Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Španija 2023

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 AWS GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2023

Lokacija: Circuit de Catalunya, Montmelo, Španija

Datum: 2.-4. jun 2023.

 

PETAK 2. jun 2023.

Prvi trening: 13:30 - 14:40

Drugi trening: 17:00 - 18:00

SUBOTA 3. jun 2023.

Treći trening: 12:30 - 13:30

Kvalifikacije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 4. jun 2023.

Trka: 15:00

 

VN-%C5%A0panije-e1579431353825.png

 

Broj krugova:      66

Dužina staze:      4.675 km

Dužina trke:        308.424 km

Broj trka:             52

Prva trka:            1991.

Najviše pobeda: Schumacher, Hamilton - 6

                           Ferrari - 12

 

Staza u Barseloni dobro je poznata svim timovima F1 i jedna je od najčešće korišćenih staza u godini, jer pored mnogobrojnih serija koje se održavaju na njoj, predsezonska testiranja F1 daju inžinjerima dobar uvid u bolid i same performanse.
Kako je prva trka na Evropskom kontinentu, većina timova dolazi na ovu stazu sa novim paketima i novim rešenjima u nadi da će njihov bolid dobiti još koju desetinku neophodnu za pobedu.

Kada je napravljena 1991. godine, staza je bila poznata po čestim preticanjima i zanimljivim trkama. Zadnje dve krivine bile su idealno mesto za preticanje jer je auto koji je iza mogao da se približi dovoljno da napadne kad izadje na ciljni pravac.

 

spanish_gp_1991_start.jpeg.webp

 

Međutim, kako je aerodinamika uzimala sve veći mah u F1 tako je i preticanje postalo sve teže jer bolidi više nisu mogli da budu tako blizu jedan drugom zbog turbulencije koju stvara bolid ispred. Poslednji sektor staze je redizajniran 2007. godine, pa se tako umesto brze krivine dobila šikana, koja je trebala da poveća broj preticanja, ali taj broj se nije drastično uvećao.

Vetar je jedan od važnijih faktora na stazi, jer u jednom delu staze se može desiti da je izuzetno jak, dok na drugom delu staze može biti normalan, a to predstavlja ogromne probleme inžinjerima koji pokušavaju da nadju najbolji set-up za trku. Često se dešavalo da u testiranjima timovi imaju odlične performanse, ali kad dodje trka stvari se potpuno promene.

 

96ES-A161-300x217.jpg.webp F1_Circuit_de_Catalunya_-_Tribuna-300x217.jpg.webp

 

U istoriji staze vidjeni su mnogi veliki dueli i zanimljive trke. Senna i Mansel su vodili 1991. lavovsku borbu do samog cilja, Schumachera koji je 1994. uspeo da završi na 2 mestu iako je imao samo 5 brzina, 1999. kada se na celoj trci desilo samo 1 preticanje, 2001. kada je Mikka Hamkkinen u poslednjem krugu predao Schumacheru pobedu zbog kvara na kvačilu i mnogih drugih zanimljivih dogadjaja.

Konfiguracija staze je pretrpela nekoliko promena tokom svoje istorije. Na zadnjem pravcu je ranije postojala šikana, koja je uklonjena nakon 1994. Krivina 10 na kraju zadnjeg pravca je 2004. pretvorena u sporiju ukosnicu, da bi 2021. bila vraćena prvobitna forma. Pored toga, 2007. je dodata šikana između ranije brzih krivina 13 i 14, ali se u poslednje vreme se više priča o njenom ukidanju.

Ipak, nakon decenije ipo i odsta žalbi vozača, konfiguracija staye je vraćena naonu od pre 2004. Prvo je modifikaciju u 2022. doživela krivina 10, a onda je za 2023. ukinuta i šikana na kraju kruga.

 

spanish_gp_stand_g.jpeg.webp

 

Do sada 31 održane trke u Barseloni viđeno je 15 raličitih pobednika. Legendarni vozači poput Ayrtona Senne, Michaela Schumachera, Nigel Mensela, Mike Hakkinena, Alana Prosta, samo su neki od imena koji su se popeli na najviše pobedničko postolje u Barseloni.

Ferrari je najuspešniji tim sa 7 pobeda, Williams – Renault sa 5, McLaren Mercedes sa 4, a tu su još i Red Bull, Brawn GP, Renault i Benetton – Renault.

Od vozača najuspešniji su Michael Schumacher i Lewis Hamilton sa 6 pobeda, dok su iza njih imena poput Mike Hakkinena sa 3 i Nigela Mensela sa 2 pobede.

 

Spain_Circuit.png

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening

Realno sem Red Bull a niko nije ništa ni pokazao. Sainc je vozio bolid sa novim bokovima a Lekler staru specifikaciju,što nije bilo obrnuto samo oni znaju čekamo drugi trening valjda će na njemu i Lekler voziti novi bolid .

Što se tiče DRS otvara se rano skoro na izlasku na startni pravac valjda će sada biti više preticanja.

Red Bull dominira sa brzinom,snagom i pouzdanošću motora tek su sada uzeli drugi motor za oba vozača. Ostali timovi odavno koriste drugi motor a neki i treći

FxnkMtKWAAIzdxc.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treći trening

Vožen 10 minuta kad je izleteo Sardžent u zadnjoj krivini,nije oštetio bolid ali istaknute su crvene zastave. Nakon toga je počela kiša niko nije izlazio do 20 minuta pre kraja i tad su izašli na gumama za promenljivo vreme

Fxsh1VPXwAIcjUs.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Svašta je imalo danas da se vidi na kvalifikacijama. Prvi izlazak na stazu malo kišice više izletanja i crvena zastava zbog šljunka koji su vozači naneli na stazu. Posle 5 minuta nastavak.

Najveće iznenadjenje u q1 je Lekler koji nije prošao dalje,imao je više pokušaja ali ništa.Da li je nešto bilo oštećeno znaće se do sutra.

U q2 Rasel nije prošao dalje i verovatno ga čeka kazna zamalo da izbaci Hamiltona sa staze. Na startnom pravcu dok je prolazio pored Sainca cimno je bolid u stranu i udario Hamiltona u prednje krilo.

Gasli odličan u kvalifikacijama ali i 2 greške u q1 blokirao je Sainca u q2 Hamiltona tako da treba očekivati kaznu i za njega.

Alonso je imao izletanje u q1 i oštetio je pod bolida tako da je u q3 imao samo jedan pokušaj svo vreme su mehaničari popravljali pod.

Noris treći danas šta reći za Meklaren od staze do staze negde su konkurenti a negde na začelju.

Perez opet greši u zadnjem pokušaju u q2 izleće ali ostalo je malo vremena i još jedan pokušaj mada loš tempo danas i ostaje u q2.

Hulk opet u q3 odličan .

Sainc drugi danas ali veći zaostatak za Maxom.

Max pol pozicija lagano

FxtRre5XsAIu9ca.jpeg

FxtQiNWWAAEo4fm.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' ovo opet RB sabotira Pereza? :lol: 

 

Šalu na stranu, Maks je već treću godinu zaredom u potpuno drugoj dimenziji u odnosu na sve ostale. Rasel i Hamilton, šta radite momci, kakav je ono pripremni krug u Q2, šta je pisac hteo da kaže? 

Ferariju odlično rade nadogradnje, Lekler pretposlednji a Sainc pola sekunde zaostao za Maksom koji nije ni hteo da postavi drugo mereno vreme u Q3, inače bi otišao ispod 1:12.

 

Ako ništa, bar će super zabavno biti sutra od drugog mesta pa na dole, imamo Pereza, Leklera, Alonsa, Rasela koji moraju da se probijaju u prvih 6. 

 

Cunoda, De Vries, Sardžent - mislim da je vreme za neku Formulu E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasli +6 mesta kazna, Rasel prosao samo sa opomenom, verovatno je je tismki kolega bio u pitanju a da je neko drugi i on bi dobio +3 verovatno zbog onog ubacivanja pre zadnje krivine.

Ham je mislio da ce Rasel u pit zato jer je usporio da propusti Sainca i delovalo je da skrece u pit ali se onda od jednom ubacio na putanju ispred Ham, navodno ne znajuci da je ovaj iza , Ham je onda mislio da ce ovaj da mu pruzi firung ( bas naso u koga da se uzda) tako da je doslo do nesporazuma ali ono na pravcu Rasel nije mogao da kaze da nije znao da ima bolid iza sebe kako je izjavio, previse je izbegavao Sainca i siguran sam da mu je cilj i bio da blokira Hamiltona, mali je perfidan samo tako

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leklerk sa novim aeropaketom ima sve da ih tera,a Sainc treba da dobro startuje i da prestigne Maksa i da povede trku,barem par krugova.

Ovaj ferari je izgubljen  konj u magli

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Vule said:

Ferariju odlično rade nadogradnje

Kako im ide i ove godine, najjace ce biti kada vec u junu opet krenu da razvijaju bolid za iducu sezonu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protiv RB-a , tu mislim pre svega na Maxa, ne mogu nista to je sigurno

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes je već brzi sa ovim bolidom a sa još par promena biće drugi tim ove godine,ostaje samo da se bolid pravilno razvije za sledeću sezonu.

Ferari sa ovim promenama u Španiji sigurno je bolji kad je Sainc konkurentan,šta je bilo sa Leklerom videćemo. Po meni jedino bitno za Ferari je dal su ove promene na bokovima ili zadnjem delu bolida dovele do toga da budu konkurentni na tvrdim ili belim gumama tj.da se gume manje troše. Njima jedan brzi krug nije problem ni sada .

Što se tiče preticanja čak ni ceo pravac za DRS nije bio dovoljan da bude više preticanja u F2 i F3 ostaje da vidimo da li će biti nešto drugačije u F1. Što reče Hulk kad su ga pitali za zadnju krivinu da li će se voziti punim gasom,ko bude rizikovao taj će i imati najbrži izlazak iz zadnje krivine. Do sada niko nije vozio pun gas istu doduše nisu ni kočili već samo puštali gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat

U Barseloni pre plafon nekoliko preticanja ove godine biće više nego na bilo kojoj trci,odradio je dugačak DRS posao valjda će i na drugim stazama gde ima mogućnosti produžiti DRS zonu.

Mečka se vratila odličan tempo u trci na svim gumama

Ferari opet biseri menjaju Lekleru bele gume posle 17 krugova da bi na kraju sa istim gumama vratili da vozi više od 25 krugova ok manje goriva ali opet nelogično.Od Sainca nisam ništa ni očekivao.

Alonso tek pred kraj trke neki tempo izgleda da je ono oštećenje poda iz kvalifikacija malo ozbiljnije.

Šteta za Cunogu glupa kazna Kinez je bio pored njega

Alpin danas najveća brzina na pravcu 337 km/h

FxyRMsPWAAAdn6n.jpeg

FxyUtzkWcAUjdLD.png

FxyVGhnWwAg1nFU.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand slam opusteno, cao zdravo.

Koliki je trkac u pitanju, govori da i sa tolikom prednoscu, najbrzim krugom, potpunom dominacijom - 3 kruga pre kraja ekipa od Maxa zahteva da "doveze bolid do cilja izmedju belih linija" :D. Kako ne bi popili penalizaciju zbog narusavanja limita staze (koja opet ne bi nista promenila). 

Izmena konfiguracije i zadnje sikane se ispostavila kao pun pogodak. Zanimljiva trka, dosta preticanja za nize pozicije, Mercedes na dobrom putu konacno. Scuderiu je apsolutno izlisno uopste vise i komentarisati. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@silenci Ako možeš da vratiš pogledaj odlična trka sigurno najbolja ove godine,ja ne mogu da se setim trke u F1 sa ovoliko preticanja kao da se vozila formula E a ne F1. U Barseloni je uglavnom bio vozić.Sve sem za prvu poziciju odlično trkanje danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa i nije bila tako losa kako znaju biti dosadne trke u barsi, znaci ona zadnja krivina sto su promenili mnogo vise se iskoristi drs, sad se sa 7 pa cak i 8 desetinki razlike moze dobiti pozicija do kocenja za prvu

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, OMP said:

pa i nije bila tako losa kako znaju biti dosadne trke u barsi

Aj' da je jedna trka, nego cela sezona preti da bude dosadna :) .

Posto ovogodisnji RB19 opasno pretenduje da bude rame uz rame ili cak nadmasi dostignuca McLarena MP4/4 ili Williamsa FW14B.

A poznavaoci znaju o cemu se radi, tj. da su u pitanju najdominatniji bolidi u istoriji F1, sa kojima su Senna i Mansell stizali do svojih prvih titula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...