora prošlog auta, nisam razmatrao Fokus karavan (ta generacija), sve dok nisam seo u njega.

I promenio mišljenje nabolje. Pozitivno iznenađen koliko auto dobro deluje.

Ali, na kraju izbor pao na 308 i zbog razloga za konkretni primerak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srecna kupovina. Puno kilometara.

Prijatelj je promenio vec 3 Ford Focusa karavan. Kupuje oko 4 god star, vozi 4god i u krug, zadnji mu je 2017god. Odlicno ga sluze. Ne menja marku. Isti servis i redovno odrzavanje. Puno prelazi oko 40 K km godisnje.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala lepo svima!


@ISV_01

Što se tiče kamera i vrtsta, iskren da budem još nisam ništa gledao, razmišljao niti čitao. Drug iz srednje škole radi kao auto električar i sa njim ću se posavetovati oko svega. Svakako će on ugrađivati pa neka izabere najbolje rešenje.

Imam prednje i zadnje parking senzore pa olakšava parkiranje (mali je gepek prozor i slabo se vidi kroz njega).

 

Mali+veliki servis+kompletno pretresanje svega imam za dve nedelje pa ću videti koliko će to novaca biti.

Ako preostane za druge stvari rešavaću kamere i felne.

 

Felne koje mi se sviđaju su:

EDBC9213-2B56-4020-98FA-46006028A5B6.thumb.jpeg.95c6410903457a70606616e9809264d2.jpeg 682CFCDF-A9FE-44B5-B355-4F5E89AB3287.thumb.jpeg.c1ea6a3cd951894d9c17a445fbd4d41f.jpeg 8142DB56-B366-404C-A4EB-65BD9476CECD.thumb.jpeg.9251631b88400a735cdbb88e349289e1.jpeg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican izbor, vrlo kvalitetan i pouzdan auto.

Ja sam 2-3 godine vozio mk3, 1.6, ali od 95 konja, ima tu negde i teme i bio sam prezadovoljan. Doduse, hecbek varijanta.

Koliko se secam, jednina stvar od ulaganja za to vreme jeste hidro nosac motora koji je tada bio oko 5-6.000 i koji je neverovatno eliminisao vibracije i akumulator. Auto sam kupio sa oko 125.000km.


Jedina, da kazem mana, jeste slabija preglednost zbog sirokih stubova i malog stakla pozadi, ali sam parking senzorima to resio. Licno mislim da je kamera, pored senzora koje vec imas i nepotrebna.

 

 I jos dva saveta za pocetak - veliki servis Ford propisuje na 180.000km, a ti si tu negde, tako da ako nisi 100% siguran oko servisiranja, valjalo bi i odraditi.

 I druga stvar je da ako planiras nove felne, ove 16-ice ostavi za zimu, a ako su letnje gume uskoro za zamenu, onda bar idi na 17-ice. Ni felne ni gume u toj varijanti nisu nista posebno skuplje, a Fokusovi blatobrani su toliko da je greota ne popuniti ih ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odrađen veliki servis, mali servis, zamenjen je akumulator, prednje i zadnje pločice, sve tečnosti, kompletno pregledan auto…(račun je u nastavku poruke).

Cena sa materijalom i rukama: 855€

Kilometraža: 194.200

8C8BB67E-E417-47FF-A3E6-F5E30979BD2B.thumb.jpeg.9f6dc479b1d9429b3afb3f806ebeb204.jpeg
 

Od redovnog ulaganja je ostala popravka prekidača grejanja prednjih sedišta.
Moram ići kod drugog majstora za ovu intervenciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno kvalitetno surenje :thumbdown: , cak i za BG pojmove... Sa nevericom iscitah spisak, ako je u pitanju neki neovlasceni servis.

Da ne nabrajam stavke pojedinacno, neke su cak i duplo skuplje.

Aj' sve to, platis da je kvalitet... Ali za ove pare da nekome stavis maltene najjeftinije kamenjare od Metelli plocica i napred i pozadi - to mi stvarno ne ide u glavu :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije zvaničan servis u pitanju.

Takva tura ovog puta. 

Sledeći servis možda odradim u ovlašćenom Fordovom serivsu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam iz BG pa mi je organizovanje servisa van SU igranka (npr.: ako auto mora da ostane dan-dva na popravci).

Imam još par majstora koji su u opticaju pa ću videti kakve će biti cene na sledećem servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, IDzO said:

pa ću videti kakve će biti cene na sledećem servisu.

Nadam se da se ne dozivljava drugacije nego kao drugarsko caskanje ;) .

Menjacko ulje sa zamenom 5.100 din. Pretpostavljam da ide malo jace od 1.5l, cena kvalitetnog je tu oko 10-15 EUR/l. Zamene obicno gratis uz veliki servis, ako ne dodjes samo za to.

Ako je aditiv za menjac u pitanju 4.500 din - tubica kvalitetnog Liqui Moly sa MOS2 je oko 10 EUR, idu 2 tubice na 1l menjackog ulja... Znaci isto tu oko 20 EUR.

Ovih 19.000 din pretpostavljam da je za akumulator - ne znam kakav da si uzeo EFB (za vozila sa Stop&Start), neka je i od 70Ah, cak ni Exide nije blizu te cifre. A ovo su sve cene da ti odes i kupis kao fizicko lice.

Zamena prednjih i zadnjih plocica 7.600 din. Naplacen mali servis 4.500 din (ovde je oko 3.000) uz veliki, a to se obicno podrazumeva u ceni velikog ako se rade zajedno. I oci mi bas bodu odabrane Metelli plocice.

Ovo ostalo je OK, standardno set za zupcenje i PK spaneri INA, PK kais Dayco, poljski Filtroni koje dosta njih stavlja (mada uvek sam pre za UFI, Knecht, Mann, ako vec mogu da biram).

 

PS: Nije za poredjenje ni benzin i dizel koji je skuplji za odrzavanje, ali koliko je sve otislo uvis posle Corone (asociralo me gledajuci spisak, posto sam radio maltene sve identicno)... Kada sam kupio bivseg MultiAir Sporta pre neku godinu: veliki+mali servis, komplet zadnje kocnice (diskovi i plocice) uz zamenu kocione tecnosti, zamena menjackog ulja, sredjivanje sitnica, naravno sa rukama - kod naseg Gorana me je izaslo oko 290 EUR. Da si na to dodao neki dobar EFB akumulator za S&S, recimo oko 120 EUR, cifra bi izasla na 4 glave i opet bi bila vise nego duplo manja. Sacuvaj Boze koliko je sve otislo gore, da ne kazem u q*** :) . Kada uporedis sa ostalim, delovi su jos i sa korektnim cenama (mada opet je pitanje koji rang kvaliteta stize kod nas), koliko je poskupeo rad.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je na dizalici, moras da budes ispod auta da bi odvio remenicu radilice, usput ispruzis ruku i odvijes cep od kartera i to naplatis 4500din pored ovolikog posla koji je covek radio kod tebe! I jos ako si mu nabavljao delove, uzeo si debeli rabat! Pa bratee..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod rabata.

Skoro komsija popravljao auto. Delovi oko 40 000. Ruke nista. Kaze majstor da ima rabat na delove. Tako da po ceni maloprodajnoj za delove, dobijas i ruke. Potpuno logicno. Jer je rabat oko 20%.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par meseci je bila polemika u viber grupi udruzenja servisera, da se usaglase tj svi isto naplacuju rad za mali servis ( zamenu ulja i filtera ) oko 4-5k din! Sto je najgore velika vecina je bila saglasna a mala kolicina se bunila... Jer realno to su prevelike pare za taj posao. Drugar mehanicar i koji ima prijavljen servis ih je napusio i rekao da nisu normalni jer iako je cena zivota porasla, da nisu i plate porasle... On se drzi "starih" cena, 2-3k din za rad u zavisnosti jel benzin ili dizel tj da li menja filter goriva ili ne jer i pored toga sto uzme 2-3k din za ruke, ako je vozilo novije tj skuplje, cesto mu ostane jos toliko od rabata. Bezobrazni i alavi su svi postali i uzimaju ozbiljne cifre za monterski posao. Za neku generalnu ili nesto ozbiljnije majstor se ne moze naci a i ti koji se nadju tj koji znaju posao, nece da rade jer se ne isplati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve si lepo rekao...

@shuxx

Dobro, ne treba sad ni da cepidlacimo :) , svakako da ljudi trebaju da zarade. I sve drugo je otislo uvis.

Ali neke stavke mi bas bodu oci, pre svega odnosom prema musteriji (bar ako ti je stalo da je zadrzis za stalno).

Cak mi je i za "BG shvatanja" preterano, gde nisu retki oni koji razmisljaju da ce svakako doci neko novi na šišanje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedini majstori su bas postali bezobrazni sa cenama. Eto covek pre par dana napisao da mu majstor za mali servis u Surcinu trazio 500 dinara, a ovaj 4500 i to uz veliki jos...

 

U Euromediku pregled lekara opste prakse je 2500 dinara
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takav nam je mentalitet generalno..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Će ode ova prepiska u drugu temu ..osećam

Ali, jos pre 10 god, mi je majstor u Valjevu servisirao auto, mali servis, i nije me kostao ni dinara vise nego da sam sam kupio delove, ulje.

Lepo mi je rekao da ima rabat na delove, a da ulje uzima na bure od 200L, i da tu ima odlicnu cenu.

Nisam nikad imao problem, a bar 10 servisa sam uradio kod njega.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...